'Binnen een jaar heeft Den Bosch een buitenlandse trainer, ik zet er 100 euro op'

'Binnen een jaar heeft Den Bosch een buitenlandse trainer, ik zet er 100 euro op'

Gepubliceerd: zondag 19 augustus 2018 om 12:00zo 19-08-2018 om 12:00

FC Den Bosch kwam deze zomer tot een akkoord met de Georgiër Kakhi Jordania over een overname van de club. Hans Kraay denkt dat er binnen een jaar een buitenlandse trainer voor de groep staat.

Dat voorspelt hij zondagochtend op FOX Sports bij De Tafel van Kees. Hij durft er zelfs een weddenschap voor af te sluiten met de eveneens aangeschoven FC Den Bosch-directeur Paul van der Kraan. "We zetten er geld op dat er binnen een jaar een buitenlandse trainer is. Ik zet er honderd euro op, Paul", zegt Kraay. Van der Kraan durft die weddenschap wel aan.

De directeur stelt verder dat hij vindt dat de huidige trainer goed omgaat met de situatie. "Ik weet niet hoe de toekomst eruit gaat zien, maar ik weet wel dat Wil Boessen onder alle omstandigheden zichzelf blijft. Dat is denk ik ook een goede eigenschap", stelt hij.

Poll

Gaat FC Den Bosch onder Jordania de Eredivisie halen?

(13552 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 19 augustus 2018 om 12:01
In ieder geval zijn die buitenlandse trainers vaak beter dan Hans Kraay.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
zondag 19 augustus 2018 om 12:02
Zet Hans voor die groep is hij ook minder op de buis
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 12:02
Als het nederlands voetbal gered kan worden met buitelands geld, ben ik voor. Maar tot nu toe heeft het zijn vruchten nog niet afgeworpen, ik doel op bijv. Roda
Vind ik leuk
Rodajc +18136
zondag 19 augustus 2018 om 12:06
Dat komt omdat er wat vertragingen zijn opgelopen waar Korotaev niets aan kan doen, naar het nu sterk schijnt. Het is dat we Caanen in dienst hadden, de meest waardeloze td ooit, maar ik zou niet weten wat de negatieve gevolgen van Korotaev tot nu toe zijn?

Verder hebben Vitesse, ADO en Fortuna zich wel degelijk ontwikkeld en zijn de resultaten er duidelijk op vooruit gegaan bij deze clubs.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 12:07]
Vind ik leuk
Markieee +1058
zondag 19 augustus 2018 om 16:33
Aan je profielfoto te zien ben je er waarschijnlijk wel van op de hoogte dat Roda afgelopen jaar is gedegradeerd.
Vind ik leuk
Rodajc +18136
zondag 19 augustus 2018 om 16:36
Dus?
Vind ik leuk
Markieee +1058
zondag 19 augustus 2018 om 17:15
Dus daar is je negatieve gevolg.
Vind ik leuk
Rodajc +18136
zondag 19 augustus 2018 om 17:21
Dat komt door de gedwongen afwezigheid, niet door de door beide partijen gewenste aanwezigheid van Korotaev.
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
zondag 19 augustus 2018 om 12:09
Het zijn lapmiddelen voor de korte termijnsuccessen en daar moet de KNVB paal en perk aan stellen. Iedere club mag maar 2 spelers van verschillende partijen huren om zo de eigen jeugdopleidingen veilig te stellen. Lieden als Jordania willen succes huren maar de enigste partij die daar beter van wordt is de verhuurder.
Vind ik leuk
koosje +1007
zondag 19 augustus 2018 om 12:53
Als we naar Engeland kijken. zijn heel veel clubs in handen van buitenlandse mensen. Denk dat Engeland de beste en leukste competitie van de wereld heeft. Dus laat maar komen die centen!!!
Vind ik leuk
stratumseind +191488
zondag 19 augustus 2018 om 12:02
ik denk dat schreeuwerd kraaij dit keer gelijk heeft
Vind ik leuk
HansVites +5995
zondag 19 augustus 2018 om 12:06
Ik denk ook dat Kraay gelijk heeft, bij Vitesse vloog toen Theo Bos er uit en kwam die prutser van een Ferrer, waardoor we toen bijna de nacompetitie ingingen op 1 doelpunt verschil
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 12:14
José Mourinho...
Vind ik leuk
Blindsy +17233
zondag 19 augustus 2018 om 12:21
Ik zet er 300 lari of 7700 roebel op.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 12:28
Hans vergeet te vertellen dat de buitenlandse trainers ook gewoon verder zijn dan de Nederlandse trainers. Probleem is dat we heel ver achterlopen, maar dat de Nederlandse trainersgilfe nog steeds denkt het uitgevonden te hebben. Daarnaast, btie domme reactie van Kraaij de meeluller. Het Vitesse onder Jordania had met Bos, vd Brom, Rutten, en Ferrer precies 1 buitenlandse trainer die na een jaar weg was.
Vind ik leuk
Mr bien +5859
zondag 19 augustus 2018 om 12:29
Ik denk dat buitenlandse trainers nog niet eens zo slecht idee is.
Ervaring uit een ander land hoeft niet slecht te zijn.
Bij de meeste topclubs zitten ook buitenlandse trainers
Vind ik leuk
peinke +2253
zondag 19 augustus 2018 om 13:07
Wat een stelletje slapjanussen die Kraay en Jansma. Die komen niet op het idee dat die zoon, de oh zo slimme, doordachte, rustige en getallenteerde 23-jarige topper Jordania een stroman is en dat papa Jordania aan de touwtjes trekt. Belachelijk dat journalisten die niet een keer vragen of suggereren. Maar ja, zo langzamerhand doet in heel Nederland crimineel Europa z'n intrede en daar moeten we dan blij mee zijn. Hoe triest is dit voetballand!
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 17:36]
Vind ik leuk
Spekholz +546
zondag 19 augustus 2018 om 13:07
Boessen is weg zodra ze 3 wedstrijden niet winnen..
Vind ik leuk
Nbl +829
zondag 19 augustus 2018 om 13:34
Lekker hansie . Houdt waarschijnlijk wel zijn jasje aan . Als het even tegen zit !
Vind ik leuk
Paul1982 +11957
zondag 19 augustus 2018 om 14:26
Zou een buitenlandse trainer heel erg zijn?
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 16:27
De grote vraag blijft: koopt iemand een voetbalclub omdat hij iets heeft met die club of koopt hij een voetbalclub om maar een club te hebben ( met welke belangen dan ook). Is het het laatste dan is de kans heel groot dat alles verbuitenlandst dus ook de trainer.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 18:37
Hans blijf lekker het lulletje van derksen genee en Rene.......
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws