Update: Spanje handelt razendsnel: Real Madrid-legende is nieuwe bondscoach

Update: Spanje handelt razendsnel: Real Madrid-legende is nieuwe bondscoach

Gepubliceerd: woensdag 13 juni 2018 om 13:55wo 13-06-2018 om 13:55

In de Spaanse pers circuleren de namen van vier trainers die last minute het roer over kunnen nemen van Julen Lopetegui. De Spaanse bondscoach werd woensdag ontslagen.

Nog 55 uur en dan begint Spanje aan het WK met de groepswedstrijd tegen Portugal. Haast is dus geboden voor de Spaanse bond, die razendsnel moet handelen door het plotselinge vertrek van Lopetegui. De 51-jarige trainer bracht de bond dinsdag pas op de hoogte van het feit dat hij na het WK aan de slag gaat bij Real Madrid.

Op dit moment worden drie kandidaat-opvolgers genoemd: Albert Celades, Fernando Hierro (foto), Santi Denia en Quique Setién. Celades is bondscoach van Jong Spanje en de grote favoriet, terwijl Hierro bij de Spaanse bondscoach werkzaam is als technisch directeur en Santi Denia de talenten van Spanje O17 onder zijn hoede heeft.

Omdat bondsvoorzitter Luis Rubiales woensdag aankondigde dat er geen grote veranderingen worden doorgevoerd na het bliksemontslag van Lopetegui, lijkt Setién af te vallen. De huidige trainer van Real Betis is wel een kandidaat om op lange termijn aan de slag te gaan als bondscoach van Spanje.

Update 13.35: De kans is groot dat Albert Celades vrijdagavond op de bank zit bij Spanje, dat het WK opent met een groepswedstrijd tegen Portugal. Diverse media in Spanje melden dat de bondscoach van Jong Spanje wordt doorgeschoven. Hij krijgt Fernando Hierro naast zich als assistent. Het is nog onduidelijk of Celades ook de rest van het WK bondscoach van Spanje is.

Update 13.55: Niet Albert Celades, maar Fernando Hierro is de nieuwe bondscoach van Spanje. Dat bevestigt de Spaanse voetbalbond. De voormalige aanvoerder van Spanje is de opvolger van Julen Lopetegui, die woensdag op staande voet werd ontslagen. Hierro leidt donderdagavond zijn eerste training en zit een dag later op de bank als Spanje het opneemt tegen Portugal. De Spaanse bond licht de keuze voor Hierro om 18.30 toe op een persconferentie. Celades wordt naar verluidt zijn assistent.

Plaats een reactie

SuperScc +1003
woensdag 13 juni 2018 om 12:57
Ronald Koeman?..
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 13:02
Bert van Marwijk?

Of you cant beat them... ;)
Vind ik leuk
Mari +12429
woensdag 13 juni 2018 om 18:38
Dicky!!!!
Gaal zal balen. Hij hoopte zo en rekende er al op
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 13:02
dan moet wel een super snelle trein zij om het binnen de 55 uur te redden naar Moskou
Vind ik leuk
SimonSays +7395
woensdag 13 juni 2018 om 13:09
Hij kan ook met zo'n vliegding..
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 13:22
Ronald is meer van de treinen
Vind ik leuk
Lucky Kes +6916
woensdag 13 juni 2018 om 14:18
Ik dacht meer van het koken
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 14:19
...het opeten daarvan dan
Vind ik leuk
Plattekar bv +34299
woensdag 13 juni 2018 om 14:04
Na de finale :" Fernando HERO
Vind ik leuk
Iefmeister +7937
woensdag 13 juni 2018 om 14:36
Is er een trein?
Vind ik leuk
Laliga +2745
woensdag 13 juni 2018 om 12:58
Louis van gaaal wereldkampioen met spanje haha
Vind ik leuk
isnake +2756
woensdag 13 juni 2018 om 13:01
Dat zou in meerdere opzichten een unicum zijn.
Vind ik leuk
Joen'tje +2279
woensdag 13 juni 2018 om 12:58
Lopetegui heeft dit echt heel slecht gespeeld. Had een prachtige zomer kunnen worden voor hem, nu start hij straks met 0-1 achterstand bij Real.
Vind ik leuk
haarlemx +435
woensdag 13 juni 2018 om 12:58
Waarom laten ze hem het WK niet doen? In drie dagen begint het WK, erg storend om nu een ander daar neer te zetten.
Vind ik leuk
satesaus +1470
woensdag 13 juni 2018 om 13:16
Omdat hij onbetrouwbaar is gebleken. Door dit dappere besluit hoop ik dat Spanje ver komt!
Vind ik leuk
haarlemx +435
woensdag 13 juni 2018 om 13:33
Onbetrouwbaar momentopname? Dit moet simpelweg uitgepraat worden. Wat heb je liever continuiteit of rommel zo vlak voor het WK?
Als nederlanders weten wij al te goed dat wanneer er rommel is er niet gepresteerd wordt. De spaanse selectie heeft oude waterdragers, wellicht is dit de laatste mogelijkheid om te winnen alvorens te herhouwen. Veel meer overwegingen dan "onbetrouwbaar" volgens mij.
Vind ik leuk
satesaus +1470
woensdag 13 juni 2018 om 13:41
Als jij niet het lef hebt een transfer die al weken op de loer ligt is eerder aan te geven, dan is het onbetrouwbaarheid met voorbedachte rade. Zeker bij een land met dusdanig ingewikkelde geschiedenis als Spanje is dit een onmogelijke zet. Dan misschien minder presteren op het WK maar wel Baas In Eigen Huis blijven!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 13:43]
Vind ik leuk
Arbee +2480
woensdag 13 juni 2018 om 14:07
Lopetegui heeft zijn geloofwaardigheid compleet te grabbel gegooid. Alles wat hij op het WK zou hebben gedaan, zou onder een vergrootglas hebben gelegen. Speelt Spanje met Real spelers in de basis waar ook spelers van andere clubs hadden kunnen staan, dan krijg je gezever over dat hij Real spelers voortrekt. Speelt Spanje slecht, dan krijg je beschuldigingen dat Lopetegui de tactiek bewust verprutst zodat hij eerder naar huis kan en dus eerder bij Real aan de slag kan. Dat soort gedoe.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 13:00
nog 55 uur.... ook nog tijd zat om er een ander spelsysteem in te brengen
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
woensdag 13 juni 2018 om 13:02
Vraag Ronald Koeman maar. Dan is die bij ons tenminste weg.
Vind ik leuk
popiejopie +2960
woensdag 13 juni 2018 om 13:16
Waarom zou je die weg willen? Veel beters loopt er op dit moment niet rond.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
woensdag 13 juni 2018 om 13:45
Bosz. En vooral diens filosofie. Het is voor mij onvoorstelbaar dat je met 5 verdedigers gaat spelen.
Vind ik leuk
Korm +39890
woensdag 13 juni 2018 om 14:02
vooral geen bosz!
Vind ik leuk
popiejopie +2960
woensdag 13 juni 2018 om 15:34
Bosz boven Koeman... serieus?

Vind ik leuk
DannyH79 +405
woensdag 13 juni 2018 om 13:02
Op dit moment worden drie kandidaat-opvolgers genoemd: Albert Celades, Fernando Hierro (foto), Santi Denia en Quique Setién.

Lijken mij 4 namen tussen te staan, welke hoort er niet bij dan?
Vind ik leuk
#Keizerout +45498
woensdag 13 juni 2018 om 13:14
Setién
Vind ik leuk
Roy_87_ +1574
woensdag 13 juni 2018 om 13:09
Beste spaanse bond

Louis v gaal is nog beschikbaar
Vind ik leuk
Arnhem 1 +82
woensdag 13 juni 2018 om 13:10
Denk dat die van jong spanje het gewoon over neemt licht meest voor de hand lijkt mij
Vind ik leuk
Kevinm +1901
woensdag 13 juni 2018 om 13:11
Del Bosque of Luis Enrique?
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 13:12
Louis van Gaal !!!
Vind ik leuk
Dorzon +4788
woensdag 13 juni 2018 om 13:12
dus hier doelde van Gaal op ;-)
hij wist dat dit ging komen
Vind ik leuk
berwi +508
woensdag 13 juni 2018 om 13:13
iets voor ten hag
Vind ik leuk
satesaus +1470
woensdag 13 juni 2018 om 13:17
Hierro, wat een geweldige verdediger was dat! Qua trainer ben ik er niet van op de hoogte.
Vind ik leuk
Schaar +1524
woensdag 13 juni 2018 om 13:18
Xavi moet het worden
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 13:22
Dickie!
Vind ik leuk
Itsese +6205
woensdag 13 juni 2018 om 13:28
Lekker weer op z’n Spaans, 1 dag voor de start nog moeten kiezen tussen 4 kandidaten.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 13:32
Wel slim om een paar dagen voor het wk de manager te ontslaan
Vind ik leuk
RtdDub +13355
woensdag 13 juni 2018 om 13:44
Gewoon Del Bosque invliegen.
Dat team heeft nu echt geen voetbaltrainer nodig, wel een vent die het een eenheid maakt\houdt.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1574
woensdag 13 juni 2018 om 14:05
Gemiste kans als je bedenkt dat Louis beschikbaar was...
Vind ik leuk
AdEHV58 +2
woensdag 13 juni 2018 om 14:22
Welke Louis 😋
Vind ik leuk
Micha EL +1161
woensdag 13 juni 2018 om 14:16
En hierro heeft geen real voorkeur???
Vind ik leuk
AdEHV58 +2
woensdag 13 juni 2018 om 14:20
Tja rare beslissing misschien tovert de oud international net het extraatje wat het team nu kan gebruiken na zo'n op korte termijn genomen beslissing, en gaan ze er volledig voor
Vind ik leuk
PutaBarca +548
woensdag 13 juni 2018 om 14:20
Ik hoop dat die het mobiele nummer van Lopetegui heeft
Vind ik leuk
Nick Kools +12215
woensdag 13 juni 2018 om 14:28
Wat een soap :)
Vind ik leuk
Barry Engels +32298
woensdag 13 juni 2018 om 14:38
Man man man.... wat en soap zeg..... Real Madrid en die Lopetegui hebben niet echt een goed gevoel voor timing.....
Vind ik leuk
stratumseind +195108
woensdag 13 juni 2018 om 14:41
Hierro was baas in zijn actieve loopbaan als verdediger maar ik ben bang dat ie dit gevecht nooit kan winnen
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 14:45
Dit is niet gezond om paar uur voor het WK begint van coache te gaan wisselen. Hoop niet dat het effect heeft in de groep. Ik ben hier echt niet blij mee . Want dat kan spanje zomaar de titel kosten
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 14:50
Goede oplossing en na het wk wellicht de nieuwe man😄
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 15:31
Ik wil niet lullig doen VP, maar Spanje moet Zaterdag voetballen, en niet op Vrijdagavond, zoals dat hier vermeld staat.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 15:31]
Vind ik leuk
19AZ82 +1966
woensdag 13 juni 2018 om 18:39
Gast serieus? Spanje speelt vrijdagavond om 20.00 tegen Portugal. Als je VP zo graag wilt corrigeren zorg dan dat je de juiste informatie hebt.
Vind ik leuk
r4vje +157
woensdag 13 juni 2018 om 15:36
Veel succes Hierro, zie nu nog maar eens te presteren.
Vind ik leuk
Smithsonian +43236
woensdag 13 juni 2018 om 15:37
Goed bezig daar...
Vind ik leuk
Smithsonian +43236
woensdag 13 juni 2018 om 15:37
terwijl Hierro bij de Spaanse bondscoach werkzaam is als technisch directeur 😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Kramertje +1025
woensdag 13 juni 2018 om 15:42
Hierro was een topper als speler ben zeer benieuwd als trainer
maar ik denk dat het wel goed komt.

Spanje heeft zoveel goeie spelers dat ze bij wijze van spreken ook zonder trainer goeie resultaten kunnen behalen.
Vind ik leuk
mcmodd +26912
woensdag 13 juni 2018 om 16:20
Als het niet goed uitpakt met deze trainer op dit WK, dan is Hierro inderdaad snel Daarro.
Vind ik leuk
Kramertje +1025
donderdag 14 juni 2018 om 12:33
4 jaar was er niks aan de hand en toen kregen ze klop van oranje

dus je weet het maar nooit
Vind ik leuk
19AZ82 +1966
woensdag 13 juni 2018 om 15:44
Niet handig van Lopetegui, maar ik was al niet zo'n bewonderaar van hem. Ik hoop dat Hierro het wordt. Spanje heeft echter zoveel kwaliteit dat ik ze nog kampioen zie worden.
Vind ik leuk
Meester +0
woensdag 13 juni 2018 om 15:46
Wat een onzin allemaal
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws