Nieuwe trainer voor Dijks: Inzaghi tekent voor twee seizoenen

Nieuwe trainer voor Dijks: Inzaghi tekent voor twee seizoenen

Gepubliceerd: woensdag 13 juni 2018 om 16:11wo 13-06-2018 om 16:11

Bologna heeft Filippo Inzaghi officieel aangesteld als nieuwe hoofdtrainer. De oud-spits van onder meer AC Milan wordt daarmee de nieuwe trainer van Mitchell Dijks.

De Italiaanse club, die vorig jaar op de vijftiende plek eindigde in de Serie A, heeft de komst van Super Pippo bevestigd via de website. Inzaghi tekent in Bologna een contract voor twee jaar. Vorige maand tekende Dijks nog een contract bij de club. Hij kwam transfervrij over van Ajax. Een dag later werd trainer Roberto Donadoni ontslagen. Direct daarna bleek Inzaghi al de belangrijkste kandidaat voor de vacature. 

Inzaghi was eerder als jeugdtrainer actief bij AC Milan. In 2014/15 was het hoofdtrainerschap van de Serie A-grootmacht zijn eerste grote klus. Hij werd destijds aangesteld als opvolger van Clarence Seedorf.

Tussen 2016 en 2018 stond Inzaghi aan het roer bij Venezia. Bij die club kondigde hij maandag zijn vertrek aan. Als speler won Inzaghi onder meer de Serie A (3) en de Champions League (2). In 2006 legde hij met Italië beslag op de wereldtitel.

Plaats een reactie

Barry Engels +32343
woensdag 13 juni 2018 om 16:39
En toen zag de trainer het niet zitten met Dijks.... lekker op t bankie....
Vind ik leuk
Zultkop +6747
woensdag 13 juni 2018 om 16:51
Dijks weet niet beter, Ik mis hem wel bij Ajax, Dijks is echt mijn cultheld bij Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 16:51
Dat zou naar zijn voor Dijks. Hopelijk bepaalt bij Bologna niet alleen de hoofdcoach wie er wordt aangekocht.
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
woensdag 13 juni 2018 om 16:52
Ik neem aan dat de coach de opstelling maakt?!
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 17:14
Dat zeker. Als Dijks goed gescout is zie ik geen reden waarom de nieuwe coach hem niet met even veel reden wel of niet zou opstellen als andere spelers.
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
woensdag 13 juni 2018 om 17:15
Ik zou m niet scouten....
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 19:05
Blijkt. Je bent niet in dienst van Bologna ;-)
Vind ik leuk
Smithsonian +45228
woensdag 13 juni 2018 om 16:52
Prima carriere haha.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 16:53
Nou die kan op zoek naar een nieuwe club alweer een ajaxparel die faalt
Vind ik leuk
Eimersweide +9629
woensdag 13 juni 2018 om 17:15
Nou, Bologna wint komend seizoen alle wedstrijden met 1-0 door een doelpunt in de 79e minuut
Vind ik leuk
haarlemx +453
woensdag 13 juni 2018 om 17:22
Weird, dat wisten we al wat langer....
Vind ik leuk
G.Kopf +5782
woensdag 13 juni 2018 om 18:57
Ben benieuwd hoe dracula het gaat doen.
Vind ik leuk
Rodajc +19358
woensdag 13 juni 2018 om 21:09
Bij Venezia toch wel knappe resultaten behaald hoor, en hij heeft de naam natuurlijk ook al mee.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws