Eriksen maakt zich onsterfelijk en schiet Denemarken met hattrick naar WK

Eriksen maakt zich onsterfelijk en schiet Denemarken met hattrick naar WK

dinsdag 14 november 2017 om 22:34

Denemarken heeft zich dinsdagavond als laatste Europese land geplaatst voor het WK van 2018 in Rusland. Christian Eriksen was tegen Ierland de grote man: 1-5.

De spelmaker van Tottenham Hotspur bewees zich in Dublin als één van de beste spelers van Europa door een hattrick te maken. Aanvankelijk zag het er nog slecht uit voor Denemarken, dat na zes minuten op achterstand kwam door een kopbal van de Ierse verdediger Shane Duffy. Daar ging een foutje van Feyenoord-spits Nicolai Jörgensen aan vooraf.

Denemarken moest vervolgens komen en Eriksen nam de regie. Chelsea-verdediger Andreas Christensen maakte met behulp van een Ierse verdediger de gelijkmaker, waarna het Eriksen-tijd was. De oud-Ajacied schoot de bal eerst in de linkerkruising, toen in de linkerhoek en tot slot in de rechterkruising: 1-4. Bij de 1-2 gaf Jörgensen de assist.

Het slotakkoord was voor Nicklas Bendtner. In de blessuretijd schoot hij een zelf versierde penalty binnen voor Denemarken, dat zich als dertigste land plaatst voor het WK.

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 22:37
Hij kan echt waanzinnige statistieken overleggen, wat een koning deze Eriksen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:37
Die Eriksen heeft duizelingwekkende cijfers deze kwalificatie periode.
Wat een geweldenaar.

Leuk voor de Denen. Jammer voor de Ieren. Maar het voetbal wint vanavond gelukkig wel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 22:37]
Vind ik leuk
Fuego +838
dinsdag 14 november 2017 om 22:38
Zo zonde had het de Ieren zo erg gegund ..
Vind ik leuk
stollie38 +11872
dinsdag 14 november 2017 om 22:39
Eriksen steekt in bloedvorm. Gaat hoge gooien in Rusland. Real had al niks te vertellen en nu Ierland.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:41
Het is verheugend om te constateren dat het WK in Rusland gevrijwaard zal zijn ‘publiekslievelingen’ Schotland, Noord-Ierland, Ierland en Wales met hun folklore-aanhang en schrikkeldraadvoetbal.

Welkom Denemarken!
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 06:59
Je vergeet Nederland
Vind ik leuk
feyeniels +16616
dinsdag 14 november 2017 om 22:42
Eriksen heeft zich echt beestachtig ontwikkeld bij Tottenham. Prima aanvallende middenvelder. Hopelijk bedient hij Jorgensen goed op het WK, zodat hij in ieder geval voor de hoofdprijs vertrekt. Het liefst zou ik hem natuurlijk behouden, maar ik kan me voorstellen dat hij de stap naar een betere competitie wil maken.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:43
Wat is hij toch slecht... Bakt er echt niks van...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:43
Een hattrick tegen Ierland maken maakt je een van de beste spelers van Europa? Kom zeg, er zijn genoeg redenen dat Eriksen een wereldspeler is, maar dit is geen overtuigende...
Vind ik leuk
Fuego +838
dinsdag 14 november 2017 om 22:52
Ja nadat Ierland brak. Niet zo moeilijk als Ierland na de 1-1 de poort wijd open zet.
Vind ik leuk
Simon1989 +2218
dinsdag 14 november 2017 om 23:29
Heb je niet de hele wedstrijd naar die fantastische supporters gekeken ipv naar de wedstrijd?
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 07:02
Dat hoeft Bien / Vamos niet.
Vind ik leuk
Simon1989 +2218
woensdag 15 november 2017 om 16:48
Hij heeft zijn eigen vent al thuis zitten.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:52
Het WK kan een goudmijntje worden voor Ajax. Een aantal spelers waaronder de weergaloze Eriksen daar heeft Ajax een doorverkooppercentage voor afgedwongen. De Amsterdamse ABN rekening groeit en groeit maar.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:21
Precies. Laten we hopen dat Younes als invaller het winnende doelpunt maakt in de finale. En dan voor € 79 miljoen verkopen aan Manchester City. :-)
Vind ik leuk
reyes +653
dinsdag 14 november 2017 om 23:52
De nieuwe Charisteas
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 01:00
Barcelona, wakker worden!
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 10:41
Voor de twijfelaars.. zijn we het er nu eindelijk eens dat Eriksen de perfecte opvolger van Iniesta is? Hij moet zsm naar Barca.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Eriksen maakt zich onsterfelijk en schiet Denemarken met hattrick naar WK