Franse media onthullen: Kanté kreeg vlak voor WK schokkend nieuws, broer overleden

    Franse media onthullen: Kanté kreeg vlak voor WK schokkend nieuws, broer overleden

    Gepubliceerd: zondag 22 juli 2018 om 07:03zo 22-07-2018 om 07:03

    WK-winnaar N'Golo Kanté heeft vlak voor het toernooi in Rusland een groot persoonlijk drama moeten verwerken, melden meerdere Franse media. De kleine controlerende middenvelder verloor begin juni één van zijn vier broers.

    Niama, één van de oudere broers van de Chelsea-middenvelder, kwam begin juni te overlijden na een hartstilstand. Het was voor de 27-jarige Kanté niet de eerste keer dat hij het overlijden van een naaste moest verwerken: de Parijzenaar had ook zijn vader verloren toen hij elf jaar oud was. De controleur ging ondanks alles toch met Frankrijk mee naar het WK en miste in Rusland geen minuut, totdat hij gewisseld werd in de finale tegen Kroatië. Kanté gold als één van de steunpilaren van Les Bleus en maakte tijdens de achtste finale-wedstrijd tegen Argentinië Lionel Messi onschadelijk.

    Vlak voor de finale moest de middenvelder overigens nog een tegenslag verwerken, zij het van iets minder grote omvang. Op de dag van de finale kreeg Kanté te maken met maagproblemen en diarree, maar dat weerhield de Parijzenaar er niet van om in het Luzhniki Stadion aan de aftrap te staan. De controleur haalde echter niet zijn gebruikelijke niveau, liep tegen een gele kaart aan en werd na een klein uur spelen gewisseld voor Steven Nzonzi.

    Plaats een reactie

    zondag 22 juli 2018 om 07:09
    Respect dat hij dan zo’n goed toernooi speelt. Ik zou het niet kunnen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26515
    zondag 22 juli 2018 om 07:24
    Je zou kunnen twijfelen of hij of Modric in aanmerking kwam.voor beste speler......maar na dit nieuws is Kanté voor mij de winnaar. Wat een mentale klasbak ben je dan !
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 22 juli 2018 om 07:09
    Wat een bikkel is Kante zeg, respect!



    RIP
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11702
    zondag 22 juli 2018 om 08:14
    Bij de Eredivisie is dit soort mentaliteit ver te zoeken. Wat een vent die Kanté!
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:12
    Gek om de ED er onnodig bij te betrekken. Weinig zin om een discussie los te krijgen in een topic als deze toch?
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11702
    zondag 22 juli 2018 om 10:44
    Heb je natuurlijk helemaal gelijk in, wilde eigenlijk meer de vergelijking maken met dat dit soort toppers maar weinig voorkomen.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:02
    Ah vandaar! Gelukkig, dacht al even haha.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:53
    Hij wilde volgens mij niet eens een discussie op gang brengen. Hij zegt gewoon waar het op Staat, daar is geen eens een discussie voor nodig
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:02
    Jawel want er zijn zat mensen die t oneens zijn, waaronder ik. Maar om daar onder dit topic over te praten.. dat lokt het wel uit.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:04
    Ik zie het toch echt anders, hij geeft alleen aan veel respect te hebben voor zijn mentaliteit, en dat ze daar hier wat van kunnen leren. Prima reactie juist! Jammer dat mensen zoals jij elke x weer weer moeten zeiken om het zeiken
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:55
    Wauw, wat een trieste opmerking gelijk. Dacht dat er wel een normaal gesprek te houden was haha. Prima dat je anders denkt maar om dat zo te verwoorden.?
    Omdat jij het anders ziet ben ik dus een zeikerd, een zeer beperkte gedachte.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 11:56]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 07:10
    Krachtpatser, de best mogelijke stille kracht in een team. Mijn favoriet op die positie.
    Vind ik leuk
    ElStylisto +423
    zondag 22 juli 2018 om 07:16
    Kante was de waterdrager van dat succesvolle Leicester City. Bij Chelsea en Frankrijk doet hij het ook geweldig. Echt een speler met bepaalde kwaliteiten die je niet meer tegenkomt op de Europese velden.
    Vind ik leuk
    fcfc +357
    zondag 22 juli 2018 om 08:28
    Messi onschadelijk gemaakt is een beetje overbodig om te vermelden. Zo goed was messi niet dit wk. Bovendien schakelt die kleine zo'n beetje iedereen uit. Wat een speler!!
    Vind ik leuk
    Rene80 +2133
    zondag 22 juli 2018 om 08:37
    Heftig hoor. Wel zeer stoer en professioneel alfa je een blijft een ook nog eens zeer netjes speelt.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    zondag 22 juli 2018 om 08:40
    Dan ben je mentaal wel een beest als je dat nieuws te horen krijgt vlak voor het toernooi en je dan toch een maand lang op topniveau moet presteren.

    Velen in zijn schoenen hadden waarschijnlijk het 1ste beste vliegtuig naar huis gepakt.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:57
    Sterker nog, deze man laat zich door niets gek maken, zijn teamgenoten bij Leicester vertelden dat hij( in tegenstelling tot vele spelers)ondanks zijn miljoenensalaris gewoon in een Mini Countryman reed en nooit buitensporig gedrag vertoonde, voorbeeld prof in alle facetten, respect voor deze man.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:33
    En tegenwoordig rijdt hij nog steeds in een Mini. Had er eerder dit jaar nog een ongeluk(je) mee in Londen toen hij naar Stamford Bridge reed voor een wedstrijd.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:31
    Hij is gewoon erg gefocust op zijn voetbalcarrière, als je straks 40 bent kan je echt van je geld genieten, voor nu het maximale (dat doet hij) eruit halen.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 08:51
    Wereldkampioen worden voor je broer! Wat een kleine maar toch grote held!!
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 09:24
    ik vind in tegenstelling met jullie,dat de familie belangen belangrijker zijn dan voetbal
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 10:30
    Belangen in de zin van thuis zitten en in je verdriet wegkruipen of afscheid nemen en ondanks je stille verdriet een topprestatie leveren. Met thuis blijven had hij zijn broer ook niet terug en zijn beroep, hobby is voetballer met nu het allerhoogst haalbare achter zijn naam, nu kan hij rustig verwerken, het kan nl. allebei.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 18:34]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33947
    zondag 22 juli 2018 om 10:14
    Jeetje... veel sterkte kleine held.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws