'Als je het vergelijkt met Tottenham, dan is het beleid van Ajax uiterst mager'

    'Als je het vergelijkt met Tottenham, dan is het beleid van Ajax uiterst mager'

    Gepubliceerd: vrijdag 20 oktober 2017 om 13:30vr 20-10-2017 om 13:30

    Ajax doet te weinig aan het uitbannen van spreekkoren over Joden in de Johan Cruijff. Dat stelt het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI).

    "Is er echt iets gedaan dan?", antwoordt Naomi Mestrum, adjunct-directeur van het CIDI, op de vraag van Metro of Ajax genoeg doet. "Volgens mij is juist het verhaal dat het helemaal niet van de grond komt. We hebben geen probleem met de opstelling van Ajax, want we beseffen dat het een lastige zaak is."

    "Ajax heeft Israëlische vlaggen uit het stadion verbannen. Dat helpt een beetje, maar het beleid in deze kwestie zou wel wat steviger mogen zijn", vervolgt Mestrum. "Als je het vergelijkt met Tottenham Hotspur in Engeland, een club die met hetzelfde probleem kampt, dan steekt het beleid van Ajax er uiterst mager tegen af. In Engeland werken ze super vooruitstrevend en gebruiken ze de modernste technieken in het stadion om dit uit te bannen."

    Frits Barend ergert zich al jaren aan de spreekkoren in de stadions. "Ik vind het verschrikkelijk dat Ajax-fans zich Joden noemen. Het lokt reacties uit en die zijn vaak vreselijk. 'Sisgeluiden' en Hamasliedjes, die zijn niet om aan te horen. (...) Ajax is geen Joodse club. Het is een Amsterdamse club, een Mokumse club."

    Lees ook: Ajax moet optreden tegen geuzennaam: "Hebben daar Matthijs op aangesproken"

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    BassieJr. +767
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:33
    Je moet het uit die andere 17 stadions zien te krijgen in plaats van uit de Arena. Omgekeerde wereld weer dit.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12536
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:53
    Vinden joden voetbal fijn? Als ze maar voor Ajax zijn! Hebben andere supporters dat verzonnen? Superjoden superjoden wij zijn Ajax superjoden! Hebben andere supporters dat verzonnen? Israëlische vlaggen zijn van andere supporters?
    Vind ik leuk
    Abelvis +1168
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:13
    Uhm.. Ja, Koeroe... Dat is door anderen verzonnen en door de supporters van Ajax overgenomen. Zo werkt dat met Geuzennamen.

    Het moet verbannen worden uit alle stadions en dus ook uit de JC Arena.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9737
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:53
    Kijk ik erger mij als iemand die uit de provincie komt ook heel erg aan het PSV publiek dat zichzelf boeren noemt. Dankzij deze mensen word ik met PSV geassocieerd. Daar hoor je dan weer niemand over???
    Vind ik leuk
    Foebele +54772
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:35
    Boehoe, het jaarlijkse zeik momentje is weer aangebroken.
    Vind ik leuk
    Itsese +5247
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:35
    ''In Engeland werken ze super vooruitstrevend'', hahah dat hebben we gezien gisteren bij Everton! Goed werk!
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11832
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:46
    Die man met dat kind op zijn arm, wat een triesteling zeg. Je kunt je ook afvragen of een club kinderen van die leeftijd bij wedstrijden die zo laat worden gespeeld toe moet laten.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6052
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:37
    Rigoureuze oplossing: Ajax opdoeken..

    ;)
    Vind ik leuk
    Woudo +7691
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:42
    Zijn we gelijk van de vervelende spreekkoren af ;)
    Vind ik leuk
    Jozef +39920
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:46
    Je vrouw zal blij zijn, Hoogeveen.

    Je zult toch ergens je agressie op kwijt moeten lijkt me...;-)
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6052
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:50
    Hahaha, nee hoor. Hoewel ik niks met Ajax heb, is het wel de mooiste (vervelendste) wedstrijd van het jaar en ik zou hem niet graag verloren zien gaan.
    Vind ik leuk
    Jozef +39920
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:52
    Dat is mooi en daar zijn we het dan gewoon helemaal over eens!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:51
    Frits kent de herkomst van Ajax niet..... triest!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:53
    Liever joden dan Islam. En hopelijk ook minder islamitische spelers.
    Vind ik leuk
    Woudo +7691
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:57
    Wat is er precies mis met islamitische spelers? Jullie beste speler is moslim... Wat een kansloze reactie man man man.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:03
    En ik ben helaas niet trots op nee. Ik had liever een gezonde hollandse jongen gezien.
    Vind ik leuk
    Woudo +7691
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:04
    Want Islamitische spelers zijn niet gezond? Ik vraag me echt af wat er in jouw hoofd omgaat man man man...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:12
    Kijk om je heen man je bent toch niet blind? Heel de sanenleving is verrot door de islam. Hoofddoekje dit,
    marokaantjes die elkaar kapot schieten, IS, marokaantje pleegt aanslag. Ga niet zo hypocriet lopen doen man.

    Ik moet die lui niet en ik zie ze ook liever niet bij ons aller Ajax spelen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 14:13]
    Vind ik leuk
    Woudo +7691
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:14
    Dat is een klein deel van de hele gemeenschap net zo goed als er Nederlanders zijn die zich als idioten gedragen en elke voetbal club een klein groepje supporters heeft zoals jouw die het IQ van een sperzieboon hebben. Ik kom zelf uit een multiculturele wijk uit Rotterdam, mijn marokaanse buren zijn een van de liefste mensen die ik ken. In elke bevolkingsgroep heb je rotte appels.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:15
    Wat ben jij een kansloze dwaas zeg. De samenleving is niet verrot door de islam maar door smerige racisten zoals jij. En zie racisten zoals jij ook liever niet bij mijn ajax
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 14:16]
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20709
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:15
    Philip, deze kantineajax is een enge hypocriet die zich voordoet als Ajacied.

    Daar kom je wel achter als je wat langer zijn reacties hier leest.

    Dit is getr*ll van het engste soort.
    Alles doen om Ajax in diskrediet te brengen.

    Een enorme loser!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 16:15]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:56
    liever duizend moslims dan 1 hersenloze zoals jij
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:54
    u bent heel eng
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:09
    En dan doet hij ook nog alsof hij voor Ajax is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:08
    Ik ben geen Jood maar wel 100% Ajax supporter en ben het al ruim 40 jaar !
    Vind ik leuk
    Onze Ajax +13
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:48
    Ajax mag daar zeker wel eens een voorbeeld aan nemen.
    Uitbannen die handel. En wel per direct ! ! !
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:53
    En dan moet dat domme stuk brood van een Barend het vooral een 'Mokumse club' noemen. Weet ie wel wat ie zegt...?
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6276
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:56
    en dan lekker slim om Mokumse club te noemen. waar komt dat woord ook alweer vandaan
    Vind ik leuk
    Padason +943
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:50
    Wat triest, Ajax,moet er wat aan doen want het lokt uit. Nee kloteviolen, ze moeten wat aan de,rest doen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    vrijdag 20 oktober 2017 om 19:47
    Symbolisch voor deze leiding: "Het beleid is uiterst mager"
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws