Voormalig hoofd opleiding van Arsenal stuurde Kane weg: 'Hij was beetje mollig'

Voormalig hoofd opleiding van Arsenal stuurde Kane weg: 'Hij was beetje mollig'

maandag 12 februari 2018 om 18:28

Liam Brady, voormalig hoofd jeugdopleiding van Arsenal, beging een enorme fout met een achtjarige Harry Kane. Hij stuurde de 'te mollige' Kane weg uit de opleiding van The Gunners.

"Hij was een beetje mollig en weinig atletisch, maar we hebben een fout gemaakt", zegt Brady tegen Corriere della Sera. "Ook Tottenham Hotspur verhuurde hem echter meerdere keren aan amateurteams", vervolgt hij. "Door zijn vastberadenheid heeft hij alsnog een geweldige carrière en hij verdient het. Hij heeft een karakter dat hem er toe drijft om zich constant te verbeteren."

De inmiddels 24-jarige Kane weet nog hoe de beslissing van Arsenal het vuur in hem aanwakkerde. "Ik weet nog dat ik voor het eerst met Tottenham tegen Arsenal speelde, zelfs toen voelde ik die frustratie vanwege het verleden. Dat klinkt misschien gek, ik was acht toen ze me wegstuurden, maar ik dacht altijd: we zullen zien wie er gelijk heeft'."

Kane is Arsenal ook dankbaar. "Het is waarschijnlijk het beste wat me kon overkomen, want het gaf me een drive die er daarvoor nog niet was."

Poll

Stelling: Kane is op dit moment de beste spits ter wereld

(2356 stemmen)

Plaats een reactie

Quaresma +3243
maandag 12 februari 2018 om 18:36
'Premier League-club' clickbait-journalistiek...
Vind ik leuk
Paul1982 +9310
maandag 12 februari 2018 om 18:36
Gebeurt bij elke club wel eens
Vind ik leuk
JDW1988 +2346
maandag 12 februari 2018 om 19:13
Zo zijn er inderdaad nog veel meer voorbeelden te noemen.
Vind ik leuk
Paul1982 +9310
maandag 12 februari 2018 om 20:07
Op een iets lager niveau, Huntelaar is niet goed genoeg voor PSV, Feyenoord laat Vincent Janssen vertrekken en Ajax stuurt oa Elia, Promes en Ayoub weg.
Vind ik leuk
Noudyo. +14898
maandag 12 februari 2018 om 18:37
Ik vraag me af hoe ze een achtjarige zo goed al kunnen beoordelen
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:46
Ik denk ten opzichte van z’n teamgenootjes? Vond in dat opzicht Andries Jonker zowaar een rake opmerking plaatsen over het gemak waarmee jonge kinderen weggestuurd worden en niet verder worden gescout, terwijl ze nog zo’n enorme ontwikkeling kunnen doormaken. Kane is in dat opzicht natuurlijk een heel goed voorbeeld.
Vind ik leuk
Eendracht +12165
maandag 12 februari 2018 om 18:47
Brenet was beter dan Messi op z'n achtste...;)
Vind ik leuk
oke dan +4036
maandag 12 februari 2018 om 18:47
Dat konden ze dus niet goed achteraf gezien.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:54
Het is lastig om te zien hoe een speler ontwikkeld.
Als je kane zo ziet, zou je niet denken dat het een topspits is, maar wij weten nu jaren later wel beter :d
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:57
Kijk eens naar Bazoer, het grote talent van PSV vertrok naar Ajax omdat hij meer kans op het eerste had zit nu regelmatig de bank in Duitsland warm te houden zijn vooruitgang zal alleen de loonstrook aan eind van de maand zijn.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 19:01
Iemand die echt van het spelletje houd, kiest voor het voetbal, ken jij er 10 opnoemen? Ik iig niet. Ze voetballen voor het geld en verder is niks meer belangrijk
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:47
Denk dat de beste man dat alleen zou vinden.
Geeft ze eigen de schuld van dit , maar dat is nergens voor nodig.
Iemand ze potentie beoordelen terwijl die pas 8 jaar is , is misschien iets teveel van het goede.

Kan gebeuren en gebeurt overal weleens inderdaad.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:47
je hebt toch overal laatbloeiers, en spelers waar in je je hebt vergist.
bij Ajax worden er genoeg niet goed gevonden, er is altijd een kans dat zo'n speler ergens anders wel op bloeit! Huntelaar het zelfde verhaal bij Psv.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:55
En AZ verkocht de nimmer scorende Janssen voor 20 miljoen, bedoel maar!
Vind ik leuk
Degraaf +14025
maandag 12 februari 2018 om 19:18
Nu is hij ex-hoofd jeugdopleiding bij Arsenal ;-) ?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 19:26
Nu is het de beste nummer 9 van de wereld :)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:08
Hij heeft niet alleen karakter, maar ook echte klasse. Geef dat gewoon toe of ben je een vrouw?
Vind ik leuk
Setovitch +1419
maandag 12 februari 2018 om 21:04
Ja dan kan je jezelf nu wel voor je kop slaan haha
Vind ik leuk