'In de Nederlandse competitie denk ik niet dat er veel beteren zijn dan hij'

    'In de Nederlandse competitie denk ik niet dat er veel beteren zijn dan hij'

    maandag 12 maart 2018 om 19:40

    Wout Weghorst noemt Ridgeciano Haps een van de beste linksbacks van Nederland. Haps speelt nu bij Feyenoord, maar was tot voor afgelopen zomer ploeggenoot van Weghorst bij AZ.

    "Hapsie blijft maar gaan op links", zegt Weghorst na de 2-1 nederlaag tegen Feyenoord in gesprek met Voetbal Inside. "Iedereen ziet dat hij een goede linksback is. In de Nederlandse competitie denk ik niet dat er veel beteren zijn. Uiteindelijk zie je dat hij er zo overheen dendert. Dat is bloedirritant."

    Daar waar Haps niet geselecteerd is voor Oranje, is Weghorst dat wel. "Die vraag kreeg ik steeds vaker van media. Het enige wat je kunt doen is zorgen dat je presteert. In het verleden zei ik dat ik geen recht had op Oranje, gezien mijn prestaties. Over een lange periode moet je het laten zien. Ik ben hartstikke blij en trots. Het is een voorselectie, maar ik ben er super blij mee. Ik merk dat ik steeds meer waardering krijg en heb het gevoel dat ik wat kan toevoegen."

    Na afloop van de wedstrijd werd Weghorst gefeliciteerd door Brad Jones en Robin van Persie. "Ik heb nog shirtje geruild met Van Persie, die me ook succes wenste. Hij zei: je gaat erbij zitten. Dat is iets dat je bezighoudt en graag wil. Het enige wat je kunt doen in presteren en laten zien dat je er goed genoeg voor bent."

    Plaats een reactie

    maandag 12 maart 2018 om 19:40
    tereccht opgeroepen wout. hopelijk mag hij het eens proberen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31410
    maandag 12 maart 2018 om 20:44
    Matige spits die het moet hebben van zijn werklust en fanatisme. De top van de Eredivisie is zijn plafond. Er zijn meerdere Nederlandse spitsen die beter zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:50
    Welke dan?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31410
    maandag 12 maart 2018 om 20:55
    Vermeij, Gladon, Veerman..... ;-)

    Maare.... alleen Dost al is echt veeeeeeel beter.En Luuk de Jong is ook beter.... en zelfs Locadia en Van Wolfswinkel zijn beter.... Weghorst zit al aan zijn max.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:01
    Locadia kan ik het in vinden. Dost ook omdat hij het zo goed doet bij Sporting. Weghorst zou mijn 3e spits zijn
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31410
    maandag 12 maart 2018 om 21:07
    Ik vind het een hele leuke speler. Ik hou van dat fanatisme, maar in mijn ogen is hij echt niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    Jelmer038 +167
    maandag 12 maart 2018 om 19:43
    Prima speler! Echter vind ik Dost de betere versie van Weghorst...
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:01
    Dost vind ik technisch beter, Weghorst werkt harder en is vervelender voor de tegenstander.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25487
    maandag 12 maart 2018 om 20:42
    Een fitte Dost neemt de plek zo weer in van Weghorst..
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31410
    maandag 12 maart 2018 om 20:44
    Feit!
    Vind ik leuk
    Banaan +734
    maandag 12 maart 2018 om 19:46
    Naar de kl*te met het systeem en ga maar 4-4-2 spelen met de bomen Dost en Weghorst met Luuk als stormram voor het geval dat. De rest beperkt zich tot voorzetten geven!

    Maar zonder dollen. Had voorheen een pesthekel aan Weghorst vanwege zn gedrag in het veld. Maar het is gewoon een eikel die koste wat het kost wil winnen. Hij ontwikkeld zich goed de laatste seizoenen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4207
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:39
    Een soort aanvallende versie van Veltman
    Vind ik leuk
    JapAZ +527
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:37
    Snap de vergelijking nooit. Weghorst geeft NOOIT elleboogjes, trapt nooit na of wat dan ook. Alleen een beetje een zeurpietje soms.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:49
    Haps de beste linksback op de Nederlandse velden???? Hahahaha
    Vind ik leuk
    BassieN +11262
    maandag 12 maart 2018 om 19:51
    Alles wat er bij ajax loopt is natuurlijk 10 keer zo goed
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:52
    BassieN je gaat toch niet ontkennen dat Nicolas een betere linksback is dan Haps?
    Vind ik leuk
    BassieN +11262
    maandag 12 maart 2018 om 19:56
    Die loopt hier pas net rond, doet het redelijk ja, overduidelijk beter? nee.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:00
    Hahahahahaha
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:10
    Zet je bril eens af. Jonge wat een reactie. Dat jij denk de waarheid in pacht te hebben is een grote grap.
    We kunnen toch moeilijk oordelen over Nicolas, zoals BAssie N zegt, die is er pas net.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:16
    Als je niet ziet, dat Nicolas de beste linksback van de Nederlandse velden is, dan kun jij beter een bril op gaan zetten.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:18
    Ik zal je vertellen, we moeten gaan zien wie de beste van de twee is, dat weten wij op dit moment nog niet, althans ik weet het niet, jij hebt een glazenbol.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:46
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12339
    maandag 12 maart 2018 om 20:12
    Niemand zegt dat Haps de beste is.
    Waar lees je dat?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:15
    Misschien moet je het artikel nog eens lezen.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12339
    maandag 12 maart 2018 om 20:34
    Staat nergens David.

    "In de Nederlandse competitie denk ik niet dat er veel beteren zijn."
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31410
    maandag 12 maart 2018 om 20:45
    Goed man!
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12339
    maandag 12 maart 2018 om 20:49
    Misschien moet je het artikel nog eens lezen zegtie dan haha
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:04
    'Er zijn niet veel beter' dus ..... als er niemand beter is dan Haps, wat is Haps dan volgens Weghorst.....
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12339
    maandag 12 maart 2018 om 21:23
    Wat begrijp je niet aan 'niet veel' ?
    Vind ik leuk
    broedkip +1551
    maandag 12 maart 2018 om 20:09
    Nicolas wie is dat? Bendtner???
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:11
    Moest ook opzoeken wie Nicolas was haha :)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:14
    Dat zegt al genoeg.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:17
    Haha een speler die er pas net is van een club die ik amper volg, hoe moet ik dat weten dan?
    Wat zegt dat over mij? Dat ik geen fanatieke voetbalsupporter ben. Mwah nee dat ben ik niet echt. Vind voetbal heel leuk, maar ben niet zo een gast die elke speler kent tot in de 3e league in Engeland.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:20
    Als je niet weet waar je het over hebt, kun je beter zwijgen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31410
    maandag 12 maart 2018 om 20:47
    Laat me raden.... je komt er dagelijks op de koffie.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:05
    klopt
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31410
    maandag 12 maart 2018 om 21:09
    Is ie een beetje te zuipen?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31410
    maandag 12 maart 2018 om 20:46
    Precies..... ik dacht ook ff dat er een haring in m'n broek hing...

    Vind ik leuk
    035 +5082
    maandag 12 maart 2018 om 21:07
    Moet je hem toch maar wassen na de daad.:-)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31410
    maandag 12 maart 2018 om 21:08
    2x per jaar maat!
    Vind ik leuk
    Garrie +3774
    maandag 12 maart 2018 om 19:57
    Aandoenlijk dat je Ajax er weer bij haalt.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38007
    maandag 12 maart 2018 om 20:06
    Wel 10x zo goed dan Haps ja. Die dude kan dus absoluut niet verdedigen.
    Vind ik leuk
    Nuance +8678
    maandag 12 maart 2018 om 20:16
    Haha, ik las de uitspraak en ik dacht: Arie in 3 2 1.....
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31410
    maandag 12 maart 2018 om 20:45
    20x!
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3063
    maandag 12 maart 2018 om 19:59
    Gewoon terecht dat hij een keer in de voorselectie word opgenomen. Laat al jaren zien een neusje voor de goal te hebben en op dit moment zijn er niet zo heel veel spitsen beter dan hij.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4146
    maandag 12 maart 2018 om 19:59
    Wederom een prima goal van Weghorst.
    Liever hem dan de echt gebrekkige de Jong in de spits die bijna alles met zijn kop moet doen.
    In de eredivisie zie ik eerlijk gezegd niet zoveel betere spitsen rondlopen en hij ontwikkeld zich razendsnel op elke niveau.
    wat dat betreft doet hij me veel aan Kuijt denken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 20:02]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38007
    maandag 12 maart 2018 om 20:05
    Vind het inderdaad een geweldige gast. Is hard op weg een soort Dost te worden. Vind het ook een vergelijkbaar type.

    Toch vind ik Luuk nog steeds de beste spits in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38007
    maandag 12 maart 2018 om 20:05
    Haps is helemaal geen goede verdediger.
    Verdedigend zakte hij constant door het ijs. Al bij AZ het geval, zie bijvoorbeeld de EL waarin ie dramatisch verdedigde.
    Ook bij Feyenoord loopt het verdedigend helemaal niet goed. Fysiek is ie geweldig. Maar positioneel zo slap. Heeft veel te weinig inzicht.

    Aanvallend zou ie goed zijn, zeiden de Alkmaarders dan.
    Vorig jaar kwam hij inderdaad tot 1 hele assist.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:38
    Malacia is dan weer verdedigend veel beter. Maar zulke spelers heb je altijd. De echte wereldklasse kan beiden goed. Zou niet gek zijn als Haps eens als linksbuiten gaat spelen. Gisteren veel goede acties gezien op die plek.
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +234
    maandag 12 maart 2018 om 20:09
    Weghorst verdiend zeker een kans. Haps heeft mij nog niet overtuigd.
    Vind ik leuk
    rinirat +2220
    maandag 12 maart 2018 om 20:35
    Dan zie je gelijk dat hij er weinig kijk op heeft.
    Haps is niet slecht maar zeker niet de beste verdediger.
    Weghorst valt trouwens ook gewoon af.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 20:35]
    Vind ik leuk
    myrthewit +1554