Gerucht uit Italië: Ajax biedt vier miljoen euro op Corinthians-verdediger

Gerucht uit Italië: Ajax biedt vier miljoen euro op Corinthians-verdediger

maandag 20 november 2017 om 13:30

Ajax wordt in Italië gelinkt aan Fabián Balbuena. De 26-jarige verdediger van Corinthians zou in beeld zijn als de opvolger van Matthijs de Ligt, die de laatste weken wordt gelinkt aan een vertrek naar onder meer Borussia Dortmund en FC Barcelona.

De Italiaanse geruchtenwebsite Tuttomercatoweb komt maandag met het opvallende bericht. Ajax lijkt serieus in de markt voor Balbuena, want de Amsterdammers hebben volgens TMW al een bod van vier miljoen euro uitgebracht. Corinthians buigt zich nu over dat voorstel.

Balbuena is een 26-jarige verdediger uit Paraguay, die sinds februari 2016 onder contract staat bij Corinthians. Zijn contract loopt in december 2018 af. De Braziliaanse topclub betaalde anderhalf jaar geleden nog anderhalf miljoen euro voor Balbuena aan het Paraguayaanse Club Libertad Asunción.

In zijn thuisland speelde de verdediger eerder voor Club Nacional Asunción, Club Rubio Ñú en Club Cerro Porteño de Presidente Franco. Balbuena was afgelopen seizoen goed voor 35 wedstrijden én zes doelpunten namens Corinthians, dat zich mede dankzij hem kroonde tot landskampioen.

Plaats een reactie

maandag 20 november 2017 om 13:33
Lijkt me goed, wat ervaring achterin!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 13:37
Gingen we niet ook al een Argentijn halen?

Neemt niet weg dat ik liever de Ligt zie blijven
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12257
maandag 20 november 2017 om 13:34
Hehe, goede naam!!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 13:35
Op je 26ste nog in zuid Amerika voetballen is meestal geen goed teken....
Vind ik leuk
MojoRisin +1628
maandag 20 november 2017 om 14:00
Op zich niet.. Maar hij speelt wel bijna alles bij de duidelijke koploper en topclub Corinthians, die ook nog eens vrij weinig doelpunten tegen krijgen.. Maar goed, ik heb ook liever dat De Ligt blijft..
Vind ik leuk
Peyax +162
maandag 20 november 2017 om 15:25
Ajax kan de Ligt beter verkopen voor heel veel geld, en dan gaan investeren in ervaren spelers net als deze jongen. Ajax heeft echt topspelers nodig met ervaring. Ik weet dat het niet makkelijk is voor Ajax om die te halen, maar op de Zuid Amerikaanse markt zijn er genoeg. Ajax moet echt meer gaan investeren. Ik vind het ook jammer dat Dolberg niet verkocht is, maar dat is achteraf, want niemand had verwacht dat hij in zo'n dal terecht zou komen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:57
Dat niveau is even hoog, misschien zelfs ietsjes hoger dan in Nederland, dus een grote schande is het niet toch? Wordt ook vaak iets ander voetbal gespeeld daar in Argentinië, wat langzamer vaak met aardige slagers achterin.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 15:31
Precies. Is gewoon derde keus.... of vierde.
Vind ik leuk
baku +404
maandag 20 november 2017 om 13:36
Op basis van de beelden lijkt het een prima CV, kunnen altijd een versterking gebruiken met enige ervaring
Vind ik leuk
Korm +23125
maandag 20 november 2017 om 13:37
niks voor ajax!
Vind ik leuk
Morris +14789
maandag 20 november 2017 om 14:07
Want
Vind ik leuk
Korm +23125
maandag 20 november 2017 om 14:13
ik denk dat hij niet zo goed is :)
Vind ik leuk
Morris +14789
maandag 20 november 2017 om 14:28
Of juist te goed is?
Vind ik leuk
Korm +23125
maandag 20 november 2017 om 15:07
Nee, dan zou ajax niet eens in aanmerking komen. Ik denk dat het gevalletje westerman wordt.. mare als jullie er blij van worden dan vooral doen!
Vind ik leuk
Jens1999 +4606
maandag 20 november 2017 om 15:12
Heb jij die jongen veel zien spelen.... of denk je het maar gewoon?
Vind ik leuk
Korm +23125
maandag 20 november 2017 om 15:24
heb Corinthians wel vaker zien spelen vorige jaar, het is een solide verdediger maar die ook vaker de fout in gaat. je kan hem wel een beetje vergelijken met Isimat van PSV
Vind ik leuk
pico323 +3465
maandag 20 november 2017 om 13:42
Ajax moet er alles aan doen om de selectie bijeen te houden en te versterken. Beginnen met een nieuwe trainer. Want wat Keizer gisteren riep over Van Beek kan natuurlijk niet.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:05
Alles wat Keizer roept kan eigenlijk niet
Vind ik leuk
Mari +2241
maandag 20 november 2017 om 14:23
Hij begint al te koken. Duurt niet lang meer en Keizer barst in janken uit. Dom, doe liever een stapje terug. Dit vergeten clubs en daarna ga je weer aan de slag. Maar als je al huilend op tv komt dan is je carriere over
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 13:46
Ziet er goed uit! Mocht de ligt vertrekken zie ik op basis van deze beelden een goeie vervanger die sterk is en in de eredivisie veel goals kan maken met zijn kopkracht.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 13:46
Logisch dat je de Ligt laat gaan. Een NL club kan simpelweg bedragen van 40 miljoen of hoger NIET laten lopen. Deze jongen lijkt me best een goede CV, maar dat moet eerst nog blijken. Echter voor 5, 6 miljoen kun je na ongeveer 45 voor De Ligt best een keer misgrijpen!
Vind ik leuk
3Bier +2244
maandag 20 november 2017 om 13:50
Kijk eens aan! Een 26 jarige Zuid-Amerikaan met al de nodige ervaring. Gaan ze bij Ajax nu eindelijk beseffen dat niet elke aankoop met de nodige winst weer doorverkocht dient te worden? Ik vind dit persoonlijk een uitstekend plan om niet steeds voor de jonge talenten te gaan. Zeker centraal achterin is ervaring zeer belangrijk.
Vind ik leuk
Gerro +3697
maandag 20 november 2017 om 13:52
Geloof er helemaal niets van.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:03
En daar is er weer eentje. Dat is gerucht nummer 101 . En weer geen schijn van kans .
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:04
Er moet inderdaad wel anders gekeken worden naar Zuid Amerika. De jonge talenten en spelers tot midden 20 zijn nagenoeg onhaalbaar. Maar de categorie 25-30 jaar kan anders zijn. Dat zijn spelers die of net niet goed genoeg bevonden zijn door de Europese (sub)top of spelers die niet goed genoeg zijn bevonden in Europa en weer terug zijn gekeerd naar Zuid Amerika. Daar zou in principe bruikbaar materiaal tussen kunnen zitten.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 14:04]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:31
Hou toch eens op met dat gezeik over keizer, stelletje zeverzakke
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 15:24
Waarom? Hij verdient het toch?
Vind ik leuk
Polly11 +1842
maandag 20 november 2017 om 14:34
Koopclub. ;-)
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:22
Kleuter ;-)
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:42
Ik ben niet erg onder de indruk van het filmpje. Lijkt mij een Mike van de Hoorn type. Past totaal niet bij Ajax. Een goede verdediger van 26 jaar koop je natuurlijk ook niet voor zo'n luttel bedrag. Next.
Vind ik leuk
Mo +8851
maandag 20 november 2017 om 14:54
Met de mentaliteit van dat soort gasten is nooit wat mis, nu hopen dat hij ook verdedigend zijn mannetje staat
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 15:23
Bij Ajax kan je pas ervan uit gaan dat het klopt als ze laten weten dat de handtekening echt is geplaatst. Dus dit bericht gewoon aan de kant schuiven.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 15:24]
Vind ik leuk
reggie +939
maandag 20 november 2017 om 15:40
Ajax, ze blijven maar ( bijna ) geld uitgeven.........
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 15:41
Bied dan gewoon 10 en je hebt een beest
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 23:54
Overmars als Meister scrooge in het Ajax drama! Keizer op drift!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gerucht uit Italië: Ajax biedt vier miljoen euro op Corinthians-verdediger