'Real Madrid bereikt akkoord met Spaanse club over huurdeal Odegaard'

'Real Madrid bereikt akkoord met Spaanse club over huurdeal Odegaard'

donderdag 12 oktober 2017 om 15:25

Martin Odegaard speelt nog tien maanden op huurbasis bij sc Heerenveen, maar weet nu al waar Real Madrid hem volgend seizoen stalt. Valencia mag zich verheugen op zijn komst.

Dat meldt El Gol Digital donderdag. Odegaard is halverwege zijn verblijf in Friesland en begint zich steeds nadrukkelijker te mengen in het aanvalsspel van Heerenveen. Real Madrid is blij met die ontwikkeling en is van plan hem volgend seizoen dichter bij huis te houden.

Real Madrid en Valencia zouden reeds een akkoord hebben bereikt over Odegaard. De achttienjarige Noor gaat waarschijnlijk twee seizoenen bij Valencia voetballen. Voordat hij de overstap maakt, is Real Madrid van plan zijn contract met meerdere jaren te verlengen. Odegaard, die sinds 2015 onder contract staat in de Spaanse hoofdstad, gaf eerder deze week zijn visitekaartje af bij Jong Noorwegen - Jong Duitsland (3-1).

Plaats een reactie

Mad Max +6847
donderdag 12 oktober 2017 om 15:26
Daar gaat ie, de geldbeluste tiener die perse naar Real wilde. Ja, echt carriere-planning hoor. Bij clubs als Ajax, Arsenal, Dortmund of Bayern was hij er veeeel slechter aan toe geweest.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:30
Daar ga je al heen voor de naam Real Madrid, geld komt neem ik aan op de tweede plaats.
Vind ik leuk
Mo +8816
donderdag 12 oktober 2017 om 16:10
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat die jongens naar Chelsea Man United Real gaan. Zeker als je uit een wat arme familie komt. Kan je toch bijvoorbeeld je ouders een veel beter leven geven en natuurlijk jezelf ook
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:13
Ja dat is zeker waar. Maar als Real of Chelsea komt dan is de keus snel gemaakt lijkt mij.
Vind ik leuk
Mo +8816
donderdag 12 oktober 2017 om 16:19
Zo’n kans krijgen de meesten maar 1 keer natuurlijk
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:20
Precies Mo ;)
Vind ik leuk
Mad Max +6847
donderdag 12 oktober 2017 om 16:45
Als je kijkt naar je portemonnee wel. Maar kies je voor je carriere, langzaam bijleren en doorgroeien en dan tot je 34e mooi voetbal spelen en bij elkaar meer verdienen dan in 5 kutjaren bij Real, dan kies je voor Man Utd, Arsenal, Bayern, Dortmund, Valencia etc. Dus wat jij roept is allemaal korte termijn visie, erg kortzichtig.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:02
Maar er is nooit zekerheid om tot je 34e voetbaljaar te komen. En als Real op de stoep staat dan zeg je geen nee. En helemaal als je al jaren hoort dat je een extreem talent hebt en op jonge leeftijd het liet zien in de Noorse competitie. Ik vind het een logische keus van die jongen.

Je kan het ook nog anders zien: Die jongen heeft extreem veel vertrouwen in zichzelf.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 17:03]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:51
Volgens mij vallen die 5 kutjaren wel mee. Je denkt toch niet dat hij in de teams die jij noemt direct in de basis had gestaan hè ?
Hij wordt aan betere clubs en met meer continuïteit verhuurd dan spelers van Chelsea die ieder jaar maar moeten afwachten bij welke club ze het weer een jaar moeten uitzoeken.
Vind ik leuk
Truth +2777
donderdag 12 oktober 2017 om 16:52
Kevin de bruyne zijn vader werkt nog altijd want die wil niet profiteren van zijn zoon ...daar stond ik met mond open naar te luisteren
Vind ik leuk
Mo +8816
donderdag 12 oktober 2017 om 17:12
Ja dat begrijp ik...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:30
Hij is nog steeds harstikke jong. En speelt dan mogelijk volgend jaar bij valencia, doet ie nog steeds prima toch? En dan ook nog in bereik van real, niet dat hij ooit dat niveau aan gaat kunnen.
Vind ik leuk
Leeuw +3101
donderdag 12 oktober 2017 om 15:33
ED niveau is al te moeilijk voor deze jongen. Ik vermoed dat hij bij Valencia voornamelijk reserve zal zijn of op de tribune plaats zal nemen.
Vind ik leuk
Mo +8816
donderdag 12 oktober 2017 om 16:12
Te moeilijk niet, speelt al een tijdje goed hoor en is op momenten belangrijk voor Heerenveen
Vind ik leuk
Thobar +2749
donderdag 12 oktober 2017 om 15:48
De trend is duidelijk topclubs willen zo vroeg en goedkoop mogelijk de controle over talenten.
Vergelijk de weg de weg die Odegaard/Real wil afleggen met die van bijvoorbeeld Thorsby en Larsson. Bij de stappen die Thorsby en Larsson zullen maken profiteert/profiteren Heerenveen en nu ook Feyenoord mee. Bij Odegaard heeft Real middels een kleine investering het talent al binnen zonder verdere grote uitgaven. Al de grote clubs met geld en dan mn de Engelse gaan zo te werk waardoor er minder geld middels transfervergoedingen naar beneden doorloopt waardoor verdienmodellen van opleidinsclubs op de helling kunnen
Vind ik leuk
plein19 +280
donderdag 12 oktober 2017 om 16:43
Hij komt er echt wel. En is financieel in ieder geval veilig en dat zou bij Ajax niet het geval zijn geweest
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:12
Ik ga er voor het gemak even van uit dat je sarcastisch bent maar denk jij nou echt dat hij beter had gespeeld, zich beter had ontwikkeld of hogerop zou spelen dan dat hij nu doet wanneer hij naar één van de clubs was gegaan die jij hierboven opnoemt?

Lijkt mij niet. Real stalt hem mooi bij clubs die bij zijn huidige niveau passen. Daardoor ontwikkeld hij zich momenteel prima.
Daarnaast heeft hij zich inmiddels financieel onafhankelijk gespeeld en heeft hij getraind met de grootste voetballers van dit moment.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:28
Niet mee eens; hij zit nu bij Heerenveen voor een Real salaris. Gaat vervolgens naar Valencia en nog steeds met een Real salaris. Stel je voor dat hij bij Ajax geflopt zou zijn dan zou hij hooguit een paar ton op zijn rekening kunnen hebben terwijl hij nu gegarandeerd miljonair wordt.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:10
Zoveel kansem woorden in een relatief klein stukje tekst.

Voor de eerste en laatste keer: Carriereplanning bestaat NIET!!!" Zodra een absolute topclub met een schandalig hoog salaris aankomt, MOET de speler direct vertrekken. NIEMAND garandeert je dat die kans ooit nog komt. Wat als hij naar Ajax gekomen was en het als Markus Bay of Mats Rits niet had gered? Wat had je dan te lullen? "Ach ja, hij heeft het geprobeerd uit te stippelen en miljoenen euro's verloren. Wel moedig van die jongen hoor!"

Hou je trieste teksten toch voor je man (of vrouw).
Vind ik leuk
Guusman +2027
donderdag 12 oktober 2017 om 15:29
Lekker naar de Spaanse zon.
Vind ik leuk
Objectief +2671
donderdag 12 oktober 2017 om 15:30
Jammer. Word dit seizoen een aanwinst voor de Eredivisie. Had hem graag nog een seizoen tegen beter weten in in de eredivisie gezien.
Vind ik leuk
BigBoi +2397
donderdag 12 oktober 2017 om 15:47
Perfecte route voor hem. In het 2e seizoen Valencia basis spelen en dan het jaar erna aansluiten bij Real. Voor zijn 23e basisspeler bij Real en ze kunnen er nog 7 jaar van genieten.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:50
Haha of 10x verhuurt en transfervrij weg... aan het verleden te zien verwacht ik dit eerder.
Vind ik leuk
BigBoi +2397
donderdag 12 oktober 2017 om 15:58
Nee joh. Kijk eens naar hoeveel talenten er momenteel bij de eerste selectie zitten en speelminuten krijgen. Ik heb sterk het vermoeden dat Real de komende decennia alleen aan de top zal staan.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:00
Zolang Zidane blijft winnen... anders komt er weer een trainer en wordt er een miljard weggegooid. Zoals ik al zei kijk naar de historie 80/90% wordt gewoon als vuil weg gegooid. Dat doen ze zelfs als ze dr 80mil voor betaalde.. of denk je nu echt dat Madrid het goeie voorbeeld van Ajax blijft volgen?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:22
Big boi Er zijn nog ploegen voor de top in de Spaanse luga hoor, zo goed doen ze het nu niet momenteel,
Vind ik leuk
BigBoi +2397
donderdag 12 oktober 2017 om 19:51
Worden de prijzen al verdiend na 10 wedstrijden? In Real zit veel meer muziek dan in Barcelona. Barcelona gaat hetzelfde als united overkomen. Die moeten de komende jaren een half miljard investeren als het niet meer is. Het beleid van Real is momenteel gewoon veel beter en daarom denk ik dat ze de komende jaren de te kloppen kandidaat zijn in la Liga als CL
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:09
Vergeet PSG niet hoor iets betere aanvallers als Real
Mbappe-Neymar -Cavani
MNC en wat je zeker niet mag vergeten dat bij Barça de beste speler ter wereld speelt, heeft hij dinsdag maar weer eens bewezen!
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 23:12]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:02
Vreemd. Heerenveen heeft hem toch voor 2 seizoenen gehuurd....
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:06
Klopt, dit is dan ook het tweede seizoen.
Vind ik leuk
Hupfean +1368
donderdag 12 oktober 2017 om 16:04
Een logisch vervolg in zijn carierre, Heerenveen, Valencia, Real Madrid. Waarom zou hij eerst naar Ajax oid moeten? Die zijn niks beter momenteel dan Heerenveen.
Vind ik leuk
Pvdsluis +2417
donderdag 12 oktober 2017 om 16:09
Wat heeft Ajax hier mee te maken?
Vind ik leuk
Sil95 +5301
donderdag 12 oktober 2017 om 18:06
Heerenveen maakt een goede periode door maar om nou te stellen dat Ajax niet beter is gaat mij ook wat ver.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:56
Nog maar een Teletekst wijsheid dan, net als die eclatante 0-4 overwinning; kijk eens op pagina 819...
Vind ik leuk
HanV +2218
donderdag 12 oktober 2017 om 20:59
Er kan niet genoeg naar teletekst gekeken worden, hou het in de lucht.
Vind ik leuk
Barry10 +1109
donderdag 12 oktober 2017 om 16:10
Lekker bankie warm houden bij Valencia. Lekker heur.
Vind ik leuk
AFC +3749
donderdag 12 oktober 2017 om 17:05
Voordat hij bij real in de basis staat heeft die 35 ml aan salaris gekost...
Vind ik leuk
Sil95 +5301
donderdag 12 oktober 2017 om 18:07
Van Heerenveen naar Valencia. Dat is wel een gigantische stap hoor.. Zie hem daar geen basisplaats afdwingen. Een club in het rechterrijtje van de Liga lijkt mij persoonlijk verstandiger.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:38
die gast had beter naar Ajax of PSV kunnen gaan, nu gaat hij van club naar club maar zal nooit in het eerste van Real Madrid spelen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Real Madrid bereikt akkoord met Spaanse club over huurdeal Odegaard'