Feyenoord neemt afscheid van eSporter:  'We hebben respect voor zijn keuze'

    Feyenoord neemt afscheid van eSporter: 'We hebben respect voor zijn keuze'

    vrijdag 15 december 2017 om 11:59

    Feyenoord heeft vrijdagochtend twee transfer binnen de eSports-tak aangekondigd. Quinten van der Most, beter bekend als QuintenX, verdedigde vorig seizoen nog de kleuren van Feyenoord in de eDivisie, maar heeft De Kuip inmiddels verlaten. Daartegenover staat de komst van Jimmy Donkers.

    'QuintenX, de eerste eSporter van Feyenoord die de club vorig jaar vertegenwoordigde in de edivisie, had dit seizoen moeite om het niveau van vorig jaar te evenaren. Hierdoor heeft Feyenoord ervoor gekozen om JaeyD (de in oktober aangetrokken Jaey Daalhuizen, red.) ook de tweede seizoenshelft in de eDivisie te laten spelen', schrijft de stadionclub op de eigen website. Het besluit schoot in het verkeerde keelgat bij Van der Most, die besloot om Feyenoord de rug toe te keren. 'De club betreurt het besluit, maar heeft respect voor de keuze van QuintenX.'

    Het vertrek van Van der Most wordt opgevuld met de komst van Donkers, alias YimmieHD. 'YimmieHD won in oktober het FIFA-toernooi in De Kuip voor leden van Het Legioen', schrijft de regerend Eredivisie-kampioen. 'Daarnaast heeft hij zich, door vorige maand 41ste van de wereld te worden, ook al weten te plaatsen voor de FUT Champions Cup 1. Binnen Feyenoord eSports zal dit achttienjarige talent uit Spijkenisse onder de vleugels van JaeyD ervaring opdoen op het hoogste niveau en zichzelf zo verder ontwikkelen.'

    Blijf ook op de hoogte over alles rondom FIFA eSports via @fifaesportsnl & Instagram @FIFAesports!

    Plaats een reactie

    MiloZandt +1595
    vrijdag 15 december 2017 om 12:04
    Lachwekkend
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1606
    vrijdag 15 december 2017 om 12:06
    misschien kan die gast ook op het middenveld spelen aangezien ze daar nog wel iemand kunnen gebruiken.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    vrijdag 15 december 2017 om 12:06
    Hahaha die namen, doe toch eens even normaal VP
    Vind ik leuk
    3Bier +7738
    vrijdag 15 december 2017 om 12:08
    Zo doe je dat van Geel! Niet presteren? Gelijk vervanger halen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 12:16
    Wanneer houden we op met deze onzin?
    Vind ik leuk
    kevinleo +2609
    vrijdag 15 december 2017 om 12:18
    je eerste like van mij:)
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1167
    vrijdag 15 december 2017 om 12:19
    kunstgras is iedere keer een felle discussie, maar dat gedrocht van een e-divisie dan???? Spelen allemaal met wereld toppers, niet eens eigen selecties!!!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 15 december 2017 om 12:20]
    Vind ik leuk
    RtdDub +11919
    vrijdag 15 december 2017 om 13:06
    Klein verschil.
    Voor die e-narigheid hoef ik niet te betalen om het te zien maar voor eredivisievoetbal wel.
    In principe.
    Ik betaal 3x niks maar dat is weer een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    kevinleo +2609
    vrijdag 15 december 2017 om 12:17
    I dont care, ken die gasten niet.. maar sta open voor een potje:)
    Straks word er nog geschreven dat ze hun salaris gelijkgetrokken willen hebben met de a spelers van Feyenoord of andere club. Vind E sport een beetje overbodig bij voetbalprimeur, hopelijk komen er geen artikelen over footballmanager etc.
    Vind ik leuk
    Mo +11355
    vrijdag 15 december 2017 om 12:19
    FM is een veel beter spel, heel gedetailleerd. Maar inderdaad, dit interesseert de meeste helemaal niks
    Vind ik leuk
    RtdDub +11919
    vrijdag 15 december 2017 om 13:07
    Eens.

    Maak een www.e-voetbalprimeur.nl voor dit soort nonsense.
    Zal druk worden daar denk ik....
    Vind ik leuk
    kevinleo +2609
    vrijdag 15 december 2017 om 13:26
    waarschijnlijk ook.. niet hahaaha
    Vind ik leuk
    Mo +11355
    vrijdag 15 december 2017 om 12:18
    ‘Feyenoord betreurt het besluit’
    Nee, het interesseert ze helemaal niks
    Vind ik leuk
    Blindsy +10590
    vrijdag 15 december 2017 om 12:21
    Is er ook al bekend wie vanaf komend seizoen de 2e man in ons knikkerteam gaat worden? Ik vind dat nieuws net zo belangrijk als dit berichtje. #volslagenonbelangrijk.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 15 december 2017 om 12:22]
    Vind ik leuk
    henk59 +122
    vrijdag 15 december 2017 om 12:21
    Als ze dan toch aan het door pakken zijn weet ik er noch wel drie. Ik zou zeggen: doen van Geel.
    Vind ik leuk
    derksen +8737
    vrijdag 15 december 2017 om 12:21
    Beter creatievere middenveld halen
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14998
    vrijdag 15 december 2017 om 12:23
    Blijkbaar wordt dit serieus genomen en is het het vermelden waard...
    Binnenkort ook een tafelvoetbal competitie? WTF?!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 15 december 2017 om 12:24]
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6525
    vrijdag 15 december 2017 om 12:27
    Opa gespot! Als je er zo over denkt dan moet je nu ook je pc afsluiten.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14998
    vrijdag 15 december 2017 om 12:35
    Want? Wat heeft een game met echt voetbal te maken..
    Maak dan een Esports site ofzo!
    En hoezo opa, je hebt geen idee joh..
    Vind ik leuk
    kevinleo +2609
    vrijdag 15 december 2017 om 13:28
    Ik doe mee..
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5186
    vrijdag 15 december 2017 om 12:24
    Zo kun je ook wel zien dat e-sport iets individueels is zonder clubgevoel.
    Zo makkelijk je rug naar Feyenoord keren, dan ben je het Legioen ook niet waardig.

    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6525
    vrijdag 15 december 2017 om 12:25
    Kille club :D
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14998
    vrijdag 15 december 2017 om 12:38
    Deze reactie is dan wel weer humor hahaha
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29883
    vrijdag 15 december 2017 om 12:39
    Zinloos.
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +456
    vrijdag 15 december 2017 om 13:08
    Het trieste is; Fox zend ook de wedstrijden uit en analyseert ze zelfs.. waar gaan we heen met de wereld?
    Vind ik leuk
    pro +200
    vrijdag 15 december 2017 om 14:30
    Fuck toch een end op met die stomme eSports.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18441
    vrijdag 15 december 2017 om 15:45
    E sport is imo ook het vermelden niet waard.
    Alleen konden we allemaal aan de titel al zien dat het om e sports ging... En toch klikken...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feyenoord neemt afscheid van eSporter: 'We hebben respect voor zijn keuze'