Cambuur haalt jonge middenvelder weg bij Vitesse: Enorm gretig en ambitieus

    Cambuur haalt jonge middenvelder weg bij Vitesse: "Enorm gretig en ambitieus"

    donderdag 24 mei 2018 om 17:25

    SC Cambuur heeft Julian Calor overgenomen van Vitesse. De 21-jarige middenvelder beschikte over een aflopend contract en kost de Jupiler League-club dus niets.

    Calor tekent in Leeuwarden onder een contract voor één seizoen, met een optie voor een extra jaar. "Julian is een verbindingsspeler met niet alleen veel loopvermogen, maar ook voetballende kwaliteiten", reageert technisch manager Foeke Booy op de website van Cambuur. "Hij is bovendien enorm gretig en ambitieus. Dat zijn belangrijke voorwaarden om als individu en als team stappen omhoog te zetten."

    Calor stond sinds de zomer van 2016 onder contract bij Vitesse. Anderhalf jaar geleden maakte hij zijn debuut in de hoofdmacht, toen hij mocht invallen in de uitwedstrijd tegen FC Groningen. Enkele dagen later deed de toenmalige trainer Henk Fraser weer een beroep op hem. Calor speelde 45 minuten mee in de bekerwedstrijd tegen Feyenoord. De middenvelder kwam vooral uit voor Jong Vitesse.

    Plaats een reactie

    Liwwadder +3926
    donderdag 24 mei 2018 om 17:27
    Spannend hoor Foeke..we willen namen!!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20892
    donderdag 24 mei 2018 om 17:53
    Namen kosten geld!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4051
    donderdag 24 mei 2018 om 18:15
    Julian is toch zijn naam?
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11096
    donderdag 24 mei 2018 om 20:34
    Hij komt wel even van Jong-Vitesse af hoor ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 21:40
    Destijds is vd Streek ook bij jong Vitesse weghaald. We weten allemaal hoe dat gelopen is. Wellicht dat het scoutingsapparaat van Cambuur veel beter functioneerd in het ontdekken van potentiële toppers dan het vinden van al gesettelde "toppers". Ik ben in iedergeval optimistisch !
    Vind ik leuk
    Cookee +9989
    dinsdag 29 mei 2018 om 14:00
    Vergeet dat maar, grote namen zijn er in Nederland niet meer.
    Cambuur gokt weer op poets-pareltjes. Met de terugkeer van Twente en Roda denk ik dat Cambuur de strijd al opgeeft en hoopt op een mazzeltje in aankopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 17:31
    Het is hem gegund geen heel bijzondere speler maar hoop voor hem dat hij zich ontwikkeld net als v/d streek heeft gedaan.
    Vind ik leuk
    Kiwi +196
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:00
    En ik hoop voor Vitesse dat ze nu wel iets van een terugkoopclausule hebben..
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 17:32
    Het is in ieder geval dezelfde color als vitesse
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7040
    donderdag 24 mei 2018 om 17:35
    Te traag voor de eredivisie maar misschien kan hij een niveautje lager van waarde zijn. Zelfde gold voor Osman, prima voor de Juup maar bij Heracles komt hij nu ook weer tekort.
    Vind ik leuk
    Schaar +1377
    donderdag 24 mei 2018 om 17:47
    Osman moet eerst nog een kans krijgen, dus niet te snel afschrijven
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7040
    donderdag 24 mei 2018 om 17:52
    Hij speelt er al een half jaar.
    Vind ik leuk
    Schaar +1377
    donderdag 24 mei 2018 om 18:07
    Ja onder een trainer die hem 0 kansen heeft gegeven
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7040
    donderdag 24 mei 2018 om 18:08
    Als hij op de training had laten zien niet onder te doen voor de andere spelers dan had hij heus wel een kans gekregen hoor.
    Vind ik leuk
    Schaar +1377
    donderdag 24 mei 2018 om 18:15
    Heracles is na de winterstop met een verdedigender ingesteld middenveld gaan voetballen, en Osman zien ze als een echte 10 dus ook daarom heeft hij 0 kansen gehad.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7040
    donderdag 24 mei 2018 om 18:16
    Ow dat is wel echt handig dan ja om een 10 te halen als je daar niet mee speelt :)
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:41
    Denk dat hij zeker van meerwaarde kan zijn voor Cambuur.
    Vind ik leuk
    Cookee +9989
    dinsdag 29 mei 2018 om 13:55
    Verbindingsspeler staat er, kan je meer info geven dan dat?
    Hoop dat vitesse ons weer een pareltje geeft zoals vaker gedaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 29 mei 2018 om 14:12
    Box to box noemen ze het ook wel. Gewoon centrale man. Weet niet of zijn kracht meer aanvallend of meer verdedigend ligt; denk tweede.
    Aanvallend heb ik nog niet veel van hem gezien, omdat hij duidelijk sober/terughoudend speelde de keren dat hij meedeed in het eerste.
    Combineerde goed en verdedigde ook oké, maar was duidelijk zenuwachtig en/of te gretig, waardoor het beetje slordig oogde. Denk dat hij als hij iets meer vertrouwen heeft rust uit kan stralen naar teamgenoten.
    Misschien kan iemand die Jong vaak ziet spelen nog wat toelichting geven?

    Opvallend genoeg had hij ook bij jong lang niet altijd een basisplaats. Laatste 7 wedstrijden 5 minuten gespeeld.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 29 mei 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:40
    Welkom in Leeuwarden!!
    Vind ik leuk
    Cookee +9989
    dinsdag 29 mei 2018 om 13:53
    Sander vd Streek, Tighadouin, Frans de Munck, Hans Bleijenberg, allemaal spelers die bij Vitesse speelden en bij Cambuur. Je kunt spelers halen die minder succes brachten dan deze lijst, hopelijk komt daar Calor bij.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Cambuur haalt jonge middenvelder weg bij Vitesse: "Enorm gretig en ambitieus"