Frenkie de Jong: 'Een van beste voetballers ooit. Kom ik niet bij in de buurt'

    Frenkie de Jong: 'Een van beste voetballers ooit. Kom ik niet bij in de buurt'

    vrijdag 14 september 2018 om 18:45

    Frenkie de Jong kan helemaal niets met de vergelijking met Johan Cruijff. De 21-jarige Ajacied wordt van alle kanten bejubeld, maar weet alles goed te relativeren.

    "Dat slaat sowieso nergens op. Cruijff was een van de beste voetballers ooit. Daar kom ik bij lange na niet in de buurt", vertelt De Jong aan De Telegraaf. De Ajacied vindt het wel leuk om te horen dat er mensen positief over hem zijn. Onder meer bondscoach Ronald Koeman is lovend over De Jong, net als Memphis Depay. "Het is leuk om te horen als de bondscoach of medespelers positief over je zijn."

    Er wordt niet alleen veel over De Jong gezegd, maar ook geschreven. De Spaanse kranten schrijven bijna dagelijks over hem. "Ik lees zeker niet alles. Daar heb ik ook echt geen behoefte aan. Sommige dingen komen wel voorbij. Daar ontkom je dan niet aan."

    De Jong mocht vorige week debuteren bij het Nederlands elftal. "Het is anders", zegt hij over het niveauverschil. "Bij Oranje zitten er spelers die op een nóg hoger niveau spelen, maar ook bij Ajax hebben we een goed team. Ik denk dat het goed loopt met veel individuele kwaliteiten, dus het is geen verschil tussen dag en nacht. Dat zeker niet."

    Lees ook: Frenkie de Jong lacht: "Dan moet ik vanaf nu tot mijn veertigste alles spelen"

    Plaats een reactie

    vrijdag 14 september 2018 om 18:46
    Alleen de manier hoe hij loopt. Net zoals Dolberg. Beide sierlijk
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    vrijdag 14 september 2018 om 18:48
    En ze hebben allebei schijt aan de wereld.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5558
    vrijdag 14 september 2018 om 18:59
    En beiden spelen met spelers zoals ziyech, tadic en tacliofigo.. dat soort kwaliteit loopt er bij oranje niet rond op dit moment.
    Vind ik leuk
    Ricklek +1844
    vrijdag 14 september 2018 om 19:04
    Wijnaldum/Propper > Ziyech
    Van Aanholt/Ake > Tagliafico

    Tadic zou wel welkom zijn.
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    vrijdag 14 september 2018 om 19:05
    Wijnaldum klopt, proper niet en van Aanholt en Ake zeker niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:17
    Pröper zeker wel. Aké, zeker wel. Je moet nou niet gaan doen of Ajax een wereld elftal heeft. Een paar leuke spelers ja,maar dat ze een beter elftal dan oranje hebben? Ja, alleen in jou eigen dromen
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    vrijdag 14 september 2018 om 20:10
    He gozer, dat was ik niet, die zei dat Ajax een beter elftal heeft dan Nederland. Maar wat ik over die specifieke spelers zei is zeker wel waar.
    Vind ik leuk
    AkaRocko +196
    zaterdag 15 september 2018 om 02:36
    Ziyech is wel degenlijk beter dan de boven genoemde middenvelders. Heb gigi of propper geen passes zien geven zoals ziyech of vrijetrappen sterker nog wijnaldum scoort niet eens zo heel veel voor open goals missen dat kan die goed wijnaldum is een goede speler begrijp me niet verkeerd maar de kwaliteiten die ziyech heeft bezit hij niet. Tagliafico doet niet onder voor ake en van aanholt en andersom net zo. Dus niet in zijn dromen maar die van jouw een beetje realistischr kijk op het spelletje kan geen kwaad.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 08:11
    Wijnaldum en pröper spelen allebei in de beste competitie van de wereld. Ziyech is aardig in de Mickey mouse competitie,maar daar buiten word die gewoon aangepakt. Kijk maar naar het WK. Iedereen prijst hem,maar het is maar vvv,Emmen,Fortuna,graafschap,en dat tegen over man united,man city,Chelsea,spurs. Blijf jij lekker in jou onrealistische droom,want in mijn ogen is de eredivisie zeker een spelletje als je naar PL kijkt
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 08:12]
    Vind ik leuk
    AkaRocko +196
    zaterdag 15 september 2018 om 15:33
    Godzijdank dat frenkie mocht opdraven op het middenveld. Met gigi en propper en strootman spelen we zo kleurloos op het middenveld. Hadden we Ziyech erbij gehad werdt er meer gecreeert meer assists meer goals meer steekballetjes vooruit. Of wou jij zegen dat met die 3 wij een swingend middenveld hebben 9 van de 10 x weten we al wat ze gaan doen balletje terug of breed kom op man pannekoek in mijn onrealistische wereld ga toch weg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 16:24
    Ja want Ziyech was zo swingend op het WK. Ja, zo snel mogelijk weer swingend naar Nederland!
    Vind ik leuk
    AkaRocko +196
    zaterdag 15 september 2018 om 21:00
    Wat jij wilt hem beoordelen op het afgelopen wk terwijl die toch echt goed speelt afgelopen weken. Laat mij wijnaldum beoordelen op zijn laatste 2 interlands dat gezegd hebbende is hij oranje onwaardig.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 21:17
    Toch staat hij er in? Of is Koeman nou fout in jou ogen?
    Vind ik leuk
    AkaRocko +196
    zaterdag 15 september 2018 om 21:44
    Neej zeker niet. Ff serieus nu denk ff na voordat je typt jij haalt het wk erbij van ziyech waarop ik de afgelopen 2 interlands van wijnaldum erbij haal. Beide spelers mag je toch niet afrekenen op die wedstrijden terwijl ze in de competitie vaak goed spelen. Welke opties heeft koeman als die wijnaldum ernaast zet vilhena hahhaha sorry feyenoorders maar neej wijnaldum hoort in de basis neemt niet weg dat die de laatste tijd zwak speelt. Nooit een fan van strootman geweest vandaar dat ik blij ben dat frenkie mocht opdraven. Puur naar het spel kijkende vind ik ziyech beter als gigi dat had ik ook gezegd als ik geen ajax supporter was. Dat is mijn mening en jij mag de jouwe hebben. Zet af en toe je feyenoord bril af als je wil. Zelfde met depay ex psver maar ik zie hem wel soort van de held worden van het huidige oranje.
    Vind ik leuk
    AkaRocko +196
    zaterdag 15 september 2018 om 21:51
    En als oranje ziyech had gehad dan zou ik met deze drie op het midden spelen wijnaldum ziyech frenkie dus propper en strootman op de bank. Hele discussie ging om wijnaldum beter als ziyech. Wijnaldum heef veel loopvermogen meer als ziyech staat stevig op zijn benen waardoor die minder duels zal verliezen als ziyech. Ziyech is lichtvoetig heeft een betere techniek en trap dan wijnaldum bovenop dat scoort die meer en levert die meer assist vandaar dat ik vind dat ziyech beter is. Jah gigi speel PL maar dat deed v persie ook alleen is hij een schim van wat die was wil wil biet zeggen dat gigi op zijn retour is maar ik zie hem ook niet veel beter gaan spelen of bovem zich zelf uitstijgen dan nu. Snap je mijn standpunt ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 22:02
    Mag het op zijn leventijd? (Rvp) Ziyech speelt wel goed op het moment? Tegen groningen? 16de plaats. Als ik jou standpunt mag geloven moest Ziyech er al 2 hebben gescoord. Bij deze : nee, ik begrijp jou standpunt niet 😉
    Vind ik leuk
    AkaRocko +196
    zondag 16 september 2018 om 09:33
    Oke vriend daar heb ik dan vrede mee. Heb de wedstrijd gezien gister was niet denderend ook al was het 3-0. Blijkbaar moet ziyech elke wedstrijd geweldig spelen wil jij hem beter vinden dan wijnaldum en zelfs dan ga jij hem niet beter vinden heb ik het idee. Een goedenmorgen trouwens wens jouw een fijna zondag toe
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 10:30
    Als je beter wilt zijn,dan moet je dat elke wedstrijd laten zien. Zeker als Ziyech werkelijk zo goed is als jij zegt. Eensgelijk, dat staat los van Ziyech discussie
    Vind ik leuk
    Voebtal +5558
    zaterdag 15 september 2018 om 18:29
    Ajax heeft individueel betere spelers en natuurlijk een veel beter team. En team word je als je vaak samen speelt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:13
    Zet je brilletje eens af knul
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7112
    vrijdag 14 september 2018 om 20:05
    Wijnaldum is beter dan Ziyech, maar verder klopt er niks van wat je zegt.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    vrijdag 14 september 2018 om 19:20
    Tagliafico aardige back. Maar geen Europese top. Gewoon niveau Everton, Lazio, Sevilla. En Ajax.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +843
    vrijdag 14 september 2018 om 19:26
    dat denk ik ook, en hij is nog jong he. die kan zich misschien wel ontwikkelen naar topniveau
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    vrijdag 14 september 2018 om 20:33
    Wellicht wel. Al is-ie ook geen 19 meer.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5558
    vrijdag 14 september 2018 om 19:40
    Captain van Argentinië. Maar droom jij vooral verder.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    vrijdag 14 september 2018 om 19:43
    Tsja, captain. Zegt me niet alles. Was de selectie van Argentinië op dat moment compleet dan?

    Nelom is ook ooit captain geweest bij Feyenoord. En geselecteerd voor Oranje.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    vrijdag 14 september 2018 om 20:06
    Ik geloof dat ze gewoon met 11 man zijn begonnen, ja. ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:16
    Nee was niet compleet, Messi en Romero waren afwezig. Verder zijn er wat oudere rotten met vervroegd interland pensioen gestuurd.

    Maar Dybala was er bijv. Wel bij. De bondscoach heeft gezegd dat Messi 1e, Romero 2e en Tagliafico 3e aanvoerder is. Dat vind ik best noemenswaardig.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    vrijdag 14 september 2018 om 20:21
    Zeker. Maar dan ben je nog niet pwe definitie Europese top.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 22:09
    Messi gestopt
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:23
    Kieran Gibbs droeg ooit de aanvoerdersband van Arsenal en dat was Roy Keane ook niet ontgaan:

    https://youtu.be/9HyM190a7VU?t=20
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 20:26]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    vrijdag 14 september 2018 om 20:33
    Hehehe, wat een geniale reactie. Die neemt ook echt geen blad voor z'n mond.

    En wat een voetballer was dat :-)
    Vind ik leuk
    Voebtal +5558
    vrijdag 14 september 2018 om 21:13
    Feyenoord vergelijken met Argentinië. Ben je wel helemaal lekker? Waanzin.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    vrijdag 14 september 2018 om 21:20
    Begrijpend lezen. Zucht..

    Ik leg het nog 1x uit: met het voorbeeld van Nelom gaf ik alleen aan dat "aanvoerder-zijn" niet altijd alles zegt over je kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5558
    vrijdag 14 september 2018 om 21:44
    Zucht... Nelom en de captain van Argentinië in één post benoemen. Waanzin.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    vrijdag 14 september 2018 om 21:52
    Laat ook maar. Ik geef het op.
    Vind ik leuk
    AkaRocko +196
    zaterdag 15 september 2018 om 15:39
    Hahahhaha ik heb ook een poging gewaagd maar je breng em niet op andere gedachten hoor. Sommige willen niks aannemen of reageren ondoordacht.
    Vind ik leuk
    AkaRocko +196
    zaterdag 15 september 2018 om 15:37
    Zucht zoveel je kan je kan toch lezen. Geen messi geen geen romero geen mascerano en nog een paar blijft voor de trainer blijkbaar nico over maar ga der maar niet vanuit dat thagliafico nog aanvoerder is tijdens een groot toernooi.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:30
    Ja compleet
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1261
    vrijdag 14 september 2018 om 21:03
    Voor een keer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:46
    Hahah tagliafico? Slechtste speler op het WK. Nee dankje. Al ben je in vergelijking met blind al snel een geweldenaar.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1261
    vrijdag 14 september 2018 om 21:05
    Klopt ,dat had je sterk op gemerkt.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5703
    zaterdag 15 september 2018 om 06:44
    Ah daar zijn Waldorf en Statler ook weer die elkaar gevonden hebben in Ajax afkraken haha.
    Wat een prutser die Tagliafico, en ook deze coach. Die maakt de slechtste speler gewoon 3e aanvoerder. Argentinië is nog erger dan Oranje. Blind zou bij hun ook elke wedstrijd spelen denk ik
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4192
    vrijdag 14 september 2018 om 18:48
    Hopelijk gaat ie niet straks ook net zo mank lopen als Dolberg, Laat Frenkie maar lekker heel blijven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:50
    Flauww. Een speler als Dolberg is echt fantastisch om naar te kijken. De manier hoe hij rent, de bal aan neemt. Pfoo, gewoon kunst. Echt een hele sierlijke speler, net zoals de Jong
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 18:51]
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4192
    vrijdag 14 september 2018 om 18:52
    Mijn zoontje kijkt vaak TikiTaka Touzani, Toevallig de aflevering met Dolberg samen gezien. Jezus wat is dat een zoutzak geworden, Geen schim meer van de speler met flair die hij ooit was, Zelfs een bal fatsoenlijk aannemenkon hij niet, Was bijna pijnlijk om te zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:54
    Zoiets verleer je niet. Ik ben echt fan van deze speler. Maar ook hoe hij zich uit op Het veld. Je ziet hem nooit klagen, meteen opstaan.
    Ik ben vrijwel zeker dat hij de top gaat halen.
    Zijn techniek als spits is ongekend en inzicht/kennis van Het spelletje
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4192
    vrijdag 14 september 2018 om 18:57
    Ik ben het niet met je eens, Maar prima dat jij er zo over denkt, Ik denk dat het nooit meer wat gaat worden.
    Vind ik leuk
    Mr. O +932
    vrijdag 14 september 2018 om 19:16
    Ik ben ook bang dat het niks meer gaat worden, hoop het echter wel
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:20
    Ik wel. Wat hij liet zien in zijn eerste jaar was zo ongekend goed. Het gaat hem lukken! Enige wat hij nodig heeft is vertrouwen en je moet hem erin laten staan.

    Komt helemaal goed Met hem
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1261
    vrijdag 14 september 2018 om 21:08
    Laat hem eerst maar eens terug komen en dan pas roepen dat het een geweldenaar is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:17
    Die jongen heeft ook al ruim een half jaar geen bal aangeraakt...
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1261
    vrijdag 14 september 2018 om 21:09
    Misschien zijn eigenste maar dat weten we niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:18
    Ben jij fan van dolberg?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:19
    Nou en of lieverd😙
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:19]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 22:09
    Toch niet verkeerd geschat
    Vind ik leuk
    Spartan +6398
    vrijdag 14 september 2018 om 19:19
    Je krijgt er een harde plasser van he, van Frenkie!

    Het is een goede voetballer VP, maar om de hele dag door alleen maar stukjes van Frenkie de Jong te plaatsenis wel een beetje overkill.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42507
    vrijdag 14 september 2018 om 20:17
    Zo gaat dat.
    Ajax is nu al kampioen 2018-2019
    Frankie wordt nu al gelijk gesteld aan Johan Cruijff.

    Hoogmoed komt voor de val.
    Het toont weinig respect naar de andere clubs en naar Cruijff.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 20:19]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    vrijdag 14 september 2018 om 19:23
    Wordt je opgewonden van hun of zo? Je kan ook ovedrijven hoor
    Vind ik leuk
    RR12 +419
    vrijdag 14 september 2018 om 19:59
    Dit is weer een nieuwe dimensie in de grote Frenkie show. Origineel wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:45
    Beide hebben ze idd aardig wat vrouwelijke trekjes.
    Vind ik leuk
    Gerro +6147
    vrijdag 14 september 2018 om 23:09
    Bij Ajax hebben we altijd sierlijke voetballers.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 07:37
    Dat valt mij dus ook op, helemaal rechtop en sierlijk. Vooral het feit dat hij als middenvelder zoveel loopt met de bal is erg onderscheidend met veel andere middenvelders (die eerder voor de pass kiezen). Ik vind dat echt fantastisch om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18360
    vrijdag 14 september 2018 om 18:46
    Stop! Frenkie Time!
    Again
    Vind ik leuk
    Cruijffiaans +13538
    vrijdag 14 september 2018 om 18:48
    Werd ook wel weer tijd.
    Vind ik leuk
    RebelVox +6828
    vrijdag 14 september 2018 om 18:49
    Klopt, we hebben er lang op gewacht en werden vermaakt met topics van ons aller knuffel Kluivertje.
    Frenkie Topper!!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:48
    Beter dan Excelsior nieuws of die andere niet boeiende clubs (Met alle respect )

    In Polen gaat het bijna ook alleen maar over Warszawa of Poznań. Het is niet anders, maar wel begrijpelijk. Ook al is er ook nu een beetje Gdańsk nieuws omdat we bovenaan staan 👌🏻👏
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 18:49]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7112
    vrijdag 14 september 2018 om 20:06
    Gefeliciteerd man!
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +5535
    vrijdag 14 september 2018 om 18:53
    Ik heb er de kracht niet meer voor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 22:18
    Zo niet grapppigggg meeeeer deze opmerkingen :( hoe graag wil.iedereen scoren zeg met deze opmerkingen....
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:47
    Je kan Frenkie eerder met god vergelijken..
    Vind ik leuk
    volharding +526
    vrijdag 14 september 2018 om 18:49
    De redactie van VP vind hem veel beter!
    Vind ik leuk
    Juvecr7 +16
    vrijdag 14 september 2018 om 18:49
    Ajax heeft echt een topteam, kan niet anders dan potten breken dit seizoen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:51
    En dan nog 2de worden
    Vind ik leuk
    Chucky +672
    vrijdag 14 september 2018 om 19:16
    Of de poten...
    Vind ik leuk
    stratumseind +154426
    vrijdag 14 september 2018 om 18:52
    Everybody wants to be like frenkie the mesias
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:53
    Frenkie wordt groot, heel groot. Cruijff ook absolute top. In de zin van top ooit te vergelijken, qua voetbal niet.
    Vind ik leuk
    Mjblinker +710
    vrijdag 14 september 2018 om 18:53
    Tja, Cruijff was vd buitencategorie; denk dat FdJ nog niet het niveau haalt van VdVaart. Die was op zijn 17e al vele malen beter en die was weer minder dan sneijder, bergkamp, litmanen om het tot een aantal ajaxspelers te beperken. Beter is er op dit moment wellicht even niet in a’dam?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12779
    vrijdag 14 september 2018 om 21:58
    Hahah vd Vaart beter, grapjas...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 22:11
    Ja maar hoe lang dat kunnen vasthouden? Fdj veel rustiger gebracht. Nuchter en een prof gewoon barca materiaal
    Vind ik leuk
    gerard.. +83
    vrijdag 14 september 2018 om 18:54
    Frenkie de aardigste liefste en beste voetballer van Nederland
    Vind ik leuk
    HaagseHaas +1490
    vrijdag 14 september 2018 om 18:56
    Man, er zit er één op de redactie hem een harde voor Frenkie niet normaal meer.
    Vind ik leuk
    volharding +526
    zaterdag 15 september 2018 om 01:19
    Ha Ha, heb van de week ook zo een opmerking geplaatst dat er zeker iemand daar rond loopt en hem graag van achter wil nemen ..maar mijn reactie werd meteen verwijderd..Vreemd want wat is er mis mee als je verliefd bent..ieder zijn ding , en je hoef je er toch niet voor te schamen...zeker niet als je er zo overdreven voor uit Komt!
    Vind ik leuk
    Nummertien +4432
    vrijdag 14 september 2018 om 18:57
    Cruijff is het beste wat ons land gekend heeft, hoort in de top 5 beste voetballer ooit in de wereld.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1922
    vrijdag 14 september 2018 om 19:24
    Zonder Cruyff, en zijn capsones, waren we hoogstwaarschijnlijk wel wereldkampioen geworden. Met een fatsoenlijke keeper
    Vind ik leuk
    Nummertien +4432
    vrijdag 14 september 2018 om 20:12
    Bla bla eeuwige gezeik haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:27
    Cruijff was in zijn laatste jaar nog beter dan de hele eredivisie van nu bij elkaar.

    Wat een klasbak was dat! Zowel op het veld als daar buiten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:01
    Frenkie, jij bent beter dan Cruijff, Maradonna en Pele bij elkaar, ja, zelfs beter dan George. Messi en Ronaldo zijn padvindertjes vergeleken bij jou. Frenkie, jij bent de nieuwe verlosser. Jij zal Oranje titels bezorgen. Zolang jij bij Ajax speelt kan PSV het wel schudden. Oh, Frenk, held der natie

    Aldus de redactie van VP...
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1262
    vrijdag 14 september 2018 om 19:03
    Kom ik wel bij in de buurt. Maar waar zijn mijn 1737282 artikelen per dag?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:07
    Frenkie is dan Cruyff nr.2367.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:08
    Correctie: Cruijff is Frenkie II.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:10
    Leonardus Maria Karel Frenkie II.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:13
    Op de redactie hebben ze een altaar voor/van Frenkie...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:15
    Met een kaarsje en een lauwerkrans.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:21
    Als Frenkie bij Ajax vertrekt haal ik een relikwie van Frenkie in huis en plaats het bij mijn Best -en Romario relikwieën. Momenteel niet passend naast mijn PSV-altaar, zolang hij speelt in dat lelijk Ajax-synagoge...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:26
    Mijn 2 zonen schuiven mijn Feyenoord altaar, altijd langzaam naar buiten, naar de container.
    Zodat er meer plek is voor hun Ajax altaar. Snotjongens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:35
    Strijk maandag neer op de notariskantoor om je erfenis veilig te stellen i.p.v. dat deze onverlaten met hun vergiftigde geesten met de financiële eer gaan strijken, mijn waarde Wim...
    Gelukkig heb ik mijn kinderen geïndoctrineerd met mijn liefde voor de Braziliaanse helden van weleer, voor de beste keeper die PSV ooit had, voor de twee topscorers allertijden...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:56
    Ik heb ze al 100x stokslagen gegeven, gemarteld en alle hoeken van de kamer laten zien.
    Psychiaters gebeld.

    Maar ze luisteren niet naar mij. Help.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:59
    Hielp het ook niet met de Feyenoord DVD's, Wim?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:01
    Dan doen ze hun oren en ogen dicht. Eigenwijze krengen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:03
    Gecondoleerd 😔
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15276
    vrijdag 14 september 2018 om 20:45
    Soms moet je loslaten Wim, en je kinderen hun eigen fouten laten maken. Daar leren ze het meeste van. Althans dat hoop ik dan maar voor je. En mocht het niet gebeuren alsnog alle familiebanden doorsnijden en onterven die hap!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:59
    Nou ... van die paar dubbeltjes zullen ze niet wakker liggen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15276
    vrijdag 14 september 2018 om 21:14
    Geen levensverzekering, deels vrij huis of nabestaanden pensioen? Soms heb je meer dubbeltjes dan je denkt ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:16
    Tegen die tijd heeft Rutte mijn geld wel opgemaakt. Iemand moet het doen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15276
    vrijdag 14 september 2018 om 21:26
    Ach, over twaalf jaar wordt je definitieve AOW-leeftijd vastgesteld. Ik hoop voor jou dat dit op 68 jaar en 6 maanden blijft staan. Maar voor die tijd zal Rutte toch wel plaats hebben gemaakt voor weer een ouderwetse PVDA-rover aan het roer?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:29
    Dat kan niet anders, bestolen word je toch wel. Links of rechtsom.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15276
    vrijdag 14 september 2018 om 21:36
    We behoren tot een unieke generatie Wim. De generatie die het in ons sociale stelsel slechter gaat krijgen dan hun ouders. Maar pak die babyboomers vooral niets af, het is hun recht! Ach, misschien moeten we gewoon accepteren dat het pensioen zoals we kennen er gewoon anders uit gaat zien.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +489
    vrijdag 14 september 2018 om 22:48
    Logisch want slaan werkt averechts, ik had wat meer
    inventiviteit van jou verwacht beste Wim.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 00:09
    Terwijl ik juist denk, dat de mensen die het wel doen, dit niet gaan typen.
    Die doen dit liever stiekum, onze helden. Hans Christiaan Andersen loog ook wel eens.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +489
    zaterdag 15 september 2018 om 00:19
    Ik denk ook zeker niet dat je het echt doet, ik had gewoon een creatievere oplossing van jou verwacht om je koters de goede kant op te sturen ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 05:56
    O zo. Ja, stom. Maar dit kwam in mij op. En dan typ ik het maar.
    Vind ik leuk
    JustH +14891
    zaterdag 15 september 2018 om 02:54
    Je heb geweldige zoons Wim!
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 05:58
    Dat zeggen andere mensen wel vaker. En zo af en toe, denk ik dat zelf ook wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:09
    Over onze Frenkie wordt alleen al op VP elke dag een paar keer geschreven. Daarom alleen al, lekker bij Ajax blijven. Te weinig waardering uit spanje
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:09]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:25
    Frenkie is te groot voor Ajax. Frenkie moet naar Barcelona of Real Madrid...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +3685
    vrijdag 14 september 2018 om 19:36
    Of die clubs moeten naar Frenkie
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:36
    Amen
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +3685
    vrijdag 14 september 2018 om 19:38
    Jippie
    Ik zie net weer een nieuw FdJ-topic!!!!
    Weer wat te lezen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:38
    Ter Zijner Glorie!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:09
    Eindelijk de hele dag zitten wachten
    Vind ik leuk
    Chielus +105
    vrijdag 14 september 2018 om 19:18
    Hij heeft groot gelijk dat hij niet met alle grote spelers vergeleken wil worden, dat siert hem wel. Frenkie is frenkie en daarmee basta. Heeft geen zin om andere vergelijkingen te maken want alle robben, messi en frank de boer spelers hebben weinig van de verwachtingen waar kunnen maken. Dus mooi dat hij die onnodige druk niet wil. Laat hem maar lekker als frenkie spelen, dan komt het wel goed
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:27
    De grootsten der aarde willen niet met een ander vergeleken worden...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:39
    Frenkieeeee Cruijff!!!

    Yes!! En dat na een paar wedstrijden al.

    Dat gaat naar de 333 miljoen als hij zondag via een klutsgoal de 1-1 maakt, want dan is het geen klutsgoal...nee dan is het zijn fabelachtige traptechniek met buitenkant 3de veter rechts geschoten die onhoudbaar was voor de keeper van Groningen.

    Vind ik leuk
    Sanuk +3188
    vrijdag 14 september 2018 om 20:30
    De familie Cruijff stelt voor dat het Johan Cruijff stadion, voorheen de Arena, met ingang van het seizoen 2019-2020, het Frenkie de Jong stadion gaat heten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 22:23
    Frenkie ie geen Cruijff wel een sierlijker speler ook een genot om te zien .
    Maar Cruijff nee die stond ook al veel eerder aan de top
    Maar hij wordt een topper
    Mooi voor Ajax
    Vind ik leuk
    Radya .G . +489
    vrijdag 14 september 2018 om 22:30
    Gelukkig heeft Frenkie meer realiteitszin dan de meeste mensen die ik wat over hem hoor zeggen. Hij oogt nuchter en laat zich niet gek maken. Hopelijk blijft hij de ruimte voelen
    om zijn ding te doen, dan kan hij een hele grote worden.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20011
    vrijdag 14 september 2018 om 22:47
    Frenkie komt niet eens in de buurt van Marco Asensio Willemsen. Nagenoeg zelfde leeftijd. Daar zit zeker 5 klasse verschil tussen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 08:18
    Gelukkig zijn er ook nog spelers die weten te realiveren. Bravo
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Frenkie de Jong: 'Een van beste voetballers ooit. Kom ik niet bij in de buurt'