Verbazing over Nederlandse mentaliteit: 'Kinderen met Louis Vuittons van 400 euro'

    Verbazing over Nederlandse mentaliteit: 'Kinderen met Louis Vuittons van 400 euro'

    vrijdag 10 november 2017 om 08:02

    PEC Zwolle-middenvelder Ryan Thomas staat aan de vooravond van een belangrijk tweeluik. De middenvelder uit Nieuw-Zeeland speelt met zijn land twee wedstrijden tegen Peru, waarin een WK-ticket op het spel staat.

    Nieuw-Zeeland is duidelijk de underdog. "Als het op techniek aankomt, kunnen we ons niet met Peru meten. Zuid-Amerikanen staan immers bekend om hun techniek", laat Thomas weten aan De Stentor. De middenvelder hoopt echter dat zijn ploeg op basis van mentaliteit het verschil kan maken. "Wij hebben een arbeidersmentaliteit. Waarschijnlijk omdat we een klein land zijn en geen lange historie hebben. De mensen zien ons als werkers. Vrijwel iedereen in Nieuw-Zeeland groeit op met de gedachte: het maakt niet uit wat ik doe, maar ik moet werken om te overleven."

    Thomas ziet deze 'never say die'-mentaliteit nauwelijks terug in Nederland. "Ik zie kinderen lopen met kleding van honderden euro's. Dat krijgen ze van hun ouders. Ze hoeven nergens voor te werken." Thomas zelf begon al op zijn tiende met klusjes, waarmee hij een zakcentje bijverdiende en de waarde van geld leerde in te zien. "Zelfs als ik op mijn verjaardag nieuwe schoenen nodig had, mocht ik bijvoorbeeld bij de H&M schoenen van vijftig euro kopen. Hier zie je ze al met Louis Vuittons lopen ter waarde van misschien wel 400 euro. Mijn ouders zouden dat nooit betalen, alleen al omdat je er gemakzuchtig van wordt."

    Poll

    Gaan we Thomas en Nieuw-Zeeland terugzien op het WK?

    (512 stemmen)

    Plaats een reactie

    DeanJayden +7729
    vrijdag 10 november 2017 om 08:06
    Beetje overdreven, maar dat ze geen ruggengraad meer hebben beng ik het wel mee eens
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 08:15
    Zou jij niet eens een lesje spellen nemen?
    Vind ik leuk
    Ale +4339
    vrijdag 10 november 2017 om 08:33
    Pfffff
    Vind ik leuk
    Leedz +6232
    vrijdag 10 november 2017 om 09:32
    Hij zal vast zo'n LV tasje hebben
    Vind ik leuk
    John M. +4632
    vrijdag 10 november 2017 om 11:00
    Hoeft hij niet. Ik weet precies wat hij bedoelt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 08:17
    Wat hij zegt over die kleding, is absoluut wel waar. Kinderen lopen nu met de gekste en duurste merken.
    Vind ik leuk
    thebigeasy +579
    vrijdag 10 november 2017 om 08:41
    Het lijkt wel steeds meer of kinderen statussymbolen worden van hun ouders. Dat begint al bij de hele kleintjes die na een paar maanden al uit de kleding zijn gegroeid. In het verleden ging ouders gewoon naar de Zeeman of de Wibra ofzo. Het moet allemaal maar duurder en duurder. Doe eens normaal....
    Vind ik leuk
    tollie +833
    vrijdag 10 november 2017 om 08:10
    Louis who?
    Vind ik leuk
    lebonton +800
    vrijdag 10 november 2017 om 08:43
    Vuitton, dat is Frans voor Van Gaal.
    Vind ik leuk
    abraksas +1171
    vrijdag 10 november 2017 om 09:42
    maakt de lelijkste troep (die ruitjes rotzooi) maar omdat er zo'n prijskaartje aan hangt moet iedereen het hebben.
    Ik zou nog liever kleding van Zeeman dragen, maar goed, dat ben ik :P
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11091
    vrijdag 10 november 2017 om 11:31
    Ik heb wel onderbroeken van de Zeeman hoor, hahaha.
    Vind ik leuk
    abraksas +1171
    vrijdag 10 november 2017 om 14:57
    hahaha. Geen ruitjes dus?
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11091
    vrijdag 10 november 2017 om 15:44
    Nee gewoon van die usa sport, hahaha.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 november 2017 om 15:46]
    Vind ik leuk
    abraksas +1171
    vrijdag 10 november 2017 om 22:32
    wat ben jij goedkoop zeg
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 08:16
    Ja want elk Nederlands kind krijgt Louis vitton van hun ouders. Hoe dom kan je zijn.
    Vind ik leuk
    Woudo +8019
    vrijdag 10 november 2017 om 08:19
    Ik heb nooit Louis Vuittons van mijn ouders gekregen... Kan ik ze aanklagen voor kindermishandeling nu?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 09:03
    Het enige wat je kan doen is #MeNot twitteren. Dan weet iedereen dat je het niet hebt gehad vroeger.
    Vind ik leuk
    Woudo +8019
    vrijdag 10 november 2017 om 09:06
    Hahaha ga ik meteen doen!
    Vind ik leuk
    darmianto +7807
    vrijdag 10 november 2017 om 12:29
    Nou idd zeg, we zijn hier steeds sneller met zn allen op de teentjes getrapt..

    Ik vind dat #Metoo verhaal ergens begrijpelijk maar och och och wat zijn er dan gelijk hele hordes mensen die zich al aangerand voelen als een collega op werk een knoflookscheet liet.. zelfde met racisme, mensen zijn soms eerder aandachtsgeil ipv dat ze zich daadwerkelijk gekwetst voelen, dat krijg je er van als die zelfde groepen mensen alleen nog digitale aandacht krijgen in de vorm van likes op FB of duimpjes op VP..
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 13:52
    Achja dat is de manier van communiceren tegenwoordig. Helaas maar waar..
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 08:18
    Haha mijn ouders ook niet hoor, en als ze het zouden proberen zou ik ze tegenhouden...
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15376
    vrijdag 10 november 2017 om 08:32
    Ryan heeft een beetje een vreemd beeld van Nederlanders.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11311
    vrijdag 10 november 2017 om 08:37
    Dat valt wel mee hoor. Hij overdrijft misschien iets, maar ik ken zat kinderen die de duurste telefoons hebben en als ze dan gevraagd worden om ff de tafel te dekken geven ze een grote bek. En komen er mee weg ook. De jeugd van tegenwoordig is strontverwend zonder dat ze er iets voor hoeven doen.
    Vind ik leuk
    ricsta +554
    vrijdag 10 november 2017 om 08:57
    "De jeugd van tegenwoordig" kregen wij vroeger ook altijd te horen. Dat is gewoon een ontwikkeling die altijd zo zal blijven. Generatiekloof zeg maar. "De jeugd van tegenwoordig" roept over 40jr dat de kinderen van dan verwend worden en dat zij het vroeger met een simpel mobieltje moesten doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 10:36
    Nog zo'n standaard opmerking die elke generatie roept: "vroeger was alles beter". Het gaat helemaal nergens over. Tijden veranderen. Mensen moeten zich niet zo aanstellen. Over een aantal jaren is alles weer anders en zo zal het altijd gaan. Ik ga me er niet druk om maken.
    Vind ik leuk
    ricsta +554
    vrijdag 10 november 2017 om 10:38
    Exact dat.
    Vind ik leuk
    John M. +4632
    vrijdag 10 november 2017 om 11:12
    @ricsta
    En nu maar hopen dat de wereld over 40 jaar nog bestaat.
    Vind ik leuk
    ricsta +554
    vrijdag 10 november 2017 om 11:44
    Natuurlijk John, de wereld zal in de tussentijd nog wel 3x ten onder gaan op basis van verschillende kalenders. Wie weet mogen we dan weer meedoen aan een WK :D
    Vind ik leuk
    John M. +4632
    vrijdag 10 november 2017 om 11:46
    In veertig jaar wordt het voor mij wel moeilijk om nog een WK te volgen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15376
    vrijdag 10 november 2017 om 09:42
    Dus omdat jij zat kinderen kent die strontverwend zijn heeft Ryan gelijk? Mijn kinderen zijn ook strontverwend maar reken er maar op dat die straks zelf hun band plakken en meedraaien in het huishouden. Dat heeft eigenlijk weinig te maken met die kinderen maar voornamelijk met opvoeden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 08:32
    €. 400,-- . Was in de uitverkoop zeker.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 08:36
    Hij heeft wel een punt.
    Vind ik leuk
    allround +1599
    vrijdag 10 november 2017 om 08:38
    Ik vermoed dat zijn opmerking iets uit het verband is getrokken. Ik vermoed dat hij de jonge voetballertjes bedoelt. Echter geldt zijn opmerking over de gehele maatschappij. Wanneer je iets makkelijk krijgt, dan bouw je geen werk mentaliteit op. Ik ben ook helemaal met Wim Jansen eens, kinderen worden niets meer geleerd. Ik kan enkele synoniemen, over dit stuk, neerzetten zoals; lezen wat je wilt lezen en horen in plaats van te luisteren.
    Vind ik leuk
    Enden +3940
    vrijdag 10 november 2017 om 08:42
    Zo werkt het inderdaad voor een bepaalde groep mensen. Fijn dat hij iedereen over 1 kam scheert. Vind dit erg kortzichtig en een beetje dom om dan te zeggen dat dit de Nederlandse jeugd is.

    Deze groep mensen heb je daar ook. Anders zouden dergelijke winkels zich daar niet vestigen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89598
    vrijdag 10 november 2017 om 08:47
    Tja mentaliteit kan een hoop veranderen in negatieve zin.
    Vind ik leuk
    Limbo1908 +599
    vrijdag 10 november 2017 om 09:01
    Het gaat er tegenwoordig helaas om welk kind de mooiste (of vaak zelfs duurste) kledingstijl heeft. Bij ons ging het er "vroeger" (jaar of 15 geleden) vooral om wie er op het veldje won met voetballen :')
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15376
    vrijdag 10 november 2017 om 09:49
    Bij ons ging het er "vroeger" (31 jaar geleden) om hoe je er bij liep en of je won op het voetbalveld.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12698
    vrijdag 10 november 2017 om 09:26
    Nou ik weet niet in welke buurt Ryan woont, maar ik zie hier maar weinig kinderen met zulke spullen rondlopen.
    Woont ie soms in ‘t Gooi ofzo?
    Ik zie af en toe wat jongens van Noord-Afrikaanse afkomst met wat neppe Gucci en Louis Vuitton spulletjes rondzwerven, maar voor de rest ook niet.
    Beetje overdreven allemaal.
    En door duizenden euro’s te verdienen met een potje voetballen wordt je zeker niet gemakzuchtig?
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11091
    vrijdag 10 november 2017 om 11:24
    Wat dat betreft schort er wat aan de opvoeding bij sommigen. Em dan nog de softe opvoeding op de scholen door van die linkse geitenwollensokken leraren. Als je ruzie krijgt op school mag dat niet en word je geschorst of krijg je de wijkagent op bezoek. Zo worden watjes gecreëerd.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15211
    vrijdag 10 november 2017 om 13:36
    Niet alles is goud wat er blinkt.
    Dat is LV - made in marrakesh
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 november 2017 om 23:22
    Er komt een waardeloze contactgestoorde generatie aan. Triest om te zien dat ze bijna niets meer weten. Compleet wereldvreemd. Ik merk het thuis en op mijn werk. Al die gasten zijn alleen maar met hun mobieltje bezig. En allemaal de duurste.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Verbazing over Nederlandse mentaliteit: 'Kinderen met Louis Vuittons van 400 euro'