Keizer: 'We gaan er over praten. Hij weet het zelf ook allemaal wel'

Keizer: 'We gaan er over praten. Hij weet het zelf ook allemaal wel'

zondag 22 oktober 2017 om 21:15

Marcel Keizer gaat kort in gesprek met Matthijs de Ligt na zijn fout tegen Feyenoord. De Ajax-trainer voegt daar wel aan toe dat er niet heel veel valt te bespreken. Vanwege balverlies van de achttienjarige Ajacied kon Feyenoord zondagmiddag de 1-1 maken.

"Hij wil gewoon foutloos spelen en is de eerste die geïrriteerd is als er een goal valt waar hij bij betrokken is", zegt Keizer tegen de NOS. "We gaan er wel over praten, maar er valt niet zo heel veel te bespreken, want hij weet het zelf allemaal ook wel."

Keizer prijst de rol van David Neres, die drie assists afleverde tegen Feyenoord. "Hij heeft het nu lekker naar z'n zin en speelt vaak. Misschien kan hij nog wel beter. Op de training laat hij ook goede dingen zien. Het is ook een vechter, want hij komt uit een situatie waarin hij niet speelde. Dat siert hem ook. Ik ben blij met hem."

Plaats een reactie

zondag 22 oktober 2017 om 21:24
Kan gebeuren natuurlijk

Hoop spanning ook
Vind ik leuk
Ruud40 +6886
zondag 22 oktober 2017 om 22:03
Kan gebeuren, klopt.

Maar bij de Ligt wordt het verhaal wel het blijft gebeuren, en weer en weer.

Zowel een domme penalty weggeven als dat gekloot waar de 1-1 uit komt is hem aan te rekenen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 22:48
Het was helemaal geen penalty

Zijn beem staat daar en Haps rent er tegenaan

Wel slim maar geen penalty waard

Wat mij betreft mag die hele regel op de schop maar goed
Vind ik leuk
RDB2402 +2876
maandag 23 oktober 2017 om 07:31
100 % penalty
Vind ik leuk
Ruud40 +6886
maandag 23 oktober 2017 om 07:54
Denk ook dat er over de penalty weinig discussie hoeft te zijn.

Ja, Haps is de bal feitelijk al kwijt, maar als verdediger moet je nooit je been zo neerzetten.En als je zo staat en iemand laat zich over je been vallen ben je gezien en moet je niet klagen
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 13:36
De scheidsrechter moet hier niet voor fluiten lijkt me eerder

Het is helemaal niks
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:04
jaa en de overige 89 minuten waarbij de samenwerking perfect is tussen 2 broekies van gemiddeld 18.5
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:25
Penalty moment was ook niet slim!
Vind ik leuk
RDB2402 +2876
zondag 22 oktober 2017 om 21:33
Gewoon weer zo’n gehypte type die de Ligt, heeft niks speciaals .. en heel vaak oliedom in z’n spel
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 21:33]
Vind ik leuk
Adje80 +2642
zondag 22 oktober 2017 om 21:49
Je praat net of die jongen zichzelf gehyped heeft...fouten moeten er wel snel uit het gebeurd bijna elke wedstrijd wel dat hij een fout maakt waar een kans of zelfs goal uit komt
Vind ik leuk
RDB2402 +2876
zondag 22 oktober 2017 om 21:53
De media heeft hem gehypt, meteen NL elftal door die kut van een Danny Blind, ik vind het niks bijzonders, en veel te veel fouten voor een centrale basisspeler
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 01:35
Hij is nog jong. Vaak schat hij situaties toch erg goed in waardoor hij sneller bij de bal is dan zijn tegenstander.
Vind ik leuk
Iggy +1764
zondag 22 oktober 2017 om 22:15
Ach cherm, menneke toch.
Vind ik leuk
Sil95 +4190
zondag 22 oktober 2017 om 22:46
Zo jij bent er weer op uit om likes te scoren door alles wat met Ajax te maken heeft weer tot de grond af te branden!

Zal ik je eens wat zeggen? De Ligt heeft meer talent in zijn teennagel dan Isimat en Schwaab bij elkaar.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:56
Het was weer eens lachwekkend wat ie stond te doen en dat speelt in oranje.....
Deze puber hoort gewoon bij jong zijn de boertjes af te leren als m dat al gaat lukken.
Vind ik leuk
Gerro +3254
zondag 22 oktober 2017 om 22:05
Ach ik heb hem ook goede dingen zien doen maar dat word dan weer niet uit ge ligt.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 23:19
Dat komt omdat het een Ajacied is...dan is het afzeikgehalte snel groot...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 00:02
Dat komt omdat het als je daar staat de bedoeling is dat je die dingen goed doet. En de dingen die hij fout doet zou hij ook goed moeten doen.
Vind ik leuk
Gerro +3254
maandag 23 oktober 2017 om 00:09
Wel een beetje makkelijk vind ik,Onana speelt hem daar niet heel lekker aan als ik eerlijk moet zijn,keepte verder uitstekend maar dit was dan zijn minpuntje van de wedstrijd.De Ligt had in begin vd wedstrijd ook een fantastische tackle op de bal maar daar lult dan iemand meer over. We vergeten gemakshalve dat die jongen nog maar 18 jaar is en pas een maandje of 8 in het eerste staat.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 00:12
De pass was niet lekker, maar de aanname heel erg slecht. En dat kan daar gewoon niet of je nou 16 bent of 32.
Die tackle is mooi, maar het is ook de bedoeling dat hij dingen goed doet.
Dat vergeet ik niet. Hij is heel talentvol, maar dat neemt niet weg dat hij veel fouten maakt voor iemand die bij een topclub centraal achterin staat.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3074
zondag 22 oktober 2017 om 23:54
Feitelijk is de grootste winst niet de 1-4, maar de effectiviteit en het rendement van Neres en de scorende Dolberg, beide, toch door velen afgeschreven spelers die van onschatbare waarde kunnen zijn voor het elftal als ze zo blijven presteren.
Met twee nieuwe opkomende backs en een top ervaren middenvelder in de winterstop.......?
Vind ik leuk
Sanuk +327
maandag 23 oktober 2017 om 05:56
De over gehypte te ligt kan gewoon niet beter. Zijn wekelijkse blunders zijn onkunde en gebrek aan inzicht en handelingssnelheid. En nog bedankt te ligt voor het missen van ons WK.
Vind ik leuk
Johan.l +3946
maandag 23 oktober 2017 om 08:03
Een de Boertje noemen we dat
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:59
De Ligt speelde niet anders dan anders, maar als de tegenstander druk gaat zetten gaat hij fouten maken. En dan cruciale fouten. Hij veroorzaakte en de penal en de tegengoal. Gewoon nog een paar jaartjes mee laten draaien met Jong AJAX en zo nu en dan een wedstrijdje tegen een ploeg waar je makkelijk tegen kan voetballen (bekerwedstrijden misschien, maar dan zeg maar categorie Willem II). Er moet gewoon een beest, zoals Sanchez, gehaald worden, die zich niet gek laat maken en die rust geeft in de verdediging en dan kunnen gasten als De Ligt ook verder groeien.
Vind ik leuk
JustH +428
maandag 23 oktober 2017 om 10:22
Ik denk dat alle spelers gisteren meer dan 7 fouten hebben gemaakt.
De Ligt 4, raar he?
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 10:22]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keizer: 'We gaan er over praten. Hij weet het zelf ook allemaal wel'