'We moeten er komend seizoen slechts vier spelers bij hebben. Meer is niet nodig'

    'We moeten er komend seizoen slechts vier spelers bij hebben. Meer is niet nodig'

    Gepubliceerd: dinsdag 22 mei 2018 om 11:33di 22-05-2018 om 11:33

    De Graafschap gaat vol vertrouwen de Eredivisie in. De Superboeren veroverden op Eerste Pinksterdag een Eredivisie-ticket ten koste van Almere City en dichten zichzelf een goede kans op handhaving toe.

    "We moeten er voor komend seizoen slechts vier spelers bij hebben. Meer is niet nodig", vertelt de optimistisch gestemde trainer Henk de Jong aan het Algemeen Dagblad. Volgens de 53-jarige Fries is De Graafschap op precies het juiste moment 'ingestapt'. "Dit was wel hét moment voor promotie. Als je kijkt naar de Eerste Divisie komend seizoen met FC Twente, Roda JC, Sparta, NEC, Go Ahead Eagles: allemaal sterke ploegen. En vergeet Cambuur niet."

    De Jong stelt vast dat De Graafschap tijdens het afgelopen Jupiler League-seizoen een hecht team is geworden. "Dat is ontstaan op een trainingskamp waar de jongens lekker met elkaar op stap gingen. Daar is alles begonnen." Die succesformule moet volgens de trainer ook op Eredivisie-niveau kunnen werken. "Ik wil dus dat die jongens ook komend seizoen gaan stappen. Zo niet? Dan krijgen ze een boete, hahaha."

    Poll

    Heeft De Graafschap iets te zoeken in de Eredisie?

    (6166 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 22 mei 2018 om 11:36
    De Graafschap hoort gewoon in de middenmoot thuis
    Vind ik leuk
    soplul +3446
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:39
    Dat zal toch nog wel even duren.
    We dachten ook dat VVV ging verrassen, maar die bleven ook nog maar net boven de streep (wel al ruim op tijd veilig maar toch).
    Vind ik leuk
    Mall00t +5593
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:57
    Ruim op tijd veilig is hoe dan ook een verrassing voor een promovendus, wel of niet net boven de streep.
    Vind ik leuk
    RebelVox +8307
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:40
    mooi dat ze er weer bij zijn, wij hebben nog een rekening openstaan!!!!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:22
    Wij ook voor de schade die is aangericht na het mislopen van jullie kampioenschap
    Vind ik leuk
    RebelVox +8307
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:18
    De schade was bij ons groter dan bij jullie vriend....
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 18:31
    Je vriend ben ik niet meer een vage kennis maar die heb ik wel meer vage penissen maar als ik het goed begrijp vind je ramen in gooien van winkels supporters mishandelen en weet ik wat nog meer niet schadelijk voetbal is een spel geen oorlog
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 18:33]
    Vind ik leuk
    soplul +3446
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:09
    Klopt maar daar gaat het niet over.

    Mario ziet de graafschap nu al bij de middenmoot (alsof dat zo hoort), dat is voorbarig.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22135
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:40
    Dat gaat dan weer te ver. Graaschap is een typische schommelclub.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1427
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:12
    Ja inderdaad maar wel van de jupiler league
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:27
    Mag toch hopen dat je ze niet vergelijkt met Utrecht, Vitesse, Feyenoord en Az...dat is middenmoot
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:36
    je bent Ajax vergeten in dat rijtje. Kan gebeuren
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:57
    Met een jodenfooi van 57 miljoen als extraatje gaat Ajax Bayern Munchen achterna...tis eenzaam aan de top!

    'Ajax vangt enorme startpremie bij deelname aan vernieuwd WK: 57 miljoen euro'
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:13
    Laatste update helaas pindakaas! Wel nieuws blijven volgen
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:29
    dat is nieuws van 2 weken terug. Het nieuws van vorige week is dat het sprookje waar jij het over hebt niet door gaat. Jammer joh.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:26
    Ajax kan nog steeds de hele kleredivisie zo opkopen ook zonder die centjes van de FIFA, dus daar zit het probleem niet. 50/60 miljoen voor de Ligt, 40/50 miljoen voor Neres en zo lopen er nog veel meer
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:44
    Nee dat is subtop 3456 78910 is midden moot
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:59
    en 11,12,13,14,15,16,17 en 18 dan? Kansloos
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:54
    alle clubs vinden dat ze bij de middenmoot horen dus word druk daar. Ik denk dat Emmen en Fortuna Sittard om directe degradatie zullen strijden. VVV en Willem 2 om de 16e plek.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2986
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:45
    Erg naiëf om te denken dat ze het met weinig nieuwe spelers wel even gaan redden in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +727
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:51
    4 nieuwe basisspelers is toch behoorlijk.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 11:51]
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2986
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:54
    Als je ziet dat Tissoudali en Diemers al vertrekken vind ik dat redelijk mager, ze speelde ook zeker niet de pannen van het dak in de Juup.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:00
    El Jebli neemt de benenwagen omdat ze hem geen fatsoenlijk salaris kunnen geven...en dat is juist iemand die van Lienden komt dus al geen ruk op strijkt maandelijks
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:10
    El jebli heeft voor 2 jaar bijgetekend?
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:57
    Tissoudali is gehuurd, maar heeft aangegeven dat hij langer wil blijven aangezien hij bij zijn huidige club niet op speelminuten hoeft te rekenen en Diemers wilde naar de eredivisie, maar gaat nu weer met De Graafschap in gesprek omdat hij nu in principe niet meer weg hoeft. En de opties die hem zijn aangeboden in de ere zijn ook niet direct een grote sprong vooruit.

    Verder blijft het team zo goed als bijeen, en ze hebben inderdaad wat mindere wedstrijden gehad, maar ook genoeg hele goede wedstrijden gespeeld zoals Go Ahead uit.

    Wat je veel ziet bij clubs die degraderen is dat er geen team staat, maar een groep individuen. Dat probleem hebben wij momenteel niet. Het zou zomaar kunnen dat we met een paar gerichte, ervaren versterkingen genoeg in huis hebben om er in te blijven
    Vind ik leuk
    Mall00t +5593
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:52
    Daar is helemaal niets naïefs aan zoals diverse clubs de voorbije jaren hebben laten zien. Je hebt er als club helemaal niets aan om een blik nieuwe spelers los te trekken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:58
    Je moet wat doen om de achterban koest te houden...dan maar roepen dat er niets bij hoeft....er is ook geen geld, dus valt er ook niets te halen. En als ik zondag zag is 4 te weinig en denkt de gemiddelde voetbalkijker aan 8 spelers
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:00
    Valt wel mee, we hebben misschien niet een hele goede groep, maar het is wel een echte groep. Misschien dat er een of twee spelers vertrekken, die moeten op zich wel op te vangen zijn en als er een paar gerichte versterkingen bij komen zie ik genoeg mogelijkheden om er in te blijven.

    Vergeet niet dat de begroting behoorlijk omhoog gaat door extra sponsor en tv inkomsten en de kans is groot dat ze het hele seizoen weer in een uitverkocht huis spelen.

    De wedstrijd van zondag was niet best, maar dat kwam grotendeels door de gigantische spanning die er op de spelers stond. Zeker als je tot favoriet bent gebombardeerd en je die status te graag waar wilde maken.

    Vind ik leuk
    RtdDub +13556
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:46
    "FC Twente, Roda JC, Sparta, NEC, Go Ahead Eagles: allemaal sterke ploegen. En vergeet Cambuur niet."

    Voor dat er ook maar 1 bal getrapt is weet je nu al dat er minimaal 3 heel erg teleurgestelde ploegen gaan zijn in mei 2019
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:48
    De graafschap....


    Voor mij de club die weer als eerste mag vliegen
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:50
    Enige waarbij ik nog enigzins denk die hebben er iets te zoeken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 11:56]
    Vind ik leuk
    WibedePibe +149
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:50
    Poh. Wordt Ajax weer geen kampioen!
    Vind ik leuk
    Rodajc +15752
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:04
    Een boete als je niet mee gaat zuipen, lekker man.
    Vind ik leuk
    FYS +28
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:05
    Probeer die Macintosh, van de water en overtoom maar binnen te halen. Dat vond ik echte eredivisie spelers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:13
    Ik vind de graagschap echt een waardeloze club. Voegt werkelijk helemaal, maar dan ook echt helemaal niks toe aan de eredivisie. Puur opvulling en nul vermaak. Bah
    Vind ik leuk
    Schaar +1536
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:19
    Nou knul jij hebt je zegje gedaan hoor, ga nu maar weer aan moeders tiet hangen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:25
    Bedankt voor je commentaar jochie. Niemand heeft er wat aan, maar ik snap je uit frustratie even zo’n reactie plaatst. Succes komend seizoen. Vol voor plek 15....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:46
    Een vd weinige clubs in Nederland die nog lekker hun eigen ding doen maar ik heb natuurlijk een blauw-witte bril. Volgens mij is in het verleden wel gebleken dat clubs als de graafschap en excelsior niet voor spek en bonen meedoen aangezien de grotere clubs regelmatig door de mand vallen tegen dit soort degradatiekandidaten... Daarnaast is het niet ondenkbaar dat een club als de graafschap een stap kan maken en een wat langere periode op het hoogste niveau kan spelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:56
    Leer eerst eens een clubnaam goed te schrijven voor je het helemaal afbrandt.Gelukkig vindt niemand het bij de Graafschap interessant wat jij van de club vindt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:08
    Wat goed zeg dat je over het wel of niet goed schrijven van de naam valt. Je bedoelt, de 50 supporters van de Graafschap vinden mijn mening niet interessant. Wat maakt mij dat nou uit lieve jongen. Geef mijn mening en niks meer
    Vind ik leuk
    Schaar +1536
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:13
    Heb je honger trolljong
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:29
    Stel jezelf deze vraag. Waarom zou je anders reageren
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:14
    Bryan Smeets terughalen naar de Vijverberg, want dat is een leuk spelertje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:48
    Dan mag Bryan de schoenen poetsen... Goeie kerel, beperkte voetballer.
    Vind ik leuk
    Vlietje +293
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:24
    Ik denk met Fortuna, Emmen, VVV, Willem2, Excelsior zou het toch moeten lukken.. nu ik deze clubs typt schrik ik gewoon van het niveau in de ED.... wordt weer genieten volgend seizoen ....
    Vind ik leuk
    Metal +2732
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:33
    Wat valt er te schrikken dan? Deze clubs zijn gewoon beter dan Roda, Twente, Cambuur etc.
    Emmen is in potentie groter dan Heerenveen. Heerenveen is een dorpje vergeleken met Emmen. En met het achterland erbij moet er zeker iets mogelijk zijn in Emmen. Zorg dat je de Drenten achter je krijgt (zoals Riemer de Friezen meekreeg). Dan is Emmen een potentiele club voor de plaatsen 8 tm 12 met af en toe een uitschieter naar boven. Maar eerst moet men de eerste 2 jaar zien te overleven in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:14
    Potentie is er zeker in Emmen ;-)

    Amsterdam blijft de aantrekkelijkste stad van Nederland, maar in Nijmegen, Eindhoven en Dordrecht wordt het in rap tempo steeds prettiger wonen. Uit Emmen kun je maar beter wegblijven
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:03
    Zo werkt het wel. Aan de toog worden kampioenen gemaakt.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34182
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:11
    Leuk dat henkie terug is,prima kerel en de graafschap is een leuke cluppie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:54
    Om eerlijk te zijn denk ik dat we er wel meer nodig hebben dan 4 .. Ik denk dat de keeper vervangen moet worden, want ik heb het idee dat Bednarek niet goed genoeg is voor de Eredivisie .. Eventueel een rechtsback en een centrale verdediger een snelle linksbuiten en een middenvelder met ervaring is ook niet verkeerd.

    Voorhoede is denk ik wel aardig op orde, mits van Mierghem blijft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:03
    Zeker met Jordy Thomassen erbij. Dat is geen briljante speler, maar wel een keiharde werker met een uitstekende mentaliteit. Precies wat we nodig hebben :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:02
    De Graafschap hoort qua aanhang, stadion en business club zeker in de Eredivisie thuis. De laatste jaren was er sprake van wanbeleid. Het probleem is echter dat er geen grote sponsoren te vinden zijn in de Achterhoek. Het enige echt grote bedrijf in de Achterhoek (die ik nu kan bedenken) is Aviko, maar die zit bij Vite**e. Als ik De Graafschap was zou ik proberen om Aviko als hoofdsponsor te krijgen, dan kunnen ze doorgroeien tot waar ze jarenlang gespeeld hebben (middenmoot Eredivisie).
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:28
    Er zijn opzicht best wel wat grote bedrijven in de achterhoek .. Bijvoorbeeld een mainfreight of een bedrijf zoals forfarmers (zou toch mooi zijn, forfarmers als sponsor)

    Wellicht dat ze de contacten van een Hiddink eens een keer goed kunnen gebruiken, ik begrijp nog steeds niet waarom er destijds niet meer uitgehaald is toen Hiddink zo populair was in Korea.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:25
    Ah ik vind wel dat Ajax bij de subtop hoofd na PSV Feyenoord az envitesse
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws