Update: Aston Villa stelt nieuwe manager aan; Terry aan de slag als assistent

    Update: Aston Villa stelt nieuwe manager aan; Terry aan de slag als assistent

    woensdag 10 oktober 2018 om 23:26

    Opvallend nieuws uit Engeland: Anwar El Ghazi krijgt mogelijk te maken met Thierry Henry en John Terry. De twee zijn in beeld als trainersduo bij Aston Villa.

    Dat melden diverse media in Engeland. Henry is volgens The Telegraph een 'early favourite' om aan de slag te gaan op Villa Park. Hij heeft al een eerste gesprek met de clubleiding achter de rug. Henry is op dit moment nog assistent-bondscoach bij België, maar het is geen geheim dat hij jaagt op een baan als hoofdtrainer. Terry, die nog niét officieel is gestopt als voetballers, wordt overigens niet genoemd in het artikel.

    The Daily Mail is zekerder van zijn zaak. Henry staat volgens de Britse krant 'op het punt' om een contract te tekenen bij Aston Villa. Hij heeft Terry in gedachten als zijn eerste versterking; niet voor de selectie, maar voor zijn technische staf. Henry ziet in Terry een uitstekende assistent-trainer, omdat het Chelsea-icoon vorig seizoen nog bij Aston Villa speelde. Het duo moet The Villans terug naar de Premier League leiden.

    Aston Villa ontsloeg woensdag Steve Bruce na de tegenvallende start van het seizoen. El Ghazi speelt sinds de zomer op Villa Park.

    Update 9/10 12.10: Steeds meer Britse media zijn er inmiddels van overtuigd dat Henry inderdaad de nieuwe manager wordt van Villa. De Championship-formatie nam deze week contact op met Brendan Rodgers, maar de voormalig trainer van Swansea City en Liverpool geeft de voorkeur aan een langer verblijf bij Celtic. Nu is Henry de aangewezen kandidaat om Bruce op te volgen.  

    Update 10/10, 23.26 uur: Aston Villa heeft woensdag met Dean Smith een nieuwe hoofdtrainer aangesteld. John Terry, die recent een punt zette achter zijn actieve loopbaan, wordt zijn assistent. Het Chelsea-icoon kwam vorig seizoen nog voor Villa uit. Smith komt over van Brentford. Thierry Henry leek aanvankelijk de belangrijkste kandidaat om manager te worden bij de club uit Birmingham, maar hij zou op weg zijn naar jeugdliefde AS Monaco.

    Plaats een reactie

    AFCA G.G. +1857
    zondag 7 oktober 2018 om 14:56
    Een spits en een centrumverdediger, dan ben je wel van alle markten thuis
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:56
    Ik heb blijkbaar liggen slapen.
    Ik dacht nog altijd dat Anwar in Frankrijk speelde...
    Nu dus 2e niveau in Engeland. Ook al vergane glorie.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2312
    zondag 7 oktober 2018 om 15:01
    Ook al zo'n overhypte ajaxspeler..
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    zondag 7 oktober 2018 om 18:36
    Wat maakt t uit, El Ghazi speelt er toch weinig
    Vind ik leuk
    Polly11 +3868
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:52
    Heyhey Henkie.....tis wel Villa hè...😉
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1683
    zondag 7 oktober 2018 om 15:03
    Leuk trainersduo lijkt me
    Vind ik leuk
    Ben +98
    zondag 7 oktober 2018 om 15:39
    Alle 3 kansloos.
    Vind ik leuk
    Ben +98
    zondag 7 oktober 2018 om 15:40
    El Ghazi zou hebben kunnen slagen bij middenmoot eredivisie club. Verder niet...
    Vind ik leuk
    Polly11 +3868
    zondag 7 oktober 2018 om 15:57
    Lijkt me een goed plan
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4670
    zondag 7 oktober 2018 om 16:57
    Gaat niet gebeuren. Terry in mijn ogen zeker niet. Terry kan aan de slag bij Chelsea. Dus denk ik niet dat hij interesse heeft als assistent bij Villa. En Henry kan beter nog even wachten in mijn ogen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:51
    Wachten op wat?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 23:04
    henry wat een eindbaas
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:55
    Als hij ff geduld heet kan hij naar United.
    Vind ik leuk
    M.J. +196
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:38
    Ik denk niet dat United interesse heeft in Henry en visa versa gezien zijn Arsenal verleden. Mooi ervaring op doen ergens en over een jaar of 3 Emery opvolgen in Noord-London.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:33
    Denk sowieso niet in iemand die nog nagenoeg niets heeft bewezen als manager, het was een weergaloze speler, maar als coach nog alles te bewijzen en in die zin een onverantwoorde gok voor een club van het kaliber als United.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:38
    Goede keuze denk ik, hij heeft het met aantrekkelijk voetbal goed gedaan bij Brentford en weet wat er gevraagd wordt in het Championship, kent daarnaast de club Villa erg goed, aangezien hij al zo'n beetje zijn hele leven fan is van deze club (zijn vader was er steward, hij ging als kleine jongen al mee, je kent het allemaal wel..). :>