'Feyenoord mist wat Van Persie altijd had: de woede van een ontevreden klootzak'

    'Feyenoord mist wat Van Persie altijd had: de woede van een ontevreden klootzak'

    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:36

    Nico Dijkshoorn heeft zich gestoord aan de manier waarop Robin van Persie zich de afgelopen tijd heeft opgesteld. De columnist laat weten terug te verlangen naar de oude Van Persie.

    Van Persie sprak na de met 3-0 gewonnen wedstrijd van Feyenoord tegen Excelsior over het proces waar Feyenoord in zit. 'Een opeenstapeling van voetbalclichés, maar tussen de regels door hoorde ik een heel ander proces. Het innerlijke proces bij Van Persie, die nu al maandenlang de tv-camera’s gebruikt om Nederland eindelijk te laten zien dat hij echt, werkelijk waar, echt waar een heel lieve jongen is. En dat ontroert mij een beetje', schrijft Dijkshoorn in zijn column voor Voetbal International.

    Volgens de columnist wil Van Persie maar wat graag dat we hem allemaal 'een schat van een gozer' vinden. Dijkshoorn vindt het maar niets. 'Robin van Persie neemt in ieder interview meer afstand van de voetballende, egoïstische klootzak en omarmt De Verbinder Van Persie.' Wat Dijkshoorn betreft komt daar snel verandering in. 'Ik wil hem terug, de Robin van Persie die schijt heeft aan de hele wereld en vlak na een verloren wedstrijd met het Nederlands elftal minutenlang gaat staan bellen op het veld. Alles beter dan dat onophoudelijke gelul over Het Proces bij Feyenoord.'

    Wat dat is volgens Dijkshoorn precies wat Feyenoord nodig heeft. 'Feyenoord mist precies wat Robin van Persie altijd in huis had: de woede van een ontevreden klootzak', stelt hij. 'Een speler die in een interview zijn hele team verrot scheldt.'

    Poll

    Heeft Dijkshoorn gelijk over Van Persie?

    (2325 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:40
    Wat we feitelijk zien is berusting, Robin traint dagelijks met die gasten en weet dat een kampioenschap ondenkbaar is.. Het is trekken aan een dood paard, je kunt er gewoon niet boos op worden. Je zou een hele andere Van Persie zien als de resultaten kut zijn en hij het idee had dat er echt wat te halen valt met Feyenoord, misschien afgezien van wat geluk in de beker.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 14:44]
    Vind ik leuk
    Dani82 +1234
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:41
    Ik zag eerder in boetius “ de woede van een ontevreden klootzak”.
    Vind ik leuk
    Tim +4585
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:50
    Nee Dani, dat was 'de onmacht van een kleuter'.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5824
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:24
    Hahahaha inderdaad.. De eeuwige kleuter.

    VP: "Wat dat is volgens Dijkshoorn..."? Serieus? Wanneer komt er eindelijk versterking bij VP?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:03
    Nooit.... hooguit verdere verzwakking.

    Inmiddels staat het vast heel erg slecht op je CV als je op de veelgeprezen redactie hebt mogen werken.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5824
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:17
    Ik ben blij dat het ook anderen opvalt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:19
    Het is net als bij GvB; de kwaliteit is ver te zoeken.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5824
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:21
    GvB? Het OV bedoel je?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:21
    Het Rotterdamse DV....
    Vind ik leuk
    Dani82 +1234
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:29
    Hahaha👍🏼
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6353
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:07
    Nee, dat had te maken met een gebrek aan hersencapaciteit. Net zoals dat-ie een uitloop training weigerde.

    Die overtreding van Berghuis tegen Trencin thuis. Dat was de woede van een ontevreden klootzak.
    Vind ik leuk
    Olfie +4262
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:36
    Dat was een rode kaart. 80e minuut: frustratie/woede. Voor rust: frustratie en erg dom.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:08
    Van een volgevreten egoïstisch verwende aan zichzelf denkende klootzak,bijna hetzelfde
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +515
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:07
    MIddelmaat wekt middelmatige reacties op. Je hebt helemaal gelijk!
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1249
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:31
    heb eerder het idee dat vPersie zich nog steeds kwaad maakt maar dan enkel binnen de kleedkamer, is verstandig geworden en heeft besloten het niet via de media te spelen...
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 16:55
    Wat een onzin Zerg
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:43
    Nico moest weer ff een woeste combinatie van woorden kwijt... de poëet...
    Vind ik leuk
    Radya .G . +787
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:11
    Dijkshoorn is het zelf ook een beetje kwijt, als ie het al ooit gehad heeft.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:27
    Net als z'n vriendje Mathijs een parodie op zichzelf....
    Vind ik leuk
    Radya .G . +787
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:36
    Bingo.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27289
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:52
    Zit ie nog bij DWDD?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:00
    Geen idee.... dat programma heb ik al een eeuwigheid niet meer gezien!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27289
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:05
    Ik ben blij voor je :p
    Al moet ik zeggen dat als je het vergelijkt met M, DWDD ineens vrij sterk lijkt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:06
    Dat M heb ik 1 keer gekeken.... en dat was een behoorlijke verspilling van mijn tijd. Tegenwoordig maai ik het gras een keer extra....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27289
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:09
    Haha, dat is maaien met een hoofdletter M
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:09
    Eerst maai ik een M en daarna maai ik alles weg!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:45
    Ik maak hem wel boos. Dat weten sommige forum leden heel goed 😂😂😂.
    Misschien dat hij dan beter gaat voetballen.
    Vind ik leuk
    Bill +626
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:17
    Ik dacht dat jij weg ging?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:07
    Alleen ff op cursus ;-))
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2942
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:55
    Zeker mee eens, een van Bronckhorst die zegt na een 1-1 gelijkspel dat ze wel goed gespeeld hadden. Je zou gvd die hele selectie moeten uitschelden dat een stelletje proffesionels geen eens 1x kon winnen van een clubje met een begroting van 2 miljoen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +12015
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:36
    Dus volgens jou is een teleurstellend resultaat na goed gespeeld te hebben onmogelijk?

    En dat verhaal van die begroting is ook gewoon gelul. Zoiets heeft invloed op een heel seizoen, niet op 1 of 2 wedstrijden.
    Op een kurkdroog kunstgrasveld (identieke omstandigheden in Zlina) won Excelsior, met hun begroting van... 5 miljoen(?) 15 maanden geleden ook met 3-0 van de ploeg die een week later kampioen werd.

    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2942
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:39
    En dit soort mensen bedoel ik dus, die schandalige resultaten proberen goed te praten. Het zijn profs, dit mag never nooit een club als Feyenoord overkomen. Je maakt 1 doelpunt in 2 wedstrijden tegen Trencin en vervolgens verlies je ook nog van de graafschap, het is toch om je kapot voor te schamen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +12015
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:40
    Waar praat ik de resultaten goed dan?

    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:52
    Dat probeert elke trainer ook, door de scheids de schuld te geven.
    Of ... we hadden ons zelf moeten belonen met een doelpunt. Haha. Schop m erin dan. Trainers proberen hun team altijd te verdedigen. Of hun eigen manier van werken.

    Aan hun ligt het niet.
    Vind ik leuk
    Deck010 +5157
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:10
    Nou ben ik het wel deels met je eens hoor Wim. Ik zat donderdag ook met stijgende verbazing mezelf te verbijten op de tribune. Maar al had de wedstrijd nog een keer 90 minuten geduurd, die bal wilde er gewoon echt niet in. ik weet zeker dat als de keeper 1 schoenmaat kleiner had gehad, we makkelijk met 6-1 hadden gewonnen. Het mocht gewoon niet zo zijn.
    Vind ik leuk
    RtdDub +12015
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:16
    Feyenoord - Partizan Tirana kwam weer naar boven bij me.
    https://www.youtube.com/watch?v=e4E-Zrqxdlo

    Lekbello de keeper, een naam die ik nooit meer vergeet.
    Vind ik leuk
    Deck010 +5157
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:21
    Is al een tijd geleden maar was inderdaad hetzelfde verhaal, maar wat een team stond er toen hé.
    Voel me gelijk weer een stuk ouder nu ik die beelden weer zie, bedankt hoor !! In die tijd had ik al een SC op vakkie S
    Vind ik leuk
    RtdDub +12015
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:33
    Zat ik naast je.... op R

    Mijn favoriete Feyenoord tijd met dat elftal wat door Dik Bruynestein getekend had kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    Deck010 +5157
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:03
    Was inderdaad een mooie tijd met al die karikaturen op het veld. Alles veranderd en toch veranderen we gewoon mee. Ben inmiddels al wel weer een jaartje of 20 opgeschoven naar vak V. Meer een vak voor de gezapige huisvader.
    Vind ik leuk
    RtdDub +12015
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:29
    Ik ben 2 landen opgeschoven. Als ik er nog eens zit, zit ik op het oude ere terras
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:20
    Je voetbalt zelf ook?

    Dan weet je hoe het soms kan gaan.

    Wij speelden een keer met 9!! man. Wonnen 2-1, zonder zelf te scoren.

    Dat gebeurt je 1x in je leven. Zoiets gebeurt gewoon.
    Ik ben ook wel eens 10x alleen op de keeper afgelopen in een wedstrijd. 0x gescoord.

    De laatste 10 minuten liep ik de kantine maar in. Wat een onzin, dan maar een biertje.
    Vind ik leuk
    Deck010 +5157
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:30
    Helaas ken ik dat gevoel niet Wim. Ik kan alleen maar ouwehoeren over voetballen want ik raak nog geen water als ik een bal uit een boot schop.
    Heb wel betaald gekregen als jeugdspeler bij de Muschen. ik kreeg een Mars als ik niet kwam ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:33
    Vond je voetbal vroeger niet leuk dan?

    Of alleen om te kijken?

    Zeldzaam volgens mij. Ik dacht dat iedereen ook zelf voetbalde of had gevoetbald.

    Dit geeft mij een nieuwe kijk op het leven.
    Vind ik leuk
    Deck010 +5157
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:38
    Heb voetbal altijd prachtig gevonden en zit al vanaf mijn 10e in de Kuip maar ik kon er gewoon geen ene klote van. Zat wel in Spangen op school naast Sparta, met onder andere Winston Bogarde, en Jerry en Jimmie Simons in de klas. Elke middag samen voetballen op het grevelveld van Sparta. Ik was er zelfs bij toen die 3 door van Gaal werden uitgenodigd om met Sparta mee te trainen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:42
    Ik dacht altijd, dat mensen iets leuk vonden, omdat ze het zelf ook konden. Op wat voor een nivo dan ook.

    Ik had ook niet het grootste talent, maar voetbalde wel 10 uur per dag, als het mogelijk was.

    Ik dacht dus dat dat voor de meesten gold.
    Vind ik leuk
    Deck010 +5157
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:44
    Oh, ik probeerde het wel hoor. Ik was ook hele dagen aan het voetballen maar ik wist gelukkig op tijd van mezelf dat het hem niet ging worden.

    Aan mijn inzet heeft het nooit gelegen, wel aan mijn talent.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:48
    Ik heb mezelf ook wat vervloekt.
    Haha.

    Ik stond vaak op mij zelf te schelden ... niet iedere scheids begreep dat.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 16:50]
    Vind ik leuk
    Deck010 +5157
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:51
    Schelden op jezelf vinden ze niet erg, zolang je maar niet voor ze gaat klappen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:53
    Hehe, rustig aan tegen mij, hè.

    Ja maar, #$^**$# ik had het tegen mijzelf, lamlul.
    Vind ik leuk
    RtdDub +12015
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:36
    De fuck..... RV&AV De Musschen op de Oldegaarde.
    Jaartje of 10 gespeeld.
    Nog in de tijd van... oh jij bent lang dus jij moet achterin. Dat soort voetbalverstand van goedwillende vaders die dan ook maar meteen hun zoontje in de spits zetten en aanvoerder maakte.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:39
    Haha.

    Herkenbaar.
    Vind ik leuk
    Deck010 +5157
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:40
    Mooie teneutjes hé met die mooie V op je borst.
    en inderdaad altijd welwillende vaders langs de kant die stuk voor stuk erg goed waren in de kantine ;-)
    Vind ik leuk
    RtdDub +12015
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:34
    Yep.... te koop bij Sporthuis De Kuip op de Beijerlandselaan.

    Mooie tijden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:04
    De Muschen regelmatig tegen gevoetbald met SVS :). Daar voetbalde toch ook dat ventje die 'Abeltje' speelde?
    Vind ik leuk
    RtdDub +12015
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:30
    Ik heb geen idee wie Abeltje speelde... Moest dat even googlen.
    En als jij tegen "Abeltje" hebt gespeeld kan ik je met zekerheid vertellen dat wij elkaar nooit tegen zijn gekomen op het veld.

    Wel een paar keer tegen SVS gespeeld maar dat was in de senioren met een andere club
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:48
    De Muschen zijn toen toch opgeheven ofzoiets.. 1 van de vele oud-Rotterdamse amateurclubs die zijn verdwenen.. Zonde..
    Vind ik leuk
    RtdDub +12015
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:19
    Werd een fusie met DEH en moesten hun terrein opgeven aan Kocatepe.
    DEH-De Musschen speelde een tijd daar waar Zwart-Wit '28 ooit zat aan de Vaanweg maar zijn nu weer elders onder gebracht aan de Oldegaarde

    Kocatepe heeft eigenlijk nooit huur betaald en heeft de tent moeten sluiten.
    Tribune van De Musschen staat er nog wel volgens mij:

    https://i.gyazo.com/a1f35ab34b1ea8991349a8babd0aa23d.jpg
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 19:26]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6353
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:04
    Maak jij nooit fouten?
    Vind ik leuk
    RtdDub +12015
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:27
    Nah... zonde van mijn tijd.
    Vind ik leuk
    Grijs +1242
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:56
    Van Persie wordt graag weggezet als enfant terrible, maar dat viel toch allemaal wel mee?
    Vind ik leuk
    soksa +1496
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:00
    Ik zag/zie het ook niet echt. Af en toe een klein akkefietje. Maar dat maakt volgens mij 90% van de voetballers in zijn carriere wel eens mee.
    Vind ik leuk
    Grijs +1242
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:21
    Misschien is het zijn houding naar sommige journalisten geweest? En dan specifiek de journalisten die Huntelaar ten koste van Van Persie oranje in wilde praten? In dat geval zou ik het heel goed kunnen begrijpen :)

    (dit is uiteraard zeer speculatief)
    Vind ik leuk
    RtdDub +12015
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:39
    Nope.... je slaat daar de spijker op de kop.
    De pers, met tacootje van de VI voorop bleven maar proberen Van Persie in diskrediet te brengen om zo Huntelaar het NL elftal in te praten.
    Nou, die kreeg dan weer eens de kans, faalde weer en mocht dan zijn plekje weer afstaan aan een echte voetballer
    Vind ik leuk
    Grijs +1242
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:27
    Dát het gebeurde is zeker (en een groot dieptepunt in de geschiedenis van voetbaljournalistiek).

    Maar ik weet niet of Van Persie het de media kwalijk nam en dat daardoor de relatie met de media verslechterde. Dat is de speculatie. Hup Wim Jansen heeft hieronder ook nog een reële theorie staan.

    Hoe dan ook; in mijn beleving zweeft er een gemaakt en vals imago rond Van Persie
    Vind ik leuk
    RtdDub +12015
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:31
    Dat niet praten met de pers in 2012?
    Dat had inderdaad alles te maken met zijn overstap van Arsenal naar utd.

    Kan je wel voorwaarden stellen van: Ik praat alleen over oranje maar je weet gewoon van te voren dat er toch weer een paar van die gasten zich niet in kunnen houden. kan je inderdaad maar gewoon beter helemaal niks zeggen.
    Vind ik leuk
    Grijs +1242
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:55
    Dus samenvattend; de persboycot, een akkefietje met Sneijder en (wellicht) de Huntelaar-discussie zorgen er dus voor dat types als Dijkshoorn zeggen dat hij 'de woede van een ontevreden klootzak' heeft en hij 'een speler die in een interview zijn hele team verrot scheldt' is.

    Dat is sneu...
    Vind ik leuk
    RtdDub +12015
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:39
    In zijn jeugdige onbezonnenheid, voor hij naar Arsenal ging, had hij ook wel zijn momenten bij Feyenoord.
    Maar daar heeft ie later ook wel spijt over betuigd. Alleen dat vergeet de pers dan weer bij het beschrijven van hem.

    Persoonlijk heb ik het altijd knap gevonden hoe hij dat gesol bij het NL elftal over zich heen heeft laten komen. Zeker de periode Blind.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +787
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:16
    Hoe weet je dat? en Waarom denk je dat?
    Vind ik leuk
    Grijs +1242
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:27
    Omdat er bij zijn komst naar Feyenoord constant werd gezegd dat het zo'n moeilijke jongen is en hij zijn plek niet zou kennen en voor problemen zou zorgen. Terwijl daar niets van is uitgekomen.

    En volgens mij valt het wel mee omdat ik niet veel verhalen over hem ken waaruit blijkt dat het zo'n moeilijke jongen is.

    Heb jij daar dan andere ideeën over?
    Vind ik leuk
    Radya .G . +787
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:50
    Wat is moeilijk?
    Denk eerder eigenwijs, maar dat lijkt inherent te zijn aan mensen met uitzonderlijk talent. Het is helaas een feit dat sommige minder getalenteerden, zowel medespelers als trainers, daar adequaat mee om kunnen gaan .
    Hieruit volgt een bepaald beeld dat ontstaat doordat het gepeupel elkaar allemaal napraat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:56
    Hij praatte niet met de pers en zonderde zich af van de andere Oranje spelers. Maar dat was in 2012, toen hij overstapte van club. En niks mocht zeggen, achteraf gebleken.
    Vind ik leuk
    repeP +874
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:58
    Van Persie heeft in zijn voetballoopbaan zo veel gezien dat hij in staat is tot relativeren. Nu Dijkshoorn nog.
    Vind ik leuk
    Bobo48 +8
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:28
    Haha true.. Maar soms mag je best een beetje boos zijn. Haalt soms ook het beste in je naar boven. Zal hij achter de schermen hopelijk wel doen..
    Vind ik leuk
    soksa +1496
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:59
    Ik word zo moe van dit soort mensen die wekelijks een column moeten schrijven. Ik snap heel goed dat je interessante meningen/statements moet opschrijven in je column. Omdat als het wat saai of gewoontjes is niemand het meer leest en er over praat. Maar ik heb altijd het gevoel dat ze expres overdreven en aanstootgevend proberen te zijn. Of soms lichtelijk willen provoceren/stoken. Als van Persie daadwerkelijk zich als een klootzak zou gedragen zou meneer Dijkshoorn namelijk binnen 0,1 seconde zijn pen in zijn hand hebben om van Persie met leuk bedachte woordjes (want dat kan hij dan weer wel heel goed) finaal de grond in te boren. En dit dan weer onder het mom dat hij lekker normaal moet doen en niet moet denken dat hij wat voorstelt.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6353
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:01
    Had-ie dit keer ook weer de Rinus Israel en Van Hanegem proef genoemd?
    Vind ik leuk
    Radya .G . +787
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:20
    Niet meer lezen dan, simpel.
    Vind ik leuk
    soksa +1496
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:53
    In de titel staat niet dat het een column van Dijkshoorn betreft. En aangezien ik Feyenoord fan bent, ben je toch nieuwsgierig als er iets over een Feyenoord speler geschreven wordt. En ja.... voordat je de naam Dijkshoorn ziet begin je al met lezen en is het te laat ;)
    Vind ik leuk
    Kaar +312
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:47
    Precies dat!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:01
    Zo werkt de hele media. Er moet verkocht worden, ten koste van ... de mensen.
    Als de media maar geld verdient.

    En Nico woont in Amsterdam, dat is al erg genoeg voor hem.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 16:03]
    Vind ik leuk
    soksa +1496
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:55
    Ik weet niet of het Dijkshoorn uitmaakt waar iemand vandaan komt. Zolang hij er een grappige column over kan schrijven zal hij het niet nalaten heb ik het idee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:58
    Ongemerkt werkt dat zo, ben ik van mening.

    De humor over een andere club is leuker, dan over je eigen cluppie.
    Vind ik leuk
    soksa +1496
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:08
    Dat is absoluut waar.
    Vind ik leuk
    derksen +8734
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:00
    Heel Nederland moet eens kappen met dat gezeik op rvp

    Vroeger afgebrand omdat die eigen mening had en vertelde toen sprak iedereen er schande van

    Nu is rvp wat ouder wat wijzer wat normaler is het weer niet goed
    Doodziek van zulke lui
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30114
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:04
    Ah nico zout toch eens op met je klote dwdd gedichten.
    Vind ik leuk
    Pimman +2928
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:20
    Tjonge Dijkshoorn, je moet toch iets bedenken om weer een nietszeggend artikel te schrijven?!
    Vind ik leuk
    Bill +626
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:20
    Als Ajax slim is halen ze snel nog van Persie binnen voor 31-8. Gewoon zoveel bieden dat feynoord niet kan weigeren. 5 mln ofzo.
    Kan hij mooi een uur meedoen en lekker meeballen met echte topspelers. Die dolberg zie ik niet gauw terug komen nml.
    Maar dat zal wel gevoelig liggen bij de vernauwde geesten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:04
    Van Persie heeft geld zat. En is geen slaaf meer.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2031
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:21
    van Persie is gewoon een naar mannetje.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1249
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:27
    lekker inhoudelijk, sterke reactie...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:06
    Dat mag hij toch zeggen?

    Hij is het ten slotte zelf ook, hij kan het weten.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1249
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:08
    goed punt
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:27
    Kan nooit zo erg als Dijkshorn zijn maar och hij moet z'n geld verdienen met z'n achterlijke stukjes
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:06
    Hij kan niks anders.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3779
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:42
    Die Hugo59 is gewoon een naar.........
    O nee je bent waarschijnlijk een knulletje.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1249
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:26
    heeft Feyenoord een ontevreden klootzak nodig of heeft Nico Dijkshoorn een ontevreden klootzak nodig om weer een paar column's over te schrijven...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:10
    Ik vind dat een column er juist voor is, om mensen andere dingen te laten zien.
    Maar de meeste columns lijken gewoon op elkaar:

    Mensen afzagen ... Ja, dat kan ik ook. Dat kan eigenlijk iedereen wel.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1397
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:31
    Wat een gelul is dit zeg. Is Van Persie vervelend in het veld en loopt hij iedereen af te zeiken krijgt hij het over zich heen, nu blijft hij positief en komt paardelul eerste klas Nico Dijkshoorn zich ermee bemoeien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:39
    Ik stoor mij al jaren aan Nico Dijkshoorn!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:44
    Jammer dat Feyenoord maar 1 woedende ontevreden klootzak heeft.
    De rest, en dan heb ik het alleen nog maar over de leiding, technische staf interesseert het helemaal niks wat er met Feyenoord gebeurt, maar hebben wel een grote muil en staan op het bordes als Feyenoord weer eens een prijs gewonnen heeft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:53
    100% waar! Ik ben benieuwd hoe er het aan toeging bij ManUnited als ze een keer een kutpot hadden gespeeld. Denk je dat Ferguson dan gezegd had dat hij trots was op de prestatie? Hij had ze de tent uitgeschopt, eigenhandig. Gio is te aardig en te correct en RVP ook. Daar krijg je geen over- mijn-lijk mentaliteit van...stelletje wijven zijn het. Ze moeten opgejaagd worden, getergd tot op het bot. Vernederd worden. Laat maar eens zien dan dat je werkelijk de wil hebt om te winnen. Dat je door muren heen gaat. Karsdorp komt er in me naar boven.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 16:09]
    Vind ik leuk
    Donnygo +3020
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:08
    Heeft wel een punt aangezien RvP zo anders in de pers is dan voorheen.

    Je mag ook best je medespelers eens in de pers op hun flikker geven zeker een persoon als hij met zijn status.

    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:13
    Zou het helpen?

    Op maandag 20 jankverhalen in de diverse kranten. 20x hetzelfde verhaal. En de pers die de hele week, daarover door blijft zeuren.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3020
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:30
    Zou de pers er meer over zeiken dan nu lijkt me niet die blijven toch wel zeuren en zeiken.

    Het verschil in zijn houding met 3 jaar terug is wel erg groot, waar eerlijk en hard commentaar het nu zo zachtaardig en lief is.

    Helpen dat weet ik niet maar het zou de spelers wel wakker kunnen maken dat ze ook in de pers eens op hun flikker krijgen ipv in de kleedkamer.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 16:35]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:35
    Deze generatie niet meer. Die eisen respect en positiviteit. Anders gaan ze huilen.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3020
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:38
    dat blijkt wel ja hoe noemen ze het ookal weer de wipkip generatie, of hebben ze er weer een andere naam voor.

    Die tijd dat een trainer in de pers zou zeggen hij doet er geen flikker voor en zal geen kans meer krijgen, is het nu het gaat wel moeilijk worden voor hem. (als voorbeeld geen aanval;) )
    Vind ik leuk
    Cookee +10011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:13
    Dijkshoorn sleept alles er met de nekharen bij.
    Jammer dat hij niet een visie heeft om diep in de materie te duiken.
    Hij vergroot altijd iets uit wat geen betekenis heeft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:15
    Hij schrijft al te lang een column. Ze zouden sneller van columnisten moeten wisselen.
    Ik ken die schijtverhalen nu wel van Bruggink en consorten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:42
    Ja, mee eens beter een grotere groep. En dan wachten tot iemand een goed punt heeft is beter dan geneuzel.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5045
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:24
    dit is een van de weinigen waar ik niet naar kan luisteren. Zowel zijn verhalen zijn oersaai en vindt hij alleen zelf leuk, maar ook dit soort teksten kan ik niets mee.
    Vind ik leuk
    3Detti +157
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:39
    klopt connie
    Vind ik leuk
    3Detti +157
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:38
    Die dijkshoorn met zijn praatjes. Stel niets voor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:09
    Het is ook nooit goed.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:46
    Zeurpiet. Win je met 3-0 is het niet goed genoeg. Wanneer wel dan eigenlijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:57
    Dat is wat Derksen eigenlijk ook zei. De vijand(lees klootzak) inspireert je meer dan een vriendje
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:03
    Van Persie is nooit die klootzak geweest die hij bedoeld. Ook zijn kwaliteiten vond ik eigenlijk wel meevallen. Bij Arsenal goed gespeeld tussen de andere toppers en bij Manchester 1 seizoen goed gespeeld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:59
    Hebben we weer een pispaal gevonden. Geniet van zijn spel ga lekker over van geel ouwehoeren met zijn aankopen.elkaar de waarheid vertellen doe je in de kleedkamer niet voor de camera
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:38
    eens het zooitje moet goed de waarheid te horen krijgen zowel vanbinnen uit als van het legioen
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:00
    Die van Dijkshoorn is een ouwe kwal zonder miziek
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9086
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:05
    Ze hebben van Geel toch ?
    Vind ik leuk
    fr1963 +2860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:11
    de grootste onzin die ik hier ooit heb gelezen. De kracht van een verbinder heeft Kuyt recentelijk nog bewezen!
    juist die egoistische klootzakken zorgen voor verdeeldheid en het uiteenvallen van elftallen. Mannetjes die alleen voor zichzelf gaan spelen, daar heb je helemaal niets aan. Wat een balletje zeg, heeft het verstand van een veldmuis deze Eekhoorn....
    Vind ik leuk
    Hans Worst +768
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:28
    Feyenoord mist wel meer. Ik zou bv Memisevic willen hebben, en betrek daar Botteghin in die deal. Memisevic is een jonge sterke verdediger bij Groningen, en die willen vast Botthegin wel terug. Memisevic kan ook nog eventueel als rechtsback. Vilhena verkopen, en daarvoor een X een echte technische nr 10 halen.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +171
    dinsdag 21 augustus 2018 om 23:15
    Ik zie van Persie juist verantwoordelijkheid nemen, opkomen voor zijn team. Nou ontevreden zijn en boven op alle kritiek ook nog eens kritiek geven zou hem onmogelijk en geloofwaardig maken. Ik vind het mooi.
    Vind ik leuk
    Dharmpie +540
    dinsdag 21 augustus 2018 om 23:19
    De columnisten krijgen van RVP geen kruit om te schieten. De oude RVP laat zich niet uit de tent lokken. Als “beloning” lijkt het er nu op dat ze gefrustreerd raken en daarom verbaal RVP via de media zoeken. Zwak en erg flauw!!
    Vind ik leuk
    fer65 +232
    woensdag 22 augustus 2018 om 16:00
    Het is niet alleen van Persie Gio is een dwarsligger zo als van Geel en bestuur het wil zo moet er gevoetbald worden.De derde plaats en beker is niet belangrijk ,dat weten zij dus zal feijenoord nooit verder komen dan een rondo.Eenvoudige analise van een jaar of 10 kommer en kwel met een broodje hamburger in de hand komje er wel he Pim.Men praat over de prestatie van Gio als trainer ,de beker winst en super cup pffffff een kind doet de was, belachelijk gewoon dat het daar bij blijft he Pim .Heerenveen staat met smart opje te wachten om je een flinke draai omje oren tegeven.Dan komt Utrecht ,maakje borst maar nat Gio en publiek.De zeven zal een record opleveren na het wanvertoon tegen excelsior.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 16:41
    63% is het eens hahahaha. Echt waar, als het maar een klein beetje leuk geschreven is lopen ze met grote aantallen schaapjes achter de herder aan. ongelooflijk wat hypocriet.

    Men zat jaren lang te klagen, kreunen, huilen, zeiken enzv over dat Van Persie, kort gezegd zo brutaal was. En nu is hij weer te aardig, positief, beleefd enzv. Man man man

    Ten eerste is het de pers, die ziet dat Van Persie toch zeer 'geliefd' is (ondanks jaren lange anti Van Persie propaganda door de media en co) waardoor ze Robin nu anders benaderen. Ik heb het altijd andersom gevonden. Ik vond de interviewers vaak klootzakken, arrogant, onbeleefd, respectloos enzv ipv Van Persie. Die betaalde ze wellicht in sommige situaties met gelijke munt terug, menselijk lijkt me dat..

    maar goed, je ziet dat verschillende columnisten, journalisten etc er alles aan doen om zich te onderscheiden met hun stukjes en zo de cijfertjes en bekendheid te halen.. ach is hun werk, niet zo serieus nemen..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 16:42]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Feyenoord mist wat Van Persie altijd had: de woede van een ontevreden klootzak'