Feyenoord-viertal moet zich zorgen maken: 'De kans gekregen zich te etaleren'

    Feyenoord-viertal moet zich zorgen maken: 'De kans gekregen zich te etaleren'

    Gepubliceerd: vrijdag 10 augustus 2018 om 07:18vr 10-08-2018 om 07:18

    Feyenoord beleefde donderdagavond één van de meest desastreuze Europese avonden in de clubgeschiedenis. De Rotterdammers namen het op tegen AS Trencin, de nummer vijf van de Slowaakse Fortuna Liga, en gingen met 4-0 over de knie. Een greep uit de Nederlandse ochtendkranten:

    Het Algemeen Dagblad spreekt van een 'wanvertoning' van de Rotterdammers, die in Zilina 'een modderfiguur' hebben geslagen. 'Voetbal begint met instelling. Met de échte wil om er, ook tegen een mindere tegenstander, alles van te maken. En juist daarin zette Feyenoord zichzelf en de rest van Nederland gisteren te kijk.' Het AD zag hoe trainer Ricardo Moniz de thuisploeg in de slotfase nog naar voren dirigeerde. 'Zo van: er kan nog meer bij. Uitdagen leek het bijna van de Nederlandse coach.'

    De Telegraaf vindt dat de hoge temperaturen en het moeilijk bespeelbare kunstgras in Slowakije niet als excuus mogen worden aangevoerd. 'Al die excuses gelden niet als je Feyenoord heet, vele malen meer te besteden hebt en in de laatste drie jaar vijf prijzen hebt gewonnen.' De ochtendkrant licht vier spelers uit die door het ijs zijn gezakt. 'Sven van Beek, Bart Nieuwkoop, Sofyan Amrabat en Sam Larsson zullen zich zorgen maken. Zij hebben de kans gekregen om zich te etaleren en hebben in plaats daarvan hun coach een reden gegeven om fors te snijden in de ploeg voor de competitie.'

    Trouw schuift een ander mogelijk excuus, de blessures en schorsingen van een hele waslijst aan basisspelers, terzijde. 'Het ontbreken van al die basiskrachten mocht echter geen excuus zijn voor het lamlendige optreden van de ploeg. Op alle fronten kwam Feyenoord tekort.' De 'lamlendige' Johan Cruijff Schaal-winnaar kwam er met 4-0 nog genadig vanaf. 'Trencin liep nog voor rust uit naar 3-0 en miste daarnaast kansen op meer.'

    Lees ook: Feyenoord blameert zich tegen AS Trencin: club heeft wonder nodig

    Plaats een reactie

    Splintair +2004
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:23
    Tja wat moet je nu? Halve/hele team wisselen? En als die dan verliezen vd graafschap heb je helemaal niks meer.
    Dit was echt ver beneden de maat..
    als feyenoord dit niet snel rechtzet dan vrees ik toch voor gio..
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8760
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:33
    Je kunt alleen maar hopen dat ze nu zijn wakker zijn geschrokken en beseffen dat Feyenoord voor ieder punt zal moeten knokken dit jaar. Wellicht kan Van Geel nog 2 goede verdedigers uit de hoed toveren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:51
    Let op. Over 4 jaar zijn we failliet of iig bijna failliet. Deze club is niet te redden.. de laatste x dat t zover was hadden we gelukkig een lichting die 3e op t wk werd.. hadden we makkelijk 100milj plus voor kunnen vangen als martin ze niet voor 5 milj per stuk had verkocht. Desalniettemin was deze lichting wel onze redding. 

    Ook stonden de vvf op. Dat was nog een x 33 milj. 

    Nu ben je 6 jaar verder en heeft martin BIJNA elke speler met potentie zwaaaaaaar onder marktwaarde verkocht en staat er geen gouden lichting meer klaar. 

    En die schuld van 33 milj staat er ook nog steeds. Tis nu alleen aan de VVF ipv aan de bank. Maw je bent net zo failliet als 6 jaar terug behalve dat je nu bijna niets meer te verkopen hebt op 3 a 4 spelers na.. 

    Martin is de laatste druppel die voor faillissement gaat zorgen. Mark my words.. velen zijn blind voor de waarheid door wat prijzen. Echt ik weet zeker dat met letterlijk ELKE andere TD je dezelfde prijzen had plus een gevulde portemonnee en een beter elftal nu.. 

    We hebben incl salaris huur tekengeld en koop letterlijk 70MILJOEN! vergooit onder martin aan pure middelmaat. (Van kramer tot tapia tot verhoek en kazim)

    Ik snap niet dat mensen niet zien dat deze man ons kapot maakt. Hij heeft 73 spelers gegaald waarvan er DRIEEEEEEE met einst zijn verkocht. En dat vindt men dan super gedaan. Ik snap echt niet waarom men zo blind is.. 
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 08:53]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:10
    Vergeet je er niet bij te vermelden dat Van Geel (Annet of Martin) ook verantwoordelijk was voor:

    - tweemaal verlengen contract De Vrij
    - idem Vlaar
    - idem BMI, Kongolo, Karsdorp
    - aankopen voor 2,5 miljoen van Pelle
    - wegsturen van Marcel Meeuwis en in plaats daarvan Clasie terughalen
    - transfervrij binnenhalen van Janmaat, Elia en Kuyt
    - voor 3,5 miljoen Jorgensen binnen halen

    Tuurlijk. Hij zal best foutjes hebben gemaakt. Maar hij is a) niet verantwoordelijk voor de megaschuld die ze hadden. En b) hij heeft op het meest kritische punt van Feyenoord, toen ze bijna failliet waren, louter goede beslissingen genomen. Een Van Halst had daar een puntje aan kunnen zuigen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:15
    Kuijt smeekte om terug te keren.

    De vruj vlaar bmi kongolo allemaal tussen 4 en 6.5 milj verkocht. Een schande!

    Pelle kwam door de zoon van koeman die hem toevallig op t strand in Italië tegenkwam en begon te praten met koeman..
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:20
    De Vrij, Vlaar en BMI heb je misschien voor te weinig verkocht. Maar met die gasten zijn ook afspraken gemaakt bij verlenen contract. Anders waren ze transfervrij weg.

    Kongolo heb je gewoon 14 miljoen voor ontvangen, ook na paar keer openbreken contract.

    Pelle kwam inderdaad via via op huurbasis binnen. Maar uiteindelijk was Van Geel wel verantwoordelijk voor de koop van Pelle.

    Tsja, snap je ontevredenheid. Maar blijf dan wel bij de feiten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:26
    ... feiten?? Heeft az deze afspraken oon gemaakt met;

    Alireza 26 milj
    Janssen 22
    Weghorts 12???

    Hou toch eens op smoesjes te verzinnen.. deze gasten gingen lopen omdat ze zagen dat nietsnutten als kazim wilkshere mathijsen boula bakkal etc letterlijk miljoenencontracten kregen en zij telkens veredelde jeugdcontracten.. daarom wouden ze stuk voor stuk weg. Martin had met een beetje verstand er 3 a 4 x zo veel uit kunnen halen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:29
    Prima.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9512
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:49
    AZ ligt er ook uit hoor !
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:59
    PSV over een paar weken ook.
    Vind ik leuk
    JJD +296
    zondag 12 augustus 2018 om 14:03
    Vieze kapsoneslijer die snelterugnaardetop .
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:01
    Check de feiten man voordat je dingen roept.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:51
    Plus het verhaal over de schuld ook niet klopt.
    Wat het nu precies is, weet ik ook niet, maar Feyenoord heeft eerst via bezuinigingen (begroting op bepaald moment onder de 40 miljoen!!) en winst op transfers een miljoen of 20 op een schuld ingelopen, en daarna hebben de VVF gezegd 'nu nemen wij de rest over'.
    En nee, daar is pas deze zomer voor het eerst op afgelost, eerst mocht er geld worden gestoken in de begroting, en dus in de selectie, en in 2 prachtige trainingsacomodaties.

    Wel ben ik het met iedereen eens die zich zorgen maakt.
    Mijn belangrijkste zorgen:
    -opleiding/scouting, hier lijkt te weinig in geinvesteerd te worden.
    -vorig jaar voor ca 25 miljoen in de selectie geinvesteerd; het komt er nog niet uit.
    -dat komt mede door blessures, concurrentie valt weg. Maar wat doen we verkeerd qua trainingsintensiteit, opbouw? Gaan we dit jaar weer hetzelfde meemaken en het weer pech noemen?
    -ik kijk naar Gio, ik zie 5 prijzen, maar ik hoor hem, kijk naar het spel, en stel vast dat spelers niet beter worden onder zijn leiding, en dat er alleen in het kampioensjaar geen periode was met waardeloos voetbal. En als het weer zo ver was, hij geen oplossing had.
    -de bedrijfsblindheid van de bestuurders richting Feyenoord City. Ik lees om de zoveel weken een artikel over kosten en verwachtingen waar ik niet vrolijk van wordt. Zo is berekend dat de tt kosten van het stadion, per stoel 6x zo hoog liggen als in de ArenA. Belachelijk.
    En dat ondanks alle investeringen, we qua spelersbudget hooguit PSV kunnen inhalen, die daar een veel kleinere begroting voor nodig hebben. Zeer zorgwekkend.

    Nee, als we over 6 jaar failliet zijn, komt dat door het nieuwe stadion. Redt de Kuip!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 10:54]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10833
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:59
    Ik blijf t zeggen Blindsy, zorg eerst dat er een JONG team komt die mee kan draaien op KKD niveau.In de regio R'dam en Den Haag loopt talent zat, Feyenoord moet hier de grootste kunnen uitpikken.Van de Ayoub's en Toornstra's wordt je ook niet beter.Dan zie ik liever talent uit de jeugdopjeugdopleiding doorstromen, die leveren ook nog geld op bij verkoop.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:21
    Inderdaad. Ik zeg ook niet dat het hosanna is. Met name op scoutingsgebied kan het beter.

    En ik zie onder Van Bronckhorst geen enkele speler beter worden, al drie jaar niet. Dat was onder z'n voorgangers wel anders. En dat moet echt veranderen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:00
    En zo is het.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:36
    Tapia is 1 van de betere spelers hoort er gewoon in te staan !!!! Maar eigenwijze Gio weet het beter ! hij moest Landzaat hebben ,nou die heeft hij en van Geel heeft alleen maar geld gekost ,en Failliet dat nooit halen ze met knikkende knieën Jorien van den Herik eindelijk terug ,die man heeft ons al meer gered , ja snelterugnaardetop wat van Geel heeft gekocht en verkocht slaat helemaal nergens op TV scouting noemen ze dat ,ik telde gisterenavond 11 zakkenlopers (poenzoekers) die er geen hout van bakte ,dus nogmaals schandalige vertoning
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:01
    Tapia is geblesseerd toch?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:02
    Van den Herik....
    Vind ik leuk
    040Dazal! +275
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:48
    Eerlijk is eerlijk wat je hier vertelt snijd wel hout. Ben sws geen fan van Martin en Feyenoord had verder moeten zijn nu. Helaas denken mensen dat het lek boven is met een kampioenschap maar ik denk dat het weer die kant op gaat wat jij hierboven schetst en dan ben ik nog positief ingesteld en hoop ik het niet. NL is gebaat bij topclubs en die gaat fout. Succes iig
    Vind ik leuk
    Harry.f +351
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:58
    Deze man rechtstreeks naar een gesticht brengen. Een off day kan iedereen hebben maar mag eigenlijk niet. Martin van Geel heeft de club van de ondergang gered en deze wedstrijd veranderd dat niet. Van Bronckhorst heeft zijn elftal slecht voorbereid, de instelling was slecht.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:59
    Wat een onzin.
    Vind ik leuk
    Bhj +1907
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:37
    Nu ben je 6 jaar verder en heeft martin BIJNA elke speler met potentie zwaaaaaaar onder marktwaarde verkocht en staat er geen gouden lichting meer klaar

    Martin bepaald de marktwaarde niet, dat bepaald de markt. Hij had er misschien wel iets meer uit kunnen halen, maar niet heel veel meer. Feyenoord is gewoon nooit zo goed geweest als veel Feyenoorders denken dat de club is. Dat is hard, maar wel de waarheid, ondanks een kampioenschap.
    Vind ik leuk
    JJD +296
    zondag 12 augustus 2018 om 14:00
    Zak in de stront.
    Vind ik leuk
    Bhj +1907
    maandag 13 augustus 2018 om 14:41
    Wat dan? Zit het niet lekker alleen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:41
    Misschien moet van Geel een paar zaalvoetballers kopen, voor dat kunstgrasvoetbal.
    Vind ik leuk
    HJR +8293
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:02
    Ze hebben het toch allemaal op de straat geleerd als je de ´stoere´ jeugdverhalen moet geloven. Als het op stenen kan moet het op kunstgras helemaal kunnen ;).

    Overigens denk ik en hoop ik voor Feyenoord dat dit een incident is iedere club heeft weleens zo´n kutwedstrijd. Zonde, want in Europa lijk je nu klaar te zijn. Kunnen ze zich wel richten op de competitie en de beker.

    Elk nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen. Alleen zie ik even geen voordeel voor de Nederlandse punten :)
    Vind ik leuk
    John Garp +2300
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:14

    Inderdaad. Vandaag en morgen die zure appel opeten en dan vol goede moed er weer tegenaan.
    Van naar het graf praten is nog nooit iemand beter geworden.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:04
    Op straat, in de achterbuurt. "Zonder voetbal was ik slecht terecht gekomen".

    "Jongens met meer talent dan ik hebben het niet gered".

    Je weet toch ;)
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1953
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:50
    Voor Gio hoef je niet te vrezen die heeft het eeuwige krediet van Van Geel
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:14
    Het lijkt er wel op hè? Na die 8 verloren wedstrijden achter elkaar mocht hij ook blijven zitten. Heel gek
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:05
    Nou ik vind ook wel dat er eens kritisch naar Gio gekeken moet worden.
    Want laten we eerlijk zijn welke progressie als team wordt er nog geboekt? We spelen al die tijd al het zogenaamde positiespel totaal geen vernieuwing.
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1635
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:56
    Helemaal mee eens. Het is een clubman, want iedere andere trainer was allang weggestuurd.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10489
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:54
    Feyenoord re organiseren, kijk nu eens over de hele linie wie wat doet en wat daadwerkelijk het rendement is van die hele horde mensen die betrokken zijn bij deze club, inclusief van Geel, Gio etc., etc.,
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26600
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:55
    Je verwachtte, ook met psv en ajax in het verschiet ( Weet zeker dat Ajax t haalt ) , een boost voor de Europese puntenlijst. Maar AZ, Vitesse en Feijenoord , bewijzen ons land geen goede dienst. We wisten dat we afgegleden waren, maar dit gaat nergens over. Een collectief falen en ik vind dat Gio in de rust 3 spelers had moeten wisselen. Niet om tactische redenen, want ze konden alle 11 eruit, maar om nog een extra signaal te geven dat ze zich moeten schamen
    Vind ik leuk
    Caniggia +946
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:21
    Zoals ik vorig seizoen al zei,we zijn niet afgegleden.We stellen Europees niets meer voor.We gaan elk jaar een stuk afzakken op de Europese lijst.Ook Ajax heeft het zichzelf onnodig lastig gemaakt.
    Feyenoord gaat volgende week weer met een nulletje of 2 a 3 verliezen.Vitesse gaat verliezen.De Nederlandse clubs snappen blijkbaar niet wat belangrijk is.Europees moet je geen hele wedstrijd goed willen spelen.Dan telt alleen het resultaat na 90 minuten.Ook al speel je maar 2 minuten goed als je daarin 2 keer scoort dan is dat genoeg.Je moet gericht spelen op resultaat en alle tegenstanders blijken dat te kunnen,alleen de Nederlandse Trainers denken dat ze de hele wedstrijd moeten domineren.
    In de Competitie moet dat natuurlijk wel.Wat dat is al jaren niets meer en gaat ook niets meer worden.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26600
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:35
    Ik ben t met je eens, behalve dat Feijenoord in de Kuip gaat verliezen van Trencin. Moet niet raat kijken als ze t recht breien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:41
    Zo zeg, jij bent optimistisch! Ik geloof ook nog wel in een stuntje, maar dat komt meer omdat ik het gister niet heb kunnen zien haha!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26600
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:01
    ja, na gister is vertrouwen nergens op gebaseerd hoor :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:46
    Weet je wat ik verwacht, 3-0 of 4-1. Zo een uitslag waar je het net niet mee gaat redden. Dat is weer typisch voor mijn club.

    En dan word het weer tijd voor het grote als, dan, wanneer, enz....

    Nee ik hoop dat je gelijk hebt en ze het alsnog halen.

    Maar dit schandaal maak je daar niet goed mee.
    Vind ik leuk
    Caniggia +946
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:12
    En jij denkt dat Trencin hier in de Kuip niet gaat scoren dus?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26600
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:24
    Nee, ik reageer op mijn voorganger, die denkt dat Feijenoord gaat verliezen in de Kuip van Trencin. Dat denk ik dus niet...ik denk dat ze zelfs met 5-0 winnen
    Vind ik leuk
    Caniggia +946
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:35
    Nou geloof me Feyenoord gaat geen 5 keer scoren en Trencin gaat minstens 1 keer scoren. Je hebt gisteren toch hopenlijk wel gezien wat voor gatenkaas de verdediging was.Dat gaat volgende week net zo.
    Vind ik leuk
    Kuip +8481
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:14
    Nederlandse clubs leiden aan faalangst wanneer ze Europa in moeten. Alsof ze dan voor het eerst voetbalschoenen aanhebben. Een groot deel ligt aan onze trainers. Die moeten ze allemaal vervangen door buitenlandse trainers.
    Vind ik leuk
    Caniggia +946
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:16
    Nee Nederlandse clubs leiden aan grootheidswaanzin,die denken dat ze dat wel even zullen doen.En beginnen met dom aanvallen waar de tegenstander juist op zit te wachten.De 1e counter is meestal gelijk al een goal en dan gaan wij nog meer aanvallen om die goal weg te poetsen.
    Dat kun je tegen clubs als De Graafschap,Go Ahead,Willem 2 en Rkc wel doen maar Europees niet.
    Vind ik leuk
    Kuip +8481
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:11
    Begin maar met de waardeloze trainer eruit te gooien.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15840
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:43
    Op Vilhena, Jorgensen, Berghuis en van Persie na komt dat hele team tekort voor de Nederlandse top. Nu kunnen spelers als Clasie, van Beek en Toornstra op goede dagen het ook aan, maar het team is gewoon te zwak naar mijn mening.
    Maar zelfs dan was gisteren een immense blamage, deze vormen van laksheid en onderschatting zijn schokkend en onacceptabel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:24
    We moeten gewoon accepteren dat we in Europa niks meer voorstellen..
    Vind ik leuk
    Nar +555
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:45
    Nou, dit was gewoon een schande.... Heeft niets met niveau te maken, dit was gebrek aan instelling....
    Vind ik leuk
    mason +2044
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:50
    Dit had niks met onkunde te maken. Dit had puur met instelling en inzet te maken. Ik begon al voorin. Niemand die aanstalten maakt om die bal af te pakken. Ach, de achterhoede red zich er wel mee. Nee gvd jij moet mee verdedigen. Jagen op die bal storen die bende. Maar nee ik ga lekker kijken hoe een ander het oplost die vervolgens ook gaat staan kijken hoe een ander het oplost die vervolgens gaat kijken hoe de laatste het niet oplost en vervolgens een doelpunt tegen krijgt. Vieze luie klootzakken in het veld. Geld terug voor de meegereisde fans. Als een band een kut concert geeft moeten ze ook hun geld terug geven. Dit is hetzelfde. Het was een kut concert!
    Vind ik leuk
    COYG +6848
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:54
    Dat meeverdedigen liet Berghuis ook aan anderen over. Hij is een goede voetballer, maar heeft wel een slechte instelling. Een Amrabat vond dat hij in de basis moest spelen, nou nu weten we waarom dat nooit meer zal gebeuren. Ze waren verdedigend zo slecht.
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4725
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:18
    Berghuis is ontzettend nonchalant en probeert veel te weinig voor de makkelijke oplossing te gaan.
    De 1-0 valt ook weer nadat hij besluit een kut paas door t midden te geven die onderschept wordt. En wat doet Berghuis? Staat met de armen in de lucht omdat niemand zn pass begrijpt en vergeet mee te verdedigen. Zoals wel vaker overigens.

    Aanvallend laat hij vaak (gister niks) wat extra zien, maar t is geen team player.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:03
    Had ik in eerdere posts al gezegd dat ik klaar ben met Amrabat (en z'n praatjes)? Nee? Bij deze.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8243
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:24
    Amrabat en van Beek waren veruit de slechtste spelers gisteren. De rest was uiteraard ook al walgelijk slecht. Kan je nagaan.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10489
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:56
    Niet alleen in Europa hoor, niet zo bescheiden......
    ( 17 punten achter PSV geeindigt vorig seizoen )
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:47
    Zullen we die drie jaar daarvoor er ook ff bijpakken?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10489
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:55
    Ik heb al gesteld ( zie diverse bijdragen ) dat Gio de afgelopen 15 jaar de meest succesvolle coach is geweest voor Feyenoord.
    Eerlijk is eerlijk.
    Maar dat het probleem zich slechts voordoet Europees is niet waar, het laatste seizoen is dan de graadmeter natuurlijk.
    Feyenoord heeft ooit eens de Wereldcup gewonnen, onder mijn toeziend oog ha ha ha prachtig, maar kunnen we nu geen brood voor kopen....;) helaas
    Vind ik leuk
    mason +2044
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:30
    Word tijd voor een nieuwe frisse wind bij Feyenoord. En te beginnen bij de trainer. Ja van bronckhorst heeft het goed gedaan. Maar soms raakt de chemie tussen de trainer en de spelers gewoon op. En willen de spelers niet meer tot het uiterste gaan voor hun trainer. Dan zal je toch maatregelen moeten nemen, ongeacht het succes van wat de trainer bereikt heeft.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10489
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:41
    Je gooit de beste weg en laat al het andere zitten......

    Heb jij je ooit wel eens afgevraagd waarom Ajax zoveel verdient aan de in en verkoop van spelers en Feyenoord niet.....Waarom kan van Geel geen Sanchez kopen, waarom kan van Geel geen Lozano kopen ? ( en ik kan nog wel even doorgaan )
    Van Geel is een hopeloze TD zonder behoorlijk netwerk en zonder enige creativiteit en vindingrijkheid, "nou ja, dan Clasie maar"
    Gooi je beste Trainer van minimaal de laatste 15 jaar de deur maar uit en laat stoffige van Geel zitten.....( prima hoor ! )
    Vind ik leuk
    mason +2044
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:49
    Ik begrijp je frustratie ik heb dat met onze vriendelijke hamstra bij heerenveen. Elke keer maar transfervrije spelers halen en hopen dat ze een beetje uit de verf komen. En idd onze hamstra heeft ook geen netwerk net zoals van geel. Dus ik begrijp je volledig.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10489
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:00
    Nu met die nieuwe AD, zou het een prima gelegenheid zijn om eens grondig Feyenoord van kop tot staart door te lichten.
    Er kloppen meer dingen niet en wellicht is Gio ook voor verbetering vatbaar zo hier en daar, waarom niet?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:10
    Hoe komt die Hamstra dan bij Kongolo?
    Vind ik leuk
    mason +2044
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:31
    Weer een transfervrije speler waarvan ie denkt misschien word het wat.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:55
    Dat snap ik, maar als Hamstra geen netwerk heeft, hoe komt ie dan aan Kongolo?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:24
    Een afgang is het ...niet meer en niet minder.
    Vind ik leuk
    TheWatcher +173
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:25
    Je gaat wel lekker het seizoen in zo met die blessures. K ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen, maar ik denk dat Feyenoord blij moet zijn als ze de vijfde plek halen in de competitie. Maar je weet het nooit, misschien redden ze het nog
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10489
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:21
    Om niet te degraderen bedoel je ?
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2515
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:33
    Wel erg toevallig dat een aantal spelers er tegen PSV wel bij kon zijn, ook dat heeft met instelling te maken..
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4725
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:20
    St Juste en RvP zijn juist tegen PSV geblesseerd geraakt. Zijn de enige naast Botteghin (die om prive redenen thuis is gebleven - geen idee wat) die er niet bij waren tegen Trencin maar wel tegen PSV.

    Vilhena was geschorst.

    Dus niet van die onzin verkondigen hier Gyrostrol.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2515
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:27
    Let maar op,volgende wedstrijd zijn ze er gewoon bij..
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4725
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:29
    Dat zou goed kunnen. Dan hebben ze een week "rust" gehad ipv een paar dagen
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:02
    Klopt. Want dan is Vilhena niet meer geschorst.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:01
    Stierenpoep.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:34
    Na alle (jaarlijkse) zomerhoop dat het nu eindelijk weer de goede kant op zou kunnen gaan met het Nederlandse voetbal, was dit een ontluisterende week.

    Alle goede voornemens ten spijt, laten zoveel voetballers het afweten op het moment dat het werkelijk ergens om gaat. Europees, maar ook tijdens PSV - Feyenoord was het allemaal niet best. Veel te veel van die jongens denken dat hun talent alleen, of het feit dát ze er staan, genoeg is om wel even te winnen.

    Voetbal, zoals zoveel dingen in het leven, is 20% talent en 80% hard werken. Zelfs CR7 heeft dat begrepen. Als deze gasten niet heel snel leren dat je elke wedstrijd met volledige focus en een ijzeren wil om te winnen in moet gaan, dan gaat het ook dit jaar internationaal niets worden.

    En als de volop aanwezige talenten in Nederland dit niet heel snel gaan beseffen, dan hebben we opnieuw een verloren generatie voetballers die in potentie heel erg goed zijn, maar uiteindelijk een matige erelijst zullen kennen.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 07:35]
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6582
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:48
    Niet zelfs cr7, juist cr7.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:49
    Eens.
    Vind ik leuk
    dezink +1155
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:38
    Het gehele team zakte door de ondergrens , niet alleen deze 4 spelers.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11310
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:59
    Maar deze vielen het meeste op en hebben wat meer concurrentie
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6582
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:18
    Wel vooral deze 4. Ook omdat je van hen inmiddels juist wel iets verwacht.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:39
    Wat een geweldig schouwspel hebben we gezien van Feyenoord. Wat een acteurs, wat een gevoel voor drama. Shakespeare zou er jaloers op zijn geweest. Geen inzet, geen voetbal, geen plezier, verdedigend een ramp, geen goede aanval gezien.
    Dit was emotie ten top. Prachtig gewoon. Heerlijk genieten geblazen, van zo'n aftocht. Applaus.

    Het was werkelijk een mooi drama, maar 1 keer is genoeg geweest voor dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:01
    Geen paniek Wim. Zo slecht speelt een ploeg doorgaans niet twee keer in een seizoen. Kan me niet voorstellen dat ze maximaal presteerden. Dan zeg ik het toch netjes hé.
    Alhoewel het niet mijn cluppie is voelde dit afgrijselijk aan.
    Vind ik leuk
    ElStylisto +421
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:49
    Je kon ze allemaal wisselen. Sven Van Beek stelde het meest teleur
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:51
    Wat heeft feyenoord het nederlandse voetbal weer voor lul gezet prutsers !!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:02
    Danny1974, kom er maar in.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:22
    Ja, waar is Danny toch?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:32
    Zijn 'snaveltje' is ook getemperd voorlopig \.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10833
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:09
    Danny zit heel ver in z'n grot, zover dat hij zelfs geen wifi signaal heeft.Hij heeft mij laten weten dat hij daar voorlopig nog blijft zitten.Hij wil niemand meer zien.
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:57
    Ik mis hem wel een beetje hier, ja.
    Vind ik leuk
    Jajem +483
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:04
    Ze hebben verloren dat is voetbal , en nu de hele dag er over zeiken is kansloos. Ze moeten gewoon focussen op de Eredivisie en de KNVB beker, pak een prijs en iedereen is het weer vergeten..
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:16
    Het seizoen kn al niet meer kapot in Rotterdam. Net als vorig jaar is er alweer een prijs gepakt toch?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:07
    Ik hoor iedereen de vaste namen noemen die zo slecht waren.... maar WTF onze prima donna berghuis.. onze beste man liet na de eerste minuut al zien dat dit eigenlijk te min voor hem was.. wat een klote instelling heb die gozert..
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4725
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:27
    Helemaal mee eens.
    Aanvallend vaak een meerwaarde, maar zo ontzettend vaak de bal kwijt op gevaarlijke plaatsen. En puur en alleen omdat hij te makkelijk en te nonchalant denkt en het vertikt om een bal terug te veroveren.

    Zo viel de 1-0 ook weer gister
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:08
    Lekker wakker worden zo 😶
    Vind ik leuk
    ritje +313
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:09
    hallo Als je al ondergrens bent ! Dan kun je volgens mij niet verder zakken! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:15
    Ik hoop echt dat dit de ondergrens was.

    Wat denk jij?
    Vind ik leuk
    Camacho +189
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:10
    ‘Ze moeten vanaf nu alle wedstrijden zien te winnen’
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:57
    Hahaha.
    Vind ik leuk
    ritje +313
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:14
    hallo AJAX wordt altijd afgeshilderd als arogant? maar gisteren liet Feyenoord zien wat arogantie is! Trencin? waar praten we over! Het is het toppunt van arogantie! Ze dachten dat cluppie rollen we wel even op! Het commentaar van JAN EVERSE was de juiste! mvg ritje
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1467
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:17
    Je zou maar in het uitvak gezeten hebben....
    Vind ik leuk
    NickA +65
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:42
    En deze moeten gecompenseerd worden door de hele selectie. Complete wanvertoning !!!!!!
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1467
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:45
    Nou nou 13 euro voor de ticket. Dan de reisvergoeding graag
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:26
    Vraag me af of de spelers, trainers en TD zich iets van de wanvertoning aan zullen trekken die de ochtendkranten schrijven. Ik ben er in ieder geval nog dood en doodziek van. Maar ja, ik ben maar een supporter maar wel eentje die het zich verschrikkelijk aantrekt wat er gisteravond is gebeurd. Hoop wel dat spelers, trainers en de TD goed hebben geslapen vannacht want ik in ieder geval niet.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:56
    Ach, als ze ooit nog denken de stap naar het buitenland te kunnen maken, dan kunnen ze dat na gisteravond wel vergeten. Ze hebben de club maar vooral zichzelf ontzettend voor lul gezet.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10833
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:12
    Zet t van je af man, relativeer, er zijn belangrijke dingen in t leven dan een spelletje met een bal.Ik zou t veel erger vinden als ik morgen m'n salaris niet ontvang of 1 van m'n familieleden ziek wordt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
    Je hebt gelijk en gelukkig komt de realiteit van het leven weer boven drijven en ga ik weer beseffen dat maar 1 ding in het leven belangrijk is en dat is gezondheid.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10833
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:27
    Zo is t maar net, als je druk gaat maken over Nederlandse teams leg je eerdaags met een hartinfarct in t ziekenhuis.
    Vind ik leuk
    JWK +493
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:28
    De reserves hebben het nagelaten om Gio te overtuigen om hen in het vervolg op te stellen!
    Het was zo’n blamage als Ajax speelde in 2016 tegen Rostov.
    Vind ik leuk
    Glenn55 +112
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:13
    Ja als iedereen inclusief de vaste waarden slecht spelen, worden de reserves dan extra zwaar beoordeeld? Is dat fair? Natuurlijk zou ik ook willen dat we super invallers hebben, maar het is niet zo. Wilt niet zeggen dat die reserves geen echte kans mogen krijgen. Als t team heel goed speelt en je laat ze invallen zullen ze best ook aardig spelen, zo werkt dat nu eenmaal. Ik had ook gehoopt dat Amrabat bijvoorbeeld zich zou oprichten, maar helaas, ook hij kon dat niet! Ik neem de vaste waarden meer kwalijk, Berghuis, Toornstra, vd Heijde en Classie ( vanwege zijn ‘ervaring’), die hadden de boel op sleeptouw moeten nemen. Niks van dat alles, de 1-0 was ( voor de zoveelste keer) knullig en dom balverlies ( zo irritant nonchalant vaak) van Berghuis, de rest gaf niet thuis, heel slecht, en dan dromen van grote club in t buitenland??? Pffft , hou op zeg! Toonstra heeft de laatste tijd ook zo’n vedette neigingen, doe me een lol, matig voetballer die in de Eredivisie leuk doet soms, maar het is zijn plafond!!!!!! Natuurlijk zal je bij een buitenlandse topclub beter ogend omdat de hele team veel betere voetballers heeft dan bij de eredivisie, maar zodra ze zelf Eem team moeten dragen dan vallen ze zwaar tegen. Genoeg voorbeelden, bijvoorbeeld Wijnaldum om een te noemen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:31
    De verdediging was on te huilen
    Van beek en Nieuwkoop werden gewoon omlopen !!!
    Boetius was veel beter als Larsson
    Eigenlijk was de hele basis onvoldoende
    Om te schamen!!!!
    Wat zullen ze in Eindhoven en Amsterdam gelachen hebben😡
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:35
    Helemaal niet zelfs, denk dat we allemaal mee hebben zitten huilen.. In Europa moeten we achter alle Nederlandse clubs staan. Alleen 'supporters' die andere clubs malaise gunnen zullen kunnen lachen, maar die moet je toch niet serieus nemen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:39
    Denk je dat nou echt?
    Die Ajacieden lachen zich echt de blubber!
    Waren we allemaal maar zo loyaal!
    Ik snap jou wel, maar jammer genoeg zit de maatschappij anders in elkaar!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:41
    Heb je mijn profiel niet gezien? Ben zelf Ajacied maar dit gun je het Nederlands voetbal niet.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3359
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:09
    Ik ook niet
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:56
    Nee. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar dit stukje Amsterdam vond het gruwelijk.

    Oprecht medelijden en schaamte. Zoiets.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:11
    Hier sla je de plank volledig mis.
    Ik als Ajacied baalde als een stekker na afloop van deze wedstrijd..
    Dit is verschrikkelijk voor het Nederlands voetbal en de punten die we hard nodig hebben!

    In de competitie mogen ze op hun bek gaan en gun ik ze niks maar Europees sta ik ook te juichen voor PSV en Feyenoord!
    Vind ik leuk
    JWK +493
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:24
    Tuurlijk lachen wij daar in Amsterdam niet om man!
    Dit is gewoon regelrechte drama en slecht voor de puntjes die we hard nodig hebben!
    Vind ik leuk
    Ryan82 +983
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:40
    Vanaf het moment dat Feyenoord bijna failliet is gegaan heeft het goed doorgepakt met zijn eigen jeugd. Vanuit die basis is de club weer financieel gezond. Van Geel heeft dit goed gedaan. Na het kampioenschap heeft van Geel verschrikkelijke aankopen gedaan. Ook Gio presteert niet meer. Beide zijn verantwoordelijk met de puinhoop die er nu is. Je kan over tactiek praten, over andere spelers maar met dit spelersmateriaal ben je KANSLOOS. Jeugd lijkt ook totaal niet klaar voor de top. Er moet een elftal komen die speelt in de Keuken Kampioen divisie zoals ajax psv. Het niveau moet drastisch omhoog. Ook spelers scouten. Met Ayoub, Amrabat, van der Heijden, Tapia, kom je er echt NOOIT.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13527
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:40
    "Ricardo Moniz de thuisploeg in de slotfase nog naar voren dirigeerde. 'Zo van: er kan nog meer bij. Uitdagen leek het bijna van de Nederlandse coach.'

    AD kent Moniz niet zo heel erg goed dus want dat doet ie zijn hele carriere al, zijn ploegen ten alle tijden naar voren jagen.

    En om er nou 3 of 4 uit te pikken gaat ook nergens over.
    Normaal kan ik er bij zo'n zeperd nog wel 2 of 3 uitpikken die ik niks wil verwijten maar gisteren was echt iedereen zwaar kut.

    En dan kom ik gewoon weer terug op die gekke Michiel Kramer... maar sinds die weg is, is er geen plan B meer ook.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:54
    Het AD... Sinds wanneer hebben zij nog een nieuwswaardig sportartikel uitgebracht? Het is niet mijn krant maar De Telegraaf vind ik de laatste jaren sterker.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13527
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:59
    Enige waar die sport"journalisten" bij mij voor dienen is om het ten alle tijden oneens te zijn met ze.
    Het is echt droevig gesteld met hun "kennis"
    Niet alleen hier hoor. Buitenland net zo erg

    Als ik tijdens de Spaanse bekerfinale na die assist van Cillissen een verslaggever hoor zeggen "You would expect that from someone coming from the Ajax youth academy" dan denk ik bij mezelf dat zo iemand wel heel erg makkelijk zijn geld verdient.

    Vind ik leuk
    NickA +65
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:40
    Verdedigend lachwekkend. Sven en Bart dramatisch. Hoe er gedekt wordt is amateur niceau 4de klasse. Het is al te laat Van Geel had moeten opschonen maar is blind gemaakt door alle prijzen.
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:52
    Die van Beek is toch echt geen schim meer van het grote talent dat bijna iedereen in hem zag. Dit was wel heel erg slecht hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:42
    Amrabat is gewoon een dikke miskoop. Heb nooit begrepen wat ze in hem zagen.
    Vind ik leuk
    Spekholz +531
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:47
    Zwaar triest dit..
    Vind ik leuk
    Floaz +933
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:50
    Nu snap ik waarom ze weghorst wilden voor een prikkie
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:51
    Temperatuur en kunstgras is voor Feyenoord wel degelijk een goed excuus. In het kampioensjaar werd onder dergelijke omstandigheden zomaar met 3-0 van Excelsior verloren...

    Kom op. Niet treuren en er vol op volgende week.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:53
    Telegraaf legt vinger op de zere plek. Die vier spelers hebben komende zes maanden nergens meer recht op.
    Vind ik leuk
    heur es +780
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:54
    Bravo Ricardo!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:54
    Over het paard getilde en arrogante jongens, dat zijn heel veel spelers van de Nederlandse topclubs. Topclubs? Al lang niet meer, wat Feyenoord in Slowakije liet zien was bitter slecht, onderschatting, arrogantie (geen training op het kunstgras veld), niet wisselen (of veel te laat), excuses. Wat moet er in Nederland gebeuren. Een basis inkomen voor alle spelers, en een bonus op basis van inzet, spel, en prestatie. Willen de spelers dat niet, laat ze dan mooi naar een andere club gaan. Resetten die hele voetbalwereld.
    Vind ik leuk
    Jahike +312
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:02
    Word er gewoon heel triest van. Eerst hoop je nog dat vorig jaar de negatieve uitzondering was. Dat het allemaal wel meevalt met het niveau van het Nederlandse voetbal. Maar het is nog niet eens half augustus en die hoop is alweer helemaal verdwenen. Gelukkig hebben we minstens nog PSV en AJAX in de Europa League. Hopelijk kunnen ze daar wat punten pakken voor de Europese ranglijst. Ik noem bewust de Champions League niet omdat ik ten eerste denk dat ze zich niet gaan plaatsen en ten tweede, mochten ze zich wel plaatsen, heel weinig punten gaan pakken. Er wordt veel van Ajax verwacht. Hebben goed ingekocht. Maar het blijven spelers die ook voor hun buitenlandse avontuur al in de Eredivisie speelden. Leuk dat ze terug zijn hoor, maar wanneer het echte supervoetballers waren, hadden we ze never nooit teruggezien in Nederland. Ajax wil graag het Bayern Munchen van Nederland worden. Zal mooi zijn. Bayern presteert ook in Europa. Dat wordt voor Ajax een stuk lastiger. Hopelijk wordt Ajax niet wat Celtic in Schotland is....

    Daarom is het misschien zelfs wel beter dat de CL niet wordt gehaald. Leuk voor het binnenharken van poen voor beide clubs, maar het Nederlandse voetbal heeft behoefte aan punten!
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:08
    Nou ja, er wordt iig hard gewerkt om CL voetbal in de toekomst onmogelijk te maken. Om van verdere pijnlijke momenten gespaard te blijven lijkt het me dan ook gewoon beter om in de toekomst alleen nog PSV en Ajax af te vaardigen. Niet dat die zo succesvol zijn, maar daar zie je tenminste een keer in de zoveel jaar nog een aardig resultaat...
    Vind ik leuk
    Jahike +312
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:16
    Verlang terug naar de tijd van de Europa Cup 1. Alleen landskampioenen en van geplaatste ploegen had nog niemand gehoord. Waarom geen Munchen-Barcelona in de eerste ronde? Dat was de charme van dit toernooi. Het huidige toernooi heeft helemaal niets mer "Champions" te maken. Is een gedrocht van een toernooi geworden met ieder jaar dezelfde potjes. Speeltje van de UEFA en de rijke clubs.
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:18
    Komt nooit meer terug. Het voetbal is een speeltje voor rijke lui en grote landen geworden. Jammer, helaas.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +699
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:05
    Te bizar, ik had niet de illusie dat we Trencin even zouden oprollen! Maar wat is er mis mee om alleen maar ballen tegen te houden gokken op een counter voor het uit doelpunt en dan thuis in een volle Kuip het afmaken? Kortom: Naïef gespeeld, dag Europese campagne!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:09
    Wat een schande voor net Nederlandse voetbal en wanneer gaan we nu eens op resultaat voetballen. Voetbal verandert van Bronkhorst met z'n waardeloze tactiek. Clasie terug halen als verlosser haha. Nee Feyenoord heeft echt een waardeloos elftal word helemaal niks dit jaar. Je moet een paar toppers hebben en buiten van Persie die niet altijd kan spelen heb je echt spelers die bij AZ of Heerenveen moeten vrezen voor een basisplaats. Overigens hoe dom om Van Persie te laten spelen en de johan fruitschaal dit is toch 100keer belangrijker.
    Vind ik leuk
    Man U +20
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:09
    Is te hoog gegrepen voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    tremere +733
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:13
    Wat was gisteren een martelgang zeg, Feyenoord zakt wel vaker door de ondergrens maar gisteren was nog erger dan Feyenoord in de crisisjaren. Hoe de verdediging keer op keer werd opengereten was een verschrikking om te zien. Tegen PSV vond ik ons wel aardig spelen maar dit was om te janken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:17
    Waarom al de verbazing? Als Feyenoord tegen het 4-3-3 systeem van Ajax speelt verliezen ze altijd met grote cijfers!
    Vind ik leuk
    Guust +5802
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:19
    Toch is het wel apart, financieel zijn ze toch aardig gezonder geworden wat tot meer mogelijkheden lijd, hebben toch ook wel prijzen gelakt waaronder een landstitel, en dan zo tegen Trencin spelen, maar daar heeft niet alleen Feyenoord last van tegen dat soort clubs maar bijna alle Nederlandse clubs. En Ajax en PSV zijn er ook nog niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:22
    Hier moet Ajax op reageren. Verkoop Neres voor 40 miljoen en haal Berghuis terug voor 10-12 miljoen. Speelt Berghuis Europees voetbal en doet mee voor het kampioenschap. Feyenoord ontvangt een mooie som geld en kan wellicht op de transfermarkt proberen nog wat te maken van het komende seizoen.

    Kortom alleen maar winnaars
    Vind ik leuk
    Christiano +1084
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:35
    het was hemeltergend slecht gisteren. Er zat niks in: geen inzet, geen verbetenheid, geen voetbal, geen wil om te winnen.
    Wat mij betreft een dieptepunt om heel snel te vergeten.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27613
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:39
    Bij een valse start van Gio in de Eredivisie is hij de eerste trainer die ontslagen zal worden. Eigenlijk had hij na de bekerwinst moeten stoppen. Houdbaarheidsdatum lijkt bereikt.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5670
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:45
    Ik vind het zo zonde van dat europese ticket! Ook van die van AZ trouwens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:46
    Zelden zo'n wanvertoning gezien van een Nederlandse ploeg. Ongekend.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:48
    Ik wil natuurlijk geen olie op het vuur gooien, maar je zou zondag maar naar De Vijverberg moeten..... ;)
    Vind ik leuk
    Luka123 +101
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:56
    Als het zo al tegen de nr. 5 van Slowakije gaat maak ik me zorgen als ze tegen Vitesse, ADO en AZ moeten spelen...
    Vind ik leuk
    merlijn +22
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:07
    Punt 1 heeft Trencin een geweldige trainer nuchter en eerlijk. Hij heeft van deze ploeg een goed draaiend en aanvallend ingestelde ploeg gemaakt. Zowel hij als Tseu la L. zijn aanhangers van de Johan Cruyff school. Verder spelen al onze toppers en de lichting daaronder allemaal in het buitenland. Wat rest is een middelmatige voetbalcompetitie waarvan meer dan de helft meent dat ze toppers zijn. Dus mentaliteit van veel spelers laat te wensen over. Dan de voorbereiding. Hoe krijg je het in je hersens om pas de avond ervoor daar te arriveren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:11
    Eredivisievoetbal stelt eigenlijk al jaren niet veel meer voor.
    Dat merk je nu wel.
    Vind ik leuk
    johny +60
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:14
    Onbegrijpelijk met alle respect voor AS TRENCIN dat dit clubje het grote Feyenoord doet uitschakelen voor deelname aan de Europa League. 4 - 0 een klinkende nederlaag voor Feyenoord. Van Bronckhorst zoals hij zei voor de wedstrijd dat het moeilijk zou worden met 6 basis spelers niet erbij. Nou er werd toch door Martin van Geel gezegd dat de Feyenoord selectie breed genoeg was en dat er daarom geen versterkingen meer nodig waren.Maar nu dan Ziet hij dat het nu wel hard nodig is voor versterkingen,en voor spelers zoals van Beek - Nieuwkoop - Amrabat en Larsson die gewoon niet voldoen aan de kwaliteiten van Feyenoord uit de selectie te laten zij hadden de kans om zich te bewijzen maar faalde op alle fronten dus niet selectie waardig. Bylow is nog niet goed genoeg voor 1 ste keeper dat is Vermeer. Daarom moet Martin van Geel ingrijpen en nieuwe spelers zoals Janmaat en Fer erbij halen dit zijn spelers met een Feyenoord hart en veel ervaring en deze spelers maken de selectie sterker,Deze heb je hard nodig in dit nieuwe seizoen .
    Vind ik leuk
    rinirat +2926
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:15
    We vergeten Toornstra nog te vermelden al maanden de slechtste Feyenoorder het lijkt of hij met een zak aardappelen op zijn rug loopt.
    Heeft een redelijke techniek maar komt niet voor uit.
    Zijn commentaar na afloop was ook om te huilen.
    Feyenoord heeft niet alleen een zwakke aanval maar ook een zwak middenveld,dan wil ik het niet eens hebben over verdedigers.
    De zwakste schakel is echter je trainer.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1048
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:15
    Deze spelers zijn een schande voor Feyenoord.
    Denk eens aan al die simpele zielen, die telkens weer uit hun trieste volksbuurt of vanaf het platte land met de brommert naar het stadion gaan.
    Die hebben verder niets en klampen zich krampachtig vast aan dat zootje. Ze hebben zelfs een groot deel van hun uitkering over voor een seizoenskaart.
    Vind ik leuk
    kees ee +652
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:25
    . . en hadden we nu gezien dat 't NIET van geld afhangt !!, want dat maakt meer kapot dan je lief is ??
    Vind ik leuk
    Savicevic +425
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:29
    Los van dit schandalige optreden had ik nog een andere reden om naar de tv te schreeuwen. Dat was tijdens het interview met Gio na de wedstrijd. DE essentiële vraag werd niet gesteld, nl: 'je staat in de rust met 3-0 achter, waarom besluit je dan niet om te wisselen!!!!! Je gaat doodleuk met dezelfde elf spelers aan de 2e helft beginnen" Kan iemand mij dit uitleggen??? Is dit bewijs van het tactisch onbenul wat v Bronckhorst is?
    Vind ik leuk
    Joske1956 +202
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:30
    Ik heb er van genoten. Toen ze in 010 voor het eerst sinds 18 jaar een schaal werd opgehaald, werd er geschreeuwd of de derde wereldoorlog was gewonnen. Of Nelson Mandela was opgestaan. Na het winnen van JC schaal werden ze alweer kampioen. Nu hoor je niemand over die wanvertoning van gister. Net zoals ze beschamend met 10-0 tegen PSV de bietenbrug op gingen. Waren ze ook muisstil. Dan gaat mijnheer Been gister ook nog zijn gal spugen over dit Feijenoord terwijl hij de verantwoordelijkheid had over dat drama van tien tegentreffers in Eindhoven destijds. Hoe hypocriet kun je zijn. Wel voorop lopen in de 010colonne van leedvermaak als het Ajax slecht gaat, over hun eigen maleisse hoor je ze niet.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 09:24
    Joske ben je toevallig gehuwd/samen wonend met een Rotterdamse met veul hoofdpijn JONGUHHH.
    Vind ik leuk
    Joske1956 +202
    zondag 12 augustus 2018 om 09:38
    Niet gehuwd of zoiets. Wel familie in Rotterdam op 4 verschillende plekken waarvan ik sinds donderdag jl niets meer hebt gehoord. En wat ik al zei.....18 jaar lang niet een keer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:32
    Wou als Twente supporter toch even gal spugen. Ik heb de wedstrijd niet gezien maar wat zetten jullie weer een wanprestatie neer in het buitenland!
    Een heuse poging om onder de druk uit te komen zeker?
    Vind ik leuk
    isnake +2602
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:43
    Alles op de Cruijff schaal gegooid en dan niet genoeg over hebben voor deze wedstrijd?
    Prioriteiten kwestie?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:45
    Feyenoord gaat niet failliet maar gaat ten onder aan onkunde..wat hier gebeurd is een schoolvoorbeeld van prutswerk..er zijn kleinere clubs die met transfergeld beter omgaan dan wij...Stefan Freund van FC Augsburg is zo'n TD...die heeft voor elke positie van zijn selectie 4 spelers op zijn lijst..1 duitse speler tussen 18 en 25 en 1 duitse speler 25-30 jaar..en hetzelfde heeft hij in dezelfde categorie 2 buitenlanders..verkoopt er 1..koopt er 1..niet zoals feyenoord..1 spits verkopen
    .3 linksback en 2 rechtsbacks en 1 extra keeper
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:54
    Allemaal in de verkoop doen,lopen allemaal naast hun schoenen en presteren hebben we gisteren wel gezien.
    niks van Bronckhorst zijn schuld maar allemaal ook bestuur.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:56
    Mensen begrijpen jullie wel dat martin van geel ons gered heeft jaren geleden stonden we aan de afgrond en nu zijn we daaruit ja misschien heeft feyenoord niet de beste spelers nee omdat er op dit moment niet se financiele mogwlijkheden zijn die ajax en psv wel hebben want feyenoord heeft nog schulden bij investeerders die invensteerders zijn aangetrokken door van geel en die hebben feyenoord gered dus kritiek op van heel omdat er geen betere spelers staan nou toevallig omdat feyenoord geen geld ervoor heeft en misschien moeten we trots zijn op onze selectie die minder is dan dat van psv of ajax maar wij hebben wel 5 prijzen in de afgelopen jaren dus inplaats van allen maar afkraken hoor je ze te steunen en ja van gister was dramatisch maar ga zlef maar op het veld staan of op de plek van van geel kijken wat jij er van bakt
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:49
    Wat een ongelofelijke onnozele bullshit reactie.... het feit dat van Geel inderdaad veel voor de club gedaan heeft heeft geen zak te maken met de ongelooflijke zielige wanvertoning van gisteravond.... ze hebben niet alleen de fans van Feyenoord in de steek gelaten maar ook het Nederlandse voetbal....straftraining..... met punaises in de schoenen door heel Rotterdam deurtje voor deurtje afgaan en excuses aanbieden...... en daarna nog blootvoets de rest van Nederland....de coach ook.... en als PSV....mijn club of Ajax dit ook presteert precies hetzelfde...
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:13
    Ik vond deze wedstrijd ook wel hét verschil tussen trainers/coaches. De een doet maar wat en heeft zijn elftal slecht voorbereidt en de andere weet wat ie doet en heeft zijn elftal uitstekend voorbereidt.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4143
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:20
    "Voetbal begint met instelling. Met de échte wil om er, ook tegen een mindere tegenstander, alles van te maken".

    Oeps, daar begint het al, de tegenstander was op alle fronten de betere, technisch en tactisch. Het is nou niet dat deze tegenstander zoals AZ onlangs nog mee maakte tegen een muur op moest boksen omdat de tegenstander zich 90 minuten in het strafschopgebied ingroeven, nee, puur voetballend domweg de mindere.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2306
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:29
    In dit stadium zou feijenoord in de eredivisie ook zo tegen een zepert aan kunnen lopen bij bv emmen uit
    Vind ik leuk
    grptje +107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:37
    Of zondag al veel blessures
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2306
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:47
    Denk dat ze beetje nieuwe injecties nodig zijn... Net als bij ons was vorig seizoen 2e helft het plezier eruit.. En nu hebben we weer veel frisse jonge nieuwe spelers... Te lang met dezelfde oudere spelers blijven spelen is niet goed
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:50
    Die wedstrijd tegen emmen gaan ze zeker verlliezen. Zeker weten.
    Vind ik leuk
    ronnieb +583
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:45
    MVG moet bij de vrienden langs om geld op te halen voor versterkingen: linksback, rechtsback en een echte goede linksbuiten hebben we nodig en een derde goeie spits kan ook geen nkwaad als Nicolai lang geblesseerd is. Van Beek, Nieuwkoop, Verdonk en Amrabat verkopen/verhuren. Niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    jari11 +1134
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:06
    Leuk dat geleuter over dat clubs failliet gaan. Tuurlijk niet! Het belangrijkste is dat wij nu 13de staan op de lijst van europese clubs. onder Denemarken, Mind you DENEMARKEN HAHAHAHA. Iedereen moet zich schamen. Waarom met een b garnituur aantreden tegen een velle tegenstander? We komen nooit meer te boven als Nederland Zijnde
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:08
    Het Gio effect is echt uitgewerkt, het kampioenschap was maar een incident. Lijkt mij het beste voor Feyenoord om zsm afscheid te nemen van Gio, hopelijk nog via de voordeur gezien zijn status.

    Heeft Feyenoord niemand rondlopen die het zou kunnen overnemen? Of iig aan de staf worden toegevoegd
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:34
    Schandalig en slecht voor de Europese punten... Bah!
    Vind ik leuk
    grptje +107
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:36
    Kunnen ze zondag nog wel een elftal opstellen wie komt er terug uit de blessures
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:43
    Bedankt voor wederom een stuk gezichtsverlies in Europa Feyenoord.... welke club dit ook presteert of het nu Feyenoord PSV of Ajax is of een van de andere Nederlandse clubs....zo zo slecht voor het Nederlandse voetbal... laat die spelers maar blootvoets in Siberië bij -42 een marathon lopen...... mooie straftraining... de coach mag trouwens meelopen....
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:42
    Neem niet de rest van Nederland,want dat brandhout huist in Rotterdam!
    Vind ik leuk
    broedkip +1794
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:47
    Wordt het geen tijd om de coach, hoe een lieve jongen het me ook lijkt, te vervangen?
    Vind ik leuk
    poklane +5227
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:58
    Nieuwkoop, Amrabat en Larsson kan je afschrijven. Van Beek vorig seizoen nog wel wat aardige wedstrijden gespeeld, maar die andere 3 zakken als ze mogen spelen altijd door de ondergrens, en Nieuwkoop heeft ook nog is het probleem dat hij letterlijk geen 90 minuten kan spelen zonder geblesseerd uit te vallen. Alle 3 afschrijven, in de pikorde achter de jeugd zetten en op de transferlijst ermee, het is niks.
    Vind ik leuk
    johny +60
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:58
    Als een speler blundert word hij naar de belofte over geheveld dit moet ook gebeuren met Van Bronckhorst hij heeft afgelopen seizoen veel geblunderd en nu maakte hij een nog grotere blunder wat de naam Feyenoord geen eer aan doet in de voetbal wereld.Van Bronckhorst krijgt deze spelers niet aan het spelen ze liepen als zoutzakken op het veld.Een goede tip laat van Gastel het maar overnemen slechter kan het niet worden.
    Vind ik leuk
    Sparks +263
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:03
    Tja misschien moeten we dan toch maar eens gaan informeren bij Tottenham over Janssen.
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 09:16
    Geen excuses voor deze massale Wan vertoning,maar om er nu 4 te veroordelen vind ik kortzichtig.
    Als deze 4 het verschil zouden hebben moeten maken,hadden ze allang een basis plaats gehad.
    Collectief falen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws