Van Bommel schept hoge verwachtingen: 'Kan een hele grote trainer worden'

    Van Bommel schept hoge verwachtingen: 'Kan een hele grote trainer worden'

    zaterdag 23 juni 2018 om 07:38

    Harry van Raaij (81) staat volledig achter de aanstelling van Mark van Bommel als nieuwe hoofdtrainer van PSV. De iconische oud-voorzitter heeft hoge verwachtingen van de voormalige middenvelder.

    "Ik denk dat hij absoluut een heel goede trainer kan worden, een hele grote zelfs", zegt Van Raaij in De Telegraaf. Hij denkt dat Van Bommel veel aan Bert van Marwijk zal hebben. "Hij heeft nog even een aanloop nodig natuurlijk en als hij daarbij wat steun van zijn schoonvader kan krijgen, dan zou dat mooi zijn. Zoals Phillip Cocu dat in het begin heeft gehad van Guus Hiddink."

    Van Raaij is lovend over Van Bommel. "Hij was niet alleen een fantastische voetballer, maar ook iemand met een sterk inzicht, zowel technisch als tactisch. Ik verwacht heel veel van hem. Hij is natuurlijk een heel ander type dan Cocu, qua persoonlijkheid. Maar als je vijf jaar een bepaalde trainer hebt gehad, is het ook wel eens goed om een trainer te hebben die op een iets andere manier te werk gaat."

    Dat Van Bommel doorschuift, verbaast Van Raaij niet. "Hij heeft al een geweldige prestatie neergezet met PSV onder 19, dat hij in zijn eerste jaar na jaren kampioen heeft gemaakt. Ik heb er heel hoge verwachtingen van, maar voor mij hoeft het niet meteen in zijn eerste seizoen."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Is Van Bommel klaar om Cocu op te volgen?

    (10511 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 23 juni 2018 om 07:45
    Dan zal hij eerst moeten beginnen, om Psv kampioen te maken.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +20456
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:55
    Laten we nu alsjeblieft eerst alle focus op de voorronde CL....Schuim op de bekken en het hoofdtoernooi bereiken. Genieten voor de fans, goed voor Nederland en uiteraard de kassa.
    Vind ik leuk
    PRICE +31888
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:55
    Van Bommel clubman
    Vind ik leuk
    Thilo +2830
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:45
    Voor mij hoeft het ook niet meteen in zijn eerste seizoen!
    Vind ik leuk
    pico323 +5329
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:46
    eerst maar eens zien. ik ben niet gecharmeerd van hem. altijd dat gezanik tegen Ajax. zo kinderachtig van dhr van Bommel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:08
    Dan moet je al helemaal ziek worden van het gezanik van Kassa Schöne. Die kan er ook wat van.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1961
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:20
    Ok, dus omdat je zanikt tegen Ajax ben je niet geschikt als hoofdtrainer. Bijzondere opmerking dit.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +20456
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:18
    Dat gezanik op mensen die wat tegen Ajax hebben, zo kinderachtig van Dhr Pico
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9011
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:46
    Dat is het kenmerkende PSV minderwaardigheidscomplex, in plaats dat ze blij zijn met de Kampioenschappen blijven ze maar zeuren over Ajax....
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +20456
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:52
    Maak je geen zorgen, jongen...wij waren heel blij met wéér een kampioenschap...en inderdaad..wat een heerlijke bonus om dat voor de ogen van het ajax - vak te doen. Die op hun beurt maar besluiten kilo s vuurwerk op het veld en de mensen te gooien.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9011
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:59
    Daar gaan we dus weer............pfhhhhh
    Het minderwaardigheidscomplex is chronisch kennelijk, van Bommel zal daar eerder in bijdragen dan er verandering in brengen.
    Vind ik leuk
    MG MG +178
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:59
    Als buitenstaander lijkt het meer een meerderwaardigheids complex.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9011
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:15
    Er klinkt altijd iets van miskenning door, het geklaag over Ajax, het gezeur over koud, kopen, geld....etc., als je tevreden bent met jezelf heb je dat afzetten helemaal niet nodig.
    Vind ik leuk
    Nosje +1502
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:49
    Van mij wel!
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4974
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:50
    Als zijn schoonpapa hem leert hoe met de mindere goden om te gaan wordt het echt een grote. Zijn winnaars-karakter is zijn grootste valkuil.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11234
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:17
    Hij gaat PSV trainen, niet Helmond Sport ofzo
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 13:17]
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4974
    zondag 24 juni 2018 om 06:31
    Met alle respect voor PSV, en dat meen ik oprecht, maar daar lopen toch echt spelers in die de schoenveters niet vast hadden mogen maken van de meeste spelers waar Van Bommel tijdens zijn carriere mee in het veld liep.
    Vind ik leuk
    Bartho +238
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:58
    Eerst zien... Kan nu wel weer kaarten pakken, naar dan als trainer. Zal wel een belangrijke drijfveer voor hem zijn... Overigens ik heb altijd genieten van de voetballer Van Bommel.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22651
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:09
    Ja Bartho, ik heb ook altijd zo genieten Van Bommel, ik ben een echte genoter ;—/))
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 11:09]
    Vind ik leuk
    Counterattack +10281
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:04
    Champions League halen. Missie 1.
    Openingswedstrijd om superschaal tegen Feyenoord is minder belangtijk
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42470
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:14
    Het is heel simpel: gewoon gaan voor alle prijzen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:15
    Nu maar hopen dat Van Marwijk thuis blijft.... Die heeft nl. echt verstand van voetbal. Veel meer dan die tuinkabouter Ten Hag en worden we (Ajax) de eerste paar jaar weer geen kampioen!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12779
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:22
    Denk dat Van Bommel het trainerschap goed heeft opgepakt en nu klaar is voor de uitdaging bij het eerste van PSV.
    Verwacht veel doorstroming uit de jeugdopleiding aangezien hij een hoop van deze jongens goed kent en weet wat ze kunnen.
    Vond het als speler altijd een vervelend kereltje, maar zo’n type speler kan elke ploeg wel gebruiken.
    Zoals al eerder gezegd werd, is Van Bommel denk ik wel te vergelijken met F. de Boer. Goede keuze van PSV om iemand van binnen de club aan te stellen als hoofdtrainer, ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    2cents +53371
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:59
    “Verwacht veel doorstroming uit de jeugdopleiding aangezien hij een hoop van deze jongens goed kent en weet wat ze kunnen.”

    Dat kan ook precies de reden worden waarom er juist niet veel doorstroom komt. ;)

    Bij Cocu was de verwachting hetzelfde bij zijn overgang van jeugd naar eerste elftal. 1 van zijn pupillen haalde de basis van het eerste. Van de lichtingen erna is alleen Bergwijn doorgebroken.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12779
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:51
    Van Bommel is afgelopen seizoen kampioen geworden met zijn jeugdelftal, dus neem aan dat er dan ook wel het één en ander aan kwaliteit rondloopt die Van Bommel zeker wel een kans gaat geven in het eerste.
    Vind ik leuk
    2cents +53371
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:57
    Prima prestatie hoor, maar het ene zegt toch niets over het andere.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12779
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:09
    Ik denk niet dat PSV de luxe heeft om alleen maar spelers te gaan kopen, dus is de kans op doorstroming van de eigen jeugd zeer groot.
    Het gebeurd de laatste jaren sowieso al vaker bij PSV, zeker als je het vergelijkt met de periode daarvoor.
    Nederlandse topclubs moeten het hier tegenwoordig van hebben, financieel zijn we niet in staat om die gekke bedragen van tegenwoordig neer te leggen. Ook is onze competitie niet aantrekkelijk genoeg voor de betere voetballers. Daarnaast is het opleiden en laten doorstromen van de eigen jeugd één van de weinige manieren om financieel bij te blijven in Europa. Als je alleen al ziet wat er bij Ajax de laatste jaren voor geld is binnengekomen door de verkoop van eigen jeugdspelers, dan lijkt het me duidelijk dat we het daarvan moeten hebben tegenwoordig.
    Europees zijn we in Nederland ver weggezakt en die inkomens waren juist zo belangrijk. De ED levert gewoon te weinig op.
    Vind ik leuk
    2cents +53371
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:27
    Dus dat zegt meer over de economische noodzaak dan over v. Bommel.

    Als trainer zal hij zijn (en dat was ook al te zien bij de o19) zoals hij was als speler: een winnaar.

    En ongeacht of het stempel eigen jeugd heeft of aankoop, degenen die de kans op winst het grootst maken spelen gewoon.

    Dan kun je stellen dat iedere coach dat doet. Dat klopt, maar wij hadden er recent een paar rondlopen in Amsterdam die daarbij bij gelijkwaardigheid kozen voor jeugd vanwege de toekomst en het Ajax DNA.

    Vraag me af of v. Bommel die keuze ook zo uit laat vallen. Maar ik laat me graag verrassen.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6553
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:35
    Schaap van Bommel
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:55
    Met schoppen, naaien en janken word je geen grote trainer, gelukkig maar.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1919
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:51
    volgens mij wil Veltman eerst fit worden en dan nog gewoon als speler door hoor....ik heb tenminste nog nergens gehoord dat Veltman trainer wil worden
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:53
    En met het dagelijks geven van louter en alleen domme anti PSV reacties hier word je niet slimmer, gelukkig maar.....
    Vind ik leuk
    De Haan +211
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:06
    Mooi weer een vrij recent oud voetballer als trainer in de ed te zien. Kan hij mooi beginnen met een 2e of 3e plek want komende 4 seizoenen wordt Ajax namelijk gewoon landskampioen :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:53
    Hahahaha hilarisch, netzoals Helmond sport aankomend seizoen promoveert.
    Vind ik leuk
    De Haan +211
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:30
    Appeltje eitje voor Helmond sport ;)
    Vind ik leuk
    Cookee +9905
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:53
    Dat houvast heb je als Ajax-fan... denken aan vroeger en hopen op de toekomst, sterkte ermee als het niet lukt. Al gun ik het alledrie wel, PSV, Fey of Aja. De andere clubs hebben toch geen kans.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 10:54]
    Vind ik leuk
    Pimman +2886
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:55
    Ik hoorde zelfs de komende 10 jaar ;)
    Vind ik leuk
    Cookee +9905
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:50
    PSV is kampioen, dus als dit met het debuut van Bommel een rampjaar wordt dan geeft dat niks, hij zal krediet hebben als ex-speler, ik hoop dat hij er veel van leert en goed gaat worden.
    Het risico wat Ajax nam met Keizer was veel groter want die club had al lang niks meer gewonnen, ik vind het ook wel verfrissend zo'n jonge vent, want we weten dat de oude kliek er geen reet van kan, we zullen jonge mensen moeten zoeken als trainer.
    Overigens weet ik zeker dat Keizer het ook had kunnen keren, helaas kreeg hij die kans niet.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 10:51]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7733
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:02
    Hou toch op of die prutser Keizer
    Vind ik leuk
    Cookee +9905
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:21
    Keizer pakte meer punten dan ten Hag en er zat toen geloof in het team, ze speelden PSV totaal van de mat. Had hij de versterkingen gekregen die ten Hag kreeg, dan was er druk op PSV gekomen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:56
    Het valt en staat toch ook allemaal met het materiaal wat je ter beschikking krijgt. Met een lada win je ook de formule 1 niet. Neemt niet weg dat ik in van Bommel wel een winnaar zie die hopelijk dat gif ook over kan brengen op de groep.
    Vind ik leuk
    Pimman +2886
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:53
    Ja hoor met Nikkie Lada!
    Vind ik leuk
    Cookee +9905
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:23
    Een winnaar op de bank... hoe breng je dat over?
    Roepen van:" kom op jongens"? Ik heb liever een trainer met inzicht dan winnaars mentaliteit. En dat 1e is afwachten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:58
    De winnaarsmentaliteit breng je er doordeweeks in en moet er in het weekend uit komen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9905
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:47
    Nou Peter ik geloof er niet zo in dat het coachbaar is, ik denk als volgt het zit in je karakter of niet. En als je spelers dat opdraagt dan denkt altijd 1 vd domsten dat hij geel moet pakken om te laten zien dat hij vechtlust heeft.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7733
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:01
    Zeggen ze van elke Nederlands beginnende trainer
    Vind ik leuk
    Pimman +2886
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:51
    Ja net als van Basten ;)
    Vind ik leuk
    rinirat +2156
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:57
    Wat een lul verhaal weer.
    Eerst maar wat laten zien.
    Een naam is geen garantie voor succes.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:15
    Laten we nou gewoon even wachten met schreeuwen van wij worden kampioen en laten ze nou eerst de selectie in orde maken en dan zullen we zien hoe het verloopt
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Bommel schept hoge verwachtingen: 'Kan een hele grote trainer worden'