Voormalig hoofd opleiding van Arsenal stuurde Kane weg: 'Hij was beetje mollig'

    Voormalig hoofd opleiding van Arsenal stuurde Kane weg: 'Hij was beetje mollig'

    maandag 12 februari 2018 om 18:28

    Liam Brady, voormalig hoofd jeugdopleiding van Arsenal, beging een enorme fout met een achtjarige Harry Kane. Hij stuurde de 'te mollige' Kane weg uit de opleiding van The Gunners.

    "Hij was een beetje mollig en weinig atletisch, maar we hebben een fout gemaakt", zegt Brady tegen Corriere della Sera. "Ook Tottenham Hotspur verhuurde hem echter meerdere keren aan amateurteams", vervolgt hij. "Door zijn vastberadenheid heeft hij alsnog een geweldige carrière en hij verdient het. Hij heeft een karakter dat hem er toe drijft om zich constant te verbeteren."

    De inmiddels 24-jarige Kane weet nog hoe de beslissing van Arsenal het vuur in hem aanwakkerde. "Ik weet nog dat ik voor het eerst met Tottenham tegen Arsenal speelde, zelfs toen voelde ik die frustratie vanwege het verleden. Dat klinkt misschien gek, ik was acht toen ze me wegstuurden, maar ik dacht altijd: we zullen zien wie er gelijk heeft'."

    Kane is Arsenal ook dankbaar. "Het is waarschijnlijk het beste wat me kon overkomen, want het gaf me een drive die er daarvoor nog niet was."

    Poll

    Stelling: Kane is op dit moment de beste spits ter wereld

    (2361 stemmen)

    Plaats een reactie

    Quaresma +5268
    maandag 12 februari 2018 om 18:36
    'Premier League-club' clickbait-journalistiek...
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11455
    maandag 12 februari 2018 om 18:36
    Gebeurt bij elke club wel eens
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2710
    maandag 12 februari 2018 om 19:13
    Zo zijn er inderdaad nog veel meer voorbeelden te noemen.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11455
    maandag 12 februari 2018 om 20:07
    Op een iets lager niveau, Huntelaar is niet goed genoeg voor PSV, Feyenoord laat Vincent Janssen vertrekken en Ajax stuurt oa Elia, Promes en Ayoub weg.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14605
    maandag 12 februari 2018 om 18:37
    Ik vraag me af hoe ze een achtjarige zo goed al kunnen beoordelen
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +1959
    maandag 12 februari 2018 om 18:46
    Ik denk ten opzichte van z’n teamgenootjes? Vond in dat opzicht Andries Jonker zowaar een rake opmerking plaatsen over het gemak waarmee jonge kinderen weggestuurd worden en niet verder worden gescout, terwijl ze nog zo’n enorme ontwikkeling kunnen doormaken. Kane is in dat opzicht natuurlijk een heel goed voorbeeld.
    Vind ik leuk
    Eendracht +13947
    maandag 12 februari 2018 om 18:47
    Brenet was beter dan Messi op z'n achtste...;)
    Vind ik leuk
    oke dan +4112
    maandag 12 februari 2018 om 18:47
    Dat konden ze dus niet goed achteraf gezien.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:54
    Het is lastig om te zien hoe een speler ontwikkeld.
    Als je kane zo ziet, zou je niet denken dat het een topspits is, maar wij weten nu jaren later wel beter :d
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +140
    maandag 12 februari 2018 om 18:47
    Denk dat de beste man dat alleen zou vinden.
    Geeft ze eigen de schuld van dit , maar dat is nergens voor nodig.
    Iemand ze potentie beoordelen terwijl die pas 8 jaar is , is misschien iets teveel van het goede.

    Kan gebeuren en gebeurt overal weleens inderdaad.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:47
    je hebt toch overal laatbloeiers, en spelers waar in je je hebt vergist.
    bij Ajax worden er genoeg niet goed gevonden, er is altijd een kans dat zo'n speler ergens anders wel op bloeit! Huntelaar het zelfde verhaal bij Psv.
    Vind ik leuk
    Degraaf +15530
    maandag 12 februari 2018 om 19:18
    Nu is hij ex-hoofd jeugdopleiding bij Arsenal ;-) ?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:26
    Nu is het de beste nummer 9 van de wereld :)
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:08
    Hij heeft niet alleen karakter, maar ook echte klasse. Geef dat gewoon toe of ben je een vrouw?
    Vind ik leuk
    Setovitch +1461
    maandag 12 februari 2018 om 21:04
    Ja dan kan je jezelf nu wel voor je kop slaan haha
    Vind ik leuk