Probleem van Klaassen aangestipt: 'Net als toen ik naar Nederland ging'

    Probleem van Klaassen aangestipt: 'Net als toen ik naar Nederland ging'

    dinsdag 13 maart 2018 om 10:19

    De blessure van Gylfi Sigurdsson bij Everton opent deuren voor Davy Klaassen. De middenvelder mocht afgelopen weekend voor het eerst sinds oktober in de Premier League spelen en Michael Ball sluit niet uit dat hij nu zijn kans gaat pakken.

    'Iedereen weet dat Davy worstelt, maar hij heeft nu tijd gehad om te settelen en zijn omgeving te leren kennen', schrijft de oud-speler van Manchester City en PSV in zijn column in de Liverpool Echo. 'Net als toen ik naar Nederland ging, was het Engelse voetbal voor Davy totaal onbekend. Nederlande spelers zijn allemaal heel technisch en dus wordt het spelletje ook heel technisch gespeeld daar.'

    'In het begin van mijn periode bij PSV stonden we laat in de wedstrijd voor en probeerde ik de voorsprong te verdedigen', vervolgt Ball, die tussen 2005 en 2007 voor PSV speelde en zijn carrière begon bij Everton. 'Maar dat is niet hoe zij het doen. Als je 2-0 voorstaat, moet je op dezelfde manier blijven spelen om die derde te maken. Voor Klaassen is de grootste verandering het tempo in Engeland geweest. De Eredivisie zit vol met technisch begaafde spelers, maar het tempo ligt veel lager en in Engeland krijg je niet de tijd die je in Nederland hebt.'

    'Natuurlijk, PSV en Ajax zijn grote clubs en brengen hun verwachtingen met zich mee, maar de druk in de Premier League,iedere wedstrijd weer, is van een ander niveau. Davy heeft de tijd gekregen om te wennen en hij is een slimme voetballer die zich kan aanpassen. Tussen nu en het einde van het seizoen, zeker als Sigurdsson lang eruit ligt, kan hij dat ons gaan laten zien', aldus Ball.

    Poll

    Gaat Klaassen alsnog slagen bij Everton?

    (6937 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:31
    Ik denk meer dat Klaassen zijn probleem is dat hij geen type 'Premier leugue' speler is. Heeft het uitstekend gedaan bij Ajax maar dit is gewoon een stapje te hoog voor hem. Zou overigens prima passen bij een bundesliga subtopper zoals Eintracht Frankfurt.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3634
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:32
    Zaten er niet een paar gasten op de bank die nu eerst gaan spelen? Ik bedoel Davy komt dan nu toch hooguit in de wedstrijdselectie.. Volgens mij gaat de heer Ball hier even aan voorbij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:32
    Kom op dun Dave, vat oew kans
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:36
    Hij is gewoon te ligt voor Everton, vorig jaar blonk hij uit bij Ajax,
    Als je dan na Everton gaat dan moet je er gelijk staan anders raak je op het tweede plan!
    Vind ik leuk
    Korm +35591
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:49
    denk niet dat het aan Everton ligt, wel aan het niveau dat in engeland gespeeld wordt...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:42
    Klaasen kan beter naar Duitsland gaan. Voor het Engelse voetbal moet je tegenwoordig meer doen als middenvelder dan alleen maar rennen en scoren. Qua techniek legt hij het af. En een middenvelder die veel scoort komt in Engeland nergens voor. Jaa een De Bruyne. Klaasen vergelijk ik met een Müller. Veel meters afleggen, dicht bij de spits spelen en veel scoren. Een valse nummer 9 dus. Klaasen zou dus na dit seizoen eens moeten kijken bij een club die zo speelt. Mönchengladbach bijvoorbeeld of een stap lager bij een Weder Bremen, Hertha...
    Vind ik leuk
    Korm +35591
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:48
    Ik hoop ook echt dat Klaassen zijn kans krijgt
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:55
    Gewoon een zeer beperkte speler. En als hij het tempo niet kan bij benen dan heb je niets aan Klaassen het is meer ene verbeterde versie van Lex Immers doordat hij wel kan scoren in de zestien. Het is meer een loper die veel in de zestien komt, maar voetballend is hij maar matig......
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:26
    Probleem van Klaassen is dat hij in Nederland geen tegenslagen heeft gehad. Bij Ajax was ie de beste en bij Everton zijn ze allemaal goed. Hij moet nu groeien en beter worden om aan te haken. Zag je bij Sneijder ook. De eerste wedstrijd met oranje nadat hij vertrokken was naar real was z'n handelingssnelheid opeens 2 x zo snel. Veel direkter, hardere passen etc...die stappen moet Klaassen ook maken....en kan dat ook wel
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:35
    Klaassen is een geweldige voetballer, ik ben er van overtuigd dat hij het gaat maken! Is het niet bij everton dan is het ergens anders.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31560
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:50
    Aldus meneer ball een van de grootste flops ooit.
    Vind ik leuk
    Speedy +348
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:52
    Ik hoop dat hij deze kans krijgt en grijpt.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4988
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:19
    Hahaha Klaassen is alles behalve technisch. Gevalletje totaal niet goed genoeg. Kenners zagen dat wel aankomen.

    Koeman had snel in de gaten dat het een enorme miskoop was en dropte hem op de bank
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:41
    Je hebt geen idee wat je zegt. Functioneel technisch, wel eens van gehoord?
    Vind ik leuk
    Cookee +10658
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:24
    Mooie foto VP, Klaassen met zo'n mannetje.
    We kunnen nog gelukkig zijn in dit land.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:41
    Uit de grond van mijn hart hoop ik dat hij alsnog slaagt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws