'Bittere nasmaak' voor Grim na vertrek bij Sparta: Het hoort er niet bij

'Bittere nasmaak' voor Grim na vertrek bij Sparta: "Het hoort er niet bij"

Gepubliceerd: dinsdag 10 juli 2018 om 13:05di 10-07-2018 om 13:05

Fred Grim houdt een vervelend gevoel over aan de manier waarop zijn vorige club Sparta hem passeerde als opvolger van Dick Advocaat. Grim - sinds zondag hoofdtrainer van RKC Waalwijk - leek favoriet om Advocaat op te volgen op Het Kasteel. De clubleiding koos echter voor Henk Fraser. 

"Ik loop al heel lang mee in het voetbal", steekt Grim van wal voor de camera van FOX Sports. "Er was zeer zeker sprake van een bittere nasmaak - maar je moet ook weer verder. En ook bij Sparta zijn we dus gewoon weer verder gegaan."

"Dat is de voetballerij. In mijn beleving hoort het er niet bij, het is jammer, maar dat soort dingen gebeurt", vervolgt de oud-doelman. 

Grim was eerder trainer van onder meer Jong Ajax, de A1 van Ajax en Almere City. In 2017 was hij kort interim-bondscoach van het Nederlands elftal, na het ontslag van Danny Blind. Onder zijn leiding speelde Oranje drie duels. Er werd één keer verloren en twee keer gewonnen. 

Plaats een reactie

Lurton +2276
dinsdag 10 juli 2018 om 13:10
Sympathieke kerel die Fred!
Vind ik leuk
companen +1952
dinsdag 10 juli 2018 om 15:05
Verschrikkelijk kwal waait mee met elke wind die hij kan vinden. Diverse voorbeelden genoeg.
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 13:13
Als je de keuze hebt tussen Henk Fraser die zich bewezen heeft bij ADO en Vitesse,of een omhooggevallen keepertje zonder cv staat Sparta in zijn goed recht,Zegt weer genoeg over Fredje Grim
Vind ik leuk
#Keizerout +41552
dinsdag 10 juli 2018 om 13:24
Hij mag het toch best vervelend vinden als mensen eerst deden alsof hij het waarschijnlijk zou worden en hij het niet werd?
Vind ik leuk
Rene80 +2287
dinsdag 10 juli 2018 om 13:46
Ja maar een beetje realisme is ook wel fijn. Op dit moment is fraser echt ver boven zijn niveau en dat kan toch alleen maar begrip bij hem opbrengen. Daardoor is die bittere nasmaak niet nodig.
Vind ik leuk
#Keizerout +41552
dinsdag 10 juli 2018 om 14:04
Wat een onzin. Die nasmaak heeft niks te maken met kwaliteiten.
Vind ik leuk
Enw02 +584
dinsdag 10 juli 2018 om 17:01
Als je de keuze hebt tussen hoofdtrainer bij cambuur of assistent bij sparta is het prima dat ze hem hebben laten gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 23:39
juist en daar komt RKC Waalwijk ook nog wel achter !!! Dikke bult
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 13:16
Er hing wel een grimmige sfeer bij Sparta.
Vind ik leuk
imho +1670
dinsdag 10 juli 2018 om 13:57
Bittere nasmaak: Fred trok een grimas?
Vind ik leuk
laatste +6
dinsdag 10 juli 2018 om 13:22
Dat is nog altijd beter dan helemaal niets winnen ...
Vind ik leuk
Napier +93
dinsdag 10 juli 2018 om 13:26
Henk van Stee heeft eerst geinformeerd naar de afspraken die Sparta met Grim had gemaakt. Daaruit bleek, dat er niets definitief besloten was. Dus had hij de vrije hand en koos voor een andere trainer, zijn goed recht. Achteraf gezien een goede beslissing, want na de degradatie was de glans van Grim en Advocaat er ook wel af. Grim is dus ook beter af nu met de start bij een nieuwe club.
Vind ik leuk
Tim +4918
dinsdag 10 juli 2018 om 13:28
Er klakkeloos van uitgaan dat je jezelf even een half jaartje in de schaduw zet als assistent en dan via de schouders van Dickie wel even gepromoveerd wordt tot hoofdtrainer, dat is pas zielig. Het is nou ook niet zo alsof Sparta een trainer met een slechtere CV heeft aangesteld, Fred moet niet zeiken. Teleurstellingen hangen samen met verwachtingen en daar heeft Fred nu een beetje een zware kluif aan.
Vind ik leuk
Schaar +1533
dinsdag 10 juli 2018 om 13:39
Gegokt en verloren, bewijzen bij RKC dat Sparta het verkeerd heeft gezien.
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 14:05
Eigen schuld. Had je maar voor Cambuur moeten kiezen
Vind ik leuk
heur es +862
dinsdag 10 juli 2018 om 14:11
Sparta wil kwaliteit, dag Fred!
Vind ik leuk
PoepWagen +2076
dinsdag 10 juli 2018 om 14:23
Op basis waarvan dacht hij enige aanspraak te kunnen maken dan?
Vind ik leuk
Cookee +12163
dinsdag 10 juli 2018 om 16:58
Ja Fred, je had ook de optie naar Cambuur, die wilden je graag,
maar je koos voor de verlokking van Sparta.
Het is net als met mooie vrouwen... kapers op de kust.

Toch hoop ik dat je ooit terugkeert, niet dat er iets mis is met René Hake.
Maar RKC is ook blauw en geel. Bij Oranje was geen eer te behalen. Bij Almere doet elke trainer het goed, maar als je RKC omhoog stuwt dan ben je pas echt goed.
Vind ik leuk
orion73 +1540
dinsdag 10 juli 2018 om 19:29
Hij mag al blij zijn dat RKC hem nog wilde hebben.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 13:36
Beste Fred, hoort het er nou wel of niet bij? Volgens mij wel hoor. En je hebt nu toch een nieuwe club? Zie je snel op het Kasteel ... krijg je alsnog wat je verdient!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws