Mourinho slaat terug na Nederlandse aanval: 'Iedereen met hersenen snapt dat'

    Mourinho slaat terug na Nederlandse aanval: 'Iedereen met hersenen snapt dat'

    Gepubliceerd: donderdag 22 maart 2018 om 17:49do 22-03-2018 om 17:49

    José Mourinho heeft donderdag nog maar eens uitgehaald naar zijn criticasters. Volgens de manager van Manchester United snapt iedereen met 'hersenen' en 'gezond verstand' dat The Red Devils in een overgangsfase zitten.

    Mourinho krijgt onder meer uit Nederlandse hoek kritiek op zijn behoudende speelwijze. Tot overmaat van ramp werd United door Sevilla uit de Champions League gekegeld. "Ik snap de teleurstelling over de uitschakeling, maar meer dan dat snap ik er niet van", zegt de Portugees tegen CNN.

    Volgens Mourinho ondergaan alle grote clubs wel eens een overgangsfase. "In de Premier League staat er één team boven ons. Een team dat de voorbije jaren duidelijk beter voorbereid is op de taak om eerste te staan. We hebben achttien teams onder ons. Eentje boven ons, achttien onder ons", aldus de coach. "Natuurlijk willen we negentien teams onder ons krijgen, maar dit is de realiteit. Die realiteit is, voor mensen met hersenen en gezond verstand, dat we in een overgangsfase zitten."

    Mourinho vindt dat United respect verdient. "We zitten in een overgangsfase. Dat we dan toch presteren wat we vorig jaar hebben gedaan door prijzen te winnen en dat ook dit jaar nog proberen, is een hele goede positie."

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +19977
    donderdag 22 maart 2018 om 17:53
    Dure overgangsfase als je het mij vraagt....
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1102
    donderdag 22 maart 2018 om 17:57
    En ook een langdurige want onder Moyes en V.Gaal was er ook steeds sprake van (een) overgangsja(a)ren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 18:40]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    donderdag 22 maart 2018 om 17:57
    Toch heeft hij ook wel een punt vind ik. Manchester City heeft het ook jaren gekost om te staan waar ze staan. Je kan geen kampioenschap kopen en ze staan er beter voor als in voorgaande jaren (CL-plek)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19977
    donderdag 22 maart 2018 om 18:03
    Klopt. Alleen United is aan z’n stand verplicht jaar in jaar uit voor de prijzen te knokken. Een overgangsperiode hoort niet bij zo’n grote club met zo’n grote historie en niet vergeten, enorm veel geld!

    Ps: Als ze bij Ajax gaan roepen dat ze in een overgangsfase zitten pik ik dat ook niet als supporter zijnde.. :) ik vind ‘proces’ al erg klinken haha...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 18:04]
    Vind ik leuk
    Vato75 +2232
    donderdag 22 maart 2018 om 18:07
    Als jullie niet zo gierig waren geweest hadden jullie ook al stuk verder geweest dan 4 jaar niks
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19977
    donderdag 22 maart 2018 om 18:07
    Hehe, tja...
    Vind ik leuk
    Vato75 +2232
    donderdag 22 maart 2018 om 18:11
    Denk wel dat als er 1 nederlandse club is die een kans maakt om aan te haken europees gezien dan is het ajax wel
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19977
    donderdag 22 maart 2018 om 18:12
    Dat is eerlijk van je. Hadden we die klote finale nou maar gewonnen haha dan had Ajax toch iets ipv niets .. :)
    Vind ik leuk
    Luiehond +2059
    donderdag 22 maart 2018 om 18:23
    Niet dat ik nou zoon ajax fan ben hoor, maar wie hadden ze moeten kopen? Of welke topspeler die er meteen staat wil naar de eredivisie?
    Vind ik leuk
    Vato75 +2232
    donderdag 22 maart 2018 om 18:24
    Ik ben ook geen ajax fan en ik ben ook geen scout
    Vind ik leuk
    buddha +9054
    donderdag 22 maart 2018 om 18:43
    wat fout ging bij ajax is dat ze steeds te laat hun team op orde hadden. al jaren op rij gingen ze kopen op het moment dat de competitie al weken aan de gang was. dan moeten die spelers nog ff aan elkaar wennen. en ja dat scheelt punten.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3037
    donderdag 22 maart 2018 om 20:48
    Precies....Ajax is ook gewoin veroordeeld tot risicotjes van rond de 12 miljoen.....
    Psv en f.noord ook hoor....anderen kiezen liever voor een verblijf bij Watford...met alle respect.
    Tragiek van nederland...onze goede jeugd vertrekt en het 2e garnituur komt naar inze top....6e garnituur komt naar alles wat onder die top zit.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:09
    Je hebt helemaal gelijk. Alleen zijn de feiten anders. Je kunt niet door enkel 'het aan je stand verplicht te zijn' en heel veel geld hebben ineens gaan winnen. Daar heb je gewoon eerst een 'proces' voor nodig :P
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19977
    donderdag 22 maart 2018 om 18:11
    Hehe, hou op hoor met je proces :-p... Maar je wordt toch gek als supporter zijnde dat deze meneer gewoon excuses aan het zoeken is voor de tegenvallende resultaten en het belabberde spel... :o
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:17
    Hehe, je hebt gelijk. Maar ik kan begrijpen dat supporters kwaad zijn over het spel. Dat ziet er niet uit en is niet hoe ManU hoort te spelen. De resultaten zou ik minder boos over zijn, team is gewoon niet veel beter. Ook al kostte het klauwen met geld.

    Zo zie ik de Ajax instelling trouwens ook het liefts. Eerst mooi voetbal en op de tweede plaats prijzen. Een unieke instelling die de liefde voor het spel vooropstelt. Als Feyenoorder geniet ik van deze typische Ajax instelling. (Ik houd alleen nog meer van het mouwen opstropen en de bal lekker opportuun naar voren schoppen ;) )
    Vind ik leuk
    Gavv +936
    donderdag 22 maart 2018 om 18:18
    Ieder zijn mening. En als jij er zo over denkt alle respect. Maar een coach vervangen als Ferguson die meer als een kwart eeuw (!) de club (niet alleen op sportief vlak) geleid heeft.. Dat wist iedereen dat dat een loodzware opdracht zou gaan worden voor United. Zeker aangezien hij prijs na prijs pakte.

    Ik kan wel volgen dat Mourinho serieus wat puin moest ruimen. Moyes nam een verouderde kern over, en vern**kte deze nog meer. En Lvg probeerde een soort (saai) voetbal te spelen dat niet zou slagen in Engeland en wat het totaal tegenovergestelde was van waar United voor stond.

    Ik geef Mourinho nog één seizoen, is het volgend jaar nog zo wisselvallig dan mag hij beschikken.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19977
    donderdag 22 maart 2018 om 18:22
    Ja, Ferguson opvolgen is voor iedereen zowat een mission impossible..
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:23
    Op City staat gewoon geen maat dit seizoen. Dat kan je Mourinho niet kwalijk nemen. De PL is daarom een verloren zaak. De CL gingen ze ook nooit winnen. Clubs als Bayern en Barca zijn gewoon verder. Dan hou je de FA Cup en de EFL cup over. Bij de FA cup zitten ze er nog in en dat is prima. EFL schandalig afgegaan tegen Bristol.. Maar ja, qua standen doet Mourinho het gewoon naar behoren dit seizoen. Qua veldspel daarentegen.. is nog veel progressie in te maken.
    Vind ik leuk
    power +6118
    donderdag 22 maart 2018 om 18:26
    Het is ook geen hersenen' en 'gezond verstand als die clown Mourinho miljoenen uitgeeft zonder prijs,
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    donderdag 22 maart 2018 om 18:28
    Dat is ook wel zo maar een jaar geleden konden ze niet eens een CL-plaats bemachtigen. Als je als supporter mee moet maken dat Man Utd geen CL-plaats weet te bemachtigen en nu lijkt dat op zeker te gaan lukken dan moet je misschien wat geduld hebben om ook mooier voetbal te gaan zien
    Vind ik leuk
    Stranger +5543
    donderdag 22 maart 2018 om 18:32
    Ik als Feyenoord supporter hoop eens in de overgangsfase te zitten;-)
    Vind ik leuk
    Ale +5001
    donderdag 22 maart 2018 om 18:57
    Kritiek is er op zijn anti voetbal! City speelt weergaloos door pep. Niet door het geld want United heeft ook genoeg centjes.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    donderdag 22 maart 2018 om 19:09
    City had een fundament. Utd moest helemaal opnieuw beginnen.
    Maar als ik jou goed begrijp denk jij dat als Guardiola bij Arsenal trainer was , Arsenal de CL zou kunnen winnen ?
    Vind ik leuk
    Ale +5001
    donderdag 22 maart 2018 om 19:42
    Hij zal arsenal zeker beter laten spelen. Maar zoals ik al eerder aangaf, City en Manchester zijn de big spenders en arsenal niet. Mourinho heeft de spelers om aanvallend te voetballen maar legt het meest waardeloze voetbal ever op de mat.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 19:43]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    donderdag 22 maart 2018 om 19:46
    Ik denk dat je Utd pas over twee jaar kan beoordelen. Begrijp me goed ik heb niks met die clubs maar City heeft nu wel langer dezelfde basis. En als City voor bijv. 200 miljoen 3 spelers koopt en Utd voor hetzelfde geld 5 heb je wel evenveel uitgegeven maar wel een kwaliteitsverschil per speler. Dat is best moeilijk te vergelijken
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 19:46]
    Vind ik leuk
    Ale +5001
    donderdag 22 maart 2018 om 19:52
    Volgens mij heeft pep heel wat nieuwe spelers ingepast. Daarbij zijn alle spelers stukken beter geworden en brengt hij een geheel nieuwe speelstijl in zijn elftal. Het opbouwen duurde nog geen jaar. Mourinho heeft echt geen punt.
    Vind ik leuk
    Nashua +6943
    vrijdag 23 maart 2018 om 08:34
    City is een heel ander verhaal en eerlijk gezegd geniet ik er wel van dat ze de stok overgenomen hebben in Manchester.

    Zolang die "intelligente" Mourinho er zit wordt het niks.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    vrijdag 23 maart 2018 om 09:53
    Ik begin te twijfelen of iemand dat wel zo op de rit kan krijgen dat ze terug kunnen vechten tegen City. Van Gaal lukte het ook niet. Ik zou Diego Simeone daar wel eens willen zien. Die kan er wel een team van maken denk ik
    Vind ik leuk
    Pino61 +12643
    donderdag 22 maart 2018 om 17:58
    Mijn vrouw is ook in de ondergang
    Vind ik leuk
    Vato75 +2232
    donderdag 22 maart 2018 om 18:05
    Valt wel mee toch denk dat chelsea en op zeker man city veel meer hebben uit gegegeven
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19977
    donderdag 22 maart 2018 om 18:06
    Klopt. City heeft afgelopen zomer meer uitgegeven.
    Vind ik leuk
    Gerro +7346
    donderdag 22 maart 2018 om 22:54
    Idd maar Ik denk dat hij zelf in de overgangsfase. Heeft vorige seizoen een vermogen mogen spenderen maar het voetbal is niet om aan te gluren.In je tweede seizoen mag je toch meer verwachten van een dergelijk team.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1909
    donderdag 22 maart 2018 om 17:53
    Mourinho vertoont inderdaad aardig wat overgangsverschijnselen
    Vind ik leuk
    EmmenPSV +17
    donderdag 22 maart 2018 om 17:55
    Wel creatief bedacht excuus ''overgangsfase'', volgens mij heeft hij daar zelf nu last van.
    Vind ik leuk
    rinirat +2908
    donderdag 22 maart 2018 om 17:57
    Mourinho ziet dat echt verkeerd.
    Hij zit al zn hele leve in een overgangsfase.
    Echter MAN.U krijgt hij nooit aan het voetballen.
    Met 11 individuen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 17:58
    Vrouwen zitten in de overgang. Zoveel geld uitgeven en dan daarmee komen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:04
    United verdient respect ja, jij niet druiloor!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27503
    donderdag 22 maart 2018 om 18:05
    Duurt lang deze onvergangsfase bij United.. En het is overigens ook nog eens heel duur!
    Vind ik leuk
    stollie38 +18273
    donderdag 22 maart 2018 om 18:11
    The Special One is nu The Defensive One of The Transition One. ;-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 18:13]
    Vind ik leuk
    Hyena +30586
    donderdag 22 maart 2018 om 18:15
    Wat een dom gelul weer.

    Mourinho laat ieder team dat hij heeft gecoacht altijd op deze wijze voetballen. Hij werkt nergens naartoe, dit is wat het is. Aanvallender zal het onder hem echt niet worden en jeugdspelers zal hij never nooit niet meer kansen gaan geven. Zo werkt deze kneppel nu eenmaal niet.
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +550
    donderdag 22 maart 2018 om 18:20
    Park the bus, Park the bus, Man United
    Playing football the Mourinho way
    Vind ik leuk
    power +6118
    donderdag 22 maart 2018 om 19:39
    die clown Mourinho heeft ene helft van voetbalveld nodig andere helft niet
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:30
    Mensen met hersenen snappen dat ,maar dat hoef je uit 020 niet te verwachten kerel
    Vind ik leuk
    stollie38 +18273
    donderdag 22 maart 2018 om 18:34
    Beter dan die heldere lichten uit boerenland.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:39
    Daar vreet jij wel van toch onbenul
    Vind ik leuk
    stollie38 +18273
    donderdag 22 maart 2018 om 18:40
    Tja wie de bal kaatst.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:41
    Krijgt hem op zijn neus
    Vind ik leuk
    stollie38 +18273
    donderdag 22 maart 2018 om 18:56
    van der Bil Jantje.
    Vind ik leuk
    Farmer +12731
    donderdag 22 maart 2018 om 18:41
    'Overgangsfase'

    "Een periode waarin het oude georganiseerde, overgaat naar een periode van een totale chaos en bende, totdat er vanuit die puinzooi, een nieuwe organisatie ontwikkeld.

    Mourinho is gewoon een éxpert in dure puinhopen en chaos.

    Hóe f*cking veel geld heeft hij al in Utd mogen pompen?..

    Precies.. En dan komt ie híer mee aan?
    'United zit in de overgang'?
    What's next? Menstruatiepijntjes volgend seizoen?
    Of speelt zn team dan met 'gesteriliseerde reproductie-materialen' oid?

    wát een sláppe lul zeg... hahahaha geef hem maar zo'n blauw pilletje :P
    of iig, geef hem maar gáuw zn pilletje!
    Vind ik leuk
    City boy +383
    donderdag 22 maart 2018 om 18:44
    Stop deze mensen in een boksring en dit is voorbij in notime
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10249
    donderdag 22 maart 2018 om 18:56
    Die fase bestaat uit; net zo lang kopen totdat je kampioen wordt.....
    Mourinho weet het goed te verkopen aan zijn werkgever en dat is ook een kwaliteit.....
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    donderdag 22 maart 2018 om 19:05
    Overgangsfase terwijl je 400 investeerd?

    Dan blijft de prestatie van Leicester een wereld prestatie.

    en in de CL kreeg je gewoon billenkoek van Sevilla.. een subtopper uit Spanje..
    Vind ik leuk
    TheMariner +3534
    donderdag 22 maart 2018 om 19:20
    Ben benieuwd wat Mina Riola er van denkt. (En Henk Spaan natuurlijk).
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    donderdag 22 maart 2018 om 19:33
    Vergeet Aadje niet
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    donderdag 22 maart 2018 om 19:33
    Wat een kwalbak bah
    Vind ik leuk
    Paddepoel +441
    donderdag 22 maart 2018 om 19:56
    Wat een clickbait zeg..doe ff normaal met die titel..alsof hij terug slaat na een NEDERLANDSE aanval..heeft verdorie helemaal niks met Nederland te maken.
    Hij krijgt kritiek vanuit alle landen, ook vanuit Engeland en de supporters van Man Utd zelf...
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 19:59
    Als je trainer geen kans krijgt zijn inzichten te verwezenlijken, Louis van Gaal in dit geval, zal je constant in een overgangsfase zitten.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9269
    donderdag 22 maart 2018 om 20:02
    Onder verwachting presteren heet tegenwoordig nieuwe overgangsfase
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 20:15
    Overgangsfase is onzin, ze hebben ontzettend veel geld uitgegeven en ook de nodige kwaliteit in huis. Alleen je verdedigers zijn poep, en daar zijn de verkeerde mensen voor gehaald. Daardoor moeten sterspelers meer verdedigen dan ze lief is. Want zeg zelf:met pogba matic alexis martial rashford enzovoort heb je toch genoeg kwaliteit om beter voetbal te spelen
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1169
    donderdag 22 maart 2018 om 21:00
    Hij begint steeds meer op arsene wenger te lijken, die mourinho.
    Vind ik leuk
    Smash +3430
    donderdag 22 maart 2018 om 21:12
    "Ik snap de teleurstelling over de uitschakeling, maar meer dan dat snap ik er niet van", zegt de Portugees .............. Hij heeft dus blijkbaar ook geen hersenen!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34181
    vrijdag 23 maart 2018 om 07:14
    Zou hem gelijk ontslaan.

    Idioot.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13717
    vrijdag 23 maart 2018 om 11:46
    Duurste club ter wereld zit in een overgangsfase.. laat mij niet lachen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws