'Ik kreeg een appje van Ziyech. Hij zei: Ik ben trots op je. Ik begreep het niet'

    'Ik kreeg een appje van Ziyech. Hij zei: Ik ben trots op je. Ik begreep het niet'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 19:20di 13-03-2018 om 19:20

    Noussair Mazraoui heeft eindelijk zijn eigen plekje in de kleedkamer van Ajax 1. De twintigjarige middenvelder van de Amsterdammers is blij dat hij door Erik ten Hag definitief is overgeheveld naar de hoofdmacht. 

    "Ik ben een stap dichter bij mijn doel, maar dit is niet de finishlijn", zegt Mazraoui tegen Ajax TV. "Ik voelde me eigenlijk al onderdeel van Ajax 1, omdat ik elke dag met die jongens train. Elke wedstrijd zit ik in de selectie. Dus heel anders dan voorheen is het niet." Wel krijgt de jonge middenvelder een vast plekje in de kleedkamer. Naast wie hij zit? "Dat weet ik nog niet, dat krijg ik dinsdag te horen."

    "Ik kreeg het niet te horen via de trainer", bekent Mazraoui. Hij denkt dat Ten Hag het maandag nog niet vertelde om hem niet af te leiden voor zijn wedstrijd met Jong Ajax van maandagavond. "Ik kreeg een appje van Ziyech. Hij zei: Ik ben trots op je. Ik begreep niet waar hij het over had. Toen stuurde hij een afbeelding van Ajax.nl, waarin stond dat ik officieel in de A-selectie zit. Toen was ik wel blij."

    Lees ook: Kersverse Ajax-debutant wordt beloond door Ten Hag: vaste plek in A-selectie

    Poll

    Wordt Mazraoui komend seizoen basisspeler van Ajax?

    (3048 stemmen)

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +3522
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:23
    Mooi voor die jonge,eerst maar een kijken of het wat is,maar moet haast wel goed zijn komt uit de beste opleiding van de wereld.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk
    buddha +9078
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:04
    komt hij van az dan ?
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3522
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:07
    Tuurlijk niet van ons aller Ajax,de mooiste en beste club van het westelijk halfrond
    Vind ik leuk
    buddha +9078
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:10
    ONS aller whahahaa wil er niet mee te maken hebben.
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3522
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:13
    Je hebt altijd uitzonderingen,het is je vergeven
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 20:14]
    Vind ik leuk
    stratumseind +174060
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:24
    Ah kijk daar is de nieuwbakken a speler weer , goed man
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2268
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:26
    Lief dat je ook je waardering uit Stratum.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12526
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:40
    Sensationeel nieuws, heeft een appje van Ziyech gekregen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33283
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:42
    Jaloers? ;)
    Vind ik leuk
    Always PSV +12526
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:48
    Jaloers? Vanmiddag ook al een bericht verschenen van deze gast. Ik gun hem werkelijk het allerbeste. Eerlijk is eerlijk, het slaat nergens op wat VP doet!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33283
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:49
    Haha, ja, hoeft van mij ook niet. Ik bedoelde of je jaloers was dat hij appjes van Ziyech krijgt en jij niet.
    Maar ik snap je irritatie.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12526
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:54
    Al krijgt hij er 100, leuk voor die jongen. Ziyech speelt elke week en is toch een voorbeeld.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46617
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:45
    En fijne communicatie.
    Het staat eerder op ajax.nl dan dat je het zelf verneemt van Ajax.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33283
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:53
    Hij denkt dat Ten Hag het maandag nog niet vertelde om hem niet af te leiden voor zijn wedstrijd met Jong Ajax van maandagavond.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46617
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:59
    Nou kon ten Hag eindelijk iemand ECHT belonen en dan doet ie het niet.

    Die coach bij jullie is zeer knullig en dan ben ik nog netjes.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33283
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:04
    Ik denk dat Mazraoui zich wel beloond voelt hoor. Of hij Ten Hags gezicht er nou bij ziet of hij een appje krijgt van Ziyech.

    Niks mis met onze coach, ik zou even naar die van jullie kijken. Die laat z'n team met 5-0 verliezen van Willem II.
    Dat is pas zeer knullig. En dan ben ik nog heel erg netjes.
    Vind ik leuk
    buddha +9078
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:08
    ajax verloor met 9-4 van feyenoord. BOEIEND DIE 0-5.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33283
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:10
    Ja, dat is waar, vergeleken met die 9-4 is die 5-0 al heel lang geleden. En Willem II is ook veel beter dan Feyenoord natuurlijk.
    Vind ik leuk
    buddha +9078
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:12
    heel lang geleden maakt niet uit. het is allemaal verleden tijd toch. het gaat om morgen enz....en degene met de meeste punten is de kampioen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33283
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:14
    Dat het om morgen gaat moet je dan maar even tegen jaja_psv zeggen, hij noemt onze coach knullig, en dan stel ik voor dat hij even naar die van jullie gaat kijken, die nog wel wat knulliger is.
    Vind ik leuk
    buddha +9078
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:18
    ik vergeef je de fout maar onze coach is de beste,v d Gaag ;) maar ff serieus ik vind jullie beide coaches niet al te best qua wissel beleid.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33283
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:23
    Oh, ja dat is een goede inderdaad.
    Die van ons zit er net en heeft niet echt iets om te wisselen. Daar wordt het alleen maar minder van.
    PSV heeft trouwens ook alleen maar jeugdspelers op de bank.
    Ik denk dat bij Excelsior de verschillen minder groot zijn. Overigens wisselt Van der Gaag uitstekend, en dat kan alleen maar als je een wedstrijd goed kunt lezen. Alleen ik denk dat het voor hem interessanter is om te wisselen.
    Vind ik leuk
    Bldmstr +64
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:29
    Nee ajax won met 4-1 van heerenveen :o
    Vind ik leuk
    Spiegel +10077
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:03
    Je zou maar 7 punten onder dat ploegje staan wat met 5-0 klop krijgt van Willem fucking 2.

    PSV had gewoon een complete offday. Heel slecht, mag eigenlijk nooit gebeuren, heeft hopelijk de selectie weer op scherp gezet.

    Voor de rest heeft ie zn ploeg al 2 x kampioen gemaakt (bijna 3x nu), 1x laten overwinteren in de cl.
    Een top 5 club (op dat moment dan) met realistisch voetbal over 2 wedstrijden, inclusief verlenging op 0-0 weten te houden.

    Ja echt een knullige trainer...

    Jullie trainer is toch die trainer die er met 1-7 af ging tegen PSV met zijn toenmalige ploeg..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33283
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:22
    Ja, dat stoort me ook, maar 5-0 op de bek gaan tegen Willem II zou me meer storen.

    Ja, dat zag ik ook wel. Het woord 'eigenlijk' mag je eigenlijk wel weglaten. Oh, ik hoop het tegenovergestelde :p

    2/3 keer in 5 jaar kampioen van Nederland is niet een bijzondere prestatie voor een trainer van Ajax of PSV. Statistisch gezien word je het ongeveer 1 op de 2 jaar. Als je dan meetelt dat hij er één cadeau heeft gekregen van De Boer, (De Graafschap - Ajax, je weet het vast nog wel), en dit jaar de concurrentie, lees wij, nogal wat punten hebben laten liggen door onverstandige beslissingen, vind ik dat over het geheel genomen geen briljante prestatie.
    Dan ben je in 5 jaar 1x kampioen geworden op eigen kracht.

    Verder ben ik heel nieuwsgierig naar wat realistisch voetbal betekent en of het het tegenovergestelde is van onrealistisch voetbal, en zo ja, wat is dat dan?
    Is dat hoe Ajax een Europa League finale haalde?
    (Overigens vond ik het tegen Atletico heel knap en ik hoopte dat jullie door zouden gaan.)

    Ja, hij doet best knullige dingen voor een trainer die al 5 jaar bij een topclub zit.

    Ja, klopt, helemaal weggecounterd door de Mourinho van Brabant. Ja, iets met een complete offday en mag eigenlijk nooit gebeuren. Dat vind jij een goed argument geloof ik.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10077
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:56
    Als Utrecht een offday mag hebben mag PSV dat ook.

    Realistisch voetbal in Europa was bijv de 5-3-2 opstelling in de groepsfase en het neerzetten van een goede organisatie tegen atleti. Je “mindere dan je tegenstander” kwaliteiten optimaal gebruiken. Dat is realistisch voetbal.

    Nouja, als PSV dit jaar kampioen wordt loopt ie toch 3/6 ofwel 1/2.

    Een kampioenschap krijg je niet cadeau, dat gaat over 34 wedstrijden.
    Heeft Frank de boer schandalig gewisseld in die wedstrijd, ja.
    Maar goed, stel Ajax zou PSV nog inhalen dit seizoen dan heeft PSV het niet in de slotfase weggegeven, tenminste niet makkelijker dan bijv tegen Heerenveen (2-0 voorsprong weggeven)of Willem 2.
    In de hoeveelste wedstrijd je dan punten verlies is niet relevant.
    Anders moeten we net als België met play-offs gaan werken.
    Als je over 34 wedstrijden 4x verliest waaronder toevallig je laatste wedstrijd, heb je het in die andere 3 verliespartijen net zo hard laten liggen dan in de laatste wedstrijd.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33283
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:22
    Haha, ja, ik dacht als jij hem gebruikt mag ik het ook. Die 1-7 was inderdaad niet best.

    Ja, zoiets vermoedde ik al. Alleen klinkt het alsof er ook een soort onrealistisch voetbal is, en daar kon ik me niks bij voorstellen.
    Overigens vond ik dat soort tactieken tegen een ploeg als Atletico ook wel terecht. Die is gewoon beter, dus dan moet je iets verzinnen.

    Ja, maar dat vind ik geen uitzonderlijke prestatie voor een trainer van Ajax of PSV. Dat is gewoon op een normale manier je werk doen.

    Dat is waar, maar wat ik wilde zeggen is dat normaal gesproken Ajax gewoon wint van De Graafschap en dan ben je geen kampioen.
    Dat je het wel wordt is mooi, maar als je wilt beoordelen hoe groot de prestatie is, zou ik wel meenemen dat de concurrent in 9 van de 10 gevallen kampioen was geworden.

    Net als dat Feyenoord vorig jaar kampioen werd, maar heeft Ajax heel veel punten laten liggen doordat ze Europees tot de finale kwamen. Dan is het mooi dat je kampioen bent, maar bij de beoordeling zou ik dat wel meenemen, want je was het 9 van de 10 keer niet geworden.

    Dat het steeds voorbeelden zijn waarin Ajax 'kampioen had kunnen worden' klinkt een beetje verdacht, maar als het andersom zo zou zijn zou ik het ook gebruiken (is ons onder De Boer vast ook weleens gebeurd, maar ik volg jullie prestaties minder)
    Vind ik leuk
    Spiegel +10077
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:25
    Denk dat er bij Feyenoord niemand om maalt dat ze kampioen zijn geworden omdat Ajax de Europese finale heeft gehaald.

    Tuurlijk heeft Ajax punten laten liggen, maar net als dit seizoen heeft Ajax geen Europees gespeeld, wat is nu het excuus dat ze zoveel punten laten liggen dan?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33283
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:37
    Nee, dat hoeft ook verder niet, maar ik denk dat mensen daardoor Gio zijn gaan zien als een betere trainer dan hij daadwerkelijk is.
    Ik doe dit niet om mensen af te zeiken, alleen denk ik dat er niet realistisch wordt gekeken naar prestaties (en in de voetbalwereld gebeurt dat volgens mij vaker)

    Een paar spelers vertrokken, traumatische voorbereiding, een nieuwe trainer die nogal wat fouten heeft gemaakt of tactisch tekortschoot. Ik weet niet of je onze 4-2-4 en 4-4-2 experimenten nog weet?
    Keizer heeft ons sowieso punten gekost.
    Jullie lieten tot Ajax - PSV 3 punten liggen. Dat was pas in december. Hoe vaak zetten jullie zo'n reeks neer tussen Europese wedstrijden door? Al die wedstrijden die jullie net op het nippertje wonnen, die win je niet als je donderdag nog hebt gespeeld.
    Frank de Boer werd ook altijd kampioen nadat ze alles gingen winnen als ze uit Europa lagen.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10077
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:46
    tuurlijk kost Europa je punten, echter als je met de grote jongens mee wil doen moet je gewoon een selectie hebben die 4x per 14 dagen kan knallen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33283
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:57
    Ja, maar dat komt in Nederland niet zo vaak meer voor. Al kwam Ajax nog redelijk in de buurt vorig jaar.
    Maar daar ging het ook niet om. Mijn punt was dat die kampioenschappen niet perse betekenen dat Cocu een goede trainer is.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:27
    Bekend verhaal, lijkt net een déjà vu.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19998
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:28
    Wel apart dat het eerder op de clubsite staat als dat de speler in kwestie het zelf al weet... Zal wel aan mij liggen :)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6662
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:36
    Ziyech is ook zeker geen slecht persoon.
    Vind ik leuk
    WED +268
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:47
    Zieltjes aan het winnen voor Marokko
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:55
    Jaloers?
    Vind ik leuk
    Butsbal +14949
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:53
    Weer eentje die niet scoorde bij zijn debuut. Als dat over 6 jaar nog eens gebeurt roept Evert ten Napel dat elke debutant gelijk scoort haha. Tenminste als Evert 109 jaar kan worden...
    Vind ik leuk
    Ou Sou ba +24
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:56
    Ten Hag en Marokkaanse spelers goed combinatie
    Vind ik leuk
    035 +6395
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:30
    Omdat??
    Vind ik leuk
    Ou Sou ba +24
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:27
    Kijk zijn tijd bij Utrecht
    Vind ik leuk
    035 +6395
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:44
    Leg uit want ik begrijp echt nie wat jij bedoelt.....
    Vind ik leuk
    Wzawzsn +64
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:58
    Kijk eenheid bij die Marokkaanse neusjes
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:22
    Reactie verwijderd door vp
    Vind ik leuk
    VanGoal +732
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:35
    Kunnen misschien de mensen die zich irriteren over de hoeveelheid Ajax nieuws en die dit 45 keer per dag uitspreken onder elk topic niet meer reageren? Scheelt echt een hele hoop discussies.

    Bedankt hè!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws