'Duitsers willen clubrecord breken voor Klaassen; Everton slikt fors verlies'

    'Duitsers willen clubrecord breken voor Klaassen; Everton slikt fors verlies'

    maandag 23 juli 2018 om 07:10

    Davy Klaassen is hard op weg naar de uitgang bij Everton. The Toffees onderhandelen al enkele weken met Werder Bremen en een akkoord hangt in de lucht, meldt het doorgaans goed ingevoerde BILD.

    De Bundesliga-club wil twaalf miljoen euro betalen voor Klaassen, plus drie miljoen aan bonussen. De oud-Ajacied wordt daarmee de duurste aankoop uit de clubhistorie. Dat record is nu nog in handen van Marko Marin, die Bremen ooit 8,2 miljoen kostte. Everton slikt ondertussen een fors verlies op Klaassen, aangezien het vorige zomer nog 27 miljoen overmaakte naar Amsterdam.

    Voor de 25-jarige middenvelder ligt een contract tot medio 2022 klaar. Hij kan 3,5 miljoen euro per seizoen gaan verdienen. Klaassen moet bij Werder Thomas Deleny doen vergeten. De Deen werd voor twintig miljoen verkocht aan Borussia Dortmund.

    Overigens is het nog niet helemaal zeker dat Klaassen aan de slag gaat in de Bundesliga. Hij zou nog hopen op een betere aanbieding uit de Premier League. Onder meer Huddersfield Town is geïnteresseerd.

    Lees ook'Beweging rond miskoop Klaassen: Bundesliga-club onderhandelt met Everton'

    Poll

    Is Werder Bremen een mooie club voor Klaassen?

    (12847 stemmen)

    Plaats een reactie

    NvC +2280
    maandag 23 juli 2018 om 07:17
    Ik weet niet of hij bij Huddersfield beter op zn plek zit. Ik denk dat het fysieke spel van de EPL hem gewoon niet bevalt, dus hoop ik dat hij voor Bremen kiest. Een fitte, spelende Klaassen is ook weer goed voor de concurrentie op het middenveld bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    maandag 23 juli 2018 om 07:20
    Mooie stap voor hem.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 07:27
    ..."het doorgaans goed ingevoerde BILD."

    Wat is dat? Ik lees dat wel eens vaker.

    Het is toch ingelichte Bild?
    Vind ik leuk
    Poehee +72
    maandag 23 juli 2018 om 07:35
    Volgens mij heb je gelijk; je bent goed ingevoerd in de materie (bijv als deskundige), maar goed ingelicht waar het een nieuwsbron betreft. Maar ja, goed ingevoerd is zo’n mooie term die dan te pas en te onpas wordt gebruikt...
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 07:40
    Iets invoeren doe je bij de douane, toch ... of in een computer idd.
    Of de verleden tijd van invaren, maar ja ... wanneer gebruik je dat nou?
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 07:43]
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1178
    maandag 23 juli 2018 om 10:14
    Of het papier waarop BILD is gedrukt is goed ingevoerd in de printer/drukker.
    Vind ik leuk
    orion73 +1274
    maandag 23 juli 2018 om 07:38
    Gewoon lekker naar Bremen gaan. Prima club voor hem. Onderkant Duitse middenmoot kan hij prima uit de voeten.
    Vind ik leuk
    Korm +30876
    maandag 23 juli 2018 om 07:43
    en zo niet dan kan hij altijd nog uitblinken in de eredivisie
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 07:45
    Erg he, dat je in Nederland nogal snel uitblinkt...
    Vind ik leuk
    Korm +30876
    maandag 23 juli 2018 om 07:57
    Ja en nee,

    Ja, het geeft het niveau van Nederland wel aan
    Nee, clubs als Ajax, PSV en Feyenoord kunnen dit soort spelers wel erg goed gebruiken.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:25
    Klaassen was de laatste 2 jaar de beste van de ed, dus hij mag altijd terug komen!
    Vind ik leuk
    Korm +30876
    maandag 23 juli 2018 om 08:26
    dat zeg ik ;)
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:30
    Niet iedereen legt de lat zo laag als Blind
    Vind ik leuk
    HansVites +4612
    maandag 23 juli 2018 om 10:29
    de laatste 2 jaar?
    Dat is knap vooral omdat hij het laatste jaar bij Everton in dienst was.
    Vind ik leuk
    Mooseair +42
    maandag 23 juli 2018 om 07:41
    Bundesliga past perfect bij hem. Zou Hakim ook moeten doen. Daar kan je lekker voetballen en iedereen kan daar van iedereen winnen. Niveau is hoog en er wordt nog niet echt zinloos met geld gegooid als in Engeland, waardoor je heel makkelijk op een zijspoor beland, doordat er 40 spelers om een positie moeten vechten.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 07:54
    Bundesliga past perfect bij Klaassen. Met Werder Bremen heb je ook een prachtige cultclub!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23836
    maandag 23 juli 2018 om 07:54
    Mooie club Werder Bremen voor Klaassen. Bundesliga ligt hem ook beter, denk ik.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19375
    maandag 23 juli 2018 om 08:32
    "Hij zou nog hopen op een betere aanbieding uit de Premier League"

    Daar zou ik de officiële bron wel eens van willen weten.
    Vind ik leuk
    Freddy.R +18
    maandag 23 juli 2018 om 08:39
    Duits voetbal past veel beter bij hem , zal er wel snel moeten staan dacht er allemaal iets te makkelijk over , gigantische stap Engeland of Duitsland vergeleken met ons .
    Vind ik leuk
    langeGek +374
    maandag 23 juli 2018 om 08:46
    Prima club voor Klaassen. Klaassen heeft gewoon niet het talent wat velen in hem zagen. Hoeft niet terug naar Ajax, van de Beek doet niet onder voor hem.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    maandag 23 juli 2018 om 10:30
    15 miljoen is nog steeds vrij fors voor iemand die totaal mislukt is. Als opvolger van Delaney zie ik het hem ook niet redden, daar is ie verdedigend niet goed genoeg voor.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:36
    Ik denk dat hij bij Werder Bremen wel goed past, uitstekend op het middenveld. En ik gun hem heel veel succes bij Werder, als hij daarheen zou gaan!!
    Vind ik leuk
    3Detti +133
    maandag 23 juli 2018 om 11:04
    Belachelijk was de 27 miljoen. Deze 8,2 ook
    Vind ik leuk
    Het Brein +3479
    maandag 23 juli 2018 om 11:09
    Uitstekende club, sinds afgelopen jaar ook beleidsmatig weer de weg omhoog gevonden! De Bruyne kon er ook excelleren! De Duitse competitie is Klaassen op het lijf geschreven, uitstekende zet. Stapje terug om er straks wellicht 2 vooruit te doen..
    Vind ik leuk
    Donnygo +2520
    maandag 23 juli 2018 om 11:13
    Ga lekker in Duitsland laten zien dat je het nog kunt en je komt weer in de PL terecht voor je het weet.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:31
    Vond hem een van de beste middevelders van Ajax laatste 10 jaar. En dan ga je naar Everton 10 minuten spelen en beland in je het Werder. Mijn god.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8276
    maandag 23 juli 2018 om 11:32
    Wat dat betreft heeft een Luuk de Jong het goed gezien dat de top van de Eredivisie z'n plafond is.En wat is er mis mee! Je zit in de top van de salarisschaal, je speelt om t kampioenschap en de supporters waarderen je.En op je 32e maak je nog ff een klapper naar de zandbak of China.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:20
    Dave, maak dat je wegkomt uit Engeland, dat is geen voetballand voor jou!
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:37
    Dat hij beste voetballer werd op vrij late leeftijd kwam meer door de gunfactor dan door zijn kwaliteiten. Marc heeft hem echt ongelofelijk goed verpatst, dat kon je wel een klein wonder noemen. Voor de rest wil ik hem nooit meer terug zien bij Ajax, ik was echt heel blij dat hij weg was. Was nou echt het prototype betonvoetballer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Duitsers willen clubrecord breken voor Klaassen; Everton slikt fors verlies'