De Boer heeft 'geen spijt' van PSV-filmpje: 'Wil wel mijn waardering uitspreken'

De Boer heeft 'geen spijt' van PSV-filmpje: 'Wil wel mijn waardering uitspreken'

woensdag 6 december 2017 om 07:58

Ronald de Boer stak onlangs als tafelgast bij Natafelen met Kees de draak met PSV, door na de wedstrijd tegen PEC Zwolle een compilatie met alle fouten aan Eindhovense zijde te laten zien. In zijn Voetbal International-column komt de voormalige rechtsbuiten terug op zijn actie.

De Boer stelde in het FOX Sports-programma dat hij de aanstaande Eredivisie-kampioen aan het werk had laten zien. 'Mijn opmerking was dan ook cynisch bedoeld. Ik heb daar geen spijt van, ik hou van goed voetbal en dat speelt PSV te vaak niet', aldus De Boer, die echter een belangrijke kanttekening plaatst. 'Ik wil op deze plaats ook mijn waardering uitspreken voor het team van Phillip Cocu. Het steekt nog steeds niet in grote vorm, heeft zelfs moeite met tegenstanders als Excelsior en Sparta, maar het wint wel zijn wedstrijden.'

'Als ik dat vergelijk met hoe Ajax tegen FC Twente speelde, is het omgekeerde het geval', vervolgt De Boer. 'Het contrast tussen PSV en Ajax is wat dat betreft groot. De ploeg van Cocu toont volwassenheid. Als ze voorstaan en het lukt niet de voorsprong te vergroten, dan doen ze even een stapje terug. (...) Bij Ajax gaan ze bij 2-0 nog steeds massaal naar voren. Dat ziet er fantastisch uit, maar als je merkt dat de tegenstander daardoor ook kansen krijgt, is het beter even teruggetrokken vanuit de organisatie te gaan spelen. Positiespel om het positiespel heeft geen nut.'

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Stelling: als PSV zondag wint van Ajax is de titelrace beslist

(3579 stemmen)

Plaats een reactie

Sanuk +447
woensdag 6 december 2017 om 08:08
Ze moeten eens stoppen om deze ajax supporters als analist hun zakken te laten vullen. Zet mensen neer met een open mind.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:29
Waarom omdat hij de waarheid zegt,PSV werd weg gespeeld door PEC en heeft gewoon alles mee niet meer en niet minder.En hij geeft ook gewoon aan dat Ajax als een junioren elftal speelt .Dus waarom dan die domme opmerking van jou over hem.
Vind ik leuk
Romario9 +5770
woensdag 6 december 2017 om 09:05
Het was wel een nogal selectieve actie om PSV er zo uit te pikken. PSV speelt inderdaad verre van groots (ondanks de koppositie), maar wie speelt er nou wel goed in de Eredivisie? Het is op alle velden een foutenfestival ieder weekend.
Vind ik leuk
kevinleo +1801
woensdag 6 december 2017 om 10:17
ja maar om nou Excelsior uit te lichten heeft geen toegevoegde waarde. Je pakt automatisch de grote en meer aanspreekmakende teams zoals Feyenoord, Ajax en PSV eruit.
Vind ik leuk
Vowtar +1322
woensdag 6 december 2017 om 13:32
Nee, dat doet De Boer helemaal niet. Deed hij dat maar. Hij pikt alleen PSV eruit.

Toen Ajax kampioen werd onder zijn broertje, was het voetbal vele malen slechter dan nu bij PSV. Toch hoorde je hem toen niet. Hij is duidelijk partijdig en dat is een slechte eigenschap voor een analist. Tuurlijk heb je als mens je voorkeuren, maar die zouden niet zó sterk naar voren moeten komen..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:16
Als PSV supporter doen die woorden pijn. Maar de waarheid doet regelmatig pijn. PSV voetbalt niet best. Maar ze spelen het spelletje als de beste. Dat lijken wij in Nederland niet te begrijpen.

Flitsend voetbal wint zelden meer om diverse redenen. Helaas pindakaas.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:41
Nou Mijnheer de Boer dit komt voor U ook hard aan dat PSV slecht speelt maar toch wint en zoveel punten heeft.
Maar Ajax moet eens wat andere spelers halen van boven de 24 jaar en niet alleen maar van 17-18-19 jaar die denken dat ze Messi zijn.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:49
Ik heb Ronaldje niet gehoord toen zijn broer het slechtste voetbal in de Ajax historie liet zien........
Nee toen was opeens dat slechte voetbal...realistisch voetbal......en mooi dat in ned coach een keer zo on-nederlands voetbalde......
Eng hypocriet is dat.......
Vind ik leuk
Cappie +5778
woensdag 6 december 2017 om 10:53
Daar hoor je inderdaad niemand meer over. Ach ja, zijn eigen broer afvallen doe je niet zo snel natuurlijk en Ajax afvallen ook niet. Tuurlijk, soms is hij ook kritisch op Ajax, maar dit filmpje wat hij van PSV liet zien zou hij nooit van Ajax laten zien, terwijl je daar in elke wedstrijd dezelfde beelden kan selecteren.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:58
Idd....kritisch zijn als analist is prima.
Maar dan moet je niet selectief worden.....dan kan je beter niets zeggen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:25
Ronald de Boer is denk ik de meest bekwame en als het moet meest objectieve analist van Nederland.
Wat hij over PSV zegt, het is cynisch, maar dat doet hij ook als het over Ajax, Feyenoord, AZ, Vitesse of welke andere club ook gaat.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:38
Wanneer heeft hij dan een filmpje gemaakt van een ander team? Even los van het feit dat hij gelijk heeft en wij inderdaad niet flitsend spelen, speelt geen enkel team flitsend. Dan is het een beetje jammer om er bij PSV beelden uit te lichten die je van elk team in Nederland kan laten zien. Daarnaast kan je ook van elk team hele mooie momenten laten zien. Dat eeuwige zeiken op alles wat er fout gaat. Vermoeiend.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:41
Dat "filmpje" was gewoon aan de Tafel van Kees.
Hij maakt wel vaker cynische grapjes. Het is te makkelijk om nu te roepen dat heel de wereld maar tegen PSV.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:08
Dan mag hij ook zo cynisch doen over bijvoorbeeld de Ligt. Kun je ook een filmpje maken met alle blunders en fouten, en dan zeggen dat het een zeer overgewaardeerd talent is. En dan zeggen dat je het cynisch bedoelde...
Vind ik leuk
ruuddevil +2389
woensdag 6 december 2017 om 08:10
Gelukkig speelt de club van De Boer geweldig voetbal. Zo goed dat 50.000 juicht als er een paar duiven op het veld landen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:13
Het Ajax spel ziet er fantastisch uit in de 2e helft. Ronald heeft er kijk op. Laten we alle foute opmerkingen van Ronald eens achter elkaar plakken. Dat levert ook een komisch filmpje op. Alleen ben ik bang, dat dat filmpje wel heel lang gaat duren.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:02
De Botoxboys haha
Vind ik leuk
Korm +23125
woensdag 6 december 2017 om 08:16
Tja PSV speelt ook slecht, geef wel aan hoe slechter de andere zijn als PSV al met 10 punten voor staat op Ajax (de enige concurrent denk ik)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:40
De witte Chinees denk dat AZ toch kans maakt om 2de te worden,boven Ajax voor de duidelijkheid:)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:40
Aan de ene kant klagen, dat NLse clubs moeten presteren. En dan weer klagen over t spel.
Ik kijk gewoon niet. Ik zie die 9 minuten wel op zondagavond. En anders maar niet. Voorheen lag ik daar wel eens wakker van. Nu totaal niet.
Maar zoals PSV t speelt, zo word je wel kampioen. Andere clubs spelen net zo beroerd en verliezen dan ook nog.

Kies zelf maar.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:28
Moeite met Sparta ben ik het niet mee eens, maar voor de rest prima betoog van de Boer en een goede correctie op zijn eerdere uitlatingen over PSV.

Ik hoop voor de ajax fylosofie trainers dat ze zelf eens te raden gaan waarom het zo vaak verprutst wordt. Idd, de deur op slot als uitbreiding niet meer lukt en niet blijven pressen. F. de Boer die met Crystal palace combinatie spel van achteruit wil doen met verdedigers van 2 meter 10 die een bal nog geen 3 keer kunnen hooghouden. P. Bosz die met een 4-0 voorsprong en de snelste spits van de bundesliga toch pressing blijft spelen en dan uitgecounterd wordt..... Ga toch lekker terugzakken en gebruik de snelheid van je spits.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:29
Je broer speelde wel erg goed voetbal met inter!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:36
Wat heeft zijn broer er nou mee te maken??
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:25
Allebei downies
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:05
Tuuuuurlijk.... aaah nu weet ik het weer, jij bent die vent die de triangel bespeeld bij de jostieband
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:01
Jaaa klopt ja , leuk dat je me herkent
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:29
Als Sjakie Swart van deze aardbol gegooid word kan de Boer zijn functie mooi overnemen
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:38
Ik denk dat Sjakie altijd door een Ajax bril kijkt! Ronald absoluut niet kan ik je vermelden. Kom op zeg ...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:11
Wellicht kan Ronald de Boer het filmpje van Ajax “we are back” nogmaals tonen aan het publiek. En dan het huidige spel van Ajax hiernaast leggen. Daar kan men echt de spot mee drijven. Op dat idee komt deze subjectieve analist natuurlijk niet.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:16
De boer heeft wel gelijk. Met 1-0 winnen is goed genoeg.
En als je dat doet met verdedigen waarom niet.
Je wint en daar draait het om.
Psv wacht gewoon zijn kansen af en blijft vaak heel goed verdedigen.
Ajax daar tegenover die spelen soms goed.Maar spelen gelijk tegen een degradatie kandidaat.Wie is er dan het slimste.
Blijven aanvallen of verdedigen als je voor staat.
En terwijl ajax meer aanvalt ze niks meer scoren dan psv.Dat valt wel heel erg op.Het goede aan psv is dat bij sv iedereen kan scoren.
Bij ajax moet het vaak van 2 man komen.
Dus de boer heeft gewoon gelijk.
Lekker blijven verdedigen psv als je voor staat ls je zo je wedstrijden blijft winnen.Laat ajax hun domme spel maar spelen.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 09:17
"Het steekt nog steeds niet in grote vorm, heeft zelfs moeite met tegenstanders als Excelsior en Sparta, maar het wint wel zijn wedstrijden. Als ik dat vergelijk met hoe Ajax tegen FC Twente speelde, is het omgekeerde het geval.'

Dus Ajax steekt in grootse vorm?

Denkt die man wel eens na voor hij wat zegt?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:26
Precies, maakt zichzelf gewoon ongeloofwaardig die man
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:25
Dit zijn geen neutrale tafelgasten! wat verwacht je dan dat hij PSV de hemel in prijst? Zo een compilatie kan je van elke wedstrijd maken... Belachelijk!
Vind ik leuk
reggie +939
woensdag 6 december 2017 om 09:36
Zo zie je maar weer slimheid zit toch in Eindhoven.
Vind ik leuk
Leeuw +3101
woensdag 6 december 2017 om 09:36
Ik geniet wel iedere week van de overwinningen van PSV. Mooie wedstrijden gezien tegen AZ, PEC Zwolle, Feyenoord, FC Twente. Tegen Heerenveen ging het terecht fout, maar dat hebben de jongens goed gemaakt.

Jammer voor de Boer zijn clubje want die staat nu derde en AZ staat plek twee niet zomaar af.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:38
Soms voelt het net alsof het verschil op de ranglijst kleiner wordt als men blijft roepen hoe slecht dat PSV speelt.

Het verandert echter niets!

PSV was in bijna al haar wedstrijden toch echt de betere team maar ookal was dit niet zo...

We zijn hoe dan ook, by far, de meest effectieve club van Nederland.

Aanstaande weekend in Amsterdam zal dan ook de wedstrijd gespeeld worden van de mannen tegen de jochies.
Vind ik leuk
Bizzy +8628
woensdag 6 december 2017 om 09:50
Waarom ze botox boy Ronald een podium geven is mij een raadsel. Objectiviteit is ver te zoeken.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:53
idd gewoon eerlijk zit.en ik zeg dit als Ajax supporter
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:57
Deze jongen moet altijd alles terugkoppelen aan het zogenaamde goede ajax
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:59
Ooh okay , maar waarom niet alle fouten van de andere clubs achter elkaar? gezet. Met bijvoorbeeld Ajax . Of..... Duurt t programma niet zolang ??? En voor alle anderen . Je kunt geen 108 wedstrijden geluk hebben en de coach met de beste resultaten ooit in de Eredivisie . Tevens worden er Over een aantal wedstrijden weer nieuwe records verbroken.
Zie de feiten die OPTA aanreikt. Ipv dat zeververhaal van de Boer.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:32
Hij heeft groot gelijk! PSV speelt vies anti voetbal. Zelf tegen de kleintjes
Vind ik leuk
Cappie +5778
woensdag 6 december 2017 om 10:56
Nou inderdaad, want verdedigen hoort gewoon niet bij voetbal. Ze zouden ook moeten verbieden dat clubs verdedigen. Dat is gewoon anti voetbal. We moeten allemaal extreem aanvallend spelen, moet gewoon in de spelregels komen te staan. Opstellingen van 4-3-3 worden niet meer toegestaan. 1-6-3 of 1-2-7, meer opties krijg je niet. En alle aanvallers moeten op de helft van de tegenstander blijven staan.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:36
Ja hoor je weet gerchcust wat ik bedoel. Als Ajax zo had gespeeld dan hadden ze heel het land over zich heen gekregen. Maar ja je zal wel weer een PSV bril ophebben!
Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 13:02
Niks aan het Ajax voetbal veranderen Bart.
Ook onder de rivieren kunnen ze er nu van genieten
Vind ik leuk
Cappie +5778
woensdag 6 december 2017 om 15:31
Jij bent degene die term "vies anti voetbal" gebruikt. En vervolgens beschuldig je mij van het ophebben van een club-bril? Volgens mij ben jij degene met een Ajax-brilletje of in ieder geval een anti-psv-bril.

En inderdaad, als Ajax zo had gespeeld dan hadden ze het hele land over zich heen gekregen. Net als PSV dat nu krijgt toch? Behalve de PSV-fans, maar dat lijkt mij logisch. En Ajax pretendeert altijd mooi voetbal te spelen en mooi voetbal minimaal gelijk te stellen aan het resultaat, dat doet PSV niet.
Vind ik leuk
reggie +939
woensdag 6 december 2017 om 11:17
Als het Nederlands elftal zo zakelijk gevoetbald had, zouden we het WK gehaald hebben.
Maar nee we moesten het op de Hollandse schoolvoetbal doen, zie het resultaat.
Vind ik leuk
Kubo86 +11
woensdag 6 december 2017 om 11:40
Alsof ajax god van de eredivisie is en elke wedstrijd strak in de schoenen staat. Iedereen heeft ups and downs in de eredivisie, dit is nu eenmaal het niveau tegenwoordig
Vind ik leuk
Mauritz +365
woensdag 6 december 2017 om 12:03
Weer een aajaxied die voor de camera moet uithuilen, als dat nu al begint wordt het volgende week helemaal genieten. Wat een stelletje kleuters.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:37
Sukkel, je bent zelf een kleuter
Vind ik leuk
Mauritz +365
woensdag 6 december 2017 om 16:08
Gefrustreerd hé, vind ik echt jammer voor je.....
Vind ik leuk
Chucky +130
woensdag 6 december 2017 om 20:31
Bartje toch....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:35
PEC had PSV gewoon in de tang, jammer genoeg wordt daar te vaak aan voorbij gegaan.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:21
Gelukkig heeft Keizer geen verstand van voetbal.

Als die slim is kijkt die INDERDAAD naar hoe slecht PSV speelde tegen PEC. (Dus ook naar dit filmpje)

Ik zat me dood te ergeren toen ik de wedstrijd aan het kijken was.

Natuurlijk is elke wedstrijd op zich... Maar je ziet wel goed waar de zwakke plekken van ons PSV ligt.

Het gebrek aan ervaring achterin (misschien alleen Schwaab en Arias)

Als we onder druk staan en onze VM en AMC's niet op tijd meeverdedigen of helpen met de opbouw is het al snel huilen...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:39
Hou eens op over ons PSV. Ik ben voor Ajax
Vind ik leuk
Chucky +130