Koeman: Ik praat erover met Matthijs en Wout schoot mij ook aan met die vraag

    Koeman: "Ik praat erover met Matthijs en Wout schoot mij ook aan met die vraag"

    zondag 20 mei 2018 om 16:11

    Ronald Koeman heeft met Matthijs de Ligt en Wout Weghorst gesproken over hun sportieve toekomst. De twee Oranje-internationals schermen met belangstelling van buitenlandse clubs. Daarnaast wordt de situatie rond Justin Kluivert gevolgd door de bondscoach.

    "Zo gauw ik ze hier zie, laat ik wel aan de jongens weten wat ik van de situatie vind en wat ik zou adviseren", vertelt Koeman op de persconferentie in Zeist. "Ik kijk puur naar de ontwikkeling van jonge spelers. Die moeten gewoon zoveel mogelijk minuten maken."

    Kluivert weigert zijn Ajax-contract te verlengen en lijkt op weg naar de uitgang. Koeman: "Ik ben heel benieuwd of Justin Kluivert een volgende stap gaat maken en of dat een stap is die hij ook echt nodig heeft. Die ophef heeft er niets mee te maken dat ik hem niet heb opgeroepen in ieder geval."

    Een buitenlandse toptransfer lonkt ook voor zowel De Ligt (Ajax) als Weghorst (AZ) deze zomer. Koeman: "Ik praat erover met Matthijs en Wout schoot mij ook aan met de vraag of ik wilde praten over zijn toekomst en wat ik het beste vond. Daar heb ik altijd tijd voor."

    Toch let de bondscoach er wel op dat hij niet iedereen van advies gaat voorzien. Alleen de vaste Oranje-internationals kunnen daarop rekenen. "Ik vind dat zulke spelers meer aandacht verdienen dan spelers die er nu één keer bij zijn geweest. Die zullen eerst moeten groeien als international."

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +19739
    zondag 20 mei 2018 om 16:15
    Wat een bemoeial.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1849
    zondag 20 mei 2018 om 16:17
    Lijk me niet hij is bondscoach en wil proberen ze spelers helpen dat ze geen domme fouten maken zoals als meneer kluivert die denk dat hij er al is !
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    zondag 20 mei 2018 om 16:19
    De man die Klaassen naar Everton heeft gehaald serieus advies laten geven?
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1849
    zondag 20 mei 2018 om 16:21
    Hoezo is het zijn schuld dat Klaassen het niet heeft gered ? In Nederland was Klaassen klaar en heeft bewezen een stap omhoog aan te kunnen dus ja dat heeft Koeman goed gezien en dat dan blijkt dat hij het fysiek niet aan ken bij Everton is een fout ja maar dat komt niet door Koeman
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:22
    Maar volgens mij had niemand verwacht dan Klaassen zo zou tegenvallen bij Everton.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    zondag 20 mei 2018 om 16:23
    Dan die Sigmundsson. Of hoe die dan ook heet. Die andere mislukte aankoop van Koeman.

    Die heeft echt een dramatisch aankoopbeleid (en nu selectiebeleid) dat hem achervolgt. Die man moet geen advies gaan geven.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1849
    zondag 20 mei 2018 om 16:28
    Hij geeft antwoord op de vragen van spelers dus ja hij mag ze mening geven toch het is aan de spelers om te beslissen wat ze met zijn advies doen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    zondag 20 mei 2018 om 16:29
    "Zo gauw ik ze hier zie, laat ik wel aan de jongens weten wat ik van de situatie vind en wat ik zou adviseren"

    Dat is uit de tekst hierboven. Hij begint er dus zelf mee..
    Vind ik leuk
    Sanders +3740
    zondag 20 mei 2018 om 16:47
    Ik denk dat minimaal 80 % toen had gezegd dat klaassen klaar was voor de volgende stap. Er zullen zeker wat wijsneuzen zijn die nu zullen doen alsof hun wel zagen dat klaassen nog niet klaar was, maar dat staat er los van.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9635
    zondag 20 mei 2018 om 19:49
    Ook voor Koeman was dat een verrassing en een les.....
    Vind ik leuk
    JT5142 +545
    zondag 20 mei 2018 om 16:21
    Zijn bij het NL elftal niet voor niets met een project begonnen, voor Koeman is het uiteindelijk ook van belang dat die spelers minuten maken, en voor onze club alleen maar beter als De Ligt zou blijven toch?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    zondag 20 mei 2018 om 16:26
    Ik vond Koeman zo ontzettend overgewaardeerd. Die man kan ik gewoon niet serieus nemen. Nergens mee.

    Wat de Ligt betreft juich ik een verkoop wel toe, maar dan wel 1 jaar terug huren. Anders houden.
    Vind ik leuk
    JT5142 +545
    zondag 20 mei 2018 om 17:13
    Voor de bedragen die genoemd worden zou ik hem ook altijd verkopen, jaar huren zou gunstig zijn maar als de grote teams hem willen hebben zullen ze hem liever in de eigen competitie verhuren, zowel financieel als sportief beter voor de betreffende club.

    Wat betreft Koeman moet ik toch zeggen dat hij bij Southampton aardige resultaten heeft geboekt en ik wel vertrouwen in hem heb.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    zondag 20 mei 2018 om 17:16
    Eens wat de Ligt. Maar Koeman en Southampton. Die kwam in een gespreid bedje terecht wat Pochettino achter had gelaten.
    En de puinhoop die hij heeft achter gelaten zie je nu aan de plaats van Southampton in de eindstand.
    Vind ik leuk
    JT5142 +545
    zondag 20 mei 2018 om 17:26
    Heb je ook een punt.
    Agja zo hebben we helaas altijd wat.
    We zullen zien wat de toekomst en deze transferzomer ons gaan brengen.
    Heb er een hard hoofd in maar Tadic zou toch een erg goede aankoop zijn.
    Vind ik leuk
    Berbr +1959
    zondag 20 mei 2018 om 16:28
    De grote vraag is: wat adviseert hij ze?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    zondag 20 mei 2018 om 16:28
    Overstappen naar Rob Jansen waarschijnlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:06
    Hoezo bemoeial? De man is een van Nederlands grootste voetballers ooit en weet wat het is om een transfer te maken naar grote clubs. Lijkt me daarnaast heel wat meer integer dan die Raiola, dus ja doe zeker je zegje Ronald. Deze jongens mogen hebben die adviezen zeker nodig. Verder is het ook in het belang van het NL elftal dat die gasten elke week spelen want anders zit al het talent (en nee niet hieronder verstaan dat enkel Ajax talenten heeft, ik doel op NL talenten in het algemeen) zometeen op de bank in Europa en maken we nooit meer iets klaar wb een eind toernooi. Wb kluivert snap ik ook niet dat hij wat beter door z'n pa wordt begeleid, voor.het geld hoeft Justin het niet doen want die erft straks meer dan genoeg en zal daarnaast meer dan rijkelijk worden beloond zolang ie voetbalt. Dan zou je toch denken dat zo'n gast een keer voor het sportieve kiest...jammer
    Vind ik leuk
    mortagon +1155
    zondag 20 mei 2018 om 16:16
    Zal hij everton aanraden?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6033
    zondag 20 mei 2018 om 16:17
    Klasse Ronald.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:38
    Is weghorst al een vaste international dan....????
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:15
    Nou jouw advies kunnen ze beter niet gebruiken vraag het Klaassen
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:20
    Hij heeft Kluivert uit de selectie gelaten, dat zegt genoeg.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman: "Ik praat erover met Matthijs en Wout schoot mij ook aan met die vraag"