'Bittere nasmaak' voor Grim na vertrek bij Sparta: Het hoort er niet bij

    'Bittere nasmaak' voor Grim na vertrek bij Sparta: "Het hoort er niet bij"

    dinsdag 10 juli 2018 om 13:05

    Fred Grim houdt een vervelend gevoel over aan de manier waarop zijn vorige club Sparta hem passeerde als opvolger van Dick Advocaat. Grim - sinds zondag hoofdtrainer van RKC Waalwijk - leek favoriet om Advocaat op te volgen op Het Kasteel. De clubleiding koos echter voor Henk Fraser. 

    "Ik loop al heel lang mee in het voetbal", steekt Grim van wal voor de camera van FOX Sports. "Er was zeer zeker sprake van een bittere nasmaak - maar je moet ook weer verder. En ook bij Sparta zijn we dus gewoon weer verder gegaan."

    "Dat is de voetballerij. In mijn beleving hoort het er niet bij, het is jammer, maar dat soort dingen gebeurt", vervolgt de oud-doelman. 

    Grim was eerder trainer van onder meer Jong Ajax, de A1 van Ajax en Almere City. In 2017 was hij kort interim-bondscoach van het Nederlands elftal, na het ontslag van Danny Blind. Onder zijn leiding speelde Oranje drie duels. Er werd één keer verloren en twee keer gewonnen. 

    Plaats een reactie

    Lurton +2059
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:10
    Sympathieke kerel die Fred!
    Vind ik leuk
    companen +538
    dinsdag 10 juli 2018 om 15:05
    Verschrikkelijk kwal waait mee met elke wind die hij kan vinden. Diverse voorbeelden genoeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 15:14
    Dat was sarcasme, volgens mij. Fred moet niet zoveel tonic drinken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:13
    Als je de keuze hebt tussen Henk Fraser die zich bewezen heeft bij ADO en Vitesse,of een omhooggevallen keepertje zonder cv staat Sparta in zijn goed recht,Zegt weer genoeg over Fredje Grim
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22291
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:24
    Hij mag het toch best vervelend vinden als mensen eerst deden alsof hij het waarschijnlijk zou worden en hij het niet werd?
    Vind ik leuk
    kaazelien +2820
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:46
    Ja hoor,alleen in Leeuwarden geloof ik dachten ze volgens mij ook dat Fredje bij hun aan de gang ging.Totdat Sparta kwam.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22291
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:03
    Goed punt. Dat maakt het wel vreemd hoe hij aan het einde zegt dat het er volgens hem niet bijhoort, maar soms gebeurt.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2820
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:12
    Idd.Dat soort mensen kun je beter niet mee in zee gaan, vind ik.Landzaat heeft het bij ons ook niet zuiver gespeeld,dus blij dat hij weg is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22291
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:16
    Kan ik me voorstellen. Op den duur doen ze het dan toch. Dan beter nu.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2820
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:20
    En nooit meer terugkomen wat betreft Landzaat.Ook als speler ging hij al eens vervelend weg bij ons.Mijn verwachting is overigens, dat hij bij zijn nieuwe club een moeilijk seizoen gaat meemaken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22291
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:21
    Oh, dus een hele grote verrassing is dit gedrag dus niet?

    Haha, ja dat denk ik ook. Iedereen schuift het afgelopen seizoen op de blessures en CL, maar volgens mij is de selectie zonder blessures nog steeds matig.
    En al je budget opmaken aan Clasie lijkt me niet de oplossing
    Vind ik leuk
    kaazelien +2820
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:29
    De gemiddelde Feyenoorder hier denkt daar heel anders over als wij.Maar ook ik kan maar niet ontdekken wie of wat die kwaliteit heeft,die ze tot titel kandidaat moet maken.En dat terwijl onze Brom ze toch al jaarlijks 6 punten schenkt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22291
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:46
    Ja, maar de gemiddelden hier hebben weinig goede inzichten.
    Die is er ook niet. Of Landzaat is heel erg goed :p
    Jullie gaan geen vrienden worden he? :p
    Vind ik leuk
    Rene80 +727
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:46
    Ja maar een beetje realisme is ook wel fijn. Op dit moment is fraser echt ver boven zijn niveau en dat kan toch alleen maar begrip bij hem opbrengen. Daardoor is die bittere nasmaak niet nodig.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22291
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:04
    Wat een onzin. Die nasmaak heeft niks te maken met kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    Dicky +17124
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:06
    Hahahahaha Fräser zich bewezen. Iedere supporter van ADO en Vitesse kotst enge Henkie uit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:07
    Lijkt me sterk dat als je de eerste prijs in de club historie pakt,je dan wordt uitgekots
    Vind ik leuk
    Dicky +17124
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:09
    Toch is het zo. Kijk maar eens naar de reacties van de Vitesse aanhang. Fräser is een prutser en een achterbakse huilebalk. In Den Haag en Arnhem wordt dat niet geruimd.
    Vind ik leuk
    remakil +4410
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:53
    De gemiddelde Vitesse fan loopt nou ook niet over van slimheid hè en dat geldt voor de gemiddelde Hagenees ook... :P
    Vind ik leuk
    Dicky +17124
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:58
    Nah ja, vergeleken bij jou valt het nog al mee ;)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 15:02]
    Vind ik leuk
    remakil +4410
    woensdag 11 juli 2018 om 10:32
    Met deze reactie bewijs je mijn punt... thanks!
    Vind ik leuk
    Dicky +17124
    woensdag 11 juli 2018 om 11:52
    Jij hebt helemaal geen punt.
    Vind ik leuk
    remakil +4410
    woensdag 11 juli 2018 om 12:05
    Wederom een bewijs van wat ik eerder schreef... :)
    Vind ik leuk
    Dicky +17124
    woensdag 11 juli 2018 om 13:01
    Het bewijst slechts dat je een irritant titje bent dat het laatste woord wil hebben. Prima titje jij je zin. Ik verspil verder geen energie meer aan mongooltjes zoals jij.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 13:02]
    Vind ik leuk
    remakil +4410
    woensdag 11 juli 2018 om 13:12
    Het bewijst dat jij tot de gemiddelde Vitesse aanhanger gerekend kan worden. Zo simpel is het... Blijkt ook uit het feit dat je hier gaat schelden. Dat is gewoon een gebrek aan vocabulaire en niets anders...

    Kennelijk is het normaal in jouw omgeving, om mensen voor mongooltje uit te maken. Wat in jouw geval overigens een compliment moet zijn, omdat de gemiddelde mongool een stuk slimmer zal zijn, dan jij...

    Over 3 maanden sta je vast weer te roepen dat SLutsky een mongool is die moet opzouten. Zo werkt dat bij "fans" op jouw niveau...

    Vind ik leuk
    Rene80 +727
    dinsdag 10 juli 2018 om 15:05
    Dan ben ik blijkbaar uitzondering op de regel maar ik kots fraser echt niet uit..Heeft Ado ver gebracht en een gedreven team gecreëerd
    Buiten petrovic hebben ze de laatste jaren leuke en goede trainers gehad
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 15:06]
    Vind ik leuk
    Dicky +17124
    dinsdag 10 juli 2018 om 15:35
    Gefeliciteerd, u bent de uitzondering die de regel bevestigd ;)
    Vind ik leuk
    Enw02 +304
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:03
    Uitkostsen is een groot woord. Rouwig dat hij geen trainer is bij Den Haag is wel fijn. Frasee heeft samsn met zijn gangster vrienden die toen bij den haag speelden ervoor gezorgd dat steijn ontslagen werd!!
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +486
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:32
    Het feit dat jij een prima post verpest met de toevoeging van 'omhooggevallen keepertje' zegt ook wel weer een en ander over uw persoontje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:34
    Zoiets heeft mensenkennis, dat krijg jij ook nog wel een als je iets ouder wordt
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +486
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:38
    Dat is geen mensenkennis, dat is onnodig denigrerend doen omdat je een mening hebt die anders blijkbaar kracht mist. Dat leer je nog wel als je ooit een studie afrondt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:43
    Gefeliciteerd met je LBO diploma
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +486
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:19
    Whahahha LBO.. .. jij moet wel heel oud zijn. Jij ook gefeliciteerd trouwens met je diploma individueel technisch onderwijs. En een hele fijne dag gewenst op je woongroep.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 18:20]
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:54
    Zegt iemand die zijn reactie moet wijzigen vanwege de vele taalfouten,stumper
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +486
    dinsdag 10 juli 2018 om 20:28
    Hahaha fossiel....Niet elke wijziging heeft natuurlijk te maken met taalfouten. Soms heeft een mobiele telefoon (dat is een telefoon zonder snoer en draaischijf) autocorrect. Dan blijkt achteraf je bericht niet te kloppen. Zo, dan is dat ook weer opgehelderd hè, sneu hert! En nu vlug naar bed. Morgen weer lekker naar de dagbesteding.

    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 20:39
    Voortaan eerst even de handleiding van je telefoon doorlezen,snap dat voor jou een hele opgave is,maar daar heb je alleen maar profijt van(google profijt maar even,anders snap je het nog niet)
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +486
    dinsdag 10 juli 2018 om 20:56
    Ja ik ga inderdaad de handleiding van mn telefoon lezen. Ga jij ondertussen je moeder even om een glas ranja vragen, non valeur! (zoek dat maar even op, windvaan)
    Vind ik leuk
    remakil +4410
    woensdag 11 juli 2018 om 13:18
    Ik begrijp hieruit dat jij dorst hebt en jouw moeder geen ranja heeft. Terwijl je toch graag ranja drinkt tijdens het lezen??

    ps... die smoes over autocorrect is een veel gebruikte smoes... ;-)
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +486
    woensdag 11 juli 2018 om 14:36
    Netjes, pik!
    Vind ik leuk
    Enw02 +304
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:01
    Als je de keuze hebt tussen hoofdtrainer bij cambuur of assistent bij sparta is het prima dat ze hem hebben laten gaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 23:39
    juist en daar komt RKC Waalwijk ook nog wel achter !!! Dikke bult
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:16
    Er hing wel een grimmige sfeer bij Sparta.
    Vind ik leuk
    imho +307
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:57
    Bittere nasmaak: Fred trok een grimas?
    Vind ik leuk
    laatste +5
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:22
    Dat is nog altijd beter dan helemaal niets winnen ...
    Vind ik leuk
    Napier +21
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:26
    Henk van Stee heeft eerst geinformeerd naar de afspraken die Sparta met Grim had gemaakt. Daaruit bleek, dat er niets definitief besloten was. Dus had hij de vrije hand en koos voor een andere trainer, zijn goed recht. Achteraf gezien een goede beslissing, want na de degradatie was de glans van Grim en Advocaat er ook wel af. Grim is dus ook beter af nu met de start bij een nieuwe club.
    Vind ik leuk
    Tim +3526
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:28
    Er klakkeloos van uitgaan dat je jezelf even een half jaartje in de schaduw zet als assistent en dan via de schouders van Dickie wel even gepromoveerd wordt tot hoofdtrainer, dat is pas zielig. Het is nou ook niet zo alsof Sparta een trainer met een slechtere CV heeft aangesteld, Fred moet niet zeiken. Teleurstellingen hangen samen met verwachtingen en daar heeft Fred nu een beetje een zware kluif aan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:39
    Gegokt en verloren, bewijzen bij RKC dat Sparta het verkeerd heeft gezien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:05
    Eigen schuld. Had je maar voor Cambuur moeten kiezen
    Vind ik leuk
    heur es +206
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:11
    Sparta wil kwaliteit, dag Fred!
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1415
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:23
    Op basis waarvan dacht hij enige aanspraak te kunnen maken dan?
    Vind ik leuk
    Cookee +8850
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:58
    Ja Fred, je had ook de optie naar Cambuur, die wilden je graag,
    maar je koos voor de verlokking van Sparta.
    Het is net als met mooie vrouwen... kapers op de kust.

    Toch hoop ik dat je ooit terugkeert, niet dat er iets mis is met René Hake.
    Maar RKC is ook blauw en geel. Bij Oranje was geen eer te behalen. Bij Almere doet elke trainer het goed, maar als je RKC omhoog stuwt dan ben je pas echt goed.
    Vind ik leuk
    orion73 +1195
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:29
    Hij mag al blij zijn dat RKC hem nog wilde hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:36
    Beste Fred, hoort het er nou wel of niet bij? Volgens mij wel hoor. En je hebt nu toch een nieuwe club? Zie je snel op het Kasteel ... krijg je alsnog wat je verdient!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Bittere nasmaak' voor Grim na vertrek bij Sparta: "Het hoort er niet bij"