'Heb gehoord dat Oranje naar mij heeft gevraagd. Ik wil graag Nederlander worden'

    'Heb gehoord dat Oranje naar mij heeft gevraagd. Ik wil graag Nederlander worden'

    zaterdag 13 januari 2018 om 16:41

    Ludovit Reis heeft twee Slowaakse ouders, maar de tiener van FC Groningen werd geboren in Nederland - en daarom zou hij ook voor het Nederlands elftal kunnen uitkomen. Dat wil de middenvelder graag, vertelt hij voor de camera van RTV Noord

    Reis (17) is dit seizoen doorgebroken in de Eredivisie. Hij speelde dit seizoen al tien wedstrijden. Zijn prestaties vallen op. "Ik heb al een paar keer gehoord dat het Nederlands elftal naar mij heeft gevraagd", aldus de rechtspoot, die nog geen Nederlands paspoort heeft - nóg niet. "Het is wel een ingewikkeld proces, maar dat komt allemaal goed. Ik wil Nederlander worden. Ik ben Nederlander."

    "Ik wil graag uitkomen voor Nederland, als ik die kans zou krijgen. Daar zit veel meer kwaliteit, denk ik. En als je daar mag rondlopen, ga je jezelf ook veel meer ontwikkelen. Qua spel, alle beste jongens van de clubs spelen in dat team. Daar word je zelf ook beter van, denk ik."

    Lees ook: 'Ajax stuurt scout op pad': 'Tja, moet je luisteren, hij is een jongen die opvalt'

    Poll

    Is Reis een topper in de dop?

    (640 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +8954
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:45
    Heeft z'n naam tegen in Nederland.
    Vind ik leuk
    buddha +8778
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:50
    oranje heeft naar hem gevraagd... VOLENDAM misschien ?
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 14:37
    Pffff, die grap is nog ouder dan het internet. En dan nog 'trappen' er 12 personen in.
    Vind ik leuk
    buddha +8778
    maandag 15 januari 2018 om 19:29
    pffffffff ik maak geen grap. zou pas een grote grap zijn als hij werkelijk voor het nl elftal gevraagd zou worden.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18878
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:51
    Aanvragen. Spoeling bij ons is dun. Elke extra optie is er 1.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:51
    kijk zo kan het ook, voelt zich nederlander. dat is integratie zoals het moet
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 17:15
    Hij is hier geboren dus logisch dat hij zich nederlander voelt toch
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:54
    Ben met deze jongen opgegroeid, hier geboren en getogen, dus 'echt' nederlander worden kan niet zo moeilijk worden toch?
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18878
    zaterdag 13 januari 2018 om 19:38
    Haal de "vit" uit zn naam en het is gewoon Ludo Reis. Klinkt toch ook lekker Nederlands;):p
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 17:00
    wat een hoge dunk van zichzelf zie yordi hoogstrate .stefan nijland richardo zivkovic enz /enz /enz beter iets langer bij de fc blijven dan het groooooooooootttttte geld
    Vind ik leuk
    Hans Worst +793
    zaterdag 13 januari 2018 om 19:20
    Hij geeft alleen maar antwoord op een vraag, hoezo dan hoge dunk....
    Vind ik leuk
    komoanFC +2065
    zondag 14 januari 2018 om 08:47
    Met enz/enz/enz bedoel je zeker Arjen Robben, Luis Suarez, Virgil van Dijk?
    Vind ik leuk
    Nuance +9073
    zaterdag 13 januari 2018 om 17:04
    Kijk vrienden, zo kan het ook.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16677
    zaterdag 13 januari 2018 om 17:28
    Geboren in Nederland maar geen Nederlands paspoort? Schiet mij maar lek, ik snap er niks meer van..
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3481
    zaterdag 13 januari 2018 om 20:51
    Nou, als je twee Slowaakse ouders hebt heb je al een EU nationaliteit. Dan is er geen echte noodzaak om ook een Nederlands paspoort aan te vragen. Bovendien heb je in Nederland niet van rechtswege de Nederlandse nationaliteit als je in Nederland geboren bent. In Nederland (en in vele andere landen zijn je (voor)ouders in principe doorslaggevend voor je nationaliteit. Ius sangue. Zo moeilijk is dat toch niet?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 20:59]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16677
    zondag 14 januari 2018 om 08:20
    Oké dat wist ik dus niet, thanks voor de update.. :-)
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4389
    zaterdag 13 januari 2018 om 17:47
    Hele goede voetballer. Geen wonder dat er naar hem geïnformeerd wordt. Lekker voor Slowakije kiezen jongen
    Vind ik leuk
    Obl93 +2260
    zaterdag 13 januari 2018 om 18:07
    Kijk toch redelijk wat voetbal, maar is mij niet opgevallen?
    Vind ik leuk
    forza nec +1101
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:56
    78 procent van de stemmers heeft te veel gezopen