'Als je het vergelijkt met Tottenham, dan is het beleid van Ajax uiterst mager'

'Als je het vergelijkt met Tottenham, dan is het beleid van Ajax uiterst mager'

vrijdag 20 oktober 2017 om 13:30

Ajax doet te weinig aan het uitbannen van spreekkoren over Joden in de Johan Cruijff. Dat stelt het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI).

"Is er echt iets gedaan dan?", antwoordt Naomi Mestrum, adjunct-directeur van het CIDI, op de vraag van Metro of Ajax genoeg doet. "Volgens mij is juist het verhaal dat het helemaal niet van de grond komt. We hebben geen probleem met de opstelling van Ajax, want we beseffen dat het een lastige zaak is."

"Ajax heeft Israëlische vlaggen uit het stadion verbannen. Dat helpt een beetje, maar het beleid in deze kwestie zou wel wat steviger mogen zijn", vervolgt Mestrum. "Als je het vergelijkt met Tottenham Hotspur in Engeland, een club die met hetzelfde probleem kampt, dan steekt het beleid van Ajax er uiterst mager tegen af. In Engeland werken ze super vooruitstrevend en gebruiken ze de modernste technieken in het stadion om dit uit te bannen."

Frits Barend ergert zich al jaren aan de spreekkoren in de stadions. "Ik vind het verschrikkelijk dat Ajax-fans zich Joden noemen. Het lokt reacties uit en die zijn vaak vreselijk. 'Sisgeluiden' en Hamasliedjes, die zijn niet om aan te horen. (...) Ajax is geen Joodse club. Het is een Amsterdamse club, een Mokumse club."

Lees ook: Ajax moet optreden tegen geuzennaam: "Hebben daar Matthijs op aangesproken"

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

vrijdag 20 oktober 2017 om 13:33
Je moet het uit die andere 17 stadions zien te krijgen in plaats van uit de Arena. Omgekeerde wereld weer dit.
Vind ik leuk
Koeroe +1004
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:53
Vinden joden voetbal fijn? Als ze maar voor Ajax zijn! Hebben andere supporters dat verzonnen? Superjoden superjoden wij zijn Ajax superjoden! Hebben andere supporters dat verzonnen? Israëlische vlaggen zijn van andere supporters?
Vind ik leuk
Abelvis +424
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:13
Uhm.. Ja, Koeroe... Dat is door anderen verzonnen en door de supporters van Ajax overgenomen. Zo werkt dat met Geuzennamen.

Het moet verbannen worden uit alle stadions en dus ook uit de JC Arena.
Vind ik leuk
Youri99 +5464
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:53
Kijk ik erger mij als iemand die uit de provincie komt ook heel erg aan het PSV publiek dat zichzelf boeren noemt. Dankzij deze mensen word ik met PSV geassocieerd. Daar hoor je dan weer niemand over???
Vind ik leuk
1892 +5459
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:33
Zoveel camera's in stadions ,levenslang stadionverbod.
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:35
Enge wat jij hier voorstelt, heel eng!
Vind ik leuk
1892 +5459
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:41
ok
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:48
Ja, mensen stadionverboden voor het leven op leggen op basis van een vlag of een woord? Dat is heel eng!
Vind ik leuk
1892 +5459
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:49
Het gaat over spreekkoren
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:55
Precies, over woord!
Vind ik leuk
Jozef +20780
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:05
Man, man... ben je weer bezig?

Straks ga je het weer Noord Koreaanse toestanden noemen....

Nee, bepaalde spreekkoren zijn volstrekt ongepast en daar moet tegen ingegrepen worden. Een Hitlergroet is geen woord, maar slechts een gebaar dat vaak met een gesproken tekst gepaard gaat en volgens de wet strafbaar en dat heeft niks met eng te maken.

Dat jij daar anders over denkt is jouw probleem.
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:19
Je slaat zoals altijd weer eens de plank finaal mis, ze hebben het hier niet over de verwerpelijke spreekkoren zoals "Hamas Hamas" of "we gaan op .... jacht", maar over de liederen die Ajacieden zingen waarin het woord Jood of Joden gebruikt wordt. Daar willen ze van dat Ajax er wat aan gaat doen, iets wat onmogelijk is want moeten ze dan stewards rondsturen om die supporters even een hand voor de mond te houden? Of gewoon heel het vak leeg vegen en duizenden onschuldige mensen duperen om een geuzenaam?

Laat ik er wel bij vermelden dat ik het nooit begrepen heb dat volwassen mannen een joodse vlag mee nemen en zichzelf joden noemen, maar dat neemt niet weg dat het geen haat zaaiende spreekkoren zijn.

Je slaat echt zo vaak de plank mis, het is niet normaal. Leer eens normaal nadenken voor je zelf in plaats van als een makschaap achter de kudde aan te lopen richting de slachtbank!
Vind ik leuk
Jozef +20780
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:30
Man, man...

Actie = (min) reactie.

Het gaat erom dat je heel duidelijk kunt stellen dat je door gedrag ander gedrag uitlokt. Het andere gedrag kun je prima detecteren via camera's ed en daar doelt volgens mij 1892 op in zijn reactie waar je weer eens overspannen op reageert...

Wat David Endt voor ogen heeft is gewoon proberen voorkomen dat er actie is van Ajacieden die die foute reactie uitlokt. Niks mis mee en volstrekt logisch.

Leer nou eens inzien dat je er af en toe grandioos naast zit met je volstrekt idiote vergelijkingen. Dat heeft totaal niks met makke schapen te maken.

Vind jij echt dat ik me als een mak schaap uit tegen je dan? Je denkt gewoon alle wijsheid in pacht te hebben en stelt je regelmatig op de troon van onze lieve Heer (als die al zou bestaan) en af en toe maak ik je duidelijk dat je weer eens op een overspannen wijze flauwekul loopt rond te bazuinen. Niks meer en niks minder.
Vind ik leuk
Youri99 +5464
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:56
Dat is een beetje als zeggen dat vrouwen geen korte rokjes moeten dragen zodat ze niet verkracht worden. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op Mr Jozef.
Vind ik leuk
Jozef +20780
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:33
Je hebt een punt gemist dan wel de strekking niet begrepen. ..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 17:34]
Vind ik leuk
Youri99 +5464
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:55
Ik ga in op je bewering dat je bepaald gedrag niet moet tonen omdat dit volgens jou ander gedrag uitlokt. Jij bent zeker zo'n iemand die denkt dat hij in het recht staat om iemand een muilpeer te geven omdat diegene gedrag heeft vertoond wat jou inziens een reactie legitimeert?

Als ajaxfans zich joden willen noemen moeten ze dat zelf weten, als feyenoordfans ze joden willen noemen ook. Als ze ze kankerjoden noemen of hamas hamas gaan zingen ben je fout bezig. Maar dat hoor ik de ajax fans zelf nooit zingen, jij wel?

Houdoe.
Vind ik leuk
Jozef +20780
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:16
Jij weet het zo goed blijkbaar...

Geluk ermee dan...
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:21
Begrijp het nou Jozef. Het is een samenzwering tussen alle grote regeringen die aan de touwtjes van de wereldeconomie trekken. Zij laten een bandje in het stadion horen zodat er spreekkoren lijken te zijn.
Vind ik leuk
davidben +2403
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:27
De Hitlergroet is bekend in de volksmond, maar bestaat natuurlijk niet. Het is de Romeinse groet.

Tip vd Dag:
Kijk eens voor de grap naar de Bellamy groet
Vind ik leuk
Jozef +20780
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:32
Euhmmm... de Romeinse groet is volgens mij een uitvinding van toneelspelers uit de 17e en 18e eeuw en is op zich niet als historisch te bestempelen.

In verschillende landen is de Hitlergroet expliciet verboden.
Vind ik leuk
davidben +2403
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:35
:)
Je hebt 'm ff opgezocht. De Hitlergroet an sich is niet perse strafbaar in NL. Zoek dat ook maar even op.
Vind ik leuk
Jozef +20780
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:32
Tuurlijk opgezocht...;-)

Het is bewezen vrij onwaarschijnlijk dat verhalen en feiten 2000 jaar na dato helemaal juist zijn. ..

Ik beweer trouwens niet dat in Nederland die groet expliciet altijd verboden is, in bepaalde landen wel... In herkenbare situaties voor ons hier wel trouwens. Zoek jij dat maar eens op....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 17:42]
Vind ik leuk
davidben +2403
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:47
Je blijft steeds vaag over wat hier in NL wel of niet is gebeurd, of wat wel of niet strafbaar/verboden is.
Kun je het concretiseren?
Vind ik leuk
Jozef +20780
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:13
Het bijdehand, je kunt ook zoeken en lezen he...Onder bepaalde omstandigheden strafbaar...
Vind ik leuk
1892 +5459
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:10
Lees goed man ,ik laat mij door niemand intimideren als je dat soms denkt foebele.
Mijn mening is mijn mening ,en wat jij daar van denkt zal mij aan mijn reet roesten.
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:31
Wat klets je nou weer man met je intimideren... mafklapper.
Vind ik leuk
1892 +5459
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:35
Je kunt wel stoer doen op internet ,maar ik heb mijn mening en daar kan jij echt niks aan veranderen loser.
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:54
Hahaha zielepoot, ik geef alleen maar mijn mening, dat jij daar kennelijk door geintimideerd voelt zegt meer over jou dan over mij!
Vind ik leuk
1892 +5459
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:17
Ja zegt zeker genoeg over jou knul
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:44
Gaat niet werken. Zie jij maar eens uit te vinden wie er mee 'zingt'.

Beter gaan ze er voor zorgen dat uitsupporters weer welkom zijn.
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:35
Boehoe, het jaarlijkse zeik momentje is weer aangebroken.
Vind ik leuk
Itsese +1754
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:35
''In Engeland werken ze super vooruitstrevend'', hahah dat hebben we gezien gisteren bij Everton! Goed werk!
Vind ik leuk
Paul1982 +6741
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:46
Die man met dat kind op zijn arm, wat een triesteling zeg. Je kunt je ook afvragen of een club kinderen van die leeftijd bij wedstrijden die zo laat worden gespeeld toe moet laten.
Vind ik leuk
Hoogeveen +3885
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:37
Rigoureuze oplossing: Ajax opdoeken..

;)
Vind ik leuk
Woudo +7096
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:42
Zijn we gelijk van de vervelende spreekkoren af ;)
Vind ik leuk
Jozef +20780
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:46
Je vrouw zal blij zijn, Hoogeveen.

Je zult toch ergens je agressie op kwijt moeten lijkt me...;-)
Vind ik leuk
Hoogeveen +3885
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:50
Hahaha, nee hoor. Hoewel ik niks met Ajax heb, is het wel de mooiste (vervelendste) wedstrijd van het jaar en ik zou hem niet graag verloren zien gaan.
Vind ik leuk
Jozef +20780
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:52
Dat is mooi en daar zijn we het dan gewoon helemaal over eens!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:49
Zou deze Frits soms jood zijn?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:51
Frits kent de herkomst van Ajax niet..... triest!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:53
Liever joden dan Islam. En hopelijk ook minder islamitische spelers.
Vind ik leuk
Woudo +7096
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:57
Wat is er precies mis met islamitische spelers? Jullie beste speler is moslim... Wat een kansloze reactie man man man.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:03
En ik ben helaas niet trots op nee. Ik had liever een gezonde hollandse jongen gezien.
Vind ik leuk
Woudo +7096
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:04
Want Islamitische spelers zijn niet gezond? Ik vraag me echt af wat er in jouw hoofd omgaat man man man...
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:12
Kijk om je heen man je bent toch niet blind? Heel de sanenleving is verrot door de islam. Hoofddoekje dit,
marokaantjes die elkaar kapot schieten, IS, marokaantje pleegt aanslag. Ga niet zo hypocriet lopen doen man.

Ik moet die lui niet en ik zie ze ook liever niet bij ons aller Ajax spelen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 14:13]
Vind ik leuk
Woudo +7096
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:14
Dat is een klein deel van de hele gemeenschap net zo goed als er Nederlanders zijn die zich als idioten gedragen en elke voetbal club een klein groepje supporters heeft zoals jouw die het IQ van een sperzieboon hebben. Ik kom zelf uit een multiculturele wijk uit Rotterdam, mijn marokaanse buren zijn een van de liefste mensen die ik ken. In elke bevolkingsgroep heb je rotte appels.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:15
Wat ben jij een kansloze dwaas zeg. De samenleving is niet verrot door de islam maar door smerige racisten zoals jij. En zie racisten zoals jij ook liever niet bij mijn ajax
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 14:16]
Vind ik leuk
Ginovanni +14594
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:15
Philip, deze kantineajax is een enge hypocriet die zich voordoet als Ajacied.

Daar kom je wel achter als je wat langer zijn reacties hier leest.

Dit is getr*ll van het engste soort.
Alles doen om Ajax in diskrediet te brengen.

Een enorme loser!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 16:15]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:56
liever duizend moslims dan 1 hersenloze zoals jij
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:54
u bent heel eng
Vind ik leuk
United FC +12789
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:09
En dan doet hij ook nog alsof hij voor Ajax is.
Vind ik leuk
Dicky +5710
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:53
Ik heb destijds die docu gezien. Frits Barend is niet de enige die hier zo over denkt. Als die fans respect zouden hebben dan houden ze op met zichzelf jood te noemen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:08
Ik ben geen Jood maar wel 100% Ajax supporter en ben het al ruim 40 jaar !
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:48
Ajax mag daar zeker wel eens een voorbeeld aan nemen.
Uitbannen die handel. En wel per direct ! ! !
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:53
En dan moet dat domme stuk brood van een Barend het vooral een 'Mokumse club' noemen. Weet ie wel wat ie zegt...?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:56
en dan lekker slim om Mokumse club te noemen. waar komt dat woord ook alweer vandaan
Vind ik leuk
Padason +323
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:50
Wat triest, Ajax,moet er wat aan doen want het lokt uit. Nee kloteviolen, ze moeten wat aan de,rest doen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3074
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:47
Symbolisch voor deze leiding: "Het beleid is uiterst mager"
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Als je het vergelijkt met Tottenham, dan is het beleid van Ajax uiterst mager'