'Van Leeuwen kiest voor oude bekende als assistent van Pusic bij FC Twente'

    'Van Leeuwen kiest voor oude bekende als assistent van Pusic bij FC Twente'

    zaterdag 16 juni 2018 om 07:46

    FC Twente heeft negen dagen voor de start van de voorbereiding de trainersstaf rond. Marino Pusic blijft definitief aan als hoofdtrainer, terwijl Gonzalo Garcia Garcia zijn assistent wordt, meldt TC Tubantia zaterdag.

    Vooral de aanstelling van de 34-jarige Spanjaard is verrassend. De voormalig aanvaller van onder meer Heracles Almelo was het voorbije seizoen de assistent van John Lammers bij Esbjerg. Daar maakte hij in korte tijd zoveel indruk op Ted van Leeuwen, dat de nieuwe technisch directeur van FC Twente hem meeneemt uit Denemarken.

    Onder aanvoering van Pusic en Garcia Garcia wil FC Twente binnen een jaar terugkeren naar de Eredivisie. Daarvoor moet nog wel het nodige gebeuren. De selectie, die op bijna alle plekken vernieuwd moet worden, is verre van compleet. Donderdag sprak Oussama Assaidi al zijn zorgen uit over de gang van zaken. Hij overweegt een vertrek.

    Poll

    Gaat FC Twente meteen weer promoveren?

    (10214 stemmen)

    Plaats een reactie

    Maxidi +3719
    zaterdag 16 juni 2018 om 07:56
    Degradatie !!!
    Vind ik leuk
    Thobar +3975
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:07
    Goedkoop een goede evenwichtige selectie bijeensprokkelen kan je wel aan Van Leeuwen overlaten.
    Het is geen Van Halst waar goedkoop duurkoop was.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5168
    zaterdag 16 juni 2018 om 09:26
    Niet iedereen wil in de Juup spelen. En bij FC Twente is het afwachten of je wel op tijd je salaris krijgt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 10:15
    Is dat zo....? Verklaar je nader !
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5168
    zaterdag 16 juni 2018 om 10:43
    Is jou de financiele positie van FC Twente ontgaan?
    Wellicht moet je er eens op google-en.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:09
    Voor de 15e jl. moest er door alle clubs een sluitende begroting aangeleverd worden bij de knvb. Heeft Twente dat niet gedaan dan ? Zo niet....had je er vast wel iets over gehoord denk je ook niet ? En laat in die begroting nou net ook iets over het spelersbudget staan
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5168
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:05
    Een sluitende begroting is natte vingerwerk. Ze weten toch helemaal nog niet wie ze nog binnenhalen, welke sponsors er afhaken en of er nog seizoenkaarten bijkomen?

    Sommigen moet je ook alles uitleggen #manmanman
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:18
    Over uitleggen en googlen gesproken.....zoek eens bij "aannames" Dat is namelijk precies wat jij aan het doen bent hier ;))
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5168
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:37
    Sorry, ik leg het al in Jip en Janneketaal uit.
    Ik kan je wel een link naar de jaarrekening sturen, maar dat is voor jou (met alle respect) waarschijnlijk abacadabra.

    Jouw club heeft een schuldenlast van ruim 60 miljoen. Dat is een 6 met 7 nullen erachter.

    Maar wat geeft het....we gaan rustig door met trommelen, alleen nu in Oss, Dordrecht en Helmond. Lekker op vrijdagavond of op Maandag.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:16
    Die schuld was eerst 90....nu 60. Is dus al flink teruggebracht en eea is prima afgedekt. Daarbij heeft Twente ( wie zegt dat het mijn club is......wederom een aanname van je) altijd nog de salarissen kunnen betalen. Dus lees dat Jip en Janneke boek van je nog maar eens terug
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5168
    zaterdag 16 juni 2018 om 23:56
    Hoe is dat afgedekt dan? Je lult maar wat, Tinus.
    De schuld is teruggebracht met gemeenschapsgeld en Joop en Aldo die een offer hebben gedaan in ruil voor rehabilitatie.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 08:22
    Je bent een echte droeftoeter , een echte Amstammer , sorry voor de goeden hoor , maar deze klojo heeft echt grote mond pffff wat een naar mannetje . Zie mijn vorige reactie op jou met as onderzoek naar andere clubs , heerlijk ik kijk toe en lach me rot .
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 08:31
    Klootzakje bah bah
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 08:19
    Drammer wacht wat er komen gaat lol
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5168
    zondag 17 juni 2018 om 10:11
    We wachten al zo lang, ouwe.

    Dik Wessels zou over de brug komen maar dat kan helaas niet meer. RIP.

    Jullie geloven in sprookjes. Heerlijk naïef.
    Vind ik leuk
    Post +194
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:36
    Bossie het enige wat jij over Twente schrijft is altijd negatief ik snap niet dat jij jouw tijd hier aan spendeert en dat wij eigenlijk nog reageren
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5168
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:03
    Ik heb ook niets positiefs over FC Twente te melden, goos.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 08:24
    Hij komt aandacht te kort , denk zijn vrouw , nou denk niet dat hij die heeft , niets met zo een zeurzak en betweter wat zouden willen hebben wat een zielig figuur zeg .
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5168
    zondag 17 juni 2018 om 10:11
    Haha....
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 08:18
    Hoppa de KNVB en belastingdienst gaan na het grote boekhoudkundige onderzoek een 7 tal clubs binnenste buiten keren . Het vermoeden bestaat dat er bij enkele bvo op grote en mindere schaal gefraudeerd is , dit met diverse transfers , externe betalingen , dit aan makelaars , en diversen betrokken partijen het zou om in totaal 37 transfers zijn met een zeer sterk luchtje naar belastingontduiking en fraude . De belastingdienst heeft na het reilen en zeilen bij Fc Twente een beter inzicht gekregen , hoe zich diverse transfers zijn afgerond en deals gefloten met bv Doyen . Enkele Nederlandse clubs hebben op dezelfde wijze zaken gedaan , en de KNVB en Belastingdienst zullen een grootscheeps onderzoek doen na deze mogelijke grootste fraude zaak uit het NL voetbal . Fc Twente was de eerste club , die door de KNVB diverse malen op puntenaftrek gestraft is , maar de KNVB verloor bodemprocedure ivm terugzetten naar Jupiler legaue , echter de Tukker degraderen het afgelopen seizoen . De massale steun van supporters en sponsors houd de club momenteel overeind , gezien het aantal scc kaarten waar er inmiddels 18.000 van verkocht zijn , dit is ecl de 5000 business Seats . Dus met Twente zal het ongetwijfeld goed komen , maar de 7 nog niet nader genoemde clubs mogen hun borst nat maken , na nieuwe regelementen van de KNVB na het drama in Enschede , dus volgt er volgens de nieuwe regels directe degradatie , en de naheffingen van de belastingdienst zullen fors zijn , en niet iedere club rekent op een naheffing van 4.9 miljoen . De lijken zijn bij Fc Twente bij bosjes uit de kast gevallen , nu zullen er de komende tijd bij deze clubs ook reeds onderzochte frauduleuze handelingen , en ongeoorloofde zakenpartners als de Doyen Group . Dit verhaal zal het het zal het NL voetbal op het hoogste niveau op zijn kop zetten en zullen er ongetwijfeld clubs in zeer zwaar weer komen , sportief en financieel .
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5168
    zondag 17 juni 2018 om 10:26
    Je bent vast een account van clowntje Staatsen.

    Met je 5.000 businessseats. Als ze die hadden speelden ze nu Eredivisie, goos.

    Vind ik leuk
    Cookee +9906
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:18
    Van Halst heeft de kenners van FOX mooi bij de neus gehad, eerst jarenlang ons via de NOS vertellen wat wel of niet goed was en toen bij FOX.
    En toen ging hij zelf de handen uit de mouwen doen... aaaaiiii.
    Vind ik leuk
    Thobar +3975
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:03
    Iets met, beste stuurlui en aan de wal?
    Vind ik leuk
    Cookee +9906
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:23
    Juist! Maar wel een held dat hij het geprobeerd heeft.
    Er zijn ook zat mensen die meningen over voetbal hebben maar de handen niet vuil maken.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5168
    zaterdag 16 juni 2018 om 09:27
    Nee, je krijgt geen like.
    Vind ik leuk
    PRICE +31894
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:01
    Lange weg te gaan Twente om weer te promoveren.
    Vind ik leuk
    Kuip +6948
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:08
    Ik heb veel vertrouwen in Ted van Leeuwen. Het aantrekken van de ervaren Brama ( al voor de komst van van Leeuwen) is al een goede stap in de juiste richting.
    Zo’n Assaidi is mede schuldig aan de degradatie en moet z’n mond houden. Vervolgens komend seizoen zich revancheren op het veld.
    Vind ik leuk
    Spartan +6385
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:51
    Brama, een beetje karig he zo 9 dagen voor de start van het seizoen.

    Maar alle clubs zijn erg laat dit jaar.
    O.a. BIJ Roda en NEC blijft het ook stil en ook bij Sparta.
    Alhoewel.. vandaag tekent Veldwijk en ze hebben Wijnaldum als linksback gehaald.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2411
    zaterdag 16 juni 2018 om 10:44
    Ook bij FC Twente gaat de 2e versterking tekenen één deze dagen.
    Rens van Eijden komt over van AZ.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 08:34
    En Veldwijk is top ???
    Vind ik leuk
    Spartan +6385
    zondag 17 juni 2018 om 08:47
    Ja. Zeker voor Jupiler begrippen. En ook voor veel eredivisieploegen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:20
    Interessante keuze voor Garcia. Meen dat hij nog gespeeld heeft bij mij om de hoek bij AGOVV. Goede speler maar of hij ook een goede assistent is? We'll see
    Vind ik leuk
    frankn27 +5453
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:37
    In de tekst te lezen... volgens v Leeuwen schijnbaar wel
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:28
    Top Oss uit.....altijd lastig
    Vind ik leuk
    peinke +1987
    zaterdag 16 juni 2018 om 10:32
    Alle vertrouwen in die Ted van Leeuwen. Wel moet ik kwijt dat wanneer je een nieuwe start wilt maken, zo'n hoofdtrainer als Pusic niet moet laten zitten. Deze man heeft geen enkele loyaliteit laten zien in het afgelopen seizoen. Een nieuwe jonge trainer van elders was beter geweest. Binnen een jaar terugkomen lijkt me nagenoeg onmogelijk voor FCT. Daar gaat denk ik wel een paar seizoenen overheen. Nu niet overhaast weer domme dingen doen. Schat overigens in dat in de winterstop de resultaten wederom tegen kunnen vallen en het dan wederom vervangen van een Pusic maakt alles meteen ongeloofwaardig.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 10:45
    Off-topic: Ousama Asaïdi is een buitenkansje voor de top-3: kost geen drol, presteert altijd minimaal op het niveau van een 7, heeft buitenlandse ervaring, is technisch vaardig, is dreigend, kan scoren, gaat voorop in de strijd. Tja, ik zou 't wel weten...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 10:45]
    Vind ik leuk
    Pec010 +1904
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:24
    Voor de top 3 komt hij in mijn ogen echt te kort. Utrecht of Vitesse lijken mij prima clubs voor hem.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:07
    Zou ook kunnen, maar het is voor hen toch altijd wel een investering, terwijl 't voor de top-3 een risicoloos gokje is.
    Vind ik leuk
    Post +194
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:41
    Hoezo kost geen drol heeft nog een contract van 1 jaar moet altijd nog tussen de 1 of 2 miljoen opleveren reken maar dat Twente niet moet verkopen want daar geloof ik niks van.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:08
    1 à 2 mln is voor de top-3 dus geen drol.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5750
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:18
    Komt tijd komt raad. Meeste JL clubs zullen daar enorm onder de indruk zijn van de levendige entourage
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Van Leeuwen kiest voor oude bekende als assistent van Pusic bij FC Twente'