Cocu: 'Kan me voorstellen dat mensen verbaasd zijn, maar zo vreemd is het niet'

    Cocu: 'Kan me voorstellen dat mensen verbaasd zijn, maar zo vreemd is het niet'

    woensdag 11 juli 2018 om 07:16

    Phillip Cocu heeft zijn stap naar Fenerbahçe niet gemaakt om er financieel beter van te worden. Dat stelt de oefenmeester in gesprek met Voetbal International.

    "‘Natuurlijk wordt er bij een contract over geld gesproken, dat is bij PSV niet anders. Maar ik jaag het grote geld niet achterna. Dat heb ik nooit gedaan", stelt Cocu. "Ik heb in de eerste gesprekken alleen voetbalinhoudelijk gesproken, want daar gaat het mij om. Over geld is zelfs tot het allerlaatste moment überhaupt niet gesproken."

    Dat er mensen zijn die daar een andere mening over hebben, vindt Cocu niet zo belangrijk. "Ik kan me ook voorstellen dat mensen verbaasd zijn: Waarom zet je nu uitgerekend deze stap? Maar als je er langer over nadenkt, is het echt niet zo vreemd", vindt Cocu. "Fenerbahçe is een gigantisch grote club. Ze vertegenwoordigen acht à negen sporten. Het is hectisch, er is heel veel sfeer in het stadion. Ik heb hier een paar keer mogen spelen, en dat was zeer indrukwekkend. En ik speel hier om de prijzen, dat vind ik een grote pre."

    Lees meer over:Süper LigFenerbahce

    Poll

    Gaat Cocu slagen in Turkije?

    (3973 stemmen)

    Plaats een reactie

    Teo Smith +23663
    woensdag 11 juli 2018 om 07:20
    Vast phillip vast.

    Het is altijd de sportieve uitdaging. 😂
    Vind ik leuk
    Nouwske +2058
    woensdag 11 juli 2018 om 07:27
    Zolang die achterlijke, West Europa hatende dictator daar zit, zou geen een weldenkend mens daar moeten komen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:00
    Helemaal mee eens!!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:05
    Overdrijven is ook een vak, ben je ooit in Istanbul geweest? Dat is een heel westerse rijke en prachtige stad. Erdogan heeft daar amper aanhangers. Wat denk je dat hij ervan gaat merken? Makkelijk scoren zo
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16678
    woensdag 11 juli 2018 om 08:05
    Het gaat hem niet om geld hoor, tuurlijk. Het was altijd al zijn droom om in een land te wonen waar de wegen en landschap eruit ziet alsof het stamt uit de middeleeuwen
    Vind ik leuk
    NvC +1403
    woensdag 11 juli 2018 om 08:08
    Nooit in Turkije geweest?
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16678
    woensdag 11 juli 2018 om 08:11
    Jawel, heb het drie keer geprobeerd. Maar ik heb er weinig mee, de Turkse chicks daarentegen zijn wel top
    Vind ik leuk
    NvC +1403
    woensdag 11 juli 2018 om 08:13
    Dan heb je toch ook gezien dat de wegen daar prima zijn en het landschap prachtig.
    Vind ik leuk
    kvg29 +43
    woensdag 11 juli 2018 om 08:29
    Volgens mij niet in Istanbul dan.... Het zakendistrict van Amsterdam (sterker nog, de volledige Randstad) kan nog niet in de schaduw staan van Istanbul.....
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    woensdag 11 juli 2018 om 09:18
    Uh uh uh uh uh hhhhh......

    https://youtu.be/ux7aUSEawA4
    Vind ik leuk
    J de Wit +990
    woensdag 11 juli 2018 om 08:19
    Zolang hij de enige wereld leider die gewoon zegt waar het op staat qua de terroristische staat israel, zouden we me zn alen dese man moeten omarmen
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    woensdag 11 juli 2018 om 09:14
    Hoe zit het nou met mijn en jouw stem om Oekraïne niet bij Europa te laten aansluiten?
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    woensdag 11 juli 2018 om 07:34
    Snap niet waarom Cocu zijn verantwoordelijkheid aflegt.
    Hij zocht een nieuwe uitdaging zeg dat dan. Niemand iets mee te maken met een geld verhaal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 07:36]
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14565
    woensdag 11 juli 2018 om 07:46
    Cocüü
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:25
    Dat ene jaartje zandbak (als speler )was zeker ook een sportieve stap Philips
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    woensdag 11 juli 2018 om 07:28
    Niet doen Phillip niet doen . Ten eerste hoef je je voor niemand te verantwoorden en ten tweede snapt iedereen dat het vrachtwagentje geld ook wel lekker is . Veel succes mocht je onverhoopt psv in Europa tegen komen dan niet natuurlijk...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 07:28]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:36
    Eindelijk een leuke bericht.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    woensdag 11 juli 2018 om 07:41
    Nu jij nog ....
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:44
    Ik probeer altijd mijn best te doen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    woensdag 11 juli 2018 om 07:46
    Beter eerst voor jezelf oefenen dan...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:51
    Kreeg bericht van vp dat ik als zeer gewaardeerde forum lid het uitstekend doe. Wel een leuke compliment toch.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    woensdag 11 juli 2018 om 07:53
    Standaard geautomatiseerd bericht wat vp de deur uit stuurt , krijg ik dagelijks...
    Vind ik leuk
    Teamgeest +942
    woensdag 11 juli 2018 om 08:05
    Ja ik krijg die walgelijke slijmberichten ook ik wist dat dit propaganda is
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:38
    Ik krijg het werkelijks. Ben nog kort lid.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    woensdag 11 juli 2018 om 08:39
    Een kort lid.... ach trek het je niet aan , als ie het maar doet
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:01
    Laatste tijd heeft hij een beetje last van warmte. Vrouw klaagt ook al dat hij maar 22 cm is.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    woensdag 11 juli 2018 om 09:14
    Zo das een zware ontsteking. Blijven smeren trekt vanzelf weer weg zeggen ze...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:19
    Ja nik kom handen en voeten te kort om mijn sabel goed te krijgen.
    Heb tegenwoordig ook een rugzak zodat ik in balans blijf. Anders val ik voorover.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    woensdag 11 juli 2018 om 09:26
    Ik heb ff gegoogeld maar ik denk dat je last hebt van het volgende:


    https://goo.gl/images/tfyiWX
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:28
    Ik kan niks openen, maar bedankt kerel. Ik spreek je nog wel een x .
    Vind ik leuk
    Kuip +5781
    woensdag 11 juli 2018 om 07:29
    Blij dat de zwakke Cocu weg is en dat van Bommel de nieuwe trainer is. Cocu hoort in het rijtje met de Boer en van Bronckhorst. Alle drie uitstekende voetballers maar als trainer kunnen ze er niets van. Nu van Bronckhorst nog weg en dan kan onze top drie internationaal weer een woordje meespreken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 07:30]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:33
    Daarom is hij 3x kampioen geworden?? Succes in Turkye Phillip!!
    Vind ik leuk
    wrmdatta +30
    woensdag 11 juli 2018 om 07:37
    De Boer, Gio en Cocu hebben samen maar 8 landstitels verzameld maargoed
    Vind ik leuk
    Kuip +5781
    woensdag 11 juli 2018 om 07:49
    Dat is toch logisch wrmdatta. Wie anders dan Ajax of PSV kan kampioen worden? Feyenoord eens in de 15 jaar en Twente en AZ hebben dit een keer geflikt.
    Al zetten ze m’n schoonmoeder voor de groep, ook komend seizoen wordt of Ajax of PSV kampioen. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben.
    Een goede trainer zorgt voor een eigen speelstijl en dat de ploeg in Europa goed presteert.
    Vind ik leuk
    wrmdatta +30
    woensdag 11 juli 2018 om 08:12
    Alsof het zo makkelijk is om kampioen te worden? Coaching bestaat ook voor een groot deel uit people management, je hebt een team vol met ego's en je moet er maar een hecht team van zien te maken..Ik ben het met je eens dat hun spel er niet altijd flitsend uit ziet maar groot respect voor wat ze hebben gepresteerd
    Vind ik leuk
    J de Wit +990
    woensdag 11 juli 2018 om 08:22
    In 9 jaar tijd👌🏽
    Vind ik leuk
    Mr. O +653
    woensdag 11 juli 2018 om 07:49
    He?
    Cocu is juist een stuk beter dan die twee.!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7218
    woensdag 11 juli 2018 om 08:06
    Zwakke Cocu : 3 x kampioen, De Boer 4 x Kampioen, van Bronckhorst 1 x Kampioen en 1 x de Beker.

    Je kan toch wel lezen ?
    Vind ik leuk
    wrmdatta +30
    woensdag 11 juli 2018 om 07:35
    Probleem bij Fener is dat de verwachtingen onrealistisch hoog liggen. Supporters verwachten ieder jaar dat ze zich zowat met de Europese top kunnen meten.. Ookal denk ik dat Cocu prima trainer is, het is geen goed vooruitzicht dat Fenerbahce bijna ieder jaar een nieuwe trainer heeft..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:38
    Cocu wens ik bij Fenerbahçe heel veel geluk en plezier. Mooie, maar o zo moeilijke club. Hopelijk krijgt het voor elkaar om daar kampioen te worden en dan is hij onsterfelijk.
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    woensdag 11 juli 2018 om 07:43
    En ik speel hier om de prijzen, dat vind ik een grote pre."
    Bij PSV niet?

    " "Fenerbahçe is een gigantisch grote club. Ze vertegenwoordigen acht à negen sporten."
    Wordt je voetbaltrainer of directeur sportzaken?

    Is er geen sfeer in het Philipsstadion? Misschien heb je hier een punt, daar kan ik niet over oordelen. Mocht je gelijk hebben, dan hou je dit voor jezelf en deel je geen sfeer uit aan je toeschouwers

    Wat een lulargumenten
    Vind ik leuk
    Dee79 +2201
    woensdag 11 juli 2018 om 08:16
    Hij heeft al poen zat en zal het daar niet voor doen nee, idd een grote club in een k land.
    Heel veel succes.
    Vind ik leuk
    Brunt +83
    woensdag 11 juli 2018 om 08:59
    Ik snap echt totaal niet wat je als beginnend coach (pas 1 club getraind en nog niet in het buitenland) zoekt in landen als Turkije en Griekenland. Vooral niet als je een nuchter, ingetogen type bent als Cocu. Als hij daar enigszins stroef start haalt hij de winter niet. Bovendien lijkt mij het absoluut geen prettig land om te wonen, met dat politieke klimaat daar. Als Erdogan voor Fenerbahçe is en Cocu verliest een paar keer, zal dat zomaar een gevangenisstraf kunnen worden.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1758
    woensdag 11 juli 2018 om 10:12
    Net als Hiddink gaat het om het project en de ontwikkeling.

    Het enige verschil tussen PSV en Fener is het loon strookje, Europa beide niks te winnen en national spelend voor de prijzen.

    Wees daar toch gewoon eerlijk in dat wordt meer gerespecteerd dan dit gelul over sportief en zogenaamde projecten en ontwikkelingen.
    Vind ik leuk
    Morris +20969
    woensdag 11 juli 2018 om 10:35
    Hij speelt daar om de prijzen.. 😂😂

    Cocu heeft een vooruitziende blik..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Cocu: 'Kan me voorstellen dat mensen verbaasd zijn, maar zo vreemd is het niet'