Update: Spanje handelt razendsnel: Real Madrid-legende is nieuwe bondscoach

    Update: Spanje handelt razendsnel: Real Madrid-legende is nieuwe bondscoach

    woensdag 13 juni 2018 om 13:55

    In de Spaanse pers circuleren de namen van vier trainers die last minute het roer over kunnen nemen van Julen Lopetegui. De Spaanse bondscoach werd woensdag ontslagen.

    Nog 55 uur en dan begint Spanje aan het WK met de groepswedstrijd tegen Portugal. Haast is dus geboden voor de Spaanse bond, die razendsnel moet handelen door het plotselinge vertrek van Lopetegui. De 51-jarige trainer bracht de bond dinsdag pas op de hoogte van het feit dat hij na het WK aan de slag gaat bij Real Madrid.

    Op dit moment worden drie kandidaat-opvolgers genoemd: Albert Celades, Fernando Hierro (foto), Santi Denia en Quique Setién. Celades is bondscoach van Jong Spanje en de grote favoriet, terwijl Hierro bij de Spaanse bondscoach werkzaam is als technisch directeur en Santi Denia de talenten van Spanje O17 onder zijn hoede heeft.

    Omdat bondsvoorzitter Luis Rubiales woensdag aankondigde dat er geen grote veranderingen worden doorgevoerd na het bliksemontslag van Lopetegui, lijkt Setién af te vallen. De huidige trainer van Real Betis is wel een kandidaat om op lange termijn aan de slag te gaan als bondscoach van Spanje.

    Update 13.35: De kans is groot dat Albert Celades vrijdagavond op de bank zit bij Spanje, dat het WK opent met een groepswedstrijd tegen Portugal. Diverse media in Spanje melden dat de bondscoach van Jong Spanje wordt doorgeschoven. Hij krijgt Fernando Hierro naast zich als assistent. Het is nog onduidelijk of Celades ook de rest van het WK bondscoach van Spanje is.

    Update 13.55: Niet Albert Celades, maar Fernando Hierro is de nieuwe bondscoach van Spanje. Dat bevestigt de Spaanse voetbalbond. De voormalige aanvoerder van Spanje is de opvolger van Julen Lopetegui, die woensdag op staande voet werd ontslagen. Hierro leidt donderdagavond zijn eerste training en zit een dag later op de bank als Spanje het opneemt tegen Portugal. De Spaanse bond licht de keuze voor Hierro om 18.30 toe op een persconferentie. Celades wordt naar verluidt zijn assistent.

    Plaats een reactie

    SuperScc +762
    woensdag 13 juni 2018 om 12:57
    Ronald Koeman?..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:02
    Bert van Marwijk?

    Of you cant beat them... ;)
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13965
    woensdag 13 juni 2018 om 13:51
    Frank de Boer Peter Bosz
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:19
    ...je vergeet Hans Kraaij jr.
    Vind ik leuk
    Mari +5299
    woensdag 13 juni 2018 om 18:38
    Dicky!!!!
    Gaal zal balen. Hij hoopte zo en rekende er al op
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:02
    dan moet wel een super snelle trein zij om het binnen de 55 uur te redden naar Moskou
    Vind ik leuk
    SimonSays +3614
    woensdag 13 juni 2018 om 13:09
    Hij kan ook met zo'n vliegding..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:22
    Ronald is meer van de treinen
    Vind ik leuk
    035 +3347
    woensdag 13 juni 2018 om 13:43
    Mister dubbel Dekker. :-)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2833
    woensdag 13 juni 2018 om 14:18
    Ik dacht meer van het koken
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:19
    ...het opeten daarvan dan
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +13291
    woensdag 13 juni 2018 om 14:04
    Na de finale :" Fernando HERO
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7229
    woensdag 13 juni 2018 om 14:36
    Is er een trein?
    Vind ik leuk
    kaazelien +2358
    woensdag 13 juni 2018 om 12:58
    Langs deze weg wil ik alle betrokkenen bedanken voor het verse,vermakelijke discussievoer in deze komkommertijd.
    Vind ik leuk
    Laliga +1700
    woensdag 13 juni 2018 om 12:58
    Louis van gaaal wereldkampioen met spanje haha
    Vind ik leuk
    isnake +1950
    woensdag 13 juni 2018 om 13:01
    Dat zou in meerdere opzichten een unicum zijn.
    Vind ik leuk
    Joen'tje +2255
    woensdag 13 juni 2018 om 12:58
    Lopetegui heeft dit echt heel slecht gespeeld. Had een prachtige zomer kunnen worden voor hem, nu start hij straks met 0-1 achterstand bij Real.
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    woensdag 13 juni 2018 om 12:58
    Waarom laten ze hem het WK niet doen? In drie dagen begint het WK, erg storend om nu een ander daar neer te zetten.
    Vind ik leuk
    satesaus +384
    woensdag 13 juni 2018 om 13:16
    Omdat hij onbetrouwbaar is gebleken. Door dit dappere besluit hoop ik dat Spanje ver komt!
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    woensdag 13 juni 2018 om 13:33
    Onbetrouwbaar momentopname? Dit moet simpelweg uitgepraat worden. Wat heb je liever continuiteit of rommel zo vlak voor het WK?
    Als nederlanders weten wij al te goed dat wanneer er rommel is er niet gepresteerd wordt. De spaanse selectie heeft oude waterdragers, wellicht is dit de laatste mogelijkheid om te winnen alvorens te herhouwen. Veel meer overwegingen dan "onbetrouwbaar" volgens mij.
    Vind ik leuk
    satesaus +384
    woensdag 13 juni 2018 om 13:41
    Als jij niet het lef hebt een transfer die al weken op de loer ligt is eerder aan te geven, dan is het onbetrouwbaarheid met voorbedachte rade. Zeker bij een land met dusdanig ingewikkelde geschiedenis als Spanje is dit een onmogelijke zet. Dan misschien minder presteren op het WK maar wel Baas In Eigen Huis blijven!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Arbee +1647
    woensdag 13 juni 2018 om 14:07
    Lopetegui heeft zijn geloofwaardigheid compleet te grabbel gegooid. Alles wat hij op het WK zou hebben gedaan, zou onder een vergrootglas hebben gelegen. Speelt Spanje met Real spelers in de basis waar ook spelers van andere clubs hadden kunnen staan, dan krijg je gezever over dat hij Real spelers voortrekt. Speelt Spanje slecht, dan krijg je beschuldigingen dat Lopetegui de tactiek bewust verprutst zodat hij eerder naar huis kan en dus eerder bij Real aan de slag kan. Dat soort gedoe.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:00
    nog 55 uur.... ook nog tijd zat om er een ander spelsysteem in te brengen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8840
    woensdag 13 juni 2018 om 13:02
    Vraag Ronald Koeman maar. Dan is die bij ons tenminste weg.
    Vind ik leuk
    popiejopie +1968
    woensdag 13 juni 2018 om 13:16
    Waarom zou je die weg willen? Veel beters loopt er op dit moment niet rond.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8840
    woensdag 13 juni 2018 om 13:45
    Bosz. En vooral diens filosofie. Het is voor mij onvoorstelbaar dat je met 5 verdedigers gaat spelen.
    Vind ik leuk
    Korm +28826
    woensdag 13 juni 2018 om 14:02
    vooral geen bosz!
    Vind ik leuk
    popiejopie +1968
    woensdag 13 juni 2018 om 15:34
    Bosz boven Koeman... serieus?

    Vind ik leuk
    DannyH79 +379
    woensdag 13 juni 2018 om 13:02
    Op dit moment worden drie kandidaat-opvolgers genoemd: Albert Celades, Fernando Hierro (foto), Santi Denia en Quique Setién.

    Lijken mij 4 namen tussen te staan, welke hoort er niet bij dan?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19670
    woensdag 13 juni 2018 om 13:14
    Setién
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +454
    woensdag 13 juni 2018 om 13:09
    Beste spaanse bond

    Louis v gaal is nog beschikbaar
    Vind ik leuk
    Arnhem 1 +91
    woensdag 13 juni 2018 om 13:10
    Denk dat die van jong spanje het gewoon over neemt licht meest voor de hand lijkt mij
    Vind ik leuk
    Kevinm +1676
    woensdag 13 juni 2018 om 13:11
    Del Bosque of Luis Enrique?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:12
    Louis van Gaal !!!
    Vind ik leuk
    Dorzon +3924
    woensdag 13 juni 2018 om 13:12
    dus hier doelde van Gaal op ;-)
    hij wist dat dit ging komen
    Vind ik leuk
    berwi +423
    woensdag 13 juni 2018 om 13:13
    iets voor ten hag
    Vind ik leuk
    satesaus +384
    woensdag 13 juni 2018 om 13:17
    Hierro, wat een geweldige verdediger was dat! Qua trainer ben ik er niet van op de hoogte.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:18
    Xavi moet het worden
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:22
    Dickie!
    Vind ik leuk
    Itsese +3075
    woensdag 13 juni 2018 om 13:28
    Lekker weer op z’n Spaans, 1 dag voor de start nog moeten kiezen tussen 4 kandidaten.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:32
    Wel slim om een paar dagen voor het wk de manager te ontslaan
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7643
    woensdag 13 juni 2018 om 13:39
    Welke coach krijgt nu nog het respect van de spelers en die van Real al helemaal, niemand dus.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2704
    woensdag 13 juni 2018 om 13:46
    Dus....
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7643
    woensdag 13 juni 2018 om 13:49
    Man wordt toch eens droog achter je oren.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2704
    woensdag 13 juni 2018 om 14:36
    Wat een flutreactie. Spanje heeft gewoon perfect gehandeld.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8531
    woensdag 13 juni 2018 om 13:44
    Gewoon Del Bosque invliegen.
    Dat team heeft nu echt geen voetbaltrainer nodig, wel een vent die het een eenheid maakt\houdt.
    Vind ik leuk
    QPK1985 +74
    woensdag 13 juni 2018 om 14:01
    Hierro stelt dus zichzelf aan
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +454
    woensdag 13 juni 2018 om 14:05
    Gemiste kans als je bedenkt dat Louis beschikbaar was...
    Vind ik leuk
    AdEHV58 +2
    woensdag 13 juni 2018 om 14:22
    Welke Louis 😋
    Vind ik leuk
    Leozao +146
    woensdag 13 juni 2018 om 14:12
    Gave keuze Hierro. Al hoewel ik natuurlijk fan ben van het Spaanse Ajax, ofwel Barca kon ik Hierro ook wel waarderen.
    Vind ik leuk
    Micha EL +810
    woensdag 13 juni 2018 om 14:16
    En hierro heeft geen real voorkeur???
    Vind ik leuk
    AdEHV58 +2
    woensdag 13 juni 2018 om 14:20
    Tja rare beslissing misschien tovert de oud international net het extraatje wat het team nu kan gebruiken na zo'n op korte termijn genomen beslissing, en gaan ze er volledig voor
    Vind ik leuk
    PutaBarca +301
    woensdag 13 juni 2018 om 14:20
    Ik hoop dat die het mobiele nummer van Lopetegui heeft
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12663
    woensdag 13 juni 2018 om 14:28
    Wat een soap :)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25951
    woensdag 13 juni 2018 om 14:38
    Man man man.... wat en soap zeg..... Real Madrid en die Lopetegui hebben niet echt een goed gevoel voor timing.....
    Vind ik leuk
    stratumseind +135701
    woensdag 13 juni 2018 om 14:41
    Hierro was baas in zijn actieve loopbaan als verdediger maar ik ben bang dat ie dit gevecht nooit kan winnen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:45
    Dit is niet gezond om paar uur voor het WK begint van coache te gaan wisselen. Hoop niet dat het effect heeft in de groep. Ik ben hier echt niet blij mee . Want dat kan spanje zomaar de titel kosten
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:50
    Goede oplossing en na het wk wellicht de nieuwe man😄
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2798
    woensdag 13 juni 2018 om 15:31
    Ik wil niet lullig doen VP, maar Spanje moet Zaterdag voetballen, en niet op Vrijdagavond, zoals dat hier vermeld staat.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1410
    woensdag 13 juni 2018 om 18:39
    Gast serieus? Spanje speelt vrijdagavond om 20.00 tegen Portugal. Als je VP zo graag wilt corrigeren zorg dan dat je de juiste informatie hebt.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1068
    woensdag 13 juni 2018 om 15:36
    Nou dat wordt niks met Spanje dit WK
    Vind ik leuk
    r4vje +153
    woensdag 13 juni 2018 om 15:36
    Veel succes Hierro, zie nu nog maar eens te presteren.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21595
    woensdag 13 juni 2018 om 15:37
    Goed bezig daar...
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21595
    woensdag 13 juni 2018 om 15:37
    terwijl Hierro bij de Spaanse bondscoach werkzaam is als technisch directeur 😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Kramertje +803
    woensdag 13 juni 2018 om 15:42
    Hierro was een topper als speler ben zeer benieuwd als trainer
    maar ik denk dat het wel goed komt.

    Spanje heeft zoveel goeie spelers dat ze bij wijze van spreken ook zonder trainer goeie resultaten kunnen behalen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19845
    woensdag 13 juni 2018 om 16:20
    Als het niet goed uitpakt met deze trainer op dit WK, dan is Hierro inderdaad snel Daarro.
    Vind ik leuk
    Kramertje +803
    donderdag 14 juni 2018 om 12:33
    4 jaar was er niks aan de hand en toen kregen ze klop van oranje

    dus je weet het maar nooit
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1410
    woensdag 13 juni 2018 om 15:44
    Niet handig van Lopetegui, maar ik was al niet zo'n bewonderaar van hem. Ik hoop dat Hierro het wordt. Spanje heeft echter zoveel kwaliteit dat ik ze nog kampioen zie worden.
    Vind ik leuk
    Meester +2
    woensdag 13 juni 2018 om 15:46
    Wat een onzin allemaal
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:01
    Gelukkig wel weer iemand van Real Madrid. Om je rot te lachen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Spanje handelt razendsnel: Real Madrid-legende is nieuwe bondscoach