Cocu: 'Kan me voorstellen dat mensen verbaasd zijn, maar zo vreemd is het niet'

    Cocu: 'Kan me voorstellen dat mensen verbaasd zijn, maar zo vreemd is het niet'

    woensdag 11 juli 2018 om 07:16

    Phillip Cocu heeft zijn stap naar Fenerbahçe niet gemaakt om er financieel beter van te worden. Dat stelt de oefenmeester in gesprek met Voetbal International.

    "‘Natuurlijk wordt er bij een contract over geld gesproken, dat is bij PSV niet anders. Maar ik jaag het grote geld niet achterna. Dat heb ik nooit gedaan", stelt Cocu. "Ik heb in de eerste gesprekken alleen voetbalinhoudelijk gesproken, want daar gaat het mij om. Over geld is zelfs tot het allerlaatste moment überhaupt niet gesproken."

    Dat er mensen zijn die daar een andere mening over hebben, vindt Cocu niet zo belangrijk. "Ik kan me ook voorstellen dat mensen verbaasd zijn: Waarom zet je nu uitgerekend deze stap? Maar als je er langer over nadenkt, is het echt niet zo vreemd", vindt Cocu. "Fenerbahçe is een gigantisch grote club. Ze vertegenwoordigen acht à negen sporten. Het is hectisch, er is heel veel sfeer in het stadion. Ik heb hier een paar keer mogen spelen, en dat was zeer indrukwekkend. En ik speel hier om de prijzen, dat vind ik een grote pre."

    Lees meer over:Süper LigFenerbahce

    Poll

    Gaat Cocu slagen in Turkije?

    (8650 stemmen)

    Plaats een reactie

    Smithsonian +32095
    woensdag 11 juli 2018 om 07:20
    Vast phillip vast.

    Het is altijd de sportieve uitdaging. 😂
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25383
    woensdag 11 juli 2018 om 07:46
    Cocüü
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:25
    Dat ene jaartje zandbak (als speler )was zeker ook een sportieve stap Philips
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    woensdag 11 juli 2018 om 07:28
    Niet doen Phillip niet doen . Ten eerste hoef je je voor niemand te verantwoorden en ten tweede snapt iedereen dat het vrachtwagentje geld ook wel lekker is . Veel succes mocht je onverhoopt psv in Europa tegen komen dan niet natuurlijk...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 07:28]
    Vind ik leuk
    Kuip +8076
    woensdag 11 juli 2018 om 07:29
    Blij dat de zwakke Cocu weg is en dat van Bommel de nieuwe trainer is. Cocu hoort in het rijtje met de Boer en van Bronckhorst. Alle drie uitstekende voetballers maar als trainer kunnen ze er niets van. Nu van Bronckhorst nog weg en dan kan onze top drie internationaal weer een woordje meespreken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 07:30]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:33
    Daarom is hij 3x kampioen geworden?? Succes in Turkye Phillip!!
    Vind ik leuk
    wrmdatta +30
    woensdag 11 juli 2018 om 07:37
    De Boer, Gio en Cocu hebben samen maar 8 landstitels verzameld maargoed
    Vind ik leuk
    Kuip +8076
    woensdag 11 juli 2018 om 07:49
    Dat is toch logisch wrmdatta. Wie anders dan Ajax of PSV kan kampioen worden? Feyenoord eens in de 15 jaar en Twente en AZ hebben dit een keer geflikt.
    Al zetten ze m’n schoonmoeder voor de groep, ook komend seizoen wordt of Ajax of PSV kampioen. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben.
    Een goede trainer zorgt voor een eigen speelstijl en dat de ploeg in Europa goed presteert.
    Vind ik leuk
    wrmdatta +30
    woensdag 11 juli 2018 om 08:12
    Alsof het zo makkelijk is om kampioen te worden? Coaching bestaat ook voor een groot deel uit people management, je hebt een team vol met ego's en je moet er maar een hecht team van zien te maken..Ik ben het met je eens dat hun spel er niet altijd flitsend uit ziet maar groot respect voor wat ze hebben gepresteerd
    Vind ik leuk
    J de Wit +1646
    woensdag 11 juli 2018 om 08:22
    In 9 jaar tijd👌🏽
    Vind ik leuk
    Mr. O +1032
    woensdag 11 juli 2018 om 07:49
    He?
    Cocu is juist een stuk beter dan die twee.!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9920
    woensdag 11 juli 2018 om 08:06
    Zwakke Cocu : 3 x kampioen, De Boer 4 x Kampioen, van Bronckhorst 1 x Kampioen en 1 x de Beker.

    Je kan toch wel lezen ?
    Vind ik leuk
    wrmdatta +30
    woensdag 11 juli 2018 om 07:35
    Probleem bij Fener is dat de verwachtingen onrealistisch hoog liggen. Supporters verwachten ieder jaar dat ze zich zowat met de Europese top kunnen meten.. Ookal denk ik dat Cocu prima trainer is, het is geen goed vooruitzicht dat Fenerbahce bijna ieder jaar een nieuwe trainer heeft..
    Vind ik leuk
    Mari +9568
    woensdag 11 juli 2018 om 07:43
    En ik speel hier om de prijzen, dat vind ik een grote pre."
    Bij PSV niet?

    " "Fenerbahçe is een gigantisch grote club. Ze vertegenwoordigen acht à negen sporten."
    Wordt je voetbaltrainer of directeur sportzaken?

    Is er geen sfeer in het Philipsstadion? Misschien heb je hier een punt, daar kan ik niet over oordelen. Mocht je gelijk hebben, dan hou je dit voor jezelf en deel je geen sfeer uit aan je toeschouwers

    Wat een lulargumenten
    Vind ik leuk
    Dee79 +2363
    woensdag 11 juli 2018 om 08:16
    Hij heeft al poen zat en zal het daar niet voor doen nee, idd een grote club in een k land.
    Heel veel succes.
    Vind ik leuk
    Brunt +200
    woensdag 11 juli 2018 om 08:59
    Ik snap echt totaal niet wat je als beginnend coach (pas 1 club getraind en nog niet in het buitenland) zoekt in landen als Turkije en Griekenland. Vooral niet als je een nuchter, ingetogen type bent als Cocu. Als hij daar enigszins stroef start haalt hij de winter niet. Bovendien lijkt mij het absoluut geen prettig land om te wonen, met dat politieke klimaat daar. Als Erdogan voor Fenerbahçe is en Cocu verliest een paar keer, zal dat zomaar een gevangenisstraf kunnen worden.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2974
    woensdag 11 juli 2018 om 10:12
    Net als Hiddink gaat het om het project en de ontwikkeling.

    Het enige verschil tussen PSV en Fener is het loon strookje, Europa beide niks te winnen en national spelend voor de prijzen.

    Wees daar toch gewoon eerlijk in dat wordt meer gerespecteerd dan dit gelul over sportief en zogenaamde projecten en ontwikkelingen.
    Vind ik leuk
    Morris +22893
    woensdag 11 juli 2018 om 10:35
    Hij speelt daar om de prijzen.. 😂😂

    Cocu heeft een vooruitziende blik..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws