Verkeer met Chelsea na Slutsky-aanstelling: 'Dan kun je aanval openen op top-drie'

    Verkeer met Chelsea na Slutsky-aanstelling: 'Dan kun je aanval openen op top-drie'

    zaterdag 17 maart 2018 om 11:10

    Leonid Slutsky richtte zich al op jonge leeftijd op het trainersvak, maar volgens Evgeniy Levchenko is er een verkeerd beeld van de Rus ontstaan in Nederland. De toekomstig Vitesse-coach is namelijk geen 'tactisch genie'.

    Aan de keepersloopbaan van Slutsky kwam al op negentienjarige leeftijd een einde. Hij klom in een boom om de kat van de buren te redden, maar moest dat bekopen met een val. Hij verbrijzelde zijn knie. "Ik was die dag de held van mijn dorp, maar mijn droom om voetballer te worden lag aan diggelen", wordt hij geciteerd door de NOS.

    Slutsky richtte zich op een carrière als trainer, maar Levchenko stelt de verwachtingen bij. "Ik heb verhalen gelezen in de Nederlandse pers dat Slutsky een tactisch genie zou zijn", stelt de oud-speler van Sparta en FC Groningen. "Dat is hij niet. Slutsky speelt vooral behoudend en dan ook nog het liefst met dezelfde spelers. Hij is wel een 'people-manager', die zijn spelers vertrouwen geeft en kan zorgen voor een goede sfeer. Daarin is hij een van de meest progressieve trainers van Rusland."

    Levchenko krijgt bijval van Henk van Stee. "Met Slutsky krijg je iemand die gegroepeerd reactievoetbal speelt", aldus de nieuwe technisch manager van Sparta. "Bij CSKA en het Russische nationale team leunde hij bovendien op oudere spelers, zoals zijn beroemde achterhoede met Sergey Ignashevich en de broers Berezutsky. Bij Vitesse zal hij met jonge spelers moeten werken, dat is toch anders."

    Van Stee verwacht veel verkeer met Londen. "De aanstelling van Slutsky is in ieder geval goed voor de relatie met Chelsea. Wie weet komen er nog meer spelers van Chelsea, en misschien wel van iets meer kwaliteit. Dan zou je zomaar de aanval kunnen openen op de top-drie."

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Poll

    Slutsky een goede keuze van Vitesse?

    (4316 stemmen)

    Plaats een reactie

    diekertjedap +4110
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:17
    nee , de trainers in nederland blinken uit qua tactiek. tjongejongejonge.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8237
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:37
    Nee maar dit is typisch Russisch..hun voetbal is altijd behoudend geweest, maar vaak wel degelijk en moeilijk om tegen te voetballen/scoren. Volgens mij heeft er nog nooit een Russische trainer een topclub getraind? Dat is niet voor niks..maar wel leuk een keer wat anders, vitesse zal minder aantrekkelijk gaan spelen maar ik denk wel hoger eindigen met weinig goals tegen.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1183
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:16
    Fraser speelt het minst aantrekkelijke voetbal ooit met vitesse
    Vind ik leuk
    Romario9 +11243
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:19
    Aanval op de top drie. Welja.

    Maar dat het een behoudende coach is voorspelt weinig goeds. Geloof dat ze na Fraser juist wat meer spektakel wilden zien in Arnhem.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:21
    Zeg dat nou niet Henk. Dan denken al die papegaaien in Nederland dat iemand van Vitesse heeft gezegd dat we wel ff kampioen worden...
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8534
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:27
    Aanval op de top 3. Dat heb ik de afgelopen 10 jaar zo vaak gehoord. Word je moe van.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11243
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:48
    Karel Aalbers is zelfs al 20 jaar geleden
    Vind ik leuk
    Sil95 +10699
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:30
    " niet schrikken , Vitesse gaat vanaf nu voor het landskampioenschap"
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8074
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:30
    Poetin schijnt de materiaalman te worden.
    Vind ik leuk
    Simonsopa +419
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:43
    Ja vooral huren (lenen) van Chelsea.
    Goed voor doorstroming van eigen jeugd ( O nee daar doen we niet aan)
    Volgend jaar weer nieuwe lenen ( o nee huren)
    Goed voor de stabiliteit van je team en vereniging
    Vind ik leuk
    Vapormax +1685
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:06
    Verdiep je eens man, snapt er geen reet van.
    Bij Vitesse komen juist veel spelers door!!!! Werken veel oud spelers.
    Mount is geen verrijking voor de eredivisie????
    Vind ik leuk
    HansVites +4593
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:42
    Je hebt er duidelijk geen bal verstand van en roept maar wat.
    Vanaf seizoen 2014|2015 is de voetbalacademie van Vitesse onafgebroken benoemd tot internationale voetbalacademie.
    Hoeveel clubs in Nederland kunnen dat nog meer zeggen een stuk of 3 maar.
    Vind ik leuk
    arnhem_026 +329
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:55
    *vooroordeel alert.*
    Faye, Lelieveld oude Kotte breken wel degelijk door dit seizoen.
    de huurlingen zijn slechts een kwalitatieve aanvulling op de selectie hoor, Daarnaast blijft een gehuurde speler van chelsea vaak 2 jaar. Dat is vaak nog langer dan een gekochte speler die vaak snel weer wordt doorverkocht,
    Totale onzin dus wat je roept
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3027
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:56
    Ze noemen hem de slut van de voetballerij...
    Vind ik leuk
    Rodajc +13845
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:38
    Katten komen toch altijd met hun pootjes op de grond terecht? Zonde dan...
    Vind ik leuk
    Eendracht +15191
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:58
    Was die Slutsky destijds voor Pandabeer aan het oefenen?
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11024
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:47
    Dat moet je aan Boekhoorn vragen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5757
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:07
    Wat ik in de aanstelling mis is dat een trainer word aangesteld op basis van zijn kwaliteiten die het beste aansluiten op de huisstijl van de club. Kennelijk gooit Vitesse de opgebouwde huisstijl van Henk Fraser ineens overboord om in een communistische huisstijl te gaan spelen. Daar koopt geen kip een seizoenkaart voor, zeker weten!!!!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11024
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:48
    De trouwe supporters blijven toch wel komen, we zijn ajax niet waar de helft wegloopt als ze achter staan.
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +557
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:28
    Vitesse is een club is die zijn ziel heeft verkocht.
    Spelen met spelers van een andere eigenaar en daar dan nog trots op zijn ook.
    Met de juiste contacten zouden ze nog op termijn kampioen kunnen ook.
    Onze beloften verpesten de jupiler-league, dit gedrocht onze nationale competitie......
    Vind ik leuk
    koppig +492
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:39
    Het aantal buitenlandse huurlingen zou beperkt moeten worden tot bv max 2 per club zo krijgen de nederlandse spelers ook een kans nu ben je alleen maar het helpen opleiden voor buitenlandse clubs en dat is niet goed voor het nederlandse voetbal een club moet net als AJAX en AZ meer met de eigen jeugd moeten doen
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11024
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:51
    Wij huren er nu drie waarvan er twee spelen. Bij ons stroomt genoeg jeugd door, dus moet jij je eerst maar eens verdiepen in Vitesse voordat je wat roept.
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +253
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:55
    Top drie is niks we moeten voor het kampioenschap gaan. Dat moet lukken met zo'n succestrainer. Bovendien zijn er sterke banden met Chelsea dus zal de kwaliteit van de huurlingen alleen maar toenemen. Miazga en Mount behouden voor volgend seizoen en een paar goede backs erbij er klaar is Kees Slutsky
    Vind ik leuk
    Cookee +9948
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:56
    Mensen die zeggen de aanval op de tob-3 te willen inzetten daar hoor je zelden meer iets van. Was er niet een voorzitter van VVV die dat ook wilde?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Verkeer met Chelsea na Slutsky-aanstelling: 'Dan kun je aanval openen op top-drie'