Twijfels bij Van Bommel: 'Eerst maar eens ervaring opdoen op lager niveau'

    Twijfels bij Van Bommel: 'Eerst maar eens ervaring opdoen op lager niveau'

    zaterdag 23 juni 2018 om 09:54

    De benoeming van Mark van Bommel als trainer van PSV komt ook voor Ronald Waterreus niet als een verrassing. Toch plaatst de oud-doelman vraagtekens bij de aanstelling van zijn voormalige ploeggenoot.

    "Het is mij allemaal wat te vroeg", zegt Waterreus tegen de NOS. Ook vindt hij het geen goed idee dat schoonvader Bert van Marwijk mogelijk als klankbord gaat fungeren. "Absoluut niet! Als Mark iets wil leren van Bert, dan moet-ie dat maar lekker thuis onder de kerstboom doen. Maar bij PSV zou ik liever hebben dat hij gaat samenwerken met een dwarsdenker uit de nieuwe trainersgeneratie. Iemand die tegen hem in durft te gaan."

    Toch twijfelt Waterreus er niet aan dat er een goede trainer in Van Bommel schuilt. Hij zag hem op De Herdgang aan het werk. "Dan zie je dat hij het vak in de vingers heeft en dat er een toekomstig hoofdtrainer aan het werk is. De gedrevenheid en toewijding spat ervan af. Voor mij staat dan ook als een paal boven water dat hij in de toekomst gaat slagen als hoofdcoach, maar ik zie ook iemand die nog een proces moet doormaken."

    "Ik zou hem dus geadviseerd hebben eerst maar eens een jaar ervaring op te doen op een lager niveau dan PSV 1", vervolgt Waterreus, die denkt dat de clubleiding er net zo over dacht, maar dat het onverwachte vertrek van Phillip Cocu het plan heeft omgegooid. "De club is voor een voldongen feit gesteld."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    FootballFC +1276
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:00
    Man man man, laten ze die Waterreus een keer opsluiten. Wat een waardeloze analist en wat een waardeloze teksten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:01
    Prima analyse van Waterreus, slechts 1 foutje... van Bommel gaat het niet redden als trainer, te hoog Bassie gehalte.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 10:03]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:00
    Dat klopt helemaal FopNeusje dat hoge Bassie gehalte. Was het niet altijd; alles is voor Bassie, alles is voor Bassie, alles is voor Bassie......
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:05
    Grappig dat je dit nu juist naar voren brengt, weet je wel wat het "Alles is voor Bassie syndroom" is?

    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:07
    Nee, ik weet wel dat jij aan het PSV-syndroom lijdt. Elke dag maar weer die onzinnige , domme en afgunstige reactie jegens PSV. Ik wordt daar zo moe van........Plopperdeplop.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:11
    Waarom er nu weer kabouters bijhalen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:20
    Wat denk jezelf FopNeusje? Ga daar maar vandaag eens over nadenken (mits dat tenminste in je vermogen ligt). Plopperdeplop!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:24
    Ik begrijp het al, ik heb hier te maken met een rasechte kabouter fan. Heb je foto's van de verzameling?
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1332
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:51
    Die staan in het boek naast de postzegels.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:51
    Wat dacht jij dan. En weet je wie mijn favoriete kabouter is? Lasse Plopperdeplop Schöne.....
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1332
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:53
    Ik dacht Beugelplopje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:55
    Zal Dries niet leuk vinden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:58
    Ga eens naar instellingen en verwijder je account.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:00
    Die neus is volgens mij een PSV fan. Hij reageert altijd op PSV topics.
    Vind ik leuk
    Iggy +3062
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:45
    Ow ja joh?! Aldus degene die met zijn joekel van een Ajax-obsessie, totaal geen recht van spreken heeft. Piep, piep, piep...pieperdepiep!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:46
    Ik vind dit leuk Piggy. Maar wel ietsjes minder leuk als 15 april, dat dan weer wel Piggy! Ow ja joh!
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +512
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:03
    Altijd nog beter dan Perez of uh uh de Boer.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +17004
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:24
    Waarom?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:11

    Ik vind ut een gezeik over ervaring dit of dat van niks, trainer dat zit in je of je hebt het in je of niet vind ik !!!!

    Als je naar duitsland kijkt daar zetten ze knulletjes van nog geen 30 voor de spelersgroep en die lopen als een trein.

    Echt iets voor nederland om alles af te zeiken wat niet met de kudde meeloopt
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 10:12]
    Vind ik leuk
    kcim +2521
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:22
    Idd. En BTW hoeveel ervaring heeft Advocaat ;-)
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:23
    @football fc

    Ik ga liever in op wat hij zegt, de domme teksten van jou laat ik voor wat het is, reageer nou op wat de man zegt, er zit geen Grieks bij.
    Bommel is een goede vent, hij heeft goede teksten, maar is hij daarmee een goede trainer??? Hele wezenlijke vraag vind ik.
    Waarom is v Bommel beter dan Basten, Rijkaard en GUllit?
    Die konden ook wel een bal raken.

    Mijn tip voor jou, reageer op de discussie niet op de omroeper.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 10:23]
    Vind ik leuk
    FootballFC +1276
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:15
    "Het is mij allemaal wat te vroeg"

    “Als Mark iets wil leren van Bert, dan moet-ie dat maar lekker thuis onder de kerstboom doen.”

    “Ik zie ook iemand die nog een proces moet doormaken.”

    Jij vindt dit goed teksten? Het is allemaal ik ik ik of mij mij mij. Geen enkel inhoudelijk argument. Bedankt voor de tip Coke.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:33
    Ik snap wel dat PSV-ers zich de prachtige speler van Bommel herinneren en enthousiast worden, maar als trainer zit je op de bank en is je invloed beperkt, ik hoop dat Bommel het leuke voetbal terugbrengt, maar zijn carriere geeft geen garantie. Koeman speelde onder Cruyff maar werd bij PSV de meest defensieve trainer ooit, ik vind de reserves die Waterreus heeft terecht.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:43
    Als trainer stelde Cruijff toch geen ruk voor.
    Heeft nooit een ere-divsie schaaltje gewonnen als trainer.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6237
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:17
    Meen je dit nou serieus?
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 13:40
    Ja.
    Als je niet in staat bent om als trainer in Nederland kampioen te worden bij een van de topploegen is enige nederigheid gepast.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6237
    zondag 24 juni 2018 om 16:06
    Cruijff speelde met een ploeg grote talenten die nog heel grillig waren, in een tijd dat PSV een stuk rijker was.bovendien scoorde Ajax een record aantal goals en haalde de EC 2 binnen.T was spektakel voetbal waar vele trainers daarna de vruchten van plukten.En wat hij bij Barcelona heeft neergezet hoef ik niet eens uit te leggen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:13
    Mooi verhaal, maar doet dus niets af aan het feit dat hij nooit als trainer kampioen is geworden van de ere-divisie.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6237
    zondag 24 juni 2018 om 16:22
    Nee maar wel de EC2 of stelt dat ook niets voor, en wat heeft hij bij Barcelona wel niet neergezet? De eerste EC1 met voetbal wat waanzinnig was, ik zat elk weekend gekluisterd voor de buis.Cruijff bedacht dingen waar een ander nooit aan dacht.Barcelona zou nooit de club zijn die t nu is, als Johan er niet was geweest.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:28
    Barcelona maakt zijn faal in de ere-divisie niet ongedaan.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6237
    zondag 24 juni 2018 om 16:34
    Kijk anders even op Wikipedia wat hij heeft gewonnen aan prijzen en onderscheidingen.Bij Ajax 2x KNVB beker en 1x EC2, omdan te zeggen dat Cruijff geen ruk voor heeft gesteld als trainer is wel heel krom.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:35]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 17:46
    Een trainer wat een elftal ter beschikking heeft wat goed genoeg is om de EC2 te winnen en niet in staat is om in de ere-divisie kampioen te worden is gewoon een gemankeerde trainer.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6237
    zondag 24 juni 2018 om 18:06
    Dus omdat je aan t begin van je trainerscarrière met een grillig elftal prijzen pakt nationaal en internationaal behalve de titel kan je er geen ruk van? Blijft een belachelijke beredenering.Maar goed dat is jouw mening, mag.Alleen je bent 1 vd weinige! De erelijst en hoe de voetbalwereld over m spreken zegt immers genoeg.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:55
    Nee maar wel dat grote Oren ding. En Cruyff is de vernieuwer die in elk land geroemd wordt, dus dan denk je dat Koeman ook zo denkt.... mis Koeman stelde 8 controleurs op. Dus dat zegt niks. Al hoop ik dat Bommel ook leuk laat voetballen.
    Maar als hij 6 pts achter Ajax staat dan wil ik nog wel zien of hij dat durft door te zetten.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 17:56]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 13:35
    Ik heb het idee dat het de bedoeling is Mark aan het einde van het seizoen met de schaal in zijn handen moet staan. Waarom zou dat met voetbal moeten wat Ajacieden mooi vinden en waarom zou hij met 6 punten achterstand achter Ajax aanhobbelen dan is er al duidelijk iets eerder gruwelijk fout gegaan.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    maandag 25 juni 2018 om 21:01
    Het seizoen eerder zat alles tegen, nu zat alles mee, dat kan nu ook weer.
    Ik vond PSV niet minder leuk spelen dan Ajax, al speelde Ajax ietsje dieper dan PSV, dat vaak inzakte als ze voorstonden.
    Ik lees hier dat sommigen verwachten dat v Bommel aanvallender gaat spelen, ik hoop daar op.
    De hele top-3 was niet om aan te zien vond ik.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:35
    Heeft Waterreus deels gelijk. Combi met dwarsdenker is goed om maximale eruit te halen. Of een ex-speler een goede coach is of wordt?
    v Basten, Rijkaard, Wouters, E Koeman, Gullit en Blind vs Cruijff, Zidane, Cocu, R. Koeman, Hiddink, Advocaat. Van Bommel lijkt bij de goeden te horen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:55
    Rijkaard?
    1/2 finale met oranje,
    Kampioen en CL met Barcelona?
    En tevens real Madrid vernederen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:10
    OK. Zidane weet ik nog niet (hij of zijn materiaal?) en Rijkaard is maar kort geweest, maar mag aan juiste kant.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14721
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:57
    Alsof Bert niet tegen Mark in zou durven gaan....
    Vind ik leuk
    HanV +3439
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:37
    Waterreus is natuurlijk zelf een heel ervaren trainer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:46
    FootballFC: SHUT UP aub. Is gewoon de zoveelste goede kloppende analyse van HELD Waterreus. Ga dus lekker fietsen...
    Vind ik leuk
    benny-boys +386
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:32
    Vele malen beter als eh de eh boertjes eh eh de Boer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:32
    Dus v Bommel gaat het nu toch doen, beginnen op een laag niveau.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 20:54]
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:00
    Waarschijnlijk heeft Waterreus hier wel gelijk met zijn weergave van de achtergronden.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:28
    Tuurlijk Mac, Bommel is een prachtige speler geweest, heeft goede teksten, prima, maar kan de man een groep managen, heeft hij mensenkennis, dat moeten we allemaal nog afwachten. Ik zag ooit Jan Wouters, iemand die als speler alles had, maar geen supertalent, ik was ervan overtuigd dat Jantje als trainer een topper zou worden, want hij haalde alles uit zichzelf. Maar nu weten we beter, helaas.
    Het is best een risico om v Bommel te nemen, ik hoop wel dat het goed uitpakt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:33
    Ik heb er toch wel vertrouwen in, op het veld was hij heel vaak de grote animator als er echt aangezet moest worden. Gezag kan hem dus niet worden ontzegd. Het is zeker dat PSV onder zijn leiding anders gaat voetballen, met wat meer risico. Als hij ook in de verdediging de risico’s weer terug kan brengen door pure kwaliteit kan PSV zomaar een rijtje kampioenschappen aan elkaar rijgen.
    Vind ik leuk
    rinirat +1488
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:08
    Maar hij kan het wel weten,maar mag zelf het veld niet in stappen.
    Slechts aan de lijn toekijken of wat hij wil gebeurd.
    Best lastig.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:18
    Daar heb je een punt, maar dat geldt natuurlijk voor elke trainer. De kunst is om het hele team het zelfvertrouwen te geven. Daarmee bedoel ik het persoonlijke zelfvertrouwen, maar ook het vertrouwen van alle spelers onderling. Dat kan alleen als iedereen de bedoeling en de teamfilosofie begrijpt.
    Vind ik leuk
    rinirat +1488
    zondag 24 juni 2018 om 13:22
    Precies wat je zegt
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:09
    Waar baseer je op dat Bommel aanvallender gaat spelen? Dat klinkt aanlokkelijk. Maar ik dacht dat ook van Koeman die had onder JC getraind maar werd een zeer defensieve coach bij PSV.

    Qua mogelijkheden zit hij goed bij PSV, ik ben het er nooit mee eens dat Ajax een betere selectie heeft, ik vind dat helemaal niet. Maar dat Bommel een animator was op het veld dat kan ook een probleem worden, want ik zag Cocu ook regelmatig wit van woede op de bank zitten, op de bank kan je weinig doen.

    Positief vind ik wel dat er wat fris trainersbloed in dit land komt. Is het bij jullie ook stil op het front, hoe is het gevoel daar?
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    zondag 24 juni 2018 om 08:48
    Om maar met het laatste te beginnen: het gevoel bij FC Utrecht tov het komende seizoen is elke keer ongeveer hetzelfde. Het liefst kijkt de Utrechter het even aan en wordt er tevoren verschillend gedacht. Onderling zeg je al gauw dingen als: even afwachten tot de transferwindow sluit e.d. Dat zal overal misschien wel zo zijn. Maar dit jaar hebben we wel weer de blijde verwachting na wat eerste inkomende transfers, het weer fit zijn van Makienok en de versterking achterin.

    Van Bommel is van nature agressief genoeg om de strijd naar voren te willen voeren, wat we noemen een aanvallende coach. Hij zal minder behouden spelen dan Cocu verwacht ik, wellicht heeft dat met zijn verdedigende mogelijkheden te maken? Ik vind PSV over het algemeen gewoon een stabiele club met een dito selectie. Men is zich ervan bewust dat werklust het vaak moet winnen van het ‘schoonheidsvoetbal’ dat elders wordt gebezigd. De slag op het middenveld winnen, eigenlijk net zo als bij mijn club, betekent over het algemeen een grotere kans om ook de wedstrijd te winnen. Dus daar moeten de kwaliteiten zitten. PSV deed het nog niet zo lang met Guardado en zo heeft men over het algemeen dat middenveld steeds weer op orde.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    maandag 25 juni 2018 om 20:57
    Maar die jongen die naar Ajax gaat die is al vervangen dacht ik, dus afwachten idd.

    Mm... ik verbaas me erover dat je zo zeker bent dat Bommel aanvallend zal zijn, misschien heb jij meer inside informatie, ik hoop het ook. Maar Basten en Gullit e.a. waren niet zo speels als trainers.

    Ik vind niet dat PSV zoveel lelijker speelt dan Ajax of Feyenoord... de top-3 boeit kwa spel niet zo, bij Ajax swingde het toch ook niet?
    Leukste ploegen waren AZ en Utrecht en Vitesse voor mijn gevoel, die ploegen hadden allemaal wat leukere spelers dan de top-3... die hadden die spelers ook wel maar leek wel of die met de handrem speelden.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    dinsdag 26 juni 2018 om 07:30
    Cookee, de top drie verschilt onderling ook. Wat ze verbindt is dat ze van zichzelf vinden dat ze altijd moeten winnen. Daar zit soms extra verkramping in de uitvoering, de bal wordt sneller achteruit gespeeld en dat behoudene zie je constant terug. De terugval van jongere spelers die je altijd ziet, is bij deze clubs ook altijd net iets heftiger.

    De durf om aan te vallen is altijd terug te voeren op de aanpak van de trainer. Als hij er vanuit gaat dat je gewoon meer moet scoren dan je tegenstander en dat goed overbrengt op zijn spelers, dan zie je verrassingen. Dus Van Bommel: ja.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    dinsdag 26 juni 2018 om 21:00
    Interessant punt dat de terugval van jeugd heftiger is, dat kan ik me ook wel voorstellen als je niet zo stevig in de schoenen staat.

    Maar blijft staan dat de top-3 veeeeel meer geld heeft, veel duurdere spelers haalt maar dat de clubs daaronder veel leuker voetbal spelen.
    Dat was eerder niet zo, toen zei men, na Ajax zet ik de TV uit, nu zet ik hem aan voor Utrecht, Vitesse, e.a.

    We gaan zien of Bommel meer lef heeft, als jonge speler had hij drang naar voren later mocht dat niet meer vd trainers toen werd hij zelfs controleur, wat toch jammer was.
    Meestal ben jij meer een observator die daarop meningen vormt, maar nu kom je vantevoren al met de inschatting, dat verraste me even, maar nogmaals ik hoop dat je gelijk krijgt. :)
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    woensdag 27 juni 2018 om 10:41
    Ik ben inderdaad een observator, deel van mijn opleiding. Maar op basis wat ik (nog) weet van Van Bommel durf ik te stellen dat hij voorspelbaar is. Heel consistent als hij zijn gang mag gaan en ik maak me sterk dat Bert van Marwijk daar stevig gebruik van heeft gemaakt. Nu dus echt het mooie plekje aan het hoofd van de trainersstaf.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    donderdag 28 juni 2018 om 16:00
    We hopen altijd dat een groot voetballer ook een groot trainer wordt. We zullen je mening in de loop vd tijd nog wel eens evalueren.
    Op een bank zitten en opstellingen maken daarmee kan men niet zoveel invloed hebben als speler.... dus ik houd een slag om de arm.... noem me laf (haha) maar we hebben zoveel groten zien worstelen op de bank.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36587
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:54
    Van Bommel loopt al een aantal jaren rond als trainer bij PSV.
    Ik weet op zeker dat PSV hem niet zomaar als trainer aansteld van PSV 1.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:18
    Zo is het.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:16
    Nou, dat geloof ik wel maar alternatieven zijn er ook niet, je wilt ook Frank de Boer niet zien natuurlijk, al was Peter Bosz ook interessant geweest. Robert Maaskant of zo wordt ook niemand blij van. Nistelrooij heb je nog... wat een luxe daar.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +512
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:02
    Komt goed Ronald ,komt goed zeker weten.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7323
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:03
    Nog lager dan de ED kan bijna niet......een prima start punt voor beginnende Trainers, zie; Gio, Cocu en de Boer, waarom van Bommel niet ? die loopt nu als assistent al jarenlang aan het handje van schoon pappa, het wordt eens tijd.....
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:30
    Gio, Cocu en de Boer zijn absolute middelmaat, zodra een team niet draait hebben ze geen oplossing, ik hoop voor PSV dat Bommel dat met schoonpapa wel heeft.
    Het lijkt me een prima kerel met goede teksten maar afwachten of hij het 'ziet'.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7323
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:07
    Het is maar wat je maatstaf is, 3 x kampioen worden......
    Cocu staat nog aan het begin, heeft nooit in het buitenland zich kunnen bewijzen en Turkije is dus een mooi meetpunt.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:59
    Mja, ik vind Turkije altijd voor mijn gevoel buiten beeld, de meeste Nederlanders gaan daar afbouwen toch? 2 goede clubs en verder houdt 't niet over, das nog minder dan hier, hier doen er 3 mee om de schaal.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7323
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:13
    Het is een stapje de grens over, het veilige verlaten, dat goed doen en dan weer een stapje maken, lijkt mij wel "echt Cocu".
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:58
    Ja maar hij heeft hier krediet als ex-speler, daar 2x verliezen en zijn koffers pakken zichzelf dan al.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7323
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:04
    Heb je ambitie en ben je een kanjer dan moet je ook risico nemen, niet geschoten altijd mis.
    Lukt het daar niet, dan weet je dat ook weer, Cocu hoeft zich financieel al lang geen zorgen meer te maken, dus hij gaat ervoor !
    Het alternatief is dat je bij PSV blijft en geen Kampioen wordt en dan de wind van voren krijgt.....hij gaat op een mooi moment weg, denk ik.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 21:05]
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    maandag 25 juni 2018 om 20:20
    Ja, daar zit ook wel wat in. En zoals Kees Verkerk (schaatser) ooit zei, je moet ook de neergang meemaken anders wordt je later een vervelend persoon die zichzelf zo goed vindt, dat is ook een idee vind ik.
    Beter dan kampioen worden zit er idd niet in nee en de CL kan in 2 wedstrijden voorbij zijn, daar heb je wel een punt, dan is de keuze niet zo gek en de ervaring daar is ook wel mooi.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7323
    maandag 25 juni 2018 om 21:01
    Natuurlijk, maar het zijn allemaal hele persoonlijke keuzen, de 1 hecht aan de zekerheid van hetzelfde, de ander heeft nog schoolgaande jonge kinderen , moeder de vrouw wil niet........etc.,
    Dus Cocu is in de luxe positie dat hij die beperkingen niet heeft, of er een oplossing voor vindt en verruilt vervolgens het vredige PSV voor een gekkenhuis.....Spannend en lukt het niet, jammer dan, maar heb je weer wat geleerd.

    Ook in die keuze van Verkerk, een duidelijke persoonlijke keuze destijds, Schenk daarentegen zat op die ervaring niet te wachten, zo zie je maar,
    iedereen moet gewoon zelf kiezen en er zijn geen garanties "whatever" je besluit.
    "Mens, durft te leven ! " vind ik zelf.......
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    maandag 25 juni 2018 om 21:19
    Het toont wel dat hij lef heeft wat opmerkelijk is want als trainer zag ik dat zelden bij hem. Maar ik denk ook dat hij weet dat v Bommel in zijn nek hangt... als het even tegengezeten had had toch de naam v Bommel geklonken.

    Ik denk alleen dat Cocu in een iets aantrekkelijker land ook wel een goede naam heeft. Bijvoorbeeld in Spanje.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7323
    dinsdag 26 juni 2018 om 07:29
    !00% met je eens.
    Als ik Gio was geweest, eerst het ED kampioenschap dan de KNVB Beker, was ik vertrokken bij Feyenoord......
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    dinsdag 26 juni 2018 om 20:53
    Ja, nou zeg dat wel, dan ga je als legende weg... dat jaar zat alles mee, iedereen zette zich vol in voor de club, bijna voorspelbaar dat het minder werd.
    Al vind ik ook mooi dat hij trouw bleef, hij verdient ook niet de kritiek van nu, maar op punten heb ik ook wel kritiek. Mag best iets gedurfder bij Fey.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7323
    dinsdag 26 juni 2018 om 21:00
    Gio kan alleen nog maar verliezen.........gaat het volgend jaar slecht wordt hij weer met de dood bedreigt, wat een nare club.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    dinsdag 26 juni 2018 om 21:13
    Ja, maar dat is bij de top-3 overal zo, de schaal wordt bijna een obsessie, het lijkt niet meer te gaan om het vermaak, maar om het moeten winnen. Dan is voetbal gewoon niet leuk meer, ook Ajax en PSV spelen niet echt leuk voetbal meer, de artiesten trekken ze daar ook niet meer aan, want ze moeten winnen.
    Vind ik leuk
    Bontscoach +148
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:04
    Ronald, doe je de open deur achter je weer dicht? Dank je.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:31
    Er zijn veel mensen die ervan overtuigd zijn dat Bommel goed is, dus zo 'open' is die deur niet.
    Vind ik leuk
    Bontscoach +148
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:44
    ''Voor mij staat dan ook als een paal boven water dat hij in de toekomst gaat slagen als hoofdcoach, maar ik zie ook iemand die nog een proces moet doormaken."

    De deur staat altijd op een kier de motor blijft steeds lopen.
    Ik zeg geen ja ik zeg geen nee ik laat altijd alles open.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:13
    Goh, dan ben je nogal overtuigd van hem. Op zich is hij een type zoals Cocu als speler was, maar deze zit wel meer pit in, is de vraag hoe hij daarmee omgaat als trainer. Huub Stevens werd gek van de NL-mentaliteit bij PSV. Hij heeft bij Barca gespeeld en moet zich nu inleven in NL-spelersniveau.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:13
    De eredivisie heeft in Europees verband inmiddels de status van springplank en kweekvijver.

    De twijfelcultuur neemt de overhand. Clubs komen 'of te vroeg' voor trainers óf 'speler x kan beter nog een jaartje blijven'.


    Hollandse School 2.0
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:14
    De kop boven dit artikel suggereert dat Van Bommel twijfelt. Dit moet zijn: “Twijfels bij Waterreus”
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 10:14]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:18
    Jaloers,meneer watereus,zit niet zo azijn te zeiken,van bommel gaat gewoon slagen,gelijk het eerste jaar al.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:26
    De jaloeziekaart wordt uitgespeeld; typerende primeurreflex. De eventuele twijfels bij Ronald Waterreus ontstijgen zonder enige vorm van inspanning je puberale kleuterretoriek van ballenbakallure.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:34
    Van bommel gaat iedereen verbazen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:41
    Dat wordt niet in twijfel getrokken. Je veronderstelt met je kleuterspeculatie dat Ronald Waterreus zich laat (mis)leiden door basale sentimenten van jaloezie en je wordt op die puberale reflex aangesproken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:48
    Gaaaaaaaap
    Vind ik leuk
    HpDeskjet +633
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:23
    Je krijgt een duimpje, maar graag spaties gebruiken in je posts :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:36
    Game set and match. Accepteer gewoon je nederlaag en kom niet aan met een zinloze "bijdrage" zoals "Gaaaaaaap".
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:47
    Bij meneer watereus zit nog oud zeer waardoor hij alleen maar loopt azijn te zeiken,terwijl hij wel degelijk jaloers is dat sommige snel de functie krijgen die ze willen en hij zijn functie maar bij psv niet kan krijgen die hij graag zou willen.
    Game set match tussen je benen,alleen heb ik niet altijd zin te reageren tegen mensen waarvan ik slaap krijg met hun mooie woordjes om maar slim te willen lijken,dus gaaaaaap nogmaals.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:51
    Je snapt de inhoud gewoon niet. Kennelijk is Waterreus te hoog voor jou gegrepen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:54
    Jawel ben het er totaal niet mee eens met die zeikerd.
    Dat is heel wat anders.
    Vind ik leuk
    Weetjewel +121
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:26
    Van Bommel: geen charisma, gespeeld fanatiek. Denk niet dat hij een leuke man is. Dat gaat spelers irriteren. Erger me ook altijd dood aan interviews met van Bommel. Komt niet echt en spontaan over. Gaat niks worden....
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7458
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:29
    Joh het is de ED, das al een laag niveau, en Keepers moeten gewoon hun mond houden over het spelletje. Als je als werk de hele tijd een beetje kunt springen en heen en weer bewegen terwijl de rest topsport bedrijft dan doe je niet mee aan het spelletje. Waarom praat die Waterkneus nog, het lijkt wel van Breukelen. Wat doen jullie daar met die keeper? die Zoet is ook al ze wereld vreemd! Komt van der Sar ook uit de PSV opleiding? haha. Maar nu Waterkneus het zegt gaat hij zeker klagen, pffff slechter als plaats 2 wordt het niet in Nederland voor Ajax en PSV
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 10:30]
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:35
    Waterreus lult nooit de massa na, ik lees dat graag, toets zijn meningen aan de gevolgen en dan zul je meer fan worden van hem.
    Het is afwachten of Bommel iets kan, Cocu deed het ook prima toen het goed ging, maar een jaar eerder had hij geen oplossingen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7458
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:04
    Ook het nodige geluk, en het voetbal zag er niet uit...…..Het publiek moet ook vermaakt worden daar betaal je voor. Denk wel dat van Bomel voetbal terug brengt en ik als Ajax supporter zou blij zijn als PSV zijn DNA terug krijgt. Je zag het al bij Jong PSV dat hij anders laat spelen als Cocu
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:29
    Nee, ik vind ook dat er meer potentie in het team zat dan Cocu er uit wist te krijgen. Maar het voetbal van Ajax ziet er ook niet uit en Fey net zo min, ik kan me niet herinneren dat ik enthousiast van Ajax werd, het was koel en klinisch, mooie pass van Ziyech en koel afgemaakt van Donny meer was het niet.
    Wel durfde Ajax iets dieper te staan, dat is wel positief.

    Ik hoop dat je gelijk hebt, al weet ik niet meer wat PSV-DNA is, zou dat zijn uit de tijd van Koolhof-Thoresen waarin ze op de counter speelden... en wat is Ajax-dna, genieten van Ajax deed ik in de tijd van Jesper Olsen en Vanenburg... is dat Ajax-DNA of is Donny en Frenkie de oplossing?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:44
    De columns van de ter zake kundige en volstrekt onafhankelijke Ronald Waterreus zijn, gelet op de instinctieve, primaire, ronduit domme en ad hominem reacties van niet al te bijster intelligente primeurpassanten, kennelijk zowel bedreigend als therapeutisch.


    Eén van de vigerende Puberwetjes van VP schrijft voor dat commentaar of visie van Ronald Waterreus niet inhoudelijk beoordeeld moet worden maar instinctief en laatdunkend gepareerd en afgeserveerd dient te worden door homofoob-gefixeerde primeupassantjes.

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 10:46]
    Vind ik leuk
    Bontscoach +148
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:48
    Even de spellingchecker aanzetten en goed hoesten. Dan komt dat ingeslikte woordenboek er zo uit.

    Wat is er kundig aan zijn mening? Ik lees 0,0 inhoudelijke argumenten over wat Van Bommel zo goed of slecht maakt als coach.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:05
    Hetgeen op VoetbalPrimeur geen enkele rol van betekenis speelt. Ronald Waterreus wordt ongelezen reflexmatig afgeserveerd door ongetalenteerde primeurkneusjes.

    Semantiek en syntax zijn overigens organisch en niet mechanisch.

    Fijn weekend nog!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 12:07]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7458
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:09
    Voor iemand die in elke reactie aanhaalt hoe dom en kinderachtig het wel niet is op VP, is het verdomde zielig om hier dan constant aanwezig te zijn. Ook schrijf je reacties waar een ieder zich geen reet van aantrekt, omdat wij met ons domme en kinderachtige niveau hier wel thuis voelen. Je hebt een datingsite speciaal voor hoog opgeleide miss vind je daar een gelijkgestemde die ook graag in het oud Nederlands peupelt en steeds woorden op google zoekt om scherper af te steken dan de rest. Je zit hier duidelijk niet op je plek, zonde dat je dan zo je tijd verdoet met kleuters en pubers!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 11:11]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:12
    Gaap. Een betere samenvatting van je speculatieve en kaboutereske geprofileer is niet denkbaar.

    Fijn weekend!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 11:13]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7458
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:14
    Als het allemaal zo beneden je niveau is wat doe je dan hier? ga lekker wat anders doen man, zal je goed doen! Fijn weekend ook
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:18
    Het illustreert eens te meer je selectieve verontwaardiging.

    Fijne dag nog!

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:56]
    Vind ik leuk
    035 +3720
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:32
    Het is meer. :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:55
    Merci!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:47
    Op een lager niveau dan de eredivisie? Zelfs als ten Hag trainer zal zijn van PSV worden ze kampioen. En nee ik ben geen PSV fan.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7458
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:15
    Geloof je er komend jaar ook zo in dan? we gaan het zien haha
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:34
    Jij net als ieder jaar ook weer? Haha.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7458
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:49
    Ik zou er niet zo op hopen, het was meer geluk dan wijsheid en ik denk eerlijk dat Arrias en van Ginkel niet op te vangen zijn
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:56
    Hoop er ook niet op hoor. Maakt mij niet uit. Wij worden het iig niet. Maar wel mooi voetbal.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5759
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:53
    We gaan het meemaken
    Vind ik leuk
    rinirat +1488
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:05
    Eindelijk heeft hij eens gelijk.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1451
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:08
    Het lijkt inderdaad een beetje op incest bij dat boerenclubje
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:10
    Die Waterreus heeft altijd overal commentaar op, na 2 maanden mag hij zijn mond open trekken, en hij heeft bij zijn reacties altijd een psv bril op
    Vind ik leuk
    Hulsink +307
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:14
    Ik denk dat Van Bommel, als hij het advies van Waterreus leest, deze erg "dankbaar" zal zijn voor zijn opmerkingen. Eigenlijk begrijp ik het betoog van Waterreus niet helemaal (zal wel te hoog gegrepen voor mij zijn) en klinkt er ook zoiets als en tikkeltje jaloezie mee?
    Vind ik leuk
    stratumseind +139259
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:34
    Hij blijft het zuur vinden dat ze hem geen baantje aanbieden die ronkende wielrenner
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:38
    Kon waterreus wel waarderen als keeper, analyseren kan ie beter laten.
    Vind ik leuk
    Nuance +6939
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:39
    Koptekst had moeten zijn: Twijfels bij Waterreus, over Van Bommel. Niet twijfels bij Van Bommel, want die twijfelt niet.
    Vind ik leuk
    iceman +1680
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:22
    Iedereen zou van Bommel nu doorschuiven. Behalve deze schorre doemdenker. Heeft het hele seizoen op Cocu zitten afgeven. En moest aan het einde toegeven dat hij verkeerd zat. Zoals altijd. Begin een beetje Waterreus moe te worden. Deze man willen ze bij PSV in geen enkele functie hebben. Maar toch denkt meneer ooit directeur te worden hahaha.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7458
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:10
    Miss bij de KNVB als die andere dwaas opstapt
    Vind ik leuk
    john52 +25
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:28
    Beter Bommel dan die Ten Hag gehaktbal......
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:50
    Hahahahaha 😂😂
    Vind ik leuk
    Butsbal +12361
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:16
    Aldus de aanstaand voorzitter met al z'n bestuurservaring.
    Vind ik leuk
    Arbee +1689
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:07
    Tja, wie moeten we nou serieus nemen, Ronald Waterreus? Of PSV, dat naar goed voorbeeld van zichzelf én de concurrenten (Ajax/Frank de Boer, Feyenoord/Giovanni van Bronckhorst) een relatief onervaren coach aanstelt? Ik ben toch geneigd om Van Bommel het voordeel van de twijfel te geven
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:49
    Iedereen kan wel een mening hebben of het wel of niet goede keuze is om hem coache te maken van PSV. Of hij wel goede of slechte trainer is tsja dat weet niemand. Laten we mark van Bommel een kans geven bij PSV en hem daar ook in steunen. Wat ik wel weet is dat hij zijn best gaat doen om ervoor te zorgen dat het gaat draaien bij PSV met de Matreal die hij tot beschikking heeft. Voor hem een uitdaging om te kijken of hij instaat is om met PSV mee te doen voor de titel . Ook uitdaging in de champions league. Topgozer van Bommel hij verdient gewoon een eerlijke kans bij PSV
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:17
    ene F. de Boer deed het anders prima, na assistent geweest te zijn van van Marwijk.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +281
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:17
    Gewoon proberen......en als het wat minder gaat....komt er vast wel een oplossing.....relax....zo doen we dat bij PSV......en in Brabant......niet kniezen nie zeuruhhh....da's hartstikke fout......
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:17
    Waterreus, tjsa wat moet je van deze man zeggen. Nooit het niveau van Van Bommel gehaald, maar wel weer een mening moeten spuien. Wanneer snapt deze man eens dat er niemand zit te wachten op zijn mening, Als annalist ook al een grote flop.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:18
    Ruud Brood er bij houden,Bert van marwijk zeker niet,moet Bert ook zelf niet willen,Mark moet gewoon thuis op de bank,met schoonvader over voetbal lullen.ik hoop dat er een goed team op het veld komt testaan,dat is belangrijk dat we straks in april-mei nog mee doen voor de prijzen in europa,en een nieuwe lands titel,MARK heelveel SUCCES
    Vind ik leuk
    Bizzy +16970
    zondag 24 juni 2018 om 13:19
    Kan me wel grotendeels vinden in de mening van Waterreus. Van Marwijk heeft niks te zoeken bij psv.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Twijfels bij Van Bommel: 'Eerst maar eens ervaring opdoen op lager niveau'