Nederlands elftal verkozen boven WK-ganger Marokko: Spijt is een groot woord

Nederlands elftal verkozen boven WK-ganger Marokko: "Spijt is een groot woord"

Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 11:10do 14-06-2018 om 11:10

Anwar El Ghazi heeft geen spijt van zijn keuze om uit te komen voor het Nederlands elftal. De buitenspeler debuteerde in zijn Ajax-tijd voor Oranje, waardoor hij deze zomer thuis op de bank naar het WK kijkt. El Ghazi had ook voor Marokko kunnen kiezen.

"Spijt is een groot woord. Als voetballer wil je op het WK aanwezig zijn, of het nou met Marokko of Nederland is", begint El Ghazi bij Bureau Sport. "Het is gewoon jammer dat ik er niet bij ben. Maar spijt... Ik heb geen fout gemaakt, want ik heb gekozen met mijn hart én met mijn verstand. Ik heb hier geboren en getogen."

"Welke keuze ik had gemaakt, hij was nooit voor iedereen goed geweest. Als ik voor Marokko had gekozen zou men in Nederland zeggen: waarom kies je voor Marokko? Als ik voor Nederland zou kiezen zeggen ze in Marokko: waarom? Je bent een Marokkaan! Ik heb natuurlijk wel gewoon Marokkaans bloed."

El Ghazi is groot fan van Cristiano Ronaldo. De aanvaller van Portugal neemt het in de groepsfase van het WK op tegen Marokko. Voor wie El Ghazi juicht? "Ik heb die vraag zo vaak gehad… Ik ben gewoon voor Marokko natuurlijk. Ik ben trouwe supporter want ik heb Marokkaans bloed. Ik zal Marokko supporten en ik heb er vertrouwen in dat ze ver gaan komen. Ze halen sowieso de volgende ronde, dat is een ding dat zeker is. Daarna ligt het aan de loting. Ze kunnen Portugal sowieso verslaan en dan ligt het aan Iran."

Plaats een reactie

donderdag 14 juni 2018 om 11:11
Marokko had je ook niet geselecteerd
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
donderdag 14 juni 2018 om 11:15
Denk het ook niet.
Vind ik leuk
dhrwobo +43721
donderdag 14 juni 2018 om 11:22
Precies
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 11:16
Iets voor twente?
Vind ik leuk
Lucky Kes +6917
donderdag 14 juni 2018 om 12:17
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 12:50
Als Twente de 5 miljoen dat hij kost niet aan de belasting gaat betalen haha
Vind ik leuk
Quaresma +5894
donderdag 14 juni 2018 om 11:17
Echt een nuchtere jongen in het interview. Hoop dat hij zich kan herpakken komend seizoen.
Vind ik leuk
buddha +10871
donderdag 14 juni 2018 om 11:19
had ook nooit voor het Nederlands elftal uit mogen komen. maar onder blind kon iedereen daar voor in aanmerking komen.
Vind ik leuk
RtdDub +13355
donderdag 14 juni 2018 om 11:20
Nou..... niet iedereen.
Er zaten bepaalde eisen aan zoals "ken hem nog uit de Ajax-jeugd waar ik met hem heb gewerkt"
Vind ik leuk
Pimman +10320
donderdag 14 juni 2018 om 12:09
Beste buddha, hij had toen wel een goede periode vandaar..of zie jij liever Hateboer onder Koeman?..ja dat is lekker..
Vind ik leuk
Lucky Kes +6917
donderdag 14 juni 2018 om 12:19
Beste Pimman, welke goede periode?
Hij scoorde wel eens ja.
Van de tien pogingen lukte het hem een keertje iemand te passeren ja.
Maar daar had je toen wel meer van in de eredivisie van lopen.
Maar als je tegen Danny zei: "Hee, die kan nog beter voetballen dan El Gahzi".
Ging Danny keihard lachen..............
Vind ik leuk
Pimman +10320
donderdag 14 juni 2018 om 12:34
Beste Lucky was in zijn beginperiode..de rest wat je erbij schrijft is niet relevant.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6917
donderdag 14 juni 2018 om 12:39
Ik heb het over zijn begin periode.
Toen werd hij nml ook daarop geselecteerd.
Vind ik leuk
Pimman +10320
donderdag 14 juni 2018 om 13:02
Klopt ik ook.
Vind ik leuk
buddha +10871
donderdag 14 juni 2018 om 14:24
goede periode? ik noem het liever een aardige periode. en hateboer is ook niets voor het grote werk. maar zo lopen er nog zat bij het nl elftal die er echt (nog) niet in horen te lopen.
Vind ik leuk
Pimman +10320
donderdag 14 juni 2018 om 15:48
Aardige periode kan je het idd ook noemen..en wat je zegt hoeveel spelers heb je niet in het NL-elftal gehad waarvan je dacht wel aardig maar meer ook niet.. dat zag je ook met Dost. Topscorer Portugal in NL-elftal nog geen deuk in pakje boter. Weghorst, leuk voor de NL-competitie al paar keer uitgenodigd maar gaat het echt niet worden in Oranje. Zo zie je maar dat óók Koeman spelers selecteerd waarbij je je vraagtekens kunt zetten.
Vind ik leuk
buddha +10871
donderdag 14 juni 2018 om 16:30
maar koeman speelde tot nu toe alleen maar oefen potjes, dan kan ik begrijpen dat je gaat experimenteren. . ben wel benieuwd wie de spelers gaan worden die voor het ECHTE werk opgeroepen gaan worden.
Vind ik leuk
Pimman +10320
donderdag 14 juni 2018 om 17:19
Mee eens alleen maar oefenpotjes..maar hij selecteert die zwakke spelers tóch zelf.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 17:20]
Vind ik leuk
RtdDub +13355
donderdag 14 juni 2018 om 11:19
Al had je het slechtste land van het WK gekozen (Australie?), dan nog was je niet geselecteerd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 11:19]
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 11:21
Ze hadden jou moeten selecteren!

Die Marokaantjes met der stinkscheten zoeken nog een onderbroeken wasser, en jij met je volle verstand lijkt mij daar wel de geschikte kandidaat voor!
Vind ik leuk
RtdDub +13355
donderdag 14 juni 2018 om 11:23
Zo....schoolvakantie begonnen, snotneus?
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 11:26
Nee hoor, Smurfen hoeven niet te werken :)
Vind ik leuk
buddha +10871
donderdag 14 juni 2018 om 11:23
niet zo mopperen joh.
Vind ik leuk
Pimman +10320
donderdag 14 juni 2018 om 12:14
Ach Smurf toch op!
Vind ik leuk
companen +2182
donderdag 14 juni 2018 om 14:32
Marokko is het slechtste land volgens de insiders.
Vind ik leuk
Muscles +1732
donderdag 14 juni 2018 om 11:23
Los van zijn kwaliteiten. Dit is een eerlijk interview waarin hij helder verwoord wat zijn afwegingen waren
Vind ik leuk
Manolo +2279
donderdag 14 juni 2018 om 11:27
Spijt is helemaal niet zo´n groot woord. Chloorfluorkoolwaterstofverbinding wel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 11:36]
Vind ik leuk
The Iceman +16253
donderdag 14 juni 2018 om 11:34
Hottentottententententoonstelling ook.
Vind ik leuk
Manolo +2279
donderdag 14 juni 2018 om 11:36
Correct.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6917
donderdag 14 juni 2018 om 12:23
Wat dacht je van: bebebebebolbolbolleleleleleletetetetejejejeje
Vind ik leuk
Manolo +2279
donderdag 14 juni 2018 om 12:25
Nee.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6917
donderdag 14 juni 2018 om 12:27
niet?
Vind ik leuk
Stewie89 +654
donderdag 14 juni 2018 om 11:29
Sympathieke kerel! Ben hem een beetje uit het oog verloren maar kon met vlagen wel genieten van hem bij Ajax. Hoop dat weer eens te zien.
Vind ik leuk
Billekop +77
donderdag 14 juni 2018 om 11:35
Zegt er eindelijk een marokkaan dat hij voor nl heeft gekozen met zijn hart, zijn er nog steeds jankerds hier. Het is ook nooit goed!
Vind ik leuk
The Iceman +16253
donderdag 14 juni 2018 om 11:38
Je bent dan ook op een internetforum, daar komen veel mensen alleen maar om te janken ;-)
Vind ik leuk
RedNas +3479
donderdag 14 juni 2018 om 11:59
Die jochies janken ook als hun moeder de verkeerde cruesli heeft gekocht of hun favoriete onderbroek nog in de wasmand zit.
Vind ik leuk
Smithsonian +43238
donderdag 14 juni 2018 om 11:40
Wist ik niet eens 🤣.

Gaat goed met ons vaderlandse voetbal.
Vind ik leuk
ThomDH070 +1020
donderdag 14 juni 2018 om 11:46
Ik heb hier geboren en getogen, heb zn broer dit geschreven?
Vind ik leuk
Pazto +348
donderdag 14 juni 2018 om 12:09
"Als voetballer wil je op het WK aanwezig zijn, of het nou met Marokko of Nederland is"

Dat vind ik toch gek. Als voetballer/persoon zou je toch met trots je land willen vertegenwoordigen, in welke vorm dan ook? Dit klinkt meer als: Ik wil op een WK spelen, en of ik nu voor Nederland of Marokko speel boeit mij niet zoveel. Met andere woorden voelt hij geen binding met beide landen.
Vind ik leuk
Rodajc +18656
donderdag 14 juni 2018 om 13:38
Mij lijkt het juist dat hij wél binding met beide landen heeft, kan toch?
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 12:11
Had lekker voor dat ander landje gekozen
Vind ik leuk
Pimman +10320
donderdag 14 juni 2018 om 12:11
Eerlijk antwoord van El-Ghazi..kunnen nog veel andere een voorbeeld aan nemen!
Vind ik leuk
Corse996 +1660
donderdag 14 juni 2018 om 12:26
Noem er eens een paar...
Vind ik leuk
Pimman +10320
donderdag 14 juni 2018 om 12:36
Denk daar zelf maar overna..iemand met een beetje verstand weet het.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
donderdag 14 juni 2018 om 12:12
Hoeft ook geen spijt te hebben is überhaupt geen international
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 13:58
In de tijd dat El-Ghazi moest kiezen was Nederland natuurlijk wel 2x zo goed als Marokko.Logische keuze destijds wetende dat hij ook in Nederland geboren is.
Vind ik leuk
hassel +794
donderdag 14 juni 2018 om 14:01
Zwaar overschatte neus.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 14:22
...Hij zegt wel wat veel niet Marokkaanse supporters juist logisch vinden. Ik ben hier geboren en getogen....en hij weet dus ook dat hij mede daardoor zover is gekomen in het voetbal en dus zijn keuze voor NL....misschien ook als waardering....en ja dan mag je hart bij Marokko liggen zeker nu....maar dan hoef je daar nog niet voor te kiezen....zeker weten dat al die Nederlandse Marokkanen indien geboren en getogen in Marokko nooit het nationale elftal van welk land dan ook hadden gehaald....
Vind ik leuk
HupHolland +3850
donderdag 14 juni 2018 om 18:21
Mooie speler. hIj had langer bij ajax moeten blijven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws