Ik verwacht dat we dit seizoen minimaal als derde eindigen in de Eredivisie

    "Ik verwacht dat we dit seizoen minimaal als derde eindigen in de Eredivisie"

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 16:48wo 10-10-2018 om 16:48

    Ajax-back Noussair Mazraoui is de meest onderschatte speler van de Eredivisie. Dat stelt AZ'er Teun Koopmeiners. Hij vindt Hakim Ziyech de beste speler in Nederland.

    Koopmeiners speelde vorige week zondag tegen Mazraoui, die al het hele seizoen een goede indruk maakt op de middenvelder van AZ. "Noussair Mazraoui wordt bij Ajax nog niet genoemd in het rijtje met sterren, maar ik heb in de jeugd vaak tegen hem gespeeld en hij is écht heel goed", zegt Koopmeiners tegen Voetbal International.

    Ziyech is volgens hem de beste die rondloopt in de Eredivisie. "Vreemd dat hij nog in Nederland voetbalt. Iedereen had toch wel verwacht dat hij dit jaar de stap naar het buitenland zou gaan maken."

    Van het huidige seizoen met AZ heeft Koopmeiners hoge verwachtingen. "Ik verwacht dat we dit seizoen minimaal als derde eindigen in de Eredivisie. Daarvoor zullen we in ieder geval één traditionele topclub onder ons moeten houden, ja. Dat we al heel lang geen topwedstrijd meer hebben gewonnen, is wel een dingetje. In de kleedkamer zijn wij daar echter niet zo mee bezig als de media; het is meer iets van buitenaf."

    Plaats een reactie

    woensdag 10 oktober 2018 om 16:53
    Doet het momenteel niet verkeerd maar moet zeker nog heel wat stappen maken! Hopen dat hij zich blijft ontwikkelen want ik heb soms nog steeds mijn twijfels.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7693
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:12
    Hij kan wel voetballen, verdedigen is niet zijn ding dat doet ie er bij. Tot dusver steeds prima genoeg!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:21
    Ja hopen dat hij blijft ontwikkelen en stappen vooruit blijft maken! Back posities zijn belangrijk tegenwoordig in het huidige voetbal!
    Vind ik leuk
    Itsese +5243
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:22
    Inderdaad, kan die zo bij PSV aansluiten;)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:29
    Die opmerking snap ik niet helemaal maar zal wel aan mij liggen!
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13122
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:46
    Psv supporters blinken gebruikelijk niet uit in voetbalkennis of wat dan ook..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:41]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:54
    Dus Koopmeiners heeft altijd in de 2e teams gespeeld in de jeugd?
    Vind ik leuk
    Polly11 +3965
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:54
    Mmm, hij vindt dat ze dus beter zijn dan Feyenoord. De andere 2 zijn namelijk onbereikbaar voor AZ
    Vind ik leuk
    repeP +1481
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:07
    Daar verloot AZ vorig seizoen 3 keer van, tot en met 0-4 in Alkmaar aan toe.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3965
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:22
    Precies, daarom gaat AZ 4de worden
    Vind ik leuk
    Roya +1484
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:54
    Zoals mijn club momenteel speelt zal het me niet verbazen maar het is nog vroeg in het seizoen
    Vind ik leuk
    stratumseind +174733
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:54
    Teun heeft te dicht bij de molenwiek gestaan
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:16
    Is dat dezelfde molenwiek als waar jij door geraakt bent?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174733
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:20
    nee ik heb die andere 3 terug gekopt
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:56
    Nous sair-onderschat...

    p.s. leuke foto van noussair.

    Vind ik leuk
    Toets +395
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:05
    yup, gelukkig staat Teun zelf wel op de foto.
    Vind ik leuk
    Martyynho +1319
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:57
    Denk dat Teun minimaal en maximaal door elkaar haalt..
    Vind ik leuk
    repeP +1481
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:00
    Til vond zichzelf ook al te goed voor de top drie.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5526
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:00
    Als Gio het lef heeft om Ayoub te gaan brengen, word Feyenoord gewoon 3e hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:01
    Die 3e plaats is gereserveerd voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Toets +395
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:08
    Kom op nou, je gaat je toch niet neerleggen bij deze stand? Knokken zal je met Feyenoord!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:16
    Wees effe serieus, Psv en Ajax maken dit seizoen de dienst uit. En met deze selectie, met deze trainer en de onzichtbare Martin van Geel is de 3e plek het hoogst haalbare voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Toets +395
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:20
    Ik ben serieus,...als de spelers er ook zo over denken dan gaat het vreemde wedstrijd worden over twee weken.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:49
    Die 5 of 6 verlies punten tegen Ajax zijn elk seizoen al in gecalculeerd want er rust een vloek op die wedstrijden voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    repeP +1481
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:08
    Ben jij altijd zo negatief? Waarom zou Feyenoord 28 oktober niet winnen bij Ajax?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:15
    Ben niet negatief maar realistisch. En Feyenoord winnen bij Ajax? Ga jij lekker naar een sprookjesbos of naar de efteling op 28 oktober.
    Vind ik leuk
    repeP +1481
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:40
    Ben niet van het gokken maar zou daar wel een gokje op durven te wagen. En bij winst van Feyenoord een hele lange neus naar heel veel mensen in het Amsterdamse maken.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:03
    De derde plaats is te hoog gegrepen.
    Waarschijnlijk plek 4 of 5. Maar nog wel boven Ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:06
    Want Ajax eindigt 6e
    Vind ik leuk
    Toets +395
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:10
    Ik ben ook wel benieuwd naar deze voorspelling. Als dat zo is dan hoef ik niet meer te kijken.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17963
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:40
    Hij heeft een te harde kopstoot gehad ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:38
    Een hele harde haha
    Vind ik leuk
    repeP +1481
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:16
    🤩
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6268
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:03
    Wat doet die foto van Nico bij dit verhaal?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27640
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:08
    Koopmeiners staat op de foto ;-)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6268
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:29
    Excuus, mijn brilleglazen niet schoongemaakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:42
    Mag dit? (Zie foto)

    De speler legt de tegenstander een hand op zijn schouder. Kuipers zou een penalty gegeven hebben.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6268
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:52
    Rood. Maar bij een sliding op een halve mtr hoogte moet je niet gaan zeuren. 😄
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:38
    Dan moet AZ ... Ajax of PSV onder zich zien te houden.
    Dat zal nog best moeilijk worden dan.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:54
    Dat verwacht ik ook maar sluit Feyenoord niet uit. In Rotterdam verwachten ze ook dat ze 3e worden. Vitesse is voor mij de outsider. Die kunnen ook dat plekje bemachtigen. Niets is nog zeker dus gewoon presteren.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3336
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:22
    Momenteel vind ik AZ de minste van die 3
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3336
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:21
    Dan mag AZ wel stukken beter spelen om nog boven Feyenoord te gaan eindigen..!
    Vind ik leuk
    Hesses +1061
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:29
    Dromen mag altojd koopmeijers maar zolang dat dsb ploegje geen topwedstrijden wint zal 4 t hoogst haalbare zijn....daarbij vind ik de selectie niet bijster goed.
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3481
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:34
    Dsb ploegje? Blijf even lekker in het verleden hangen ofzo.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24313
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:33
    Ik zou er maar wel mee bezig gaan Koopmeiners, het is goed dat je je op Ajax en PSV, alsmede op Feyenoord en FC Utrecht gaat richten. Leer hoe ze spelen, AZ moet het beter kunnen dan het nu laat zien.
    Vind ik leuk
    Enden +4242
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:40
    Minimaal derde is gelijk ook maximaal
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10590
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:49
    "Buitenaf" is wel objectief, AZ faalt om de eenvoudige redenen, te weinig geld, maar hebben wel een uitstekend management en dat kan niet gezegd worden van veel AD clubs.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:28
    Koopmeiners heeft al gezien wat de rest van Nederland die AZ niet volgen niet kan weten. Calvin Stengs heeft deze week zijn eerste 45 minuten gemaakt. Over 3 weken staat hij in de basis. Tel daarbij op dat Boadu naar verwachting voor de winterstop zijn eerste minuten weer gaat maken en Maher ook weer topfit aan het worden is.

    Een aanval bestaande uit Idrissi - Boadu - Stengs en met op 10 Maher zal AZ dat extra geven om als 3 of 4 te eindigen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 20:29]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10590
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:49
    Hoop doet leven.....
    Vind ik leuk
    Mari +10241
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:21
    minimaal.
    Arme jongen
    Vind ik leuk
    companen +1407
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:43
    Belachelijk eigenlijk met dit team moet je ajax en psv moeilijk maken maarja met zo'n trainer word plek 3 een grote uitdaging.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:26
    Noem 1 positie waarop PSV en AJAX minder zijn dan AZ ik ben benieuwd
    Vind ik leuk
    Hesses +1061
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:41
    K zou zeggen keeper maar na Inter uit is dat n twijfelgeval geworden...
    Vind ik leuk
    ronnieb +583
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:24
    Wat een idioot.
    Vind ik leuk
    mchollie +3450
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:46
    Brommetje moet hem niet als verdediger opstellen. Dat zag je zondag en dat wordt afgestraft. Hij is op zijn best op het middenveld maar de TD heeft gefaald met het halen van de benodigde spelers en dan ook nog Brommetje die ze verkeerd op stelt en verkeerd wisseld. Tja, ik zelf denk 4 of 5.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws