Verkeer met Chelsea na Slutsky-aanstelling: 'Dan kun je aanval openen op top-drie'

Verkeer met Chelsea na Slutsky-aanstelling: 'Dan kun je aanval openen op top-drie'

zaterdag 17 maart 2018 om 11:10

Leonid Slutsky richtte zich al op jonge leeftijd op het trainersvak, maar volgens Evgeniy Levchenko is er een verkeerd beeld van de Rus ontstaan in Nederland. De toekomstig Vitesse-coach is namelijk geen 'tactisch genie'.

Aan de keepersloopbaan van Slutsky kwam al op negentienjarige leeftijd een einde. Hij klom in een boom om de kat van de buren te redden, maar moest dat bekopen met een val. Hij verbrijzelde zijn knie. "Ik was die dag de held van mijn dorp, maar mijn droom om voetballer te worden lag aan diggelen", wordt hij geciteerd door de NOS.

Slutsky richtte zich op een carrière als trainer, maar Levchenko stelt de verwachtingen bij. "Ik heb verhalen gelezen in de Nederlandse pers dat Slutsky een tactisch genie zou zijn", stelt de oud-speler van Sparta en FC Groningen. "Dat is hij niet. Slutsky speelt vooral behoudend en dan ook nog het liefst met dezelfde spelers. Hij is wel een 'people-manager', die zijn spelers vertrouwen geeft en kan zorgen voor een goede sfeer. Daarin is hij een van de meest progressieve trainers van Rusland."

Levchenko krijgt bijval van Henk van Stee. "Met Slutsky krijg je iemand die gegroepeerd reactievoetbal speelt", aldus de nieuwe technisch manager van Sparta. "Bij CSKA en het Russische nationale team leunde hij bovendien op oudere spelers, zoals zijn beroemde achterhoede met Sergey Ignashevich en de broers Berezutsky. Bij Vitesse zal hij met jonge spelers moeten werken, dat is toch anders."

Van Stee verwacht veel verkeer met Londen. "De aanstelling van Slutsky is in ieder geval goed voor de relatie met Chelsea. Wie weet komen er nog meer spelers van Chelsea, en misschien wel van iets meer kwaliteit. Dan zou je zomaar de aanval kunnen openen op de top-drie."

Lees meer over:EredivisieVitesse

Poll

Slutsky een goede keuze van Vitesse?

(3345 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 17 maart 2018 om 11:17
nee , de trainers in nederland blinken uit qua tactiek. tjongejongejonge.
Vind ik leuk
Adje80 +4183
zaterdag 17 maart 2018 om 11:37
Nee maar dit is typisch Russisch..hun voetbal is altijd behoudend geweest, maar vaak wel degelijk en moeilijk om tegen te voetballen/scoren. Volgens mij heeft er nog nooit een Russische trainer een topclub getraind? Dat is niet voor niks..maar wel leuk een keer wat anders, vitesse zal minder aantrekkelijk gaan spelen maar ik denk wel hoger eindigen met weinig goals tegen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 17:16
Fraser speelt het minst aantrekkelijke voetbal ooit met vitesse
Vind ik leuk
Romario9 +7907
zaterdag 17 maart 2018 om 11:19
Aanval op de top drie. Welja.

Maar dat het een behoudende coach is voorspelt weinig goeds. Geloof dat ze na Fraser juist wat meer spektakel wilden zien in Arnhem.
Vind ik leuk
Dicky +13568
zaterdag 17 maart 2018 om 11:48
Wij willen goed voetbal zien en niet de onsamenhangende onzin die we nu te zien krijgen. Onder Fräser verandert de ploeg constant van systeem en speelwijze. Tegen 020 begint hij in 4-3-3 een week later tegen Utrecht begint hij in 5-3-2. Waarom weet niemand. Dit gaat nu al 2 seizoenen zo. Je ziet geen vaste patronen, spelers weten vaker niet dan wel wat de ander doet. De wedstrijden van Vitesse worden vaker op individuele kwaliteiten gewonnen dan door goed veldspel. Bovendien zijn de wissels vaak en te laat en totaal onlogisch. Fräser wisselt rustig een middenvelder voor een verdediger bij een achterstand of haalt Matavs van het veld in plaats van de volledig falende Castaignos die overigens ook nog eens op voorspraak van Fräser kwam. Ik heb geen moeite met een ploeg die gegroepeerd voetbalt. Zolang je maar goed voetbal ziet. Het beste voetbal dat Vitesse de afgelopen 8 jaar heeft laten zien was onder Rutten. Hij koos ook voor reactie voetbal en daar liepen heel wat tegenstanders stuk op. Je zag hele logische patronen, spelers wisten waar ze moesten lopen op het moment dat bijvoorbeeld een Van der Heijden of Janssen aan de bal kwam. Nu zien we niets. Ja individuele akties van Linssen, Matavs, Mount enz maar geen team. Als Slutsky dat wel voor elkaar krijgt dan heb je gewoon een goed elftal ipv het losse zand onder Fräser. Een aanval op de top 2 kan niet. Maar AZ laat dit seizoen wel zien dat wanneer het lekker loopt je als subtopper een aanval kan doen op Feyenoord. Overigens staat in het stukje dat Van Stee het heeft over de jonge spelers van Vitesse. Maar met Kashia, Serero, Bruns, Foor, Linssen, Matavs, Beerens kan je nou niet bepaald spreken over een onervaren ploeg.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 11:50]
Vind ik leuk
Cookee +8080
zaterdag 17 maart 2018 om 13:58
Dicky, lijkt mij ook goed voor Nederland die instroom uit buitenland man. We doen niet meer mee. Is goed om vers bloed te vinden. Het lijk mij een prima zet van je club.
Gegroepeerd voetbal kan goed zijn, maar hij moet ook de individuele kwaliteiten niet eruit gooien.
Ik weet nog Koeman bij PSV die stelde allemaal controleurs op en alleen Afellay erbij, dat wil je ook niet.
Maar de bekende hap trainers in dit land gaan je niet redden Dick, ik ben benieuwd, we gaan 't zien, vers bloed, goed man.
Vind ik leuk
Sil95 +7779
zondag 18 maart 2018 om 00:35
"Tegen 020" Groei eens op joh. In de puberteit blijven hangen?
Vind ik leuk
Dicky +13568
zondag 18 maart 2018 om 01:31
Nee hoor Sil. Maar ik houd niet van vloeken. Ik vlieg vanaf Eindhoven om Schiphol te vermijden, en zelfs wanneer één van mijn favoriete bands in de ziggo dome komt ga ik niet om dat gehucht maar te vermijden. De naam van jouw club spreek ik hooguit een keer uit wanneer ik het over de Ilias en de odyssee heb.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 11:21
Zeg dat nou niet Henk. Dan denken al die papegaaien in Nederland dat iemand van Vitesse heeft gezegd dat we wel ff kampioen worden...
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 11:27
Aanval op de top 3. Dat heb ik de afgelopen 10 jaar zo vaak gehoord. Word je moe van.
Vind ik leuk
Romario9 +7907
zaterdag 17 maart 2018 om 11:48
Karel Aalbers is zelfs al 20 jaar geleden
Vind ik leuk
Dicky +13568
zaterdag 17 maart 2018 om 11:53
En dat deed Vitesse onder Karel Aalbers toch ook? Het is dat Karel te veel te snel wou, maar Vitesse was hard op weg.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 12:17
In die dagen was Vitesse thuis haast onverslaanbaar, alleen in de uitwedstrijden nam het elftal vakantiedagen op.
Vind ik leuk
Dicky +13568
zaterdag 17 maart 2018 om 12:40
Nou gewonnen in Eindhoven, De Arena, De Grolsch Veste ( waar op dat moment ook een titelkandidaat speelde ). Vitesse gooide vooral zijn glazen in tegen de kleintjes. VVV en Roda uit hebben mij slapeloze nachten bezorgd destijds. Maar wat kwam Vitesse dichtbij dat seizoen. Als het had gekund dan was het wel dat seizoen.
Vind ik leuk
Rodajc +6967
zaterdag 17 maart 2018 om 13:37
In die tijd was Roda nog geen kleintje... dat is pas een jaar of 5 zo.
Vind ik leuk
Dicky +13568
zaterdag 17 maart 2018 om 16:11
Roda is nooit een kleine club ook nu niet. Ik bedoel simpelweg dat Vitesse dat seizoen het moeilijk had met ploegen die sportief gezien niet geweldig waren. Roda werd 16e dat jaar en wist op een haar degradatie te ontlopen. Ik dacht dat Flederus Roda op het nippertje er in hield.
Vind ik leuk
Rodajc +6967
zaterdag 17 maart 2018 om 16:23
Aha dan is er een misverstand, dacht dat het over een andere periode ging.
Vind ik leuk
nvdb30 +41
zondag 18 maart 2018 om 07:39
In de tijd van Karel Aalbers bestond de Grolsch Veste nog niet eens en was FC Twente zeker nog geen topclub, je lult alweer maar een eind weg, Dick!
Vind ik leuk
Dicky +13568
zondag 18 maart 2018 om 10:10
Het zijn reacties op 2 verschillende personen vandaar dat het door elkaar staat. Ik weet heel goed dat de Grolsch veste in de tijd van Aalbers nog niet bestond. Toen hete dat stadion Arke stadion en daar konden maar 13.000 toeschouwers in. Het zat niet vaak vol vandaar dat die hoeken van die lelijke gekleurde stoeltjes door elkaar heen had staan zodat het moest lijken dat het vol zat. Mijn opmerking wat betreft Aalbers is een reactie op Romario 9. Dat andere verhaal ging over het seizoen 2012/2013. Waarin Vitesse lang meedeed om de titel. Als ik hier zo zie staan begrijp ik de verwarring. Maar ik lul niet alweer uit mijn nek. Dat is ook een onnodige opmerking.
Vind ik leuk
nvdb30 +41
zondag 18 maart 2018 om 14:09
Dat klopt wel. Had ik niet zo moeten formuleren, excuus. Je komt alleen soms nog al betweterig en irritant over, ook lang niet al je feiten kloppen.
Vind ik leuk
Dicky +13568
zondag 18 maart 2018 om 14:36
Dat mag jij vinden. Op het moment dat je denkt dat mijn feiten niet kloppen moet je mij even corrigeren. Daar heb ik niets op tegen.
Vind ik leuk
nvdb30 +41
dinsdag 20 maart 2018 om 17:39
Ik denk dat ik je toch verkeerd heb ingeschat hele oprechte reactie. En je weet veel van Vites. Alleen over die waardeloze doelman zijn we het niet eens. Haha
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 17:25
Aalbers wilde juist gas terug nemen, meer met jeugd, omdat hij had gezien dat dure spelers de club de das om zouden doen.

Swelheim daarentegen wilde doorpakken, en waar hij het geld vandaan getroggeld had is allang bekend.
Aalbers had een bere-elftal, nog niet eens zo duur toen ze van eerste divisie promoveerden, had ik diep respect voor, onder Bert Jacobs als trainer.

De luchtkastelen kwamen echt onder Swelheim, die net als alles wat erna kwam Vitesse als een speeltje zien.

Dat Aalbers t.o.v Swelheim nu nog niet uit school geklapt is, getuigd alleen maar van respect naar deze man, en ik denk alleen maar om zijn liefde voor zijn cluppie, en redder ervan natuurlijk.
Vind ik leuk
Dicky +13568
zaterdag 17 maart 2018 om 11:53
Niemand van Vitesse die dat roept.
Vind ik leuk
Sil95 +7779
zaterdag 17 maart 2018 om 11:30
" niet schrikken , Vitesse gaat vanaf nu voor het landskampioenschap"
Vind ik leuk
Dicky +13568
zaterdag 17 maart 2018 om 11:54
Wie zei dat ook alweer?
Vind ik leuk
Rodajc +6967
zaterdag 17 maart 2018 om 13:37
Iemand die er nu niet meer zit?
Vind ik leuk
Sil95 +7779
zaterdag 17 maart 2018 om 22:28
Ik dacht die Joost de Wit
Vind ik leuk
Dicky +13568
zaterdag 17 maart 2018 om 22:55
Ik dacht al dat je iets riep zonder dat je precies weet wat je roept.
Vind ik leuk
Sil95 +7779
zaterdag 17 maart 2018 om 22:57
Dat weet ik wel , vergis me klaarblijkelijk in de persoon. Dat kan , toch? De uitspraak is wel gedaan hoor. Nu snap ik dat je daar natuurlijk liever niet aan herinnert wordt. Maar zo gefrustreerd reageren lijkt me ook weer onnodig.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 22:58]
Vind ik leuk
Dicky +13568
zaterdag 17 maart 2018 om 23:42
Wat vindt jij gefrustreerd aan mijn reactie? Het is toch precies wat jij doet Sil?
Vind ik leuk
Sil95 +7779
zondag 18 maart 2018 om 00:31
Nee. Ik refereer aan een uitspraak die gedaan is nadat Jordania in 2010 officieel Vitesse overnam. Men zou de top gaan bestormen en zelfs kampioenschappen gaan binnen halen. Ik neem aan dat jij dat als Vitesse fan wel weet. Beetje jammer dat je daar geen blijk van geeft.

Waarom zeg ik dit? Omdat er nu weer dergelijke teksten worden geroepen. We weten allemaal hoe het met een club als Twente is afgelopen nadat men daar dacht ook de top te kunnen bestormen.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 00:33]
Vind ik leuk
Dicky +13568
zondag 18 maart 2018 om 01:25
Weet dan ook wie dat heeft gezegd en wie dit soort teksten nu uitspreekt Sil. Tipje van de sluier, lees het artikel nog eens en kom erachter dat niemand van Vitesse dit zegt.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 11:30
Poetin schijnt de materiaalman te worden.
Vind ik leuk
Gustavo +1295
zaterdag 17 maart 2018 om 11:32
Aanval op de top 3? No problem! Give me 2 days..
Vind ik leuk
Vak-DD +10238
zaterdag 17 maart 2018 om 11:41
Uitspraken van de vorige Nederlandse eigenaar, niet van Jordania of Vitesse zelf. Dat je dat nog niet weet zeg !
Vind ik leuk
Gustavo +1295
zaterdag 17 maart 2018 om 14:03
Vitesse zelf? Vitesse zelf heeft 1% eigenaarschap. Natuurlijk doen die zelf geen uitspraken.
Vind ik leuk
Vak-DD +10238
zaterdag 17 maart 2018 om 16:44
Lekker belangrijk.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 11:43
Ja vooral huren (lenen) van Chelsea.
Goed voor doorstroming van eigen jeugd ( O nee daar doen we niet aan)
Volgend jaar weer nieuwe lenen ( o nee huren)
Goed voor de stabiliteit van je team en vereniging
Vind ik leuk
Dicky +13568
zaterdag 17 maart 2018 om 11:59
Inderdaad zeg met Pasveer, Faye, Kashia, Karavaev, Serero, Bruns, Foor, Linssen, Matavs, Beerens, Lelieveld, Oude Kotte, Houwen, Van der Werf, Büttner, Tørnes, Van Bergen, Buitink, Ten Teije, huurt Vitesse alleen maar spelers van Chelsea. Mount en Miazga zijn bovendien totaal geen verrijking voor de Eredivisie. slechts 8 spelers uit de beloften deden dit seizoen alleen al mee bij Vitesse, schandalig natuurlijk. Vitesse waar op Pröpper, Darri, Van der Streek, Tigahoudini, Gosens, Diks, Van Ginkel, Room, Osman na toch al niets doorkomt. Bij alle andere clubs komen veel meer spelers door natuurlijk.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 12:02]
Vind ik leuk
Kijkmaar +1647
zaterdag 17 maart 2018 om 12:09
Mount vind ik wel leuke dingen laten zien, maar is net zo constant als mijn held Pereiro.
Vind ik leuk
Vak-DD +10238
zaterdag 17 maart 2018 om 16:46
Je blijft het maar uitleggen aan die domme gasten die niet weten waarover ze het hebben. En dan vallen ze stil.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 12:06
Verdiep je eens man, snapt er geen reet van.
Bij Vitesse komen juist veel spelers door!!!! Werken veel oud spelers.
Mount is geen verrijking voor de eredivisie????
Vind ik leuk
HansVites +3848
zaterdag 17 maart 2018 om 13:42
Je hebt er duidelijk geen bal verstand van en roept maar wat.
Vanaf seizoen 2014|2015 is de voetbalacademie van Vitesse onafgebroken benoemd tot internationale voetbalacademie.
Hoeveel clubs in Nederland kunnen dat nog meer zeggen een stuk of 3 maar.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:55
*vooroordeel alert.*
Faye, Lelieveld oude Kotte breken wel degelijk door dit seizoen.
de huurlingen zijn slechts een kwalitatieve aanvulling op de selectie hoor, Daarnaast blijft een gehuurde speler van chelsea vaak 2 jaar. Dat is vaak nog langer dan een gekochte speler die vaak snel weer wordt doorverkocht,
Totale onzin dus wat je roept
Vind ik leuk
Gustavo +1295
zaterdag 17 maart 2018 om 18:03
Ik vind de sterke jeugdopleiding van Vitesse juist één van de weinige pluspunten. Die nieuwe coach kan ook prima maar de organisatiestructuur gaat die club de kop kosten, vrees ik.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 10:44
Welke spelers uit deze jeugdopleiding spelen nu bij VItesse??
Vind ik leuk
mba4u2c +1256
zaterdag 17 maart 2018 om 12:56
Ze noemen hem de slut van de voetballerij...
Vind ik leuk
Rodajc +6967
zaterdag 17 maart 2018 om 13:38
Katten komen toch altijd met hun pootjes op de grond terecht? Zonde dan...
Vind ik leuk
Eendracht +11785
zaterdag 17 maart 2018 om 13:58
Was die Slutsky destijds voor Pandabeer aan het oefenen?
Vind ik leuk
Vak-DD +10238
zaterdag 17 maart 2018 om 16:47
Dat moet je aan Boekhoorn vragen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 14:07
Wat ik in de aanstelling mis is dat een trainer word aangesteld op basis van zijn kwaliteiten die het beste aansluiten op de huisstijl van de club. Kennelijk gooit Vitesse de opgebouwde huisstijl van Henk Fraser ineens overboord om in een communistische huisstijl te gaan spelen. Daar koopt geen kip een seizoenkaart voor, zeker weten!!!!
Vind ik leuk
Vak-DD +10238
zaterdag 17 maart 2018 om 16:48
De trouwe supporters blijven toch wel komen, we zijn ajax niet waar de helft wegloopt als ze achter staan.
Vind ik leuk
Dicky +13568
zaterdag 17 maart 2018 om 16:50
Welke huisstijl onder Fräser bedoel je?
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 14:28
Vitesse is een club is die zijn ziel heeft verkocht.
Spelen met spelers van een andere eigenaar en daar dan nog trots op zijn ook.
Met de juiste contacten zouden ze nog op termijn kampioen kunnen ook.
Onze beloften verpesten de jupiler-league, dit gedrocht onze nationale competitie......
Vind ik leuk
Dicky +13568
zaterdag 17 maart 2018 om 17:02
4 gehuurde spelers de rest is van Vitesse zelf. Mede daardoor schrijft Vitesse dit jaar zwarte cijfers. Dat is iets wat maar weinig clubs kunnen zeggen. Hoeveel clubs hebben een aanvoerder die al 8 jaar bij de club zit? Hoeveel clubs hebben 8 spelers uit de beloften die minuten hebben gemaakt in het eerste elftal dit seizoen? Hoeveel clubs hebben meer clubmensen zoals Van Hintum, Sturing, Rankovic, Van der Gouw, Van der Schaaf, Michael Janssen, Ruud Knol, Theo Janssen, Nicky Hofs in dienst? Hoeveel clubs bestaan al 126 jaar, spelen al langer dan 100 jaar in de zelfde kleuren en dragen het wapen van de stad op de borst? Vitesse heeft een buitenlandse eigenaar maar blijft Vitesse. De ziel van Vitesse loopt door de hele club heen. Er zijn maar weinig clubs die meer identiteit hebben in Nederland.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 19:18
Dat is zeker een mooie historie en heb daar zeker respect voor, daarom is het ook zo jammer.
Liefde maakt blind, hierdoor begrijp je mijn punt waarschijnlijk niet.
4 basisspelers niet veel vinden, het is net hoe je het wil zien, halen jullie europees worden ze weggehaald, goed voor het nederlands voetbal kun je dit ook niet noemen.
Trap die gasten eruit en ik zal de eerste zijn om weer positief over jullie te zijn, tot die tijd vind ik jullie de grootste nep-club van NL.
Vind ik leuk
Dicky +13568
zaterdag 17 maart 2018 om 20:03
Er spelen geen 4 gehuurde spelers in de basis. Wat jij van Vitesse vind is onbelangrijk. Jouw gewauwel is hooguit irritant. Ik kan veel meer lelijke dingen over AZ roepen dan er over Vitesse te verzinnen is maar dan doe ik mijzelf tekort.
Vind ik leuk
koppig +350
zaterdag 17 maart 2018 om 14:39
Het aantal buitenlandse huurlingen zou beperkt moeten worden tot bv max 2 per club zo krijgen de nederlandse spelers ook een kans nu ben je alleen maar het helpen opleiden voor buitenlandse clubs en dat is niet goed voor het nederlandse voetbal een club moet net als AJAX en AZ meer met de eigen jeugd moeten doen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 14:40]
Vind ik leuk
Vak-DD +10238
zaterdag 17 maart 2018 om 16:51
Wij huren er nu drie waarvan er twee spelen. Bij ons stroomt genoeg jeugd door, dus moet jij je eerst maar eens verdiepen in Vitesse voordat je wat roept.
Vind ik leuk
Dicky +13568
zaterdag 17 maart 2018 om 17:04
8 spelers uit de beloften maken dit seizoen minuten in het eerste bij Vitesse. Is dat niet genoeg?
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 14:55
Top drie is niks we moeten voor het kampioenschap gaan. Dat moet lukken met zo'n succestrainer. Bovendien zijn er sterke banden met Chelsea dus zal de kwaliteit van de huurlingen alleen maar toenemen. Miazga en Mount behouden voor volgend seizoen en een paar goede backs erbij er klaar is Kees Slutsky
Vind ik leuk
Cookee +8080
zaterdag 17 maart 2018 om 15:56
Mensen die zeggen de aanval op de tob-3 te willen inzetten daar hoor je zelden meer iets van. Was er niet een voorzitter van VVV die dat ook wilde?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Verkeer met Chelsea na Slutsky-aanstelling: 'Dan kun je aanval openen op top-drie'