Real in crisis na beschamende thuisnederlaag: 'Iedereen is doodsbenauwd voor PSG'

    Real in crisis na beschamende thuisnederlaag: 'Iedereen is doodsbenauwd voor PSG'

    zondag 14 januari 2018 om 09:37

    Het is crisis bij Real Madrid na de beschamende thuisnederlaag tegen Villarreal (0-1) zaterdag. De Koninklijke staat na achttien wedstrijden al zestien punten achter op koploper FC Barcelona.

    "Ongekend slechte cijfers", zegt Spanje-kenner Edwin Winkels tegen de NOS. "En ook ploegen als Atlético Madrid en Valencia staan al ver voor Real. Een club die vorig jaar nog vijf prijzen pakte, waaronder de Champions League en het kampioenschap, verliest voor het eerst thuis van Villarreal en moet met die club strijden om de vierde plaats, om deelname aan de Champions League volgend seizoen."

    Real Madrid werkt door de vormcrisis met angst en beven toe naar het Champions League-treffen met Paris Saint-Germain. "Iedereen is doodsbenauwd voor Paris Saint-Germain", bevestigt Winkels. "In deze vorm, met deze ploeg en met zo weinig mensen die doelpunten kunnen maken. Het zou triest zijn voor Real als de Spaanse beker de enige prijs blijkt waarvoor ze kunnen strijden."

    De positie van coach Zinedine Zidane komt ook onder druk te staan. "Er is respect voor wat de trainer gedaan heeft", zegt Winkels. "Maar de trainer heeft ook niet echt een oplossing. Vandaag zei Zidane dat de bal er niet in wilde en dat herhaalde hij vijf keer." Het gebrek aan scorend vermogen breekt Real op. Voorzitter Florentino Pérez lijkt in te zetten op een nieuwe Galáctico.

    "Er is wel wat geld. Er komen namen voorbij. Harry Kane, Eden Hazard en Neymar, die totaal onbetaalbaar is natuurlijk. Voorzitter Florentino Pérez wil een nieuwe Galáctico om de ploeg te doen opleven. De vraag is of dat nu gebeurt of in de zomer", besluit Winkels.

    Poll

    Wordt Real van de mat geveegd door PSG?

    (790 stemmen)

    Plaats een reactie

    Seizoenkaart +9077
    zondag 14 januari 2018 om 09:48
    Als het bestuur nou niet begrijpt dat de spelers Zidane zat zijn dan weet ik het ook niet meer.
    Blijkbaar tijd voor een frisse wind .
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    zondag 14 januari 2018 om 09:49
    Zou het toch wel erg vermakelijk vinden om Real een keer in de EL terecht zien te komen. Real-PSG worden ook geweldige potjes, kijk er erg naar uit
    Vind ik leuk
    JarryThys +136
    zondag 14 januari 2018 om 09:52
    Het jaar te veel voor Zizou?
    Best jammer. Timmerde aardig aan de weg om absolute topcoach te worden.
    Dat is hij ook. Maar dit is wel heel zuur en verdiend hij niet.
    Denk dat er meer aan de hand is. Onenigheid in selectie of bestuur. De 4de plaats is best schandalig en kan nooit alleen afgeschoven worden op Zidane.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 09:54
    Zou echt een smet zijn voor de voetbal held Zidane. Ik kan me de uitspraak van Ferguson nog goed herinneren. Geef me 10 stukken hout en Zidane en ik win de CL
    Vind ik leuk
    Pds010 +845
    zondag 14 januari 2018 om 09:55
    Real pakt PSG straks gewoon met 3-0.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2925
    zondag 14 januari 2018 om 10:35
    Hahahaha ik lach mij hier te pletter
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3930
    zondag 14 januari 2018 om 11:25
    Hahaha..wake up! Real out!!
    Vind ik leuk
    pdavie +438
    zondag 14 januari 2018 om 12:46
    Ik ook!! Haha!
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:46
    Zie ik ook zo gebeuren ja, sommigen mensen lachen erom maar competitie en CL zijn niet te vergelijken, het kan dus makkelijk zo zijn dat PSG makkelijk verslagen word.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2925
    zondag 14 januari 2018 om 15:11
    Ik vrees dat jij PSG zwaar onderschat.
    Vind ik leuk
    oke dan +4131
    zondag 14 januari 2018 om 10:20
    Ze moeten Youness halen voor op links. Galactico in wording en voor slechts 20 miljoen op te halen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154403
    zondag 14 januari 2018 om 10:44
    Ze gaan er simpelweg niet meer in en dan heb je een probleempje.....

    Of psg ze ook te machtig word is nog maar de vraag. In de cl hebben ze juist weer nagenoeg al hun potten wel zeer goed gespeeld.
    Vind ik leuk
    Jozef +36025
    zondag 14 januari 2018 om 11:34
    Zo zie je maar wat er kan gebeuren als het geluk eens op is bij een ploeg.....
    Vind ik leuk
    stratumseind +154403
    zondag 14 januari 2018 om 11:48
    gelukkig overkomt het real en niet jou club bedoel je??
    Vind ik leuk
    Jozef +36025
    zondag 14 januari 2018 om 11:50
    Hahaha, je begrijpt hem donders goed...
    Vind ik leuk
    stratumseind +154403
    zondag 14 januari 2018 om 11:53
    Schaam je er niet voor jozef , een beetje meeval is zelfs jullie wel gegund ...........

    althans ....
    Vind ik leuk
    Jozef +36025
    zondag 14 januari 2018 om 12:04
    Dit heet 'je van de domme houden', Stratum...

    Vind ik leuk
    stratumseind +154403
    zondag 14 januari 2018 om 12:04
    dat heb ik tot kunst verheven dus.....
    Vind ik leuk
    Jozef +36025
    zondag 14 januari 2018 om 12:09
    Er zijn mensen die daar inderdaad helemaal niks voor moeten doen...
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zondag 14 januari 2018 om 11:12
    Het probleem van Real is de spitspositie. Al jaren geen nummer 9 die wereldtop is. Dat werd jarenlang gecompenseerd door CR7 en uitstekende middenvelders, maar als die uit vorm zijn wordt het lastig. Die waardeloze Benzema is een zwaar overschatte Noord-Afrikaan, kont structureel tekort.
    Vind ik leuk
    rinirat +2159
    zondag 14 januari 2018 om 11:15
    Real is een volgevreten ploeg miljonairs.... komt ook niet meer goed.
    Verandering zou zo een ploeg goed doen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:30
    3 heel grote problemen bij Real op dit moment:

    - Geen leiderschap op het veld
    - Ronaldo hopeloos uit vorm
    - Te laat wisselen van Zidane

    Real heeft geen echte leider op het veld. Ronaldo is geen leider en Ramos is meer geschorst dan dat hij op het veld staat.

    Ronaldo is gewoon ver over de top heen. Niets lukt en hij is niet meer snel en scherp. Het huidige team bouwt veel te veel op een speler die hopeloos uit vorm is. Tijd voor frisse wind. Het klinkt misschien bizar, maar Ronaldo moet bij Real een pinchhitter rol krijgen (die hij natuurlijk niet accepteert).

    Zidane wisselt veel te laat en blijft aanhouden op het systeem rond Ronaldo. Tijd om Ascensio meer op te stellen als basisklant, zelfde voor Vasquez en Isco.

    Benzema als reserve spits en een nieuwe frisse, snelle spits halen a la Jesus van City.

    Maar het allerbelangrijkste, is dat Ronaldo het NIET meer is en dit Real niet meer naar de grote prijzen kan leiden, helaas.
    Vind ik leuk
    berwi +435
    zondag 14 januari 2018 om 12:09
    gewoon 0-6
    Vind ik leuk
    RDion +120
    zondag 14 januari 2018 om 13:45
    Hadden ze geen BBC? En ze hebben toch ook ABC? Asensio Bale/Benzema en Cristiano
    Vind ik leuk
    Hesses +959
    zondag 14 januari 2018 om 14:17
    Laten we t hopen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Real in crisis na beschamende thuisnederlaag: 'Iedereen is doodsbenauwd voor PSG'