'Zeer diepe crisis' in België na arrestatiegolf: 'Legt het Belgische voetbal lam'

    'Zeer diepe crisis' in België na arrestatiegolf: 'Legt het Belgische voetbal lam'

    donderdag 11 oktober 2018 om 06:53

    Het Belgisch voetbal werd donderdag opgeschrikt door een grote arrestatiegolf. Onder meer Club Brugge-trainer Ivan Leko, de scheidsrechter Sebastién Delferière en Bart Vertenten en de invloedrijke zaakwaarnemer Mogi Bayat (foto) zijn verhoord door de politie in verband met een grootschalige fraudezaak.

    De verdachte degradatie van Westerlo in 2017 bracht de zaak aan het rollen. Moeskroen-Péruwelz ging de laatste speeldag in als hekkensluiter, maar won met 0-2 bij KV Kortrijk en sprong over Westerlo heen. De gearresteerde Bayat begeleidde een groot aantal spelers van zowel Moeskroen als Kortrijk. De Iraniër is echter bij meerdere Belgische clubs actief als huismakelaar, omdat hij relatief goedkoop zakendoet en lage commissies vraagt. "Daarom is hij 'Mister Popular' bij financieel geplaagde Belgische clubs", vertelt sportjournalist Frank van Laken aan het Algemeen Dagblad.

    Van Laeken vindt het echter verdacht dat Bayat 'exclusief alle transfers regelt' bij sommige clubs. "Het neigt naar manipulatie als er vier of vijf spelers van hem bij beide teams spelen en hij een voorkeur heeft voor spelers die het meeste geld opleveren." De journalist vreest dan ook het ergste. "Met matchfixing is er iets veel fundamentelers aan de hand. Stel: de degradatiezaak van Westerlo wordt bewezen, dat zou een atoombomeffect zijn. Dan wordt alles van de kaart geveegd."

    'Een zeer diepe crisis'
    Sporza-commentator Peter Vandenbempt ziet het eveneens somber in. "Als onze topscheidsrechters Vertenten en Delferière erbij betrokken zijn, zijn we écht ver van huis en hebben we een zeer diepe crisis." Ook Aad de Mos, kenner van het Belgische voetbal, realiseert zich hoe ernstig de zaak is. "Dit heeft zó veel impact op spelers, clubs, sponsors en betrouwbaarheid van scheidsrechters. Dit legt het Belgische voetbal echt lam."

    Lees ook: Bom onder Belgische voetbal: huiszoekingen bij Anderlecht en Club Brugge

    Lees meer over:Jupiler Pro League

    Plaats een reactie

    donderdag 11 oktober 2018 om 06:58
    Vooral onder de top stikt het van de goudzoekers die van club naar club trekken. Die hebben meer met hun zaakwaarnemer dan met hun club op. Rondom het voetbal is het gewoon verrot.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:00
    In NL gebeurt zoiets nooit. Toch, meneer Overmars?
    Vind ik leuk
    Op afstand +513
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:05
    Waar slaat dit nu weer op?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:24
    Nou ... in de ere divisie, zie ik dingen voorbij komen, dat ik denk ... goh, dat is toevallig allemaal.

    En geloof jij in toeval?
    Ik niet. Ik ben niet zo goed gelovig.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 07:25]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:28
    Oké en onderbouw even het feit dat je overmars in die zin meeneemt.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:53
    Ik vroeg het mij zomaar af. Dat mag toch wel?
    Vind ik leuk
    Jozef +37180
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:15
    Zo vraagt een mens zich vaak dingen af....

    De Graafschap uit....de telkens wel erg laat vallende beslissende doelpunten bij PSV, dingen uit het jaar dat Feyenoord kampioen werd...

    Ik wil in een mooie eerlijke wereld blijven geloven, anders kunnen we maar beter naar dammen gaan kijken. Of vissen of zo...

    Dat gedoe in België verbaast me helemaal niks trouwens. Als heel het deksel van die beerput afgaat stinkt het tot in
    Moskou. Ook daar wil ik er eigenlijk niet in geloven, maar als mistoestanden bewezen worden moeten er passende straffen komen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:24
    Precies mijn gedachten, vaak vreemde dingen, een eerlijke wereld bestaat niet.
    Vind ik leuk
    Jozef +37180
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:22
    Het is niet zo moeilijk om vreemde zaakjes op te sommen. Werkelijk elke club heeft er wel, alleen valt het meer op bij clubs die veel in de picture staan.

    Wat denk jij over alle vrijspraakgevalletjes bij Feyenoord?
    Natuurlijk, goeie advocaat, maar naar mijn gevoel klopt het niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:32
    Een scheids kan vaak een penalty, wel of niet geven.
    Zo ook een rode kaart.
    Waarom zou hij hem dan soms wel geven ... en soms niet? Dat vraag ik mij vaak af.
    Hij kan hem echt heel duidelijk geven, echt waar. Maar hij verdomd het.
    En als dat bij de ene club 8x meezit, en bij de ander 8x tegenzit, dan weiger ik dat te geloven.
    Vind ik leuk
    Jozef +37180
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:29
    Zoals pingels ten voordele van feyenoord in het laatste kampioensjaar?

    Ik weiger te geloven in corruptie en geloof gewoon dat die pingels terecht waren, al waren het er best veel...
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1866
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:55
    Penalties van het ED seizoen 16/17:
    Feyenoord: 3
    PSV: 5
    Ajax: 10

    Over alle competities:
    Feyenoord: 5
    PSV: 8
    Ajax: 16
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    13 +13199
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:00
    Goh Jozef, dat je er zo naast zit... In 2015/2016 kreeg Feyenoord in het begin vd competitie in korte tijd 4 penalties. Daardoor bestaat bij vele Ajacieden, zoals jij, nog steeds het beeld dat Feyenoord veel penalties krijgt. In werkelijkheid kreeg Feyenoord de rest van dat seizoen nog maar 1 penalty en uiteindelijk gewoon beduidend minder dan Ajax en PSV. In het kampioensjaar was dat ook het geval, evenals het seizoen erna en dit seizoen vooralsnog weer. Misschien moet je na 3 seizoenen eens je beeld gaan aanpassen.
    Vind ik leuk
    Jozef +37180
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:31
    Oké dan. Ze kunnen trouwens ook gewoon terecht gegeven zijn...

    Vind ik leuk
    fr1963 +3043
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:20
    Jozef, je roept maar wat. Feiten tonen dat ajax al decennia lang het vaakst de scheids en sinds kort ook de VAR mee heeft gehad bij dubieuze beslissingen.
    Voor een deel komen daar ook de (historische 😂) prijzen vandaan. Laatste 4 jaar iets minder hulp van de knvb en je ziet wat het heeft opgeleverd!
    Vind ik leuk
    Jozef +37180
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:51
    Snel die var behouden dan.

    Wat een kul.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:29
    Natuurlijk alleen het feit dat je meteen tot de persoon richt is wat raar. Hou zo iets neutraal tot je feiten hebt, inplaats iets meteen op de persoon te gooien.

    Mensen zullen je daardoor stuk serieuzer nemen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:34
    Neem mij vooral niet serieus. Geloof mij a.u.b. nooit.

    Je moet het zelf zien en zeker weten.
    Vind ik leuk
    John Garp +1317
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:12
    Zomaar even dingen afvragen, zonder te vertellen waarom, is nogal suggestief. Zeker als je een naam noemt van een club die niet de jouwe is.

    Ben je een pedofiel ofzo. Vroeg ik me zomaar even af.

    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:00
    Goeie vraag.

    Alleen geef ik daar geen antwoord op. Dat houd ik lekker voor mij zelf.
    Vind ik leuk
    Adjab +817
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:07
    Natuurlijk dom lullen zit in je gene we rekenen het je niet aan hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:59
    We ...?
    Zoek je hulp?
    Vind ik leuk
    Op afstand +513
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:45
    Helemaal eens, als voorbeeld de wedstrijd ADO-PSV 0-7, zag deze wedstrijd bij FOX, had niets met een wedstrijd te maken, maar dat van Overmars is mij nog niet duidelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:03
    Ajax-AZ wel?
    Vind ik leuk
    Jozef +37180
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:18
    Ajax speelde best goed, Wim...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:22
    PSV ook.

    Of waren ADO en AZ slecht?

    Tegen slechte teams kun je goed voetballen.
    Het 1 sluit het ander niet uit.
    Vind ik leuk
    Jozef +37180
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:25
    PSV won prima van ADO. Mij hoor je er niet over. Vorig jaar hadden we NAC-Ajax 0-8... echt een rare uitslag, maar soms loopt het nu eenmaal zo...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:35
    Op afstand ... vraagt zich dit dus wel af. Vandaar mijn vraag aan hem.
    Vind ik leuk
    SKIETE WILLY +1119
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:08
    Waarom deze reactie, graag je bevindingen a.u.b.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:09
    Even uit mijn hoofd: De laatste jaren hebben we In Nederland, Duitsland, Italië van alles meegekregen over matchfixing of creatief boekhouden. Zelfs bij de verschillende bonden zoals de Noord Amerikaanse en diverse Zuid Amerikaanse bonden. Zelfs zijn er mensen uit de absolute top veroordeeld(Platini en die kleine potentaat).

    Het is dood en doodziek Willem.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:56
    Net als de doping in het wielrennen, maakt al dat geld, het voetbal kapot.
    Dat Armstrong 7x de tour won, vond ik al ongeloofwaardig, maar dat Real 3x de CL wint ook.
    Vind ik leuk
    Jozef +37180
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:28
    Met die bril nog leuk naar sport kijken is niet leuk meer dan, Wim.

    Persoonlijk vind ik het feit dat Feyenoord kampioen kon worden ongeloofwaardiger dan dat Armstrong de Tour 7x won en Real de CL 3x op een rij..

    😁😁😁😁
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 08:29]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:39
    Nog erger ... op de O.S. winnen vele Amerikanen met zwemmen medailles.
    Maar ... ze tikken onder water de tijd aan bij de finish. Geloof jij dan, dat dat eerlijk gaat? Het is heel makkelijk om de tijd in baan 4 eerder te stoppen. Die Amerikanen hebben de tv regie, en tijdens de finish, zag je nooit een close up van de finish.

    Dan twijfel ik al. Ik weet genoeg.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:44
    En dan nog wat.

    De KNVB zei toen in dat kampioensjaar : we gunnen het Feyenoord dit jaar wel.
    Dat betekent dus vrij duidelijk : die andere jaren niet dus.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 08:44]
    Vind ik leuk
    Jozef +37180
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:47
    Haha, jij legt het dus zo uit... best grappig.

    Ik leg het uit als 'we zullen het onmogelijke mogelijk maken'....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:20
    Het is maar net wat je zelf wilt zien. En dat is met alles zo.
    Vind ik leuk
    Jozef +37180
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:33
    😁Gelijk heb je hoor
    Vind ik leuk
    Adjab +817
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:00
    😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Pimman +3926
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:09
    Nou Wim, als je het over de bekende Marc Overmars hebt..dan sla je tóch wel volledig de plank mis.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:22
    Dus ik heb een hoop verbeelding ... dat hoor ik wel vaker.
    Vind ik leuk
    Leozao +1476
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:53
    Een hoop verbeelding is op zicht niet verkeerd, maar te veel wel degelijk!
    Vind ik leuk
    Pimman +3926
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:15
    Oh nee dat zeker niet..maar om een vraagteken bij de naam Overmars te zetten is nogal voorbarig zónder dit hard te kunnen maken..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:22
    Jij en ik kunnen het beiden niet hard maken.
    Daarom dacht ik, kom ... laat ik het eens vragen.

    Jij had vast iemand anders uitgekozen zeker? En dit was mijn keuze.
    Vind ik leuk
    Pimman +3926
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:22
    Aha oké het was een vraag sorry dat heb ik niet goed begrepen..ik zou zo snel niet weten wie er in NL in voetballand fout bezig is maar dat zal heus wel..is wachten tot óók hier de bom ploft én wie weet had jij het tóch bij het goede eind! ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:22
    Als je een beschuldiging uit, dan is het mooi als je dat kunt onderbouwen.
    Zo niet, dan is het niets meer dan troll-gedrag.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:57
    Is een vraag een beschuldiging? En dan mag jij mij wel voor een troll uitmaken?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:29
    Een vraag is: Beste Marc Overmars, denkt u dat dit ook in Nederland voor komt?

    De hele intonatie van jouw 'vraag' maakt het tot een retorische. Ja, dat kan ook als je iets typt.

    Het gebruik van "Toch," in je vraag bevat al een ingebouwde stellingname, waarbij je vervolgens de heer Overmars vraagt om een bevestiging daarvan. En op die basis categoriseer ik dat tot troll-gedrag. Hetgeen weer iets anders is dan je een troll noemen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:30
    Jij gebruikt het woordje "denkt" erbij. Dan laat je de mogelijkheid open, of het wel of niet zo is.
    Dan kan hij later zeggen : oh, ik dacht van niet. (Of wel.)
    Beste Marc Overmars, komt dit ook in Nederland voor? Klinkt al veel directer. En laat weinig tot de verbeelding over.
    Ik zeg iets, en vraag dan of dit waar is. Maar bij allebei de vragen, mag gewoon ja of nee beantwoord worden.

    Ik weet 100% zeker, dat dit ook in NL gebeurt. Toch, Marc Overmars?
    Dat klinkt meer, dat ik op zoek ben naar een bevestiging van mijn aanname.
    Want als dan het antwoord nee zou zijn, dan klinkt dat raar, tegenover wat ik zeg.

    Nu zou het gewoon een ja, tegen een nee zijn. Een gelijkspel, zeg maar.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2810
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:01
    Dit slaat weer nergens op .
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:02
    Hoe weet jij dat zo zeker?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2810
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:03
    Ik weet het niet zeker ..🤔
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:06
    Ik ook niet.

    En dat is het probleem juist. Wisten we het maar zeker.

    Waar kijken we anders naar? Een toneelstukje?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2810
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:18
    Hoe verder van ons ,supporters ,af ,hoe vager alles wordt ..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:25
    Het grappigste is toch wel Engeland. Waar gokbdrijven de hoofdsponsors zijn, bij vele clubs.

    Hoe kan dat nou?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2810
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:26
    Das een belangenverstrengeling van jewelste dat daar... Zorgen dat ze nooit uit de 'win winsituatie' komen
    Vind ik leuk
    3Bier +8658
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:39
    Waarom vraag je dat aan meneer Overmars? Wat wil je hier mee suggereren?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:45
    Aan wie wil jij dan, dat ik het ga vragen?

    Of nog beter ... vraag dat dan lekker zelf.
    Vind ik leuk
    3Bier +8658
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:05
    Dat is geen antwoord op mijn vraag
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:37
    Ik zou het iedereen kunnen vragen. Maar ik kies voor Overmars.
    Een scheids zou ook iedereen een penalty kunnen geven.

    Ik maak de suggestie, dat dit in NL nooit gebeurt. Maar het zou raar zijn, als dit zo was. In 100 landen gebeurt dit en in NL niet? Dat zou pas toeval zijn. En dat geloof ik ook niet.
    Maar daarom vraag ik het maar ff, voor de zekerheid.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:54
    Hij vraagt alleen de barman wat.............3bier....;-)
    Vind ik leuk
    SKIETE WILLY +1119
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:06
    En die Belgen, maar roepen Nederland is er niet bij tijdens het afgelopen WK in Rusland, paar maanden verder hebben we weer erg veel talent en Belgisch voetbal ligt lam zo snel kan het gaan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 07:07]
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13412
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:09
    We gaan het zien volgende week.
    De rode duivels versla je niet 123.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:55
    Ach, dat is ook overdreven 123 keer.
    gewoon 5 van de 10 keer ben ik al tevreden hoor.
    ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:11
    Haha, dat kun je wel zeggen. Het toekomstperspectief is even flink veranderd.
    Vind ik leuk
    Bertus +5287
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:16
    De goeie Belgische spelers spelen allemaal al jaren in het buitenland.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:50
    Dat wel, maar nu is België het suffertje van de klas.
    Vind ik leuk
    13 +13199
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:02
    Niet het nationale team. Alleen bij de competitie zijn er nu overdonderend veel vraagtekens.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:21
    Dat is waar maar ik denk dat het wel doorwerkt. Een kwestie van tijd dat het de nationale ploeg ook raakt als het zo breed verspreid is.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:23
    Het een heeft totaal niets met het ander te maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:59
    Net voor de wedstrijd tegen Oranje.

    Lekker.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +511
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:02
    Overal waar een open deur is, is Aadje om m in te trappen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 07:08]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16682
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:09
    Foutje van mij!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 07:10]
    Vind ik leuk
    Pimman +3926
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:14
    Ja en Aadje is áltijd lyrisch over België.
    Vind ik leuk
    Aihlre +216
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:38
    Lastig in te trappen zo'n open deur hè...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31584
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:19
    Ach het belgische voetbal stelt toch niet zoveel voor.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:42
    Wedstrijd aflasten aub, wat is het toch verschrikkelijk dat interland geneuzel om niks.

    Wellicht vandaag weer 10 topics over hoe het gaat bij nl,
    - wie heeft er een liedje gezongen
    - wie heeft gewonnen met fifa
    - wie heeft er gewonnen met rikken
    - wie had een hesje aan
    - is frenkie nog fit vandaag
    - blind jr wat vind hij van koeman zijn uitspraken
    - wie hebben het voetvolley gewonnen
    - wie had de hoogste uitgooi bij het darten
    - hoe liggen de bedden
    - heeft duitsland geen schrik van het nl elftal
    - etc etc.

    Tjonge jonge lang leven de ED en CL wedstrijden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 07:43]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:45
    Daar gaan koppen rollen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +903
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:47
    Doordat er steeds meer geld in het voetbal omgaat komen er ook meer corruptiezaken en dat is wereldwijd. Zaakwaarnemers zijn de spil in corruptiezaken. In Nederland gaat er ook een bom vallen. Hier gebeuren ook rare dingen vooral in de Keuken Kampioen Divisie. Het wordt tijd dat voetballers weer gaan voetballen voor een normaal salaris en dat ze zelf moeten solliciteren bij een club i.p.v een louche zaakwaarnemer als Mino Raiola
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:01
    Net als in het wielrennen, zal er iets moeten gaan veranderen.

    Iedereen wil wel snel een ton verdienen. Als je een supermarkt overvalt, dan verdien je daar minder mee. Lijkt mij.

    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9768
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:54
    Overmars opletten, daar vallen koopjes te halen in Begie, bosjes spelers op straat als dit waar is.....
    Vind ik leuk
    Basschot +2210
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:24
    We moesten toch een voorbeeld nemen aan de belgen? Vandaar dat ze zoveel UEFA punten scoorden. Passelijke straf is om de punten van de agelopen jaren te schrappen
    Vind ik leuk
    AjaxN01 +323
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:46
    En meteen beginnen de jongetjes weer te roddelen.. get a life.
    Vind ik leuk
    13 +13199
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:03
    Wat wil je hiermee zeggen?
    Vind ik leuk
    AjaxN01 +323
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:05
    Het gaat in dit artikel over mogelijke grootschalige fraude in het Belgische voetbal, meteen breekt er een roddel los over Overmars, Feijenoord, PSV.. roddelen noemt men dat. Roddelen moet je over laten aan de roddelbladen..
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:28
    VP is toch een roddelblad?
    Vind ik leuk
    AjaxN01 +323
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:12
    Jij zegt 't, als VP dit bevestigt haak ik meteen af en vergeet het bestaan van dit weblog.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:07
    Jullie kunnen zeggen en denken wat jullie willen over belgie . Maar denken jullie echt dat jullie nederland zuiver is . Ik denk dat er in alle compities aan fraude en matchfixing word gedaan . Geld maakt alles kapot ,zowel in de sport als in het gewone leven . En na alles wat ik hier lees hoe jullie denken over mijn belgie hoop ik stiekem op een grote vernedering als jullie tegen ons corrupte belgie gaat spelen . De groeten uit belgie 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:30
    Groetn trug oet tweènte
    Vind ik leuk
    AjaxN01 +323
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:20
    Wie zegt er iets verkeerd over België? Je mag trouwens denken wat je wilt, feit is dat er nu in de Belgische voetbalcompetitie(s) het nodige aan de hand schijnt te zijn, vandaar de arrestaties van een aantal mensen. En mocht jouw wens uitkomen en NL verliest dik dan vergaat de wereld niet hoor, geniet er van zou ik zeggen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws