'United gaat all-in met torenhoge aanbieding voor Sánchez: dubbelslag lonkt'

    'United gaat all-in met torenhoge aanbieding voor Sánchez: dubbelslag lonkt'

    zondag 14 januari 2018 om 07:14

    Arsène Wenger heeft zich eindelijk neergelegd bij een vertrek van Alexis Sánchez, maar het is nog wel de vraag waar de Chileen gaat tekenen. Zowel Manchester United als Manchester City heeft hem een aanbieding gedaan, melden diverse Britse media.

    The Red Devils krijgen er steeds meer vertrouwen in dat ze de stadgenoot kunnen aftroeven. Sánchez kan zo'n zeventigduizend euro per week meer verdienen als hij Old Trafford verkiest boven het Etihad Stadium. United biedt hem een weeksalaris van bijna 400.000 euro plus een tekenpremie van ruim 28 miljoen euro, meldt The Sun.

    Sánchez zou daarmee plotsklaps de best betaalde speler van de Premier League worden. United heeft daarnaast 34 miljoen euro over voor een deal met Arsenal. Volgens The Telegraph vindt Manchester City het financiële plaatje wel erg gortig en overweegt de club van manager Pep Guardiola weg te lopen van de onderhandelingstafel.

    Daarmee lijkt José Mourinho een bijzondere dubbelslag te kunnen slaan. De Portugese manager hoopt Sánchez deze maand aan zijn selectie toe te voegen, maar komende zomer moet Mesut Özil transfervrij de overstap maken van Arsenal naar United. Dat schrijft kwaliteitskrant The Independent.

    Poll

    Past Sanchez bij United?

    (2429 stemmen)

    Plaats een reactie

    Old Star +7270
    zondag 14 januari 2018 om 07:36
    Wat een luis die Mourinho. Ga eens een knap team bouwen ipv iedereen te zieken en vermogens uit te geven.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    zondag 14 januari 2018 om 07:43
    Loopt straks de voorhoede van Arsenal bij United. En Arsenal gaat lekker...
    Vind ik leuk
    Old Star +7270
    zondag 14 januari 2018 om 07:53
    Haha ja dat dacht ik ook inderdaad. Ik vraag me ook af of Özil echt iets toevoegt. Een goede voetballer maar niet de snelste.
    Vind ik leuk
    Gavv +903
    zondag 14 januari 2018 om 08:36
    Sinds wanneer moet elke voetballer een sprintkonijn zijn ?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7733
    zondag 14 januari 2018 om 10:11
    Bij dat Kick and Rushes van MANUTD is dat wel degelijk handig
    Vind ik leuk
    Gavv +903
    zondag 14 januari 2018 om 10:40
    Kijk dan simpelweg geen Engels voetbal.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 08:37
    Volgens mij mag Miki vertrekken, Ozil op 10 lijkt me niet verkeerd.
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +965
    zondag 14 januari 2018 om 08:21
    En straks als het niet loopt inderdaad verzint ie weer ja maar we hebben maar 34 mil uitgegeven in de winter dat is niet genoeg zo is die gluiperd
    Vind ik leuk
    City boy +387
    zondag 14 januari 2018 om 15:49
    het gaat ook niet lopen elk seizoen denk je
    oh nee ze hebben ibra nu worden ze kampioen
    oh nee ze hebben lukaku nu worden ze kampioen
    maar nee vanwege de choach
    ik zie ze nog terugvallen ook met 3 aanvallers (lukaku ibra en sanchez) met allemaal een groot ego
    Vind ik leuk
    Adje80 +8257
    zondag 14 januari 2018 om 08:28
    Triest ja..özil snap ik nog wel want daar zit de zwakte bij united, ze hebben een creatieve middenvelder nodig maar om zó ver voor sanchez te gaan begrijp ik niks van
    Vind ik leuk
    JarryThys +136
    zondag 14 januari 2018 om 08:34
    Omdat ik denk dat Mourinho Wenger wil vernederen. Zoals altijd. Die leeft voor dit soort situaties. Zou trouwens niet de eerste keer zijn. :)
    Vind ik leuk
    Gavv +903
    zondag 14 januari 2018 om 08:38
    Ploegen als City, Real en PSG zijn de markt sinds +/- 2010 beginnen te verzieken. Wilt United nog meekunnen zullen ze ook zulke fortuinen moeten uitgeven.
    Vind ik leuk
    Ziggotje +1036
    zondag 14 januari 2018 om 08:56
    volgens mij hoort united bij psg real en city
    Vind ik leuk
    Gavv +903
    zondag 14 januari 2018 om 09:16
    Ondertussen ? Zeker en vast.

    Maar 2 dingen vallen moeilijk te ontkennen. Die opgenoemde ploegen zijn er mee begonnen, rond de periode die ik aanhaal regeerde Ferguson nog bij United en die gaf zoals iedereen wel weet af en toe maar eens een flinke som aan spelers uit. Voor de rest bouwde hij een team op basis van de al aanwezige ervaring, jeugd en veel werkkracht. Sinds hij weg is heeft United die magie van Sir Alex verloren en hebben ze het ook met geld moeten doen om nog mee te kunnen draaien. En eerlijk genoeg geef ik toe dat da zelfs nu nog niet perfect lukt.

    Ten tweede genereer United zijn eige geld. Daar is geen rijke sjeik of dubieuze leningen bij de malafide Spaanse banken bij nodig geweest.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 09:31]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7733
    zondag 14 januari 2018 om 10:13
    Niet perfect of gewoon slecht!
    Vind ik leuk
    Gavv +903
    zondag 14 januari 2018 om 10:47
    Dat anti United brilletje waar je hier vandaag blijkbaar door kijkt is blijkbaar moeilijk om eens af te zetten ?

    Eigelijk is het maar hoe je bekijkt wat slecht is. Een club die op alle vlakken (nog) groter gemaakt is door een levende legende als Sir Alex en deze vervolgens na ruim een kwart eeuw verliest gaat logischerwijs enkele moeilijke jaren tegemoet. Dat United in deze moeilijkere jaren desondanks nog een Fa Cup, een League Cup, een Supercup en een Europa League wint en nog 3 van de afgelopen 5 jaar CL voetbal haalt in een competitie met de grootste concurrentie op dat vlak in Europa. Tja, dan denk ik dat clubs als Arsenal of Liverpool daar meteen voor zouden tekenen. Die halen dat zelfs amper in hun beste jaren.

    Natuurlijk verloopt nog niet alles perfect, maar overdrijven is ook een kunst zeker ?
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 11:07]
    Vind ik leuk
    kerel +1904
    zondag 14 januari 2018 om 11:05
    Paar regels gelezen.. anti united brilletje en het gebrekkige nederlands stopten mij om door te lezen.. iedereen zou anti united moeten zijn.. ooit een prachtige club, nu een gezwel dat maar doorgroeit.. aanstellen van mourinho is grootste fout ooit geweest.. identiteit van de club is totaal verdwenen..
    Vind ik leuk
    Gavv +903
    zondag 14 januari 2018 om 11:12
    G
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 11:15]
    Vind ik leuk
    Gavv +903
    zondag 14 januari 2018 om 11:15
    Gebrekkige Nederlands ?

    Gebruik jij eens hoofdletters en sluit niet elke zin af met twee keer een punt te gebruiken voor je daar over begint. Of foutjes als ‘is (DE) grootste fout’. Iets van een pot en verwijten noemt men dat, niet ?

    Daarbij, als iemand hier tot twee keer toe een kortzinnige reactie zonder argumenten geeft dan reageer ik er op. Het is een forum voor iets.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 11:32]
    Vind ik leuk
    kerel +1904
    zondag 14 januari 2018 om 11:42
    De vergeten.. daar heb je me.. de rest is te scharen onder schrijfstijl haha.. mijn mening over united vind ik belangrijker in deze..
    Vind ik leuk
    Gavv +903
    zondag 14 januari 2018 om 12:40
    Als dat voor jou dan toch zoveel belangrijker is dan moet je er in de eerste plaats niet over beginnen en alleen verwijzen naar dat ‘anti United’ regeltje. Dat zou ik nog perfect kunnen begrijpen. Logisch aangezien niet iedereen dezelfde mening als mij moet hebben en het een publiek forum is.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 12:41]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7733
    zondag 14 januari 2018 om 16:15
    Ik heb geen anti United bril wel een realistische kijk en ik vind dat ze hun DNA hebben weggegooid met die niet passende trainer van ze. United staat voor mij voor aanvallend voetbal van eigen opleiding, talenten en goed aangekochte sterren en is nu een team zonder voetbal en dat is triest, nog triester is dat een club zonder eigen DNA namelijk City het stokje heeft overgenomen
    Vind ik leuk
    City boy +387
    zondag 14 januari 2018 om 15:59
    maar geen van die ploegen weet zijn geld zo erg weg te gooien als de red devils

    city geeft trouwens wel veel uit aan spelers maar nooit belachelijk veel aan 1 speler (de bruyne 70 mil is het hoogst)
    en ik wil niet veel zeggen hoor maar united staat meer dan elke andere club in het rijtje van hoogste transfer bedragen ooit met lukaku en pogba. beide mijlenver van de bruyne op dit moment op basis van kwaliteit en die moet je me geven:)

    city is wel koop graag maar heeft nooit een bedrag hoger dan 70 mil uitgegeven aan 1 speler

    even duidelijk maken dit: de TOREN hoge bedragen #don't blame city
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 16:01]
    Vind ik leuk
    Gavv +903
    zondag 14 januari 2018 om 22:13
    Dat United in het lijstje staat met grootste transfers ? Zeker waar. Maar wel dankzij geld dat ze zelf genereren. United geeft enkele honderden miljoenen uit op nauwlijks 2-3 jaar. Heb je nog maar één artikel gelezen waarin United in contact komt met de financial fairplay ?

    Dit in tegenstelling tot clubs als City en PSG. Clubs die al straffen gekregen hebben en nog altijd (terecht) gevolgd worden.

    Wat is trouwens het verschil als of je 2 spelers van 100 en 80 miljoen haalt of 6 spelers van 30 miljoen.

    Sorry, maar het begin van deze absurde voetbalwereld is echt wel door de opkomst van pakweg City of PSG met hun sjeiks. De lat is op korte tijd zeer hoog gelegd voor andere clubs, en op een niet zo propere manier: sjeiks met vermogens van honderden miljarden die opeens alle topspelers opkopen die ze maar willen. Diegene die aan de top willen blijven meedraaien moeten gewoon evenveel uitgeven. Ik denk dat United en Bayern zowat de enigste zijn die dat op de normale manier (een uitstekend commercieel beleid: sponsors, ticketverkoop, shirtverkoop etc..) voor elkaar krijgen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 22:16]
    Vind ik leuk
    City boy +387
    maandag 15 januari 2018 om 17:31
    Ten eerste, City onderhoud zichzelf al voor een hele lange tijd zelf van hun eigen inkomsten ze maken nu nog fikse winst ook
    Ten tweede, ja het maakt wel uit of je 2 spelers van honderd en tachtig mil haald inplaats van 6 van 30 omdat jij liep te klagen over die absurd hogen prijzen voor de spelers hoe kan city daar schuld aan hebben als ze nog nooi zo’n dergelijk bedrag hebben betaald leg eens uit
    Ten derde, Ik geef je geen ongelijk in PSG met hun neymar shit en alles maar real heeft ook wel zijn halfje hier zij kochten in 2009 en 2013 (de jaren waar je op doelt) bale 100 mil en ronaldo 90 nog steeds in top 10 hoogste transfers zeg maar wat je wil maar geef city niet de schuld van te dure spelers als zij nog nooit zo’n peperdure hebben gekocht.

    Laat me wel duidelijk maken dat ik city niet verdedig in hun schimmige zaakjes die zijn erin overvloed, maar idem dito voor united.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 21:00]
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6553
    zondag 14 januari 2018 om 07:58
    Wat een bedragen!

    Ben benieuwd hoe dit af loopt

    Sánchez voegt overal waar hij komt iets toe
    Vind ik leuk
    City boy +387
    zondag 14 januari 2018 om 16:02
    moet hij eerst uit de bus die voor het goal geparkeerd staat bij united komen
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6553
    zondag 14 januari 2018 om 16:20
    Snap je

    Hij past veel beter bij het dynamische spel van City dan dat laffe spel van United/Mourinho
    Vind ik leuk
    Romario9 +11235
    zondag 14 januari 2018 om 08:55
    €400.000 per fakking week

    Maakt niet uit hoe vaak ik dit soort bedragen lees, iedere keer ben weer verbaasd.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3294
    zondag 14 januari 2018 om 09:15
    Als je ziet dat de bron "The Sun" is is het al ongeloofwaardig.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 09:45
    Je kan wel als club de diepste zakken hebben maar daarmee alleen wordt je geen kampioen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:06
    De diepste zakken had en heeft Man City en die worden toch echt kampioen...in Frankrijk heeft PSG de diepste zakken en die worden met 2 vingers in de neus ook kampioen
    Vind ik leuk
    Het Brein +3842