'Binnen een jaar heeft Den Bosch een buitenlandse trainer, ik zet er 100 euro op'

    'Binnen een jaar heeft Den Bosch een buitenlandse trainer, ik zet er 100 euro op'

    zondag 19 augustus 2018 om 12:00

    FC Den Bosch kwam deze zomer tot een akkoord met de Georgiër Kakhi Jordania over een overname van de club. Hans Kraay denkt dat er binnen een jaar een buitenlandse trainer voor de groep staat.

    Dat voorspelt hij zondagochtend op FOX Sports bij De Tafel van Kees. Hij durft er zelfs een weddenschap voor af te sluiten met de eveneens aangeschoven FC Den Bosch-directeur Paul van der Kraan. "We zetten er geld op dat er binnen een jaar een buitenlandse trainer is. Ik zet er honderd euro op, Paul", zegt Kraay. Van der Kraan durft die weddenschap wel aan.

    De directeur stelt verder dat hij vindt dat de huidige trainer goed omgaat met de situatie. "Ik weet niet hoe de toekomst eruit gaat zien, maar ik weet wel dat Wil Boessen onder alle omstandigheden zichzelf blijft. Dat is denk ik ook een goede eigenschap", stelt hij.

    Poll

    Gaat FC Den Bosch onder Jordania de Eredivisie halen?

    (7763 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 19 augustus 2018 om 12:01
    In ieder geval zijn die buitenlandse trainers vaak beter dan Hans Kraay.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2283
    zondag 19 augustus 2018 om 12:04
    Alles beter dan Kraay. Maar een hoop commotie om niks. Boessen deed en doet het gewoon prima.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 12:04]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27056
    zondag 19 augustus 2018 om 12:11
    Kans is alleen wel aanwezig dat iemand met een internationaal netwerk ook buitenlandse trainers kent.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2283
    zondag 19 augustus 2018 om 12:17
    Kans is zeker aanwezig, maar waarom dat gespeculeer als Boessen het gewoon echt goed doet. Vorig seizoen voor de winterstop prima en aantrekkelijk voetbal gespeeld. na de winterstop minder maar dat kwam omdat er veel geblesseerde waren. Afgelopen vrijdag, een prima resultaat voor een ploeg die nu pas aan de voorbereiding begint. Dat er uiteindelijk een keer een andere trainer zal komen daar ben ik het wel mee eens maar zolang er resultaten zijn hoop en zie ik dat niet snel gebeuren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27056
    zondag 19 augustus 2018 om 12:20
    Daar heb je gelijk in. Al heeft dit denk ik niet zozeer met Boessen te maken, maar meer met de ideeën over buitenlandse eigenaren. Een Georgische aanvoerder had ik een leukere voorspelling gevonden.
    Van der Kraan lost het prima op, niet op ingaan en in het ergste geval verlies je 100 euro aan Hans Kraay die je nooit betaalt.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2283
    zondag 19 augustus 2018 om 12:23
    Die betaalt Jordania dan wel :).
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2283
    zondag 19 augustus 2018 om 12:30
    Natuurlijk is het mogelijk maar je ziet aan de reacties van die Kraay dat hij niet weet wat er precies gaande is. Maar 1 ding is zeker en dat is dat er voor de overname de laatste weken krap aan 2000 toeschouwers zaten, de sponsoring terug liep en men had al weer een schuld opgebouwd van meerdere tonnen. Met andere woorden Den Bosch stond op het punt om om te vallen. Dus dit was de enigste oplossing. En wat het gaat brengen we zullen zien, kan nooit minder zijn in ieder geval.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27056
    zondag 19 augustus 2018 om 12:36
    Klopt, maar dat is bij de meeste mensen zo denk ik. Die weten alleen dat er veel nieuwe spelers bij zijn gekomen en veel buitenlandse. Dan is het kennelijk leuk om snel een mening te hebben.
    Als omvallen het alternatief was lijkt dit me inderdaad prima. Ik denk dat er wel wat leuke verrassingen tussen de nieuwe spelers kunnen zitten.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:39
    De meeste clubs in de kk divisie halen amper 2000 toeschouwers. Die van mij (RKC) ook.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:20
    En dat zou terecht zijn. Buitenlandse invloeden zouden het Nederlandse voetbal ten goede komen. Blindheid op één oog vermindert het zicht ook. Nederlandse trainers in het buitenland was natuurlijk goed. Zij zouden de Hollandse School wel ff aan de rest leren. Nu het Nederlandse voetbal lijdt aan zelfgenoegzaamheid en inteelt mag er geen buitenlander voor zorgen dat de dekens eens worden opgeschut.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27056
    zondag 19 augustus 2018 om 12:22
    Helemaal mee eens. Al ga ik mijn naam niet veranderen in #Boessenout.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 13:07
    :-)
    Zo lang de coach succesvol is bestaat er geen reden om hem te vervangen. Persoonlijk vind ik dat nu bij iedere Trainersvacature ook naar het buitenland moet worden gekeken. Tuchel heeft 2015 zo wat publiekelijk kenbaar gemaakt dat hij best coach van het NL elftal zou willen worden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27056
    zondag 19 augustus 2018 om 13:10
    Helemaal mee eens, al denk ik niet dat Tuchel snel voor Den Bosch zou kiezen ;)
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 13:18
    Nee, die is voor nu onder de pannen.
    Vind ik leuk
    klick +744
    zondag 19 augustus 2018 om 12:52
    het is dat hij een showmannetje is anders hij hij best een goeie trainer geweest.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2283
    zondag 19 augustus 2018 om 13:38
    Ken zijn trainerskwaliteiten ook niet echt. Moet toegeven dat persoonlijke redenen mijn reactie beïnvloeden. Hij heeft namelijk bij ons gevoetbald en had verwacht dat hij wel met wat meer onderbouwde vragen zou komen maar blijkbaar weet hij niet wat er speelt. En zeker niet zo geniepig zou gaan zitten lachen.
    Vind ik leuk
    klick +744
    zondag 19 augustus 2018 om 13:46
    Had het over zijn eigen kwaliteit als trainer. Een verkoop van de club gaat helaas tegenvallen denk ik! identiteit van de club waar je voor bent is weg. en wordt binnen 2 jaar een handelswaar
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2283
    zondag 19 augustus 2018 om 13:55
    Snap dat je het over zijn eigen kwaliteit als trainer hebt waarop ik zeg dat ik die niet echt weet en dat persoonlijke redenen zoals ik ze noem mijn reactie beïnvloeden.
    Over de verkoop van de club ben ik het niet met je eens om de redenen zoals ik die al vaker hier op VP genoemd heb (anders geen toekomst voor den bosch meer zou zijn). Verder zijn er ook zat clubs die goed geboerd hebben met een overnamen waaruit je kan concluderen dat het niet altijd negatief hoeft te zijn maar ook gewoon positief kan uitpakken. Kijkend naar clubs als Chelsea, Manchester (beide clubs), PSG en noem maar op.
    Vind ik leuk
    Simonsopa +419
    zondag 19 augustus 2018 om 14:24
    Fraser deed het ook goed bij Vitesse, maar daar ook Russische trainer. Denk dat Hansepansie gelijk heeft
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2283
    zondag 19 augustus 2018 om 14:44
    Zo goed deed fraser het het laatste jaar niet.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:04
    Jij praat gewoon Derksen en Gijp na. Hans is juist iemand die vaak nuttige dingen verteld. Wordt nooit serieus genomen die Hans, maar ik ben het vaker met hem eens dan die andere 2. Ja, hij komt soms wat klunzerig over en praat neerbuigend over zijn vrouw.. wat die gewoon niet hoort te doen. Beetje respect naar je vrouw mag wel.
    Maar ik vind het een prima gozer.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 12:06]
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18360
    zondag 19 augustus 2018 om 12:19
    Het is ook een prima gozer.
    Hij is alleen kampioen open deuren intrappen en laat zich te veel te kakken zetten door Jan en alleman.
    Maar dat is natuurlijk ook waar hij van leeft, het is mede de reden dat hij gevraagd wordt.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +403
    zaterdag 25 augustus 2018 om 03:34
    Hans draagt zijn vrouw op handen en neemt zichzelf niet zo serieus, zouden meer mensen moeten doen
    Vind ik leuk
    PRICE +31957
    zondag 19 augustus 2018 om 12:17
    100€,mag wel iets meer Hansie,jij hebt er genoeg.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1239
    zondag 19 augustus 2018 om 12:02
    Zet Hans voor die groep is hij ook minder op de buis
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:02
    Als het nederlands voetbal gered kan worden met buitelands geld, ben ik voor. Maar tot nu toe heeft het zijn vruchten nog niet afgeworpen, ik doel op bijv. Roda
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    zondag 19 augustus 2018 om 12:06
    Dat komt omdat er wat vertragingen zijn opgelopen waar Korotaev niets aan kan doen, naar het nu sterk schijnt. Het is dat we Caanen in dienst hadden, de meest waardeloze td ooit, maar ik zou niet weten wat de negatieve gevolgen van Korotaev tot nu toe zijn?

    Verder hebben Vitesse, ADO en Fortuna zich wel degelijk ontwikkeld en zijn de resultaten er duidelijk op vooruit gegaan bij deze clubs.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 12:07]
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    zondag 19 augustus 2018 om 16:33
    Aan je profielfoto te zien ben je er waarschijnlijk wel van op de hoogte dat Roda afgelopen jaar is gedegradeerd.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    zondag 19 augustus 2018 om 16:36
    Dus?
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    zondag 19 augustus 2018 om 17:15
    Dus daar is je negatieve gevolg.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    zondag 19 augustus 2018 om 17:21
    Dat komt door de gedwongen afwezigheid, niet door de door beide partijen gewenste aanwezigheid van Korotaev.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4323
    zondag 19 augustus 2018 om 12:09
    Het zijn lapmiddelen voor de korte termijnsuccessen en daar moet de KNVB paal en perk aan stellen. Iedere club mag maar 2 spelers van verschillende partijen huren om zo de eigen jeugdopleidingen veilig te stellen. Lieden als Jordania willen succes huren maar de enigste partij die daar beter van wordt is de verhuurder.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2283
    zondag 19 augustus 2018 om 13:59
    Wat een onzin, lieden als Jordania en spelers van 2 partijen huren. Je weet totaal niet wat hij wil. Jordania wil een heel jeugdcomplex neer gaan zetten voor het opleiden van eigen jeugd. Dat is zijn doelstelling nr 1. Dus graag eerst eens inleven in wat er speelt voor je komt met deze uitspraken.
    Vind ik leuk
    Simonsopa +419
    zondag 19 augustus 2018 om 17:52
    zal mij benieuwen in hoeveel jaar hij denkt daar een GOEDE jeugdopleiding neer te kunnen zetten.
    Vind ik leuk
    koosje +362
    zondag 19 augustus 2018 om 12:53
    Als we naar Engeland kijken. zijn heel veel clubs in handen van buitenlandse mensen. Denk dat Engeland de beste en leukste competitie van de wereld heeft. Dus laat maar komen die centen!!!
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2283
    zondag 19 augustus 2018 om 13:49
    Laat ze toch lullen, allemaal afgunst. Die Jansma ook met zijn opmerking over 300 man en snap niet dat er interesse was in Den Bosch en Fortuna. Natuurlijk heeft deze eikel argwaan en dit komt omdat die chinees van zijn clubje een hoop gouden bergen belooft en met weinig over de brug komt daar waar Jordania weinig belooft en meteen flink over de brug komt!! En het is net wat jij zegt in Engeland is er veel leuk voetbal te zien door de overnames.

    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4323
    zondag 19 augustus 2018 om 14:27
    Afgunst, waarom zou ik dat hebben als Ajacied. Jordania jr. koopt met vaders geld een club voor een paar miljoen met dat geld koop je bij Ajax niet eens een jeugdspeler voor, alleen JAJAX heeft al een begroting waar menig KKD club jaloers op is en dat zijn jongens die in opleiding zijn.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2283
    zondag 19 augustus 2018 om 14:43
    Haha met papa’s geld. Zegt al genoeg over dat je niet weet waar je over praat.
    Vind ik leuk
    JOHN073 +6
    zondag 19 augustus 2018 om 15:58
    Zijn vader heeft veel minder geld dan hem haha. Jordania junior zet met zijn bedrijf 1.5 miljard om.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154431
    zondag 19 augustus 2018 om 12:02
    ik denk dat schreeuwerd kraaij dit keer gelijk heeft
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2283
    zondag 19 augustus 2018 om 13:59
    Ik hoop en denk het niet.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:02
    Ik snap niet waarom Hans altijd zo gekleineerd wordt bij dat programma VI. Ik kijk er heel soms naar, maar ik vind hem tov van Derksen en Gijp.. juist degene waar vaak nuttige dingen uitkomen
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:06
    Jij snapt wel meer niet. Geeft niet hoor, dat hebben de meeste uit Polen.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:09
    Speciaal een account voor aangemaakt? Triest man.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27056
    zondag 19 augustus 2018 om 12:14
    Ik vind dat je toffe bijdrages hebt. Tussen alle Polenhaat mag dat ook weleens gezegd worden vind ik.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:17
    Top man, thanks voor deze reactie!
    Vind ik leuk
    Blindsy +10329
    zondag 19 augustus 2018 om 12:39
    Op die dagelijkse Ajax-kwatrijnen na, dan... 😉😂
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27056
    zondag 19 augustus 2018 om 12:44
    Dat vind ik juist de leukste? Vreemd.
    Dat je qua clubkeus tegenpolen bent kan gebeuren.
    Als je maar niet tegen Polen bent.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 12:45]
    Vind ik leuk
    Blindsy +10329
    zondag 19 augustus 2018 om 12:47
    Haha. Legia Gdansk en de Turkse Ajacied, beiden goed voor een dagelijks portie prikkelende Ajax-uitspraken. Ik ga er soms wel op im, maar met n knipoog, dat deed ik daarstraks ook.
    Aantal boze reacties nemen wel af, we raken er aan gewend 😉.

    Ah, je had er wat aan toegevoegd, en nog leuk ook.
    Drink met je maten, maar wel met mate. Zoiets?

    Nee tegenpolen mag, maar die sneue reacties gaan soms te ver.
    Het zielige nl, heet je Jan of Piet ben je dom of kinderachtig, maar heet je Lech of Kemal dan worden er héle andere, niet ter zake doende zaken bij gehaald.
    Trieste figuren genoeg, hier op VP.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27056
    zondag 19 augustus 2018 om 12:51
    Doe mij dan maar Gdansk.
    Die stelt bijvoorbeeld hierboven voor dat Kraay iets respectvoller over zijn vrouw praat.
    Daar zouden veel mensen hier iets van kunnen leren.
    En een iemand aan de tafel van Kees ook trouwens.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10329
    zondag 19 augustus 2018 om 12:54
    Doe mij ze allebei maar. En nee, niks mis met Hans.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:17
    Ja. Speciaal voor jouw.
    Vind ik leuk
    Summit +439
    zondag 19 augustus 2018 om 12:36
    Het trieste is dat je op zo'n oelewapper reageert. We weten allebei dat het niet waar is...
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:07
    Daarom juist. Hij valt uit de toon bij die andere 2 met zinnige opmerkingen, dus gaan ze hem maar kleineren.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:51
    Vindt ik ook, sterker, ik begin me steeds meer te ergeren aan die Derksen en van der Gijp.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:06
    Tja beter goed gejat dan slecht verzonnen. Hansie denkt ook even populair te gaan doen met een weddenschap.
    Vind ik leuk
    HansVites +4587
    zondag 19 augustus 2018 om 12:06
    Ik denk ook dat Kraay gelijk heeft, bij Vitesse vloog toen Theo Bos er uit en kwam die prutser van een Ferrer, waardoor we toen bijna de nacompetitie ingingen op 1 doelpunt verschil
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:14
    José Mourinho...
    Vind ik leuk
    Blindsy +10329
    zondag 19 augustus 2018 om 12:21
    Ik zet er 300 lari of 7700 roebel op.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:28
    Hans vergeet te vertellen dat de buitenlandse trainers ook gewoon verder zijn dan de Nederlandse trainers. Probleem is dat we heel ver achterlopen, maar dat de Nederlandse trainersgilfe nog steeds denkt het uitgevonden te hebben. Daarnaast, btie domme reactie van Kraaij de meeluller. Het Vitesse onder Jordania had met Bos, vd Brom, Rutten, en Ferrer precies 1 buitenlandse trainer die na een jaar weg was.
    Vind ik leuk
    Mr bien +641
    zondag 19 augustus 2018 om 12:29
    Ik denk dat buitenlandse trainers nog niet eens zo slecht idee is.
    Ervaring uit een ander land hoeft niet slecht te zijn.
    Bij de meeste topclubs zitten ook buitenlandse trainers
    Vind ik leuk
    peinke +1987
    zondag 19 augustus 2018 om 13:07
    Wat een stelletje slapjanussen die Kraay en Jansma. Die komen niet op het idee dat die zoon, de oh zo slimme, doordachte, rustige en getallenteerde 23-jarige topper Jordania een stroman is en dat papa Jordania aan de touwtjes trekt. Belachelijk dat journalisten die niet een keer vragen of suggereren. Maar ja, zo langzamerhand doet in heel Nederland crimineel Europa z'n intrede en daar moeten we dan blij mee zijn. Hoe triest is dit voetballand!
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    Spekholz +462
    zondag 19 augustus 2018 om 13:07
    Boessen is weg zodra ze 3 wedstrijden niet winnen..
    Vind ik leuk
    Nbl +567
    zondag 19 augustus 2018 om 13:34
    Lekker hansie . Houdt waarschijnlijk wel zijn jasje aan . Als het even tegen zit !
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11949
    zondag 19 augustus 2018 om 14:26
    Zou een buitenlandse trainer heel erg zijn?
    Vind ik leuk
    !!!AJAX!!! +2671
    zondag 19 augustus 2018 om 14:35
    En binnen 5 jaar is het hoopje ellende helemaal niks meer
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 16:27
    De grote vraag blijft: koopt iemand een voetbalclub omdat hij iets heeft met die club of koopt hij een voetbalclub om maar een club te hebben ( met welke belangen dan ook). Is het het laatste dan is de kans heel groot dat alles verbuitenlandst dus ook de trainer.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 18:37
    Hans blijf lekker het lulletje van derksen genee en Rene.......
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Binnen een jaar heeft Den Bosch een buitenlandse trainer, ik zet er 100 euro op'