Frenkie de Jong: 'Een van beste voetballers ooit. Kom ik niet bij in de buurt'

    Frenkie de Jong: 'Een van beste voetballers ooit. Kom ik niet bij in de buurt'

    vrijdag 14 september 2018 om 18:45

    Frenkie de Jong kan helemaal niets met de vergelijking met Johan Cruijff. De 21-jarige Ajacied wordt van alle kanten bejubeld, maar weet alles goed te relativeren.

    "Dat slaat sowieso nergens op. Cruijff was een van de beste voetballers ooit. Daar kom ik bij lange na niet in de buurt", vertelt De Jong aan De Telegraaf. De Ajacied vindt het wel leuk om te horen dat er mensen positief over hem zijn. Onder meer bondscoach Ronald Koeman is lovend over De Jong, net als Memphis Depay. "Het is leuk om te horen als de bondscoach of medespelers positief over je zijn."

    Er wordt niet alleen veel over De Jong gezegd, maar ook geschreven. De Spaanse kranten schrijven bijna dagelijks over hem. "Ik lees zeker niet alles. Daar heb ik ook echt geen behoefte aan. Sommige dingen komen wel voorbij. Daar ontkom je dan niet aan."

    De Jong mocht vorige week debuteren bij het Nederlands elftal. "Het is anders", zegt hij over het niveauverschil. "Bij Oranje zitten er spelers die op een nóg hoger niveau spelen, maar ook bij Ajax hebben we een goed team. Ik denk dat het goed loopt met veel individuele kwaliteiten, dus het is geen verschil tussen dag en nacht. Dat zeker niet."

    Lees ook: Frenkie de Jong lacht: "Dan moet ik vanaf nu tot mijn veertigste alles spelen"

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +18916
    vrijdag 14 september 2018 om 18:46
    Stop! Frenkie Time!
    Again
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6792
    vrijdag 14 september 2018 om 18:53
    Ik heb er de kracht niet meer voor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 22:18
    Zo niet grapppigggg meeeeer deze opmerkingen :( hoe graag wil.iedereen scoren zeg met deze opmerkingen....
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:47
    Je kan Frenkie eerder met god vergelijken..
    Vind ik leuk
    volharding +733
    vrijdag 14 september 2018 om 18:49
    De redactie van VP vind hem veel beter!
    Vind ik leuk
    Juvecr7 +16
    vrijdag 14 september 2018 om 18:49
    Ajax heeft echt een topteam, kan niet anders dan potten breken dit seizoen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:51
    En dan nog 2de worden
    Vind ik leuk
    Chucky +784
    vrijdag 14 september 2018 om 19:16
    Of de poten...
    Vind ik leuk
    stratumseind +172578
    vrijdag 14 september 2018 om 18:52
    Everybody wants to be like frenkie the mesias
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:53
    Frenkie wordt groot, heel groot. Cruijff ook absolute top. In de zin van top ooit te vergelijken, qua voetbal niet.
    Vind ik leuk
    Mjblinker +789
    vrijdag 14 september 2018 om 18:53
    Tja, Cruijff was vd buitencategorie; denk dat FdJ nog niet het niveau haalt van VdVaart. Die was op zijn 17e al vele malen beter en die was weer minder dan sneijder, bergkamp, litmanen om het tot een aantal ajaxspelers te beperken. Beter is er op dit moment wellicht even niet in a’dam?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13234
    vrijdag 14 september 2018 om 21:58
    Hahah vd Vaart beter, grapjas...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 22:11
    Ja maar hoe lang dat kunnen vasthouden? Fdj veel rustiger gebracht. Nuchter en een prof gewoon barca materiaal
    Vind ik leuk
    gerard.. +293
    vrijdag 14 september 2018 om 18:54
    Frenkie de aardigste liefste en beste voetballer van Nederland
    Vind ik leuk
    Nummertien +5047
    vrijdag 14 september 2018 om 18:57
    Cruijff is het beste wat ons land gekend heeft, hoort in de top 5 beste voetballer ooit in de wereld.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2168
    vrijdag 14 september 2018 om 19:24
    Zonder Cruyff, en zijn capsones, waren we hoogstwaarschijnlijk wel wereldkampioen geworden. Met een fatsoenlijke keeper
    Vind ik leuk
    Nummertien +5047
    vrijdag 14 september 2018 om 20:12
    Bla bla eeuwige gezeik haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:27
    Cruijff was in zijn laatste jaar nog beter dan de hele eredivisie van nu bij elkaar.

    Wat een klasbak was dat! Zowel op het veld als daar buiten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:01
    Frenkie, jij bent beter dan Cruijff, Maradonna en Pele bij elkaar, ja, zelfs beter dan George. Messi en Ronaldo zijn padvindertjes vergeleken bij jou. Frenkie, jij bent de nieuwe verlosser. Jij zal Oranje titels bezorgen. Zolang jij bij Ajax speelt kan PSV het wel schudden. Oh, Frenk, held der natie

    Aldus de redactie van VP...
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2038
    vrijdag 14 september 2018 om 19:03
    Kom ik wel bij in de buurt. Maar waar zijn mijn 1737282 artikelen per dag?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:07
    Frenkie is dan Cruyff nr.2367.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:08
    Correctie: Cruijff is Frenkie II.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:10
    Leonardus Maria Karel Frenkie II.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:13
    Op de redactie hebben ze een altaar voor/van Frenkie...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:15
    Met een kaarsje en een lauwerkrans.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:21
    Als Frenkie bij Ajax vertrekt haal ik een relikwie van Frenkie in huis en plaats het bij mijn Best -en Romario relikwieën. Momenteel niet passend naast mijn PSV-altaar, zolang hij speelt in dat lelijk Ajax-synagoge...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:26
    Mijn 2 zonen schuiven mijn Feyenoord altaar, altijd langzaam naar buiten, naar de container.
    Zodat er meer plek is voor hun Ajax altaar. Snotjongens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:35
    Strijk maandag neer op de notariskantoor om je erfenis veilig te stellen i.p.v. dat deze onverlaten met hun vergiftigde geesten met de financiële eer gaan strijken, mijn waarde Wim...
    Gelukkig heb ik mijn kinderen geïndoctrineerd met mijn liefde voor de Braziliaanse helden van weleer, voor de beste keeper die PSV ooit had, voor de twee topscorers allertijden...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:56
    Ik heb ze al 100x stokslagen gegeven, gemarteld en alle hoeken van de kamer laten zien.
    Psychiaters gebeld.

    Maar ze luisteren niet naar mij. Help.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:59
    Hielp het ook niet met de Feyenoord DVD's, Wim?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:01
    Dan doen ze hun oren en ogen dicht. Eigenwijze krengen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:03
    Gecondoleerd 😔
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16391
    vrijdag 14 september 2018 om 20:45
    Soms moet je loslaten Wim, en je kinderen hun eigen fouten laten maken. Daar leren ze het meeste van. Althans dat hoop ik dan maar voor je. En mocht het niet gebeuren alsnog alle familiebanden doorsnijden en onterven die hap!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:59
    Nou ... van die paar dubbeltjes zullen ze niet wakker liggen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16391
    vrijdag 14 september 2018 om 21:14
    Geen levensverzekering, deels vrij huis of nabestaanden pensioen? Soms heb je meer dubbeltjes dan je denkt ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:16
    Tegen die tijd heeft Rutte mijn geld wel opgemaakt. Iemand moet het doen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16391
    vrijdag 14 september 2018 om 21:26
    Ach, over twaalf jaar wordt je definitieve AOW-leeftijd vastgesteld. Ik hoop voor jou dat dit op 68 jaar en 6 maanden blijft staan. Maar voor die tijd zal Rutte toch wel plaats hebben gemaakt voor weer een ouderwetse PVDA-rover aan het roer?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:29
    Dat kan niet anders, bestolen word je toch wel. Links of rechtsom.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16391
    vrijdag 14 september 2018 om 21:36
    We behoren tot een unieke generatie Wim. De generatie die het in ons sociale stelsel slechter gaat krijgen dan hun ouders. Maar pak die babyboomers vooral niets af, het is hun recht! Ach, misschien moeten we gewoon accepteren dat het pensioen zoals we kennen er gewoon anders uit gaat zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:09
    Over onze Frenkie wordt alleen al op VP elke dag een paar keer geschreven. Daarom alleen al, lekker bij Ajax blijven. Te weinig waardering uit spanje
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:09]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:25
    Frenkie is te groot voor Ajax. Frenkie moet naar Barcelona of Real Madrid...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6697
    vrijdag 14 september 2018 om 19:36
    Of die clubs moeten naar Frenkie
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:36
    Amen
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6697
    vrijdag 14 september 2018 om 19:38
    Jippie
    Ik zie net weer een nieuw FdJ-topic!!!!
    Weer wat te lezen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:38
    Ter Zijner Glorie!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:09
    Eindelijk de hele dag zitten wachten
    Vind ik leuk
    Chielus +131
    vrijdag 14 september 2018 om 19:18
    Hij heeft groot gelijk dat hij niet met alle grote spelers vergeleken wil worden, dat siert hem wel. Frenkie is frenkie en daarmee basta. Heeft geen zin om andere vergelijkingen te maken want alle robben, messi en frank de boer spelers hebben weinig van de verwachtingen waar kunnen maken. Dus mooi dat hij die onnodige druk niet wil. Laat hem maar lekker als frenkie spelen, dan komt het wel goed
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:27
    De grootsten der aarde willen niet met een ander vergeleken worden...
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1040
    vrijdag 14 september 2018 om 19:39
    Frenkieeeee Cruijff!!!

    Yes!! En dat na een paar wedstrijden al.

    Dat gaat naar de 333 miljoen als hij zondag via een klutsgoal de 1-1 maakt, want dan is het geen klutsgoal...nee dan is het zijn fabelachtige traptechniek met buitenkant 3de veter rechts geschoten die onhoudbaar was voor de keeper van Groningen.

    Vind ik leuk
    Sanuk +3286
    vrijdag 14 september 2018 om 20:30
    De familie Cruijff stelt voor dat het Johan Cruijff stadion, voorheen de Arena, met ingang van het seizoen 2019-2020, het Frenkie de Jong stadion gaat heten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 22:23
    Frenkie ie geen Cruijff wel een sierlijker speler ook een genot om te zien .
    Maar Cruijff nee die stond ook al veel eerder aan de top
    Maar hij wordt een topper
    Mooi voor Ajax
    Vind ik leuk
    Bizzy +21047
    vrijdag 14 september 2018 om 22:47
    Frenkie komt niet eens in de buurt van Marco Asensio Willemsen. Nagenoeg zelfde leeftijd. Daar zit zeker 5 klasse verschil tussen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 08:18
    Gelukkig zijn er ook nog spelers die weten te realiveren. Bravo
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws