Real in crisis na beschamende thuisnederlaag: 'Iedereen is doodsbenauwd voor PSG'

Real in crisis na beschamende thuisnederlaag: 'Iedereen is doodsbenauwd voor PSG'

zondag 14 januari 2018 om 09:37

Het is crisis bij Real Madrid na de beschamende thuisnederlaag tegen Villarreal (0-1) zaterdag. De Koninklijke staat na achttien wedstrijden al zestien punten achter op koploper FC Barcelona.

"Ongekend slechte cijfers", zegt Spanje-kenner Edwin Winkels tegen de NOS. "En ook ploegen als Atlético Madrid en Valencia staan al ver voor Real. Een club die vorig jaar nog vijf prijzen pakte, waaronder de Champions League en het kampioenschap, verliest voor het eerst thuis van Villarreal en moet met die club strijden om de vierde plaats, om deelname aan de Champions League volgend seizoen."

Real Madrid werkt door de vormcrisis met angst en beven toe naar het Champions League-treffen met Paris Saint-Germain. "Iedereen is doodsbenauwd voor Paris Saint-Germain", bevestigt Winkels. "In deze vorm, met deze ploeg en met zo weinig mensen die doelpunten kunnen maken. Het zou triest zijn voor Real als de Spaanse beker de enige prijs blijkt waarvoor ze kunnen strijden."

De positie van coach Zinedine Zidane komt ook onder druk te staan. "Er is respect voor wat de trainer gedaan heeft", zegt Winkels. "Maar de trainer heeft ook niet echt een oplossing. Vandaag zei Zidane dat de bal er niet in wilde en dat herhaalde hij vijf keer." Het gebrek aan scorend vermogen breekt Real op. Voorzitter Florentino Pérez lijkt in te zetten op een nieuwe Galáctico.

"Er is wel wat geld. Er komen namen voorbij. Harry Kane, Eden Hazard en Neymar, die totaal onbetaalbaar is natuurlijk. Voorzitter Florentino Pérez wil een nieuwe Galáctico om de ploeg te doen opleven. De vraag is of dat nu gebeurt of in de zomer", besluit Winkels.

Poll

Wordt Real van de mat geveegd door PSG?

(788 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 14 januari 2018 om 09:48
Als het bestuur nou niet begrijpt dat de spelers Zidane zat zijn dan weet ik het ook niet meer.
Blijkbaar tijd voor een frisse wind .
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 09:49]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:57
De spelers zijn Zidane niet zat hoor, er is nog niemand die Zidane openlijk bekritiseerd heeft..
Normaal had real allang de trainer ontslagen, maar na wat hij allemaal heeft gewonnen heeft hij toch iets van krediet
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:24
Jaaa daar heb je ook weer een goed punt ja maar hoelang hou je dat als club vol .
Je kan moeilijk nederlagen blijven slikken .
Vind ik leuk
Nuance +3649
zondag 14 januari 2018 om 11:35
Wat is het dan? Pech, kwaliteit? Meestal is het toch de chemie tussen coach en spelers.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:40
Ze hebben alles gewonnen en lijken gewoon de scherpte kwijt.
Gister was het wel domme pech moet ik zeggen, was echt een hele goede 1e helft maarja als je niet scoort dan win je niet.
Er moet verjongt worden, modric, Ronaldo, Marcelo en ramos moet eigenlijk allemaal vervangen worden, die denken dat ze op halve kracht voor dit Madrid belangrijk te kunnen zijn
Vind ik leuk
Rodajc +2897
zondag 14 januari 2018 om 09:49
Zou het toch wel erg vermakelijk vinden om Real een keer in de EL terecht zien te komen. Real-PSG worden ook geweldige potjes, kijk er erg naar uit
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:50
Zidane heeft net een nieuw contract getekend dacht ik, dus die sturen ze niet zomaar meer weg nu.

En Neymar onbetaalbaar? Er werd net nog een roddel geplaatst hier dat Real er 400 miljoen voor over heeft???

Real heeft zat kwalliteit, ze zijn gisteren gewoon genaaid door de scheids.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:54
Real heeft inderdaad genoeg kwaliteit maar de vlam moet weer in de pan, gewoon een andere trainer nodig die de knop weer op ON zet
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:54
Och dat doen ze zo hoor
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 13:54
Haha is het weer zo ver, pikemo? Moet de scheids weer de schuld krijgen van de nederlaag? Pech zou ik nog kunnen beamen maar de scheids schuld geven is triest man. Met zo een elftal moet je hoe dan ook thuis winnen Villareal. Vooral als je de ‘beste speler ooit’ in je team hebt rondlopen.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 17:50
Hou op man, hadden sws 2 penaltys moeten hebben. En dan ben ik niet eens fan van Real.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 18:39
Lekker huilen pikemo. Jij bent zwaar fan van Real. Je doet alleen alsof het niet zo is.
Vind ik leuk
HT +2
zondag 14 januari 2018 om 17:39
Hahahaha
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:52
Het jaar te veel voor Zizou?
Best jammer. Timmerde aardig aan de weg om absolute topcoach te worden.
Dat is hij ook. Maar dit is wel heel zuur en verdiend hij niet.
Denk dat er meer aan de hand is. Onenigheid in selectie of bestuur. De 4de plaats is best schandalig en kan nooit alleen afgeschoven worden op Zidane.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:54
Zou echt een smet zijn voor de voetbal held Zidane. Ik kan me de uitspraak van Ferguson nog goed herinneren. Geef me 10 stukken hout en Zidane en ik win de CL
Vind ik leuk
Pds010 +412
zondag 14 januari 2018 om 09:55
Real pakt PSG straks gewoon met 3-0.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:35
Hahahaha ik lach mij hier te pletter
Vind ik leuk
Liwwadder +3541
zondag 14 januari 2018 om 11:25
Hahaha..wake up! Real out!!
Vind ik leuk
pdavie +382
zondag 14 januari 2018 om 12:46
Ik ook!! Haha!
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:46
Zie ik ook zo gebeuren ja, sommigen mensen lachen erom maar competitie en CL zijn niet te vergelijken, het kan dus makkelijk zo zijn dat PSG makkelijk verslagen word.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 15:11
Ik vrees dat jij PSG zwaar onderschat.
Vind ik leuk
oke dan +3916
zondag 14 januari 2018 om 10:20
Ze moeten Youness halen voor op links. Galactico in wording en voor slechts 20 miljoen op te halen.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:44
Ze gaan er simpelweg niet meer in en dan heb je een probleempje.....

Of psg ze ook te machtig word is nog maar de vraag. In de cl hebben ze juist weer nagenoeg al hun potten wel zeer goed gespeeld.
Vind ik leuk
Jozef +24155
zondag 14 januari 2018 om 11:34
Zo zie je maar wat er kan gebeuren als het geluk eens op is bij een ploeg.....
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:48
gelukkig overkomt het real en niet jou club bedoel je??
Vind ik leuk
Jozef +24155
zondag 14 januari 2018 om 11:50
Hahaha, je begrijpt hem donders goed...
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:53
Schaam je er niet voor jozef , een beetje meeval is zelfs jullie wel gegund ...........

althans ....
Vind ik leuk
Jozef +24155
zondag 14 januari 2018 om 12:04
Dit heet 'je van de domme houden', Stratum...

Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:04
dat heb ik tot kunst verheven dus.....
Vind ik leuk
Jozef +24155
zondag 14 januari 2018 om 12:09
Er zijn mensen die daar inderdaad helemaal niks voor moeten doen...
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:12
Het probleem van Real is de spitspositie. Al jaren geen nummer 9 die wereldtop is. Dat werd jarenlang gecompenseerd door CR7 en uitstekende middenvelders, maar als die uit vorm zijn wordt het lastig. Die waardeloze Benzema is een zwaar overschatte Noord-Afrikaan, kont structureel tekort.
Vind ik leuk
rinirat +1036
zondag 14 januari 2018 om 11:15
Real is een volgevreten ploeg miljonairs.... komt ook niet meer goed.
Verandering zou zo een ploeg goed doen.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:30
3 heel grote problemen bij Real op dit moment:

- Geen leiderschap op het veld
- Ronaldo hopeloos uit vorm
- Te laat wisselen van Zidane

Real heeft geen echte leider op het veld. Ronaldo is geen leider en Ramos is meer geschorst dan dat hij op het veld staat.

Ronaldo is gewoon ver over de top heen. Niets lukt en hij is niet meer snel en scherp. Het huidige team bouwt veel te veel op een speler die hopeloos uit vorm is. Tijd voor frisse wind. Het klinkt misschien bizar, maar Ronaldo moet bij Real een pinchhitter rol krijgen (die hij natuurlijk niet accepteert).

Zidane wisselt veel te laat en blijft aanhouden op het systeem rond Ronaldo. Tijd om Ascensio meer op te stellen als basisklant, zelfde voor Vasquez en Isco.

Benzema als reserve spits en een nieuwe frisse, snelle spits halen a la Jesus van City.

Maar het allerbelangrijkste, is dat Ronaldo het NIET meer is en dit Real niet meer naar de grote prijzen kan leiden, helaas.
Vind ik leuk
berwi +319
zondag 14 januari 2018 om 12:09
gewoon 0-6
Vind ik leuk
RDion +84
zondag 14 januari 2018 om 13:45
Hadden ze geen BBC? En ze hebben toch ook ABC? Asensio Bale/Benzema en Cristiano
Vind ik leuk
Hesses +623
zondag 14 januari 2018 om 14:17
Laten we t hopen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Real in crisis na beschamende thuisnederlaag: 'Iedereen is doodsbenauwd voor PSG'