De Jong krijgt andere rol bij FC Utrecht: Uitgebreid geëvalueerd

    De Jong krijgt andere rol bij FC Utrecht: "Uitgebreid geëvalueerd"

    Gepubliceerd: woensdag 18 juli 2018 om 06:30wo 18-07-2018 om 06:30

    Jean-Paul de Jong krijgt vanaf komend seizoen een andere rol bij FC Utrecht. Zijn assistenten Marinus Dijkhuizen en Rick Kruys nemen de dagelijkse leiding over de trainingen en voetbalinhoudelijke ontwikkelingen over. De Jong wordt manager bij Utrecht, maar blijft wel eindverantwoordelijk over het eerste elftal.

    Dat vertelt directeur Jordy Zuidam van Utrecht deze week in Voetbal International. Zuidam laat weten dat er 'uitgebreid geëvalueerd is', nadat De Jong het in de winterstop overnam van de naar Ajax vertrokken Erik ten Hag. "Jean-Paul en ik hebben uitvoerig met elkaar gesproken en samen besloten enkele aanpassingen in de structuur door te voeren", vertelt Zuidam aan het weekblad.

    De taken van De Jong worden overgenomen. "Marinus en Rick zijn vanaf nu als veldtrainers verantwoordelijk voor de dagelijkse trainingen en de voetbalinhoudelijke ontwikkeling. Jean-Paul is en blijft eindverantwoordelijke en is uiteraard nauw betrokken bij alle processen in een monitorende rol, met Luc Nijholt als zijn assistent", aldus Zuidam.

    Zuidam vertelt dat de reacties in Utrecht op de verandering positief zijn. "De veranderingen zijn voor de buitenwacht dan ook minimaal. We hadden op dezelfde voet verder kunnen gaan, aangezien er deels al zo werd gewerkt in de technische staf. Alleen denken we dat er nog meer in zit, zeker nu er meer duidelijkheid is. Garanties heb je niet, maar iedereen voelt zich hier prettig bij. Ook Jean-Paul."

    Poll

    Snap jij deze beslissing?

    (3093 stemmen)

    Plaats een reactie

    Fc uuuuu +180
    woensdag 18 juli 2018 om 06:33
    Verrassend die zag ik niet aankomen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26600
    woensdag 18 juli 2018 om 06:48
    Er wordt weer eens op een keurige manier verteld dat een trainer zéër onterecht de laan uit wordt gestuurd. " We hebben uitgebreid geevalueerd". ...Nou, dat was ook nodig, zeg. Binnen 1 minuut had je elkaar kunnen zeggen dat hij het dusdanig goed heeft gedaan, dat hij minimaal 1 seizoen de kans moet krijgen. Maar wellicht is er meer aan de hand, wat je toch nooit te horen krijgt.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 08:29
    onzin dit heeft dar niets mee te maken.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 08:46
    grappig de laan uitgestuurd en toch gewoon hoofdtrainer zijn nog.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46720
    woensdag 18 juli 2018 om 09:33
    Te kort door de bocht.
    Wellicht past de manager rol beter bij de persoon de Jong.
    Een trainer is met name gefocussed op de korte termijn, terwijl een manager zich focust op de structuur en lange termijn. Waarom zou het laatste niet beter bij De Jong kunnen passen?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    woensdag 18 juli 2018 om 10:59
    Jij snapt het.
    Vind ik leuk
    Old Star +7494
    woensdag 18 juli 2018 om 08:57
    Engelse manier.
    2 veldtrainers en daarboven een manager.
    Dat wij dat niet gewend zijn betekend niet dat dat niet kan werken, en zeker niet dat de jong aan de kant geschoven word...
    Vind ik leuk
    dezink +1155
    woensdag 18 juli 2018 om 06:37
    Zo slecht deed hij het toch niet ?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 06:44
    Best warrig verhaal, vind je niet?
    Hij wordt een soort Engelse manager, zonder dat hij verantwoordelijk is voor de training en ontwikkeling. Maar is ondertussen wel eindverantwoordelijk samen met zijn assistent.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10492
    woensdag 18 juli 2018 om 07:56
    Een promotie volgens mij...
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2804
    woensdag 18 juli 2018 om 06:38
    Kruys is binnenkort hoofdtrainer van Utrecht. Schijnt tactisch ijzersterk te zijn
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27616
    woensdag 18 juli 2018 om 07:56
    Het trainerschap zit wel in de familie bij de familie Kruys.
    Vind ik leuk
    heur es +780
    woensdag 18 juli 2018 om 06:50
    Dijhuizen pffffff
    Vind ik leuk
    Dikkop +127
    woensdag 18 juli 2018 om 07:15
    Dus met andere woorden: het wordt een soort Engelse manager. Ferguson werkte ook zo. Meulensteen deed samen met Phelan de training en Sir Alex was de baas. Zo zal bij Utrecht waarschijnlijk net zo gaan gebeuren..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    woensdag 18 juli 2018 om 07:19
    Wtf?

    Is toch een prima trainee?
    Vaag.
    Vind ik leuk
    Jajaja +365
    woensdag 18 juli 2018 om 07:20
    Dit is wel erg kort door de bocht geschreven. De jong blijft hoofdcoach
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4013
    woensdag 18 juli 2018 om 07:20
    Ordinair clickbait...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24228
    woensdag 18 juli 2018 om 07:25
    In het kort komt het erop neer dat Marinus Dijkhuizen en Rick Kruys de veldtraining doen. Jean-Paul is nu technisch manager, waardoor er duidelijkheid is hoe de werkwijze zich de laatste maanden heeft ontwikkeld. Jean-Paul wordt niet gezien als veldtrainer, maar meer als een man die het overzicht houdt, de lijnen bewaakt en knopen doorhakt als beide veldtrainers voor moeilijke beslissingen staan.
    Ik wil Jean-Paul verder succes toewensen en ook zijn trainers Marinus en Rick. Laten we hopen dat de rust in de tent blijft gehandhaafd en dat de kwaliteiten behouden blijven.
    Vind ik leuk
    Fc uuuuu +180
    woensdag 18 juli 2018 om 11:18
    Idd onrust vlak voor start competitie is niet het ideale plaatje.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11142
    woensdag 18 juli 2018 om 07:33
    Geen hoofdtrainer meer maar nog wel eindverantwoordelijk. Beetje vaag. Hij leidt de trainingen dus niet maar mag wel de opstelling en tactiek bepalen? Gaat straks, zeker als het wat minder gaat, meer vragen oproepen dan het wegneemt.
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2078
    woensdag 18 juli 2018 om 07:39
    Behoorlijk onduidelijk allemaal. Als zijn assistenten de veldtrainers zijn, is hij toch nog steeds de hoofdcoach? Ik neem aan dat hij als 'manager' zijnde bij de persconferenties zit en geinterviewd wordt voor en na de wedstrijden. Vage keuze om het zo naar buiten te brengen, had volgens mij intern kunnen blijven met een duidelijkere rol- en taakverdeling.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 07:48
    Takenpakket veranderd maar voor de rest blijft hij eindverantwoordelijk, hij is alleen geen veldtrainer meer.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    woensdag 18 juli 2018 om 08:03
    Verrassende wending. Zie in Rick nog geen hoofdtrainer. Komt communicatief nog tekort.
    Ben benieuwd wie het stokje over gaat nemen.
    Klusje voor ten Hag?
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2503
    woensdag 18 juli 2018 om 08:11
    Lekkere timing. Gaan ze dat ook even uitgebreid evalueren? Stelletje prutsers.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 08:48
    verklaar je nader
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2503
    woensdag 18 juli 2018 om 09:54
    Vind jij deze timing goed dan? Als je iemand halverwege de voorbereiding de laan uit stuurt ben je een prutser.uit
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:24
    Hij is de laan niet uitgestuurd?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 11:26
    je ben blijkbaar zelf een prutser die maar wat roept want hij is de laan niet uitgestuurd hij is nog steeds hoofdtrainer alleen de trainingen worden door anderen gedaan.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2503
    woensdag 18 juli 2018 om 11:56
    Contract afkopen is zeker te duur, dan maar deze flut oplossing. Amateurs daar.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 12:13
    amateurs haha die zitten bij die amateurclub van jou hoor en nogmaals hij is gewoon hoofdtrainer wat snap je daar niet aan ?
    en te duur haha we zijn telstar niet.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 12:14]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2503
    woensdag 18 juli 2018 om 12:25
    Nou he, ja maar jullie, ja maar hunnie.. sterk.
    Je bent net zo een prutser als die andere fc utrecht prutsers
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 12:26]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 15:17
    en jij ben een trolletje die geen leven heb en daarom alleen maar clubs afzeikt met onzin uit je dikke duim ga nu maar weer na je prutsclubje kijken
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2503
    woensdag 18 juli 2018 om 15:21
    Fc prutsrecht.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 17:23
    fc nooit eredivisie haha ik weet niet wat je bedoeling is hoor trolletje maar mij heb je er niet mee ik lach om kleutertjes zoals jij.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 17:25]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2503
    woensdag 18 juli 2018 om 17:27
    Prutsen maar wat aan daar. Straks nog aparte trainers voor de beide ene helft en andere veldhelft.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 17:37
    prutsen wel een stuk beter dan dat pruts amateur clubje van jou trolletje en jou club is zo verschikkelijk slecht dat je ajax als tweede club erbij heb genomen haha hoe zielig en sneu ben je dan?
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2503
    woensdag 18 juli 2018 om 17:51
    Ik ben de buurman van telstar, met seizoen kaarten van Telstar, Ajax, Az, Feyenoord en vroegah nog van Haarlem.
    Verder interesseert het mij geen ruk wie wint of verliest.
    En ga jij maar weer lekker stoer doen mijn club is rijker dan de jouwe behhh behhh
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 20:24
    jou club is een amateurclub volgens je profiel telstar en die zijn rijker dan mijn club hahaha grapjas
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2503
    woensdag 18 juli 2018 om 20:48
    Lezen sjembek prutser
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    donderdag 19 juli 2018 om 05:10
    je ben gewoon te dom om mn aandacht aan te besteden dag troll
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 05:10]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2503
    donderdag 19 juli 2018 om 09:20
    Geen aandacht aan besteden is je goed gelukt dan.. prutser.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    donderdag 19 juli 2018 om 10:03
    je moeder en je vader toetsenbord hooligan
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2503
    donderdag 19 juli 2018 om 10:24
    Hoi, negeren gaat goed he prutser
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    donderdag 19 juli 2018 om 10:50
    je valt in herhaling stumper
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2503
    donderdag 19 juli 2018 om 10:52
    Lekket bezig pik.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:13
    Snap dit echt niet van Utrecht. Ik vind dat De Jong vele maken beter is dan Dijkhuizen. Dijkhuizen heeft alleen bij Excelsior gepresteerd. Is ontslagen bij NAC en Cambuur. Ik denk al te weten wie de eerste inslagen trainer gaat worden van de Eredivisie. Dat word Dijkhuizen. Utrecht gaat hiermee niet heel hoog eindigen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 08:14]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 11:34
    dat lijk mij sterk aangezien hij geen hoofdtrainer is zal hij ook niet als eerste ontslagen worden.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    woensdag 18 juli 2018 om 08:14
    Dus eigenlijk maakt De Jong promotie? Toch gek dat het zo niet voelt.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 17:48
    voor jou niet nee
    Vind ik leuk
    52N6E +1066
    woensdag 18 juli 2018 om 08:24
    Jammer. Zullen met een goede vervanger moeten komen...
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 11:32
    waarom dan hij is nog steeds hoofdtrainer.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 09:17
    storm in een glas water jp is gewoon nog hoofdtrainer alleen geeft hij de trainingen niet meer.
    Vind ik leuk
    torinofc +485
    woensdag 18 juli 2018 om 09:20
    Vorig jaar melde al spelers dat ze niet met hem wilde werken, toeval bestaat niet ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 09:20]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 11:28
    ook dat was onzin dat waren drie spelers die alle drie op de bank zitten omdat ze zelf niet presteren maar wel een basisplaats eiste.
    daarop is vseumeren heel duidelijk geweest tegen de spelersgroep wie niet mee wil mag oprotten en iedereen is er nog.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 11:34]
    Vind ik leuk
    harrie v. +694
    woensdag 18 juli 2018 om 09:38
    Euhh...maar blijft die wel op de bank zitten of wat?? Zelden zo'n onzin gelezen, deed het verdomme ook nog gewoon heel goed. Onbegrijpelijk bericht dit.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 11:32
    hij zit gewoon op de bank.
    Vind ik leuk
    stock3 +764
    woensdag 18 juli 2018 om 09:52
    Zelfde functie andere naam, andere taakverdeling zie het probleem niet.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 12:15
    precies zo is het.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2950
    woensdag 18 juli 2018 om 10:09
    Zie niet wat zo anders is want hij is en blijft verantwoordelijk alleen wat taken worden veranderd, zie dat het vermeld is bij reactie's maar dit is gewoon het Engelse model.

    Vind ik leuk
    Janjan +438
    woensdag 18 juli 2018 om 10:25
    vreemd dit.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:03
    Geen vertrouwen en dus weggepromoveerd... Over een paar maanden een 'nieuwe uitdaging' of 'tijd voor wat anders'...
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    woensdag 18 juli 2018 om 20:26
    kun je niet lezen hij is er gewoon nog en zit gewoon dit seizoen als hoofdtrainer op de bank.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:15
    Ik kan prima lezen - zelfs tussen de regels...
    Vind ik leuk