Tapia vol in spotlights door Falcao: In de slotfase werden we opeens benaderd

    Tapia vol in spotlights door Falcao: "In de slotfase werden we opeens benaderd"

    woensdag 11 oktober 2017 om 20:48

    Renato Tapia staat woensdag in het middelpunt van de belangstelling. In de slotfase van Peru - Colombia (1-1) werd de Feyenoorder aangesproken door Radamel Falcao, die het op een akkoordje wilde gooien.

    Peru en Colombia hadden dinsdagnacht allebei genoeg aan een punt door de uitslag bij Brazilië - Chili (3-0). "We hadden geen idee wat er aan de hand was, want we focusten ons gewoon op de wedstrijd. In de laatste vijf minuten werden we opeens benaderd door de Colombianen", onthult Tapia in gesprek met El Comercio. "Zij waren op de hoogte van de tussenstanden op de andere velden."

    Falcao wees de Peruaanse verdedigers, waaronder Tapia, erop dat ze geen aanstalten meer moesten maken voor een goal. In ruil daarvoor hield ook Colombia zich koest. Tapia: "Ik sprak met Falcao en hij vertelde dat we allebei binnen waren. We hebben de situatie vervolgens opgelost zoals de situatie opgelost moest worden." Peru eindigde op de vijfde en Colombia op de vierde plaats in de kwalificatiegroep, waardoor beide landen naar het WK gaan.

    Plaats een reactie

    Nuance +6935
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:51
    Tapia, Zuid Amerikaanse slager. Ik zie het nog niet, maar daar doet hij het erg goed.
    Vind ik leuk
    Wim Altena +175
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:27
    Tapia is gewoon een goede voetballer zij het enigszins (?) nonchalant.
    Bovendien hebben we zonder Tapia toch ook eerst Excelsior veilig gesteld?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 21:27]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:28
    Grappig aangezien de nummer 5 van Zuid-Amerika de playoffs nog even moeten winnen. Dus de keuze van Tapia en Co is erg dom!
    Vind ik leuk
    ivar90 +186
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:24
    Niet echt als ze door waren gegaan dan was colombia dat ook en als de colombianen dan gescoort hadden was het niet eens play offs voor peru
    Vind ik leuk
    davidben +3597
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:32
    Peru moet nog een playoff spelen tegen Nieuw-Zeeland.
    Vind ik leuk
    The Rock +1391
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:20
    eitje
    Vind ik leuk
    ivar90 +186
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:25
    Indeed
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 23:53
    met gele dooier The Rock
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:28
    Gaan zij wel winnen.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12598
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:37
    Ik dacht dat de nr 5 nog een wedstrijd moeten spelen tegen volgens mij Australie
    Vind ik leuk
    The Rock +1391