'Zestienjarige Ajax-spits bedankt voor buitenlandse topclubs en tekent bij'

    'Zestienjarige Ajax-spits bedankt voor buitenlandse topclubs en tekent bij'

    zaterdag 19 mei 2018 om 13:55

    Ajax heeft de zestienjarige Jaymillio Pinas voor de club behouden, meldt Voetbal International zaterdagmiddag. De spits stond in de belangstelling van diverse buitenlandse clubs, maar heeft besloten om voorlopig in Amsterdam te blijven.

    De jeugdinternational is pas aan zijn eerste seizoen bij Ajax bezig, sinds hij overkwam van de jeugdopleiding van FC Volendam. Pinas kroonde zich direct tot topscorer van Ajax O16 en had volgens Voetbal International de buitenlandse topclubs voor het uitkiezen. De jonge spits heeft echter geen behoefte aan een vroegtijdig vertrek bij Ajax en gaat binnenkort een contract voor drie seizoenen ondertekenen.

    Naar verluidt zijn Pinas en zijn zaakwaarnemer overtuigd van de plannen die Ajax met de spits heeft. Pinas gaat volgend seizoen aansluiten bij Ajax O17 en zal op termijn klaargestoomd moeten worden voor Ajax 1. De spits scoorde de afgelopen maanden liefst acht keer in negen interlands voor Nederland O16, maar ontbreekt in de selectie van Nederland O17, die momenteel in Engeland strijdt om EK-winst.

    Plaats een reactie

    Morris +19957
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:58
    Mooi. Er zijn nog verstandige talenten
    Vind ik leuk
    Foebele +46191
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:00
    Zijn er wel weinig tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +355
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:05
    Meer dan bij psv of feyenoord bij elkaar.
    Vind ik leuk
    Foebele +46191
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:12
    Probleem zie je bij iedere club, ook Ajax, zie nu maar met Kluivertje.
    Vind ik leuk
    Tampert +65
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:28
    Types als Justin Kluivert wil je er niet meer bij hebben. Hef dan AFC Ajax maar op. Een voetbalclub die na de tweede wereldoorlog voetbal op zijn best liet zien.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7072
    maandag 21 mei 2018 om 09:05
    Het heeft niets met Kluivert te maken, het heeft te maken met de marktwerking, er worden gewoon idioot hoge bedragen betaald en daar kan Ajax niet in mee.
    Cruijff heeft 9 jaar jaar lang voor Ajax gespeeld voor dat hij naar Barca vertrok, nu zou zo'n talent op z'n 14 e weg zijn gehaald....
    Ergo: spelers gaan weg voordat Ajax sportief kan profiteren ten volle, maar strijkt wel aardige transfer bedragen op.
    Wat rest is elk jaar via een uitgebreider scoutings- apparaat je elftal vernieuwen, continuering van internationale successen, jaar na jaar, op club niveau zijn verleden tijd.

    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7072
    maandag 21 mei 2018 om 08:58
    Ik ben het niet met Kluivert eens maar kan de hele situatie niet los zien van de "leidinggevende" puinhoop en de reeks conflicten bij Ajax.
    Raiola speelt daar handig op in en maakt gebruik/misbruik van de onrust en de sportieve afgang van 4 x niks.
    Kluivert is een gevolg van de leidinggevende malaise niet de oorzaak.
    Vind ik leuk
    soplul +2191
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:19
    Moeilijk he, normaal reageren?
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1651
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:28
    Kennelijk wel aan jou reactie te zien.
    Vind ik leuk
    soplul +2191
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:30
    ach knullie toch wilde jij ook nog even reageren?

    Moet je niet ook iets over een ander club roepen hier zoals alle andere stoere kindjes?
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1651
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:32
    Misschien zou je zelf even kunnen proberen voetbal inhoudelijk te reageren? in plaats van iemand afzeiken die dat wel doet...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    soplul +2191
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:34
    "Meer dan bij psv of feyenoord bij elkaar."

    Wat is hier voetbalinhoudelijk aan dan kind??
    Verdedig inderdaad je collega ajax trolletjes maar.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12297
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:53
    Inhoudelijker wordt het niet. Wat wil je nog meer dan de feiten? Of kun je er niet tegen dat Ajax ergens beter in is? Dan heb je een zwaar leven...
    Vind ik leuk
    soplul +2191
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:57
    Zouden ze bij ajax nu echt geen volwassen supporters hebben?? :))

    Wat genant man al die kinderen hier met hun baby opmerkingen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:34
    Beter in wat?
    Het roven van een jeugdspeler van Volendam?
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:28
    het moment dat je haat voor andere clubs groter wordt dan de liefde voor je eigen club...
    Vind ik leuk
    PSVFU +2541
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:35
    Hele rare opmerking zeg. Volgens mij gaat dit artikel helemaal niet over PSV of feyenoord maar om een talent wat bij ajax speelt......
    Vind ik leuk
    WRFM +825
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:17
    Zeker niet
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10333
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:42
    Waarom zo zuur als er totaal geen aanleiding voor is?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34822
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:01
    Ook ik kan dit waarderen.
    Geldt voor elke Nederlandse jeugdspeler.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:24
    Precies. Het gaat mij in deze niet om Ajax maar om Nederland. Als talenten bij elke club gewoon blijven, dan wordt Nederland ook weer beter. Ik hoop dat Kluivert dit ook meekrijgt.
    Vind ik leuk
    Castromann +5240
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:32
    Verstandig idd....
    Maar volgend jr komt City met een grotere zak met geld waardoor hij (en zijn familie) in 1 klap financieel onafhankelijk is.
    Dan is er weinig over van clubliefde en zal ook hij vertrekken.
    En geef hem eens ongelijk..... morgen breek je je poot en weg carriere.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 16:22
    Juist! Eindelijk iemand die zijn verstand gebruikt want de Nederlandse clubs vooral ajax zijn goed in opleiden. PSV komt er ook zeker aan zag je dit jaar wel met de 2 hogere kampioenschappen 017 019
    Vind ik leuk
    zwollie +6465
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:00
    Nu maar hopen dat hij niet zoals kluivert door die rioolrat gehersenspoeld word.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +13362
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:00
    En weer een fantastisch talent die voor de mooiste, grootste, beste en rijkste club blijf kiezen! Zeer verstandig jochie

    Van Nederland natuurlijk ;) Mug
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17031
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:08
    Zo is het Fritz!

    Het is zorgwekkend, maar tegelijkertijd zeer complimenteus dat de hele voetbal wereldtop met argusogen kijkt naar al die talenten van onze EIGEN schitterende Jeugdopleiding!;-).
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +13362
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:40
    We zijn te benijden, mijn Italiaanse gabber
    Vind ik leuk
    Stranger +4022
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:08
    Goh Gino ik wist niet dat Volendam ook al bij jullie jeugdopleiding hoorde;-)
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17031
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:18
    Vroeg of laat ......ze horen allemaal bij ons, stranger!;-).

    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3063
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:22
    Een echte goudmijn, de Ajax jeugdopleiding. Niets voor niets de beste van Nederland!
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7627
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:44
    De grootste, beste en rijkste club is nog altijd Real Madrid Fritsje.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +13362
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:45
    Van Nederland toch niet mug?
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12297
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:54
    Rijkste club is United maar ook die spelen niet in Nederland, anders was jouw club nooit kampioen geworden.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7627
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:21
    Wij hebben geen probemen om kampioen te worden tegen rijkere clubs.
    Vind ik leuk
    Jozef +32627
    zaterdag 19 mei 2018 om 18:20
    Is de schuld van Real inmiddels weg gepoetst, mug?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7627
    zaterdag 19 mei 2018 om 18:52
    Betalen ze netjes af yusuf.
    Inclusief rente.
    Vind ik leuk
    Jozef +32627
    zaterdag 19 mei 2018 om 18:55
    Mooi.

    Hoe ver staan ze ermee?

    Yusuf vind ik trouwens geen geweldige naam voor de vader van de zoon van...;-)
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7627
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:01
    Stiefvader :-)
    Vind ik leuk
    Jozef +32627
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:06
    Tja, daar gaan de gekste verhalen over...;-)


    Wat zou jij doen als je dochter met zo'n verhaal thuiskomt?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7627
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:15
    Haha
    Kielhalen
    Vind ik leuk
    Wazzupp +302
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:02
    Mooi
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4721
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:07
    Nu 3 jaar bijtekenen, en op 18 jarige leeftijd debuteren met nog 1 jaar contract.Maar dit weet Mino natuurlijk al lang.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +2428
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:07
    De volgende parel. Een grote goudmijn in Amsterdam!
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:11
    Dit is er eentje hoor
    Vind ik leuk
    Demi +214
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:17
    Iets anders: ik Hoop 1 ding.. dat het bij geruchten blijft want ziyech past totaal niet bij Liverpool
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +2428
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:22
    Nee want Salah, Mané en Firmino hebben totaal geen diepgang en snelheid natuurlijk, die hebben helemaal niks aan die passes van Ziyech. Denk dat hij het prima zou doen daar.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Chebaisit +355
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:31
    Pases?die komen helemaal niet aan of over of naast.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +2428
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:33
    Haha kijk je scheel?
    Vind ik leuk
    Demi +214
    maandag 21 mei 2018 om 12:47
    Ziyech past totaal NIET in het plaatje bij LFC.. daar moet gewerkt worden voor elke meter, en gespeeld als 1 team.. daar past die REMY niet bij..
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:24
    Verstandige jongen, gaat er wel komen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:25
    Goed nieuws , lekker blijven voetballen bij Ajax .
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:32
    Zie je dit Justin...
    Vind ik leuk
    Marco S +4168
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:48
    Pinas zou het qua naam toch niet redden in Engeland. Verstandige keuze..
    Vind ik leuk
    Pec010 +1695
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:53
    Hulde voor VP, er staat niet 1 keer toptalent in de tekst!
    Vind ik leuk
    Stranger +4022
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:10
    Komt omdat hij van Volendam komt en pas 1 jaar bij Ajax speelt;-)
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:28
    Wil jij nu suggereren dat ze dus... objectief (proberen te) zijn?
    Vind ik leuk
    Pec010 +1695
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:36
    Ik ben vaak kritisch maar soms moet een compliment ook kunnen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:26
    Het is een super verstandige keus, natuurlijk kan voor geld kiezen en avontuur. maar wacht tot je 20ste haal eerste en ajax mag je eigenlijk wel een contract voor het leven geven. ga voor je toekomst en talent heb je zeker dus over een 2 jaar rijp om minuten te maken in het eerste van ajax.

    gelukkig
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:27
    Laat me raden, dit is de zoveelste; in-potentie-beter-dan-Messi speler die de redding gaat betekenen voor het Nederlandse voetbal. Type groeibriljant die op zijn 19e word verhuurd aan Sturm Graz na zijn eerdere transfer naar Juventus?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:55
    contract voor 3 jaar en hij is 16. Kun je dan geen contract voor 5 jaar geven dan heb je die verleng discussie niet als hij 18 is en nog maar een contract voor 1 jaar heeft.
    Vind ik leuk
    orion73 +1089
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:27
    Ach dan gaat die met 19 naar het buitenland.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 22:59
    Graag binnen ajax houden
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:07
    Oh ja, werd ook in verband gebracht met Barcelona en MU, net zoals alles bij Ajax boven de 12. Heb ik zeker gemist.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Zestienjarige Ajax-spits bedankt voor buitenlandse topclubs en tekent bij'