Vitesse-keeper gaat voor basisplaats: 'Laat mij maar eerste doelman zijn'

Vitesse-keeper gaat voor basisplaats: 'Laat mij maar eerste doelman zijn'

Gepubliceerd: zondag 24 juni 2018 om 23:47zo 24-06-2018 om 23:47

Vitesse is op zoek naar een nieuwe doelman, maar heeft die nog niet gevonden. Voorlopig strijden Remko Pasveer en Jeroen Houwen dus om de plaats onder de lat  en laatstgenoemde heeft goede hoop dat de keuze op hem zal vallen.

"Ik hoop uiteraard dat de situatie hetzelfde blijft als het einde van het vorige seizoen, dat betekent dus dat ik de eerste doelman ben en de wedstrijden mag spelen", aldus Houwen (22), die zich opmaakt voor zijn vijfde seizoen in de A-selectie, tegenover Omroep Gelderland. "In het voetbal weet je het gewoon niet. Maar laat mij maar gewoon lekker hier blijven en eerste doelman zijn. Ik hoop die lijn van het afgelopen seizoen hier door te trekken."

Bij Vitesse is Leonid Slutskiy de nieuwe hoofdtrainer en Houwen heeft ervaren dat diens trainingen pittig zijn. "Ja, het is hard werken. We krijgen amper rust. Dit is een andere voorbereiding dan we gewend zijn. Het is even afwachten of dit leuker en beter is, maar de trainer is wel leuk. Op het veld is hij heel streng, agressief en dwingend, maar buiten het veld is hij een leuke kerel."

Poll

Wordt Houwen de eerste keeper van Vitesse?

(741 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 24 juni 2018 om 23:49
Groot gelijk, transfer naar Groningen zit er niet in, zie eerder nieuws bericht... 😂😂😂😂
Vind ik leuk
Het Brein +4681
zondag 24 juni 2018 om 23:50
Haal dan Ruiter of Mulder maar, geen Houwen en al helemaal geen Pasveer!
Vind ik leuk
Juventus FC +3869
maandag 25 juni 2018 om 00:16
Mulder gaat even zijn salaris 5 keer inleveren om bij Vitesse in het doel te staan, heel realistisch, zelfde geld voor ruiter
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 00:36
Zelfde geld voor...
In dit geval zonder ‘dt’ ook goed Haha
Vind ik leuk
Het Brein +4681
maandag 25 juni 2018 om 01:01
Ruiter gaat ook niet keepen in the League One! Mulder is derde doelman van Swansea, dus Vitesse is sportief gezien een mooie stap voor hen...
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 23:58
Ik weet het niet met Houwen. Wil hem ook niet afschrijven, maar denk dat hij beter nog 1 of 2 jaar verhuurd kan worden aan laagvlieger of JL club.
Wel beste van de drie nu wat mij betreft. Maar als we echt wat willen bereiken mag er versterking komen, hoewel goede keepers niet voor het oprapen liggen. Een ding is wel een voordeel: een keeper krijgt vaak te horen dat hij de strijd aan moet gaan, maar als het goed is hoeft een eventuele aanwinst daar niet bang voor te zijn.
Vind ik leuk
The Iceman +14601
maandag 25 juni 2018 om 00:02
Wat doet Vermeer komend jaar eigenlijk? Zou wel een goede zijn.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 00:38
Zeker, maar acht de kans niet groot dat Vermeer daar zelf open voor staat.
Vind ik leuk
The Iceman +14601
maandag 25 juni 2018 om 00:43
Dat is natuurlijk nog maar de vraag, maar proberen kan geen kwaad. Voor Vermeer zou het een mooie kans zijn om überhaupt weer eens een volledig seizoen te keepen.
Vind ik leuk
ArnhemZuid +296
maandag 25 juni 2018 om 00:14
Houwen heeft vorig jaar wel een redelijk stijgende lijn laten zien en ik ben eigenlijk wel benieuwt of hij dat weet door te zetten anders lijkt het mij voor zijn ontwikkeling beter dat hij verhuurd word.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 00:21
Die Pasveer,wordt gePasseerd
Vind ik leuk
VA1 +2617
maandag 25 juni 2018 om 00:32
Heeft veel potentie maar zal hem verhuren voor een seizoen. Paar miljoen neerleggen voor Bizot en Pasveer reservekeeper.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 00:49
Er zal vast nog wel ergens een tranfervrije keep rondlopen
Vind ik leuk
Vak-DD +11982
maandag 25 juni 2018 om 05:16
Houwen komt tekort voor het eerste elftal. Er moet gewoon een goede keeper bij komen, en Houwen als tweede keeper gebruiken.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 07:11
Houwen moet spelen. Niet bij ons dan bij andere club (huur). Heeft Room destijds ook hoed gedaan. Pasveer prima tweede doelman. En dan niet beker oid, nee gewoon banken tot de eerste keeper een keer rood krijgt of blessure heeft.
Vind ik leuk
Paul1982 +11957
maandag 25 juni 2018 om 07:15
Maar dan niet meer terug spelen op de keeper
Vind ik leuk
Smithsonian +41121
maandag 25 juni 2018 om 07:23
Zo lang dabo je niet meer van die lange boogballen gaat geven komt het goed.

Of is hij weer weg?
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 07:40
Dabo is weg.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 08:16
Houwen kunnen ze echt beter verhuren. Maakte flink wat ketsers vorig seizoen, met als tragisch dieptepunt de eigen goal van Dabo tegen Groningen die hij verrekte tegen te houden én zijn reactie daarop. Maar los daarvan, heeft hij hoogstzelden een bal klemvast, zijn zijn uittrappen beroerd (schiet de bal regelmatig het veld uit). Het leek erop dat hij de laatste wedstrijden uitstekend heeft gekeept. Hij mag dan misschien progressie geboekt hebben; hij werd ook dikwijls gered door het feit dat ballen vaak simpelweg tegen hem aangeschoten werden. Nee, ik ben geen fan. Totaal geen vertrouwen in deze keeper en ik heb zelfs nog liever Pasveer. Maar goed, ook die heeft het flink laten liggen in het afgelopen seizoen. Vitesse doet er goed aan om gewoon een nieuwe keeper te halen. Er was interesse in een Noor en er was een Belg in beeld, maar het is al weer even stil op keepersvlak en dus hou ik mijn hart vast....
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 08:24
Vitesse waag gewoon een poging bij Vermeer! Ik snap niet dat je interesse toont in een dure padt en het niet probeert bij Vermeer.
Vind ik leuk
Iefmeister +7903
maandag 25 juni 2018 om 08:33
Leuk leuker leukst
Vind ik leuk
Axl +1
maandag 25 juni 2018 om 12:36
Weg ermee
Vind ik leuk
Axl +1
maandag 25 juni 2018 om 12:37
Altijd kneuze in de goal die pasveer kosten 12 punten. Koop gvd wat goeds ipv pasveer of die nep spits houwen ook niks. Pak die duitser van vvv
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 23:24
Unnerstall heeft al tijdje geleden bij psv getekend hoor... en blijft een jaar bij vvv in terughuurconstructie. Die vlieger gaat dus niet meer op.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 23:27]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws