Duitse kranten geschokt na 'horroravond' in Amsterdam: 'Een nieuw dieptepunt'

Duitse kranten geschokt na 'horroravond' in Amsterdam: 'Een nieuw dieptepunt'

Gepubliceerd: zondag 14 oktober 2018 om 07:10zo 14-10-2018 om 07:10

Waar Nederland op weg lijkt naar betere tijden na de 3-0 overwinning op Duitsland, zitten onze Oosterburen in een diepe sportieve crisis. De kritiek op Die Mannschaft in de Duitse media is dan ook niet mals. VoetbalPrimeur maakt een rondje langs de Duitse pers.

'0-3 tegen Holland, zo diep zijn wij gezonken', is het veelzeggende commentaar van BILD. De invloedrijke ochtendkrant geeft bondscoach Joachim Löw een 6 (het Duitse equivalent van een 1, red.) en spreekt van een 'nieuw dieptepunt voor Jogi' in zijn twaalf jaar durende ambtsperiode. 'Geen durf, geen ideeën, geen koelbloedigheid voor de goal. Löw zet de doelpuntloze spits Mark Uth erin en laat de jonge honden Julian Brandt en Leroy Sané buiten de basis. Ronald Koeman daarentegen durft talenten voor de leeuwen te gooien. Bij Nederland lijkt die overgangsperiode een stuk soepeler te lopen.

Ook de Allgemeine Tageszeitung ziet dat Löw blijft vasthouden aan een verouderde kern. 'Met vijf man van het kwakkelende Bayern München en Uth in de spits speelde de DFB-elf net zo zwak als tijdens het WK in Rusland. Het ontbrak aan tempo, frisheid, spelplezier en creativiteit.' De thuisploeg speelde een stuk gedurfder, stelt de krant vast. 'De jonge Nederlanders hadden wat tijd nodig, voordat ze de schroom van zich afwierpen. Daarna zagen ze pas hoe Die Mannschaft meer met zichzelf worstelt dan met de tegenstander. Het moedige Oranje heeft de voorsprong dan ook verdiend.'

De Frankfuter Allgemeine Zeitung maakt zich grote zorgen over de wereldkampioen van 2014, die inmiddels uit Divisie A van de Nations League dreigt te degraderen. 'We hebben zaterdagavond kunnen zien welke kant de gevallen Weltmeister op gaat: bergafwaarts', schrijft men. Het eerste half uur was volgens de FAZ nog acceptabel, maar de Duitsers kwamen de 1-0 van Virgil van Dijk niet meer te boven. 'De mannen van Löw wilden wel, maar speelden te ongeïnspireerd en te vlak om daadwerkelijk iets te kunnen forceren.'

'Een horroravond', kopt de Süddeutsche Zeitung tenslotte. 'Het probleem schuilt niet alleen in het afmaken van kansen, maar ook in het verdedigen en in het opbouwen', analyseert de krant. 'Tot aan de late 2-0 deed Die Mannschaft alles om weer in de wedstrijd te komen. Maar Nederland zorgde voor veel meer gevaar met zijn Sturmläufen. De uiteindelijke 3-0 nederlaag staat symbool voor de ineenstorting van Löw's elftal.'

Plaats een reactie

zondag 14 oktober 2018 om 07:16
die duitsers doen alsof wij niks voorstellen stelletje hunden
Vind ik leuk
045Brunssum +1117
zondag 14 oktober 2018 om 07:23
Duitsers kijken naar prijzen.
En geloof me die hebben ze!
Maar gisteren waren wij lekker bezig
Vind ik leuk
Snapje? +9782
zondag 14 oktober 2018 om 08:42
Zijn wij nou zo goed of zijn zijn nou zo slecht?
Vind ik leuk
dhrwobo +45714
zondag 14 oktober 2018 om 10:18
Die meister...
Vind ik leuk
Plattekar bv +35823
zondag 14 oktober 2018 om 08:27
En Nederlandse fans zong toch écht :' Laat de Löw niet in zijn hempie staan...". Maar daar had niemand van oranje blijkbaar boodschap aan.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 08:29]
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 07:20
Duitsland was ook niet best en we hadden nog geluk dat we geen doelpunten tegen kregen.

De ligt speede toch minder als we gewend zijn maar kan een keer gebeuren.
Bergwijn vrijwel onzichtbaar de hele wedstrijd.

En die hele hype rond dumfries snap ik echt helemaal niets van.
Werkt hard maar aan de bal is het een drama loopt zich constant vast en een voorzet geven lukt hem alleen als er niemand in de buurt is.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3655
zondag 14 oktober 2018 om 07:42
De Ligt speelde inderdaad geen beste wedstrijd. Maarja, dat kan ook een keer gebeuren. Bergwijn werkte keihard, maar was een beetje ongelukkig gisteren. Heb wel vertrouwen in hem. Dumfries vond ik prima spelen. Kan uiteraard nog beter, maar hij kan tevreden terug kijken op zijn debuut.

Zelf vond ik Memphis echt goed spelen en hij is altijd gevaarlijk.
Vind ik leuk
Mooi psv 1 +101
zondag 14 oktober 2018 om 08:17
Zegt een Vitesse supporter
Vind ik leuk
mazu +4071
zondag 14 oktober 2018 om 08:25
Ja en? Mag hij dat niet zeggen? Achterlijke reactie!
Vind ik leuk
Mooi psv 1 +101
zondag 14 oktober 2018 om 09:25
Zegt mister anoniem
Vind ik leuk
mazu +4071
zondag 14 oktober 2018 om 09:49
Mister anoniem? Kereltje toch, speciaal accountje aangemaakt om te trollen?
Vind ik leuk
Mooi psv 1 +101
zondag 14 oktober 2018 om 09:52
Te laf om voor een club uit te komen
Vind ik leuk
mazu +4071
zondag 14 oktober 2018 om 09:53
Sukkel kijk even goed naar mn profielfoto. Wat heeft mn club trouwens te maken met deze discussie?
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 09:55]
Vind ik leuk
Mooi psv 1 +101
zondag 14 oktober 2018 om 10:03
Oh dacht dat dat het symbool was van de kerk waar jij als zwarte kousen lid naar toe ging zondags
Vind ik leuk
Busk +2145
zondag 14 oktober 2018 om 11:40
Lijkt me vrij duidelijk welke club 'mazu' een supporter van is.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 08:22
Toch knap om een prestatie naar beneden te praten. Andersom kan je ook zeggeb dat Depay en Donk er minimaal nog twee hadden kunnen maken. Dan is het 5-0. De prestatie van Oranje is dikverdiend. Zelf afgedwongen.
Vind ik leuk
Phoxythebest +1120
zondag 14 oktober 2018 om 09:02
Deed Ryan Donk ook mee? Wein ig gezien en toch de hele wedstrijd gekeken.
Vind ik leuk
Storm14 +197
zondag 14 oktober 2018 om 09:05
Ik denk dat ie Ryan Babel bedoelt haha
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 11:47
Haha bedoelde inderdaad Babel. Dezelfde fout maak ik al een paar uur pff
Vind ik leuk
Phoxythebest +1120
zondag 14 oktober 2018 om 11:53
Overigens doet Ryan Donk het ook niet slecht(basis) bij Galatasaray maar met v. Dijk, De Ligt, de Vrij voorlopig voldoende CV's.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 11:59
Als de Bondscoach zich maar niet vergist toch :p?
Vind ik leuk
Phoxythebest +1120
zondag 14 oktober 2018 om 12:06
Zo is dat
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 09:04
Prestatie opzich is prima maar we moeten nou niet doen alsof we duitsland helemaal van de mat gespeeld hebben.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 09:04]
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 09:39
Dat hebben we ook zeker niet gedaan, paar keer goed weggekomen.
Er zit iig een stijgende lijn in, en dat is goed om te zien.
Vind ik leuk
Kingb +45
zondag 14 oktober 2018 om 23:37
De laatste jaren waren er al blij als wij al wonnen van Tsjechië, Bulgarije, Turkije of Ijsland. Nu 3-0 winnen van Duitsland. Geniet en niet zeuren. Het Nederlands elftal het belangrijkste voetbal dat er is. Je speelt voor je land. Je trots. Voor je club speel je voor het geld.
Vind ik leuk
Storm14 +197
zondag 14 oktober 2018 om 09:04
Donk?! Die speelt niet voor Oranje
Vind ik leuk
Busk +2145
zondag 14 oktober 2018 om 11:42
Volgens mij is Ryan Babel wat rozer gekleurd dan Ryan Donk
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 11:51
Klopt inderdaad haha. Maak al een paar uur steeds dezelfde fout.
Vind ik leuk
meee +297
zondag 14 oktober 2018 om 12:56
heej busk, je moet niet søren🤣🤣
Vind ik leuk
Oud Fluks +1232
zondag 14 oktober 2018 om 09:13
Eindelijk iemand die dezelfde mening heeft, kijk maar uit want je komt aan de sterren uit Eindhoven die geen enkele negatieve mening kunnen hebben !
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1521
zondag 14 oktober 2018 om 09:14
Ja klopt helemaal. Dumfries en Bergwijn waren de zwakste schakels. Toen Bergwijn eruit was ging het langzaam beter lopen. Die heeft niks gedaan.
De Ligt had een slechte start met twee rare balaannames maar herpakte zich hij is belangrijk geweest met een paar hele goede ingrepen waardoor de Duitsers niet wisten te scoren… naast dat gehannes van Dumpries werd de verdediging onzeker. Okay hij heeft een mooie voorzet… maar verdedigen kan hij niet. Vreemde vogel.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 10:26]
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
zondag 14 oktober 2018 om 10:27
Voorzetten kwamen bijna niet aan van dumfries ,liep zich vaak vast ,zal misschien zenuwachtig geweest zijn maar zag er nog een beetje rauw en onscherp uit
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 18:52
Dumfries heeft een goede voorzet. Wat heet me dunkt. Panklaar op de stropdas.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23977
zondag 14 oktober 2018 om 07:25
Duitsland was gewoon niet goed. Tijd voor vernieuwing.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3655
zondag 14 oktober 2018 om 07:39
Duitsland (& Bayern) moeten echt gaan vernieuwen. Zij blijven veel te lang vast houden aan de oude namen, die over hun top heen zijn. Persoonlijk zou ik met de volgende 11 gaan spelen:
Leno
Kimmich, Tah, Süle, Schulz
Gündogan, Can, Draxler
Brandt, Werner, Sané

Jong, fris en veel meer creativiteit.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 07:40
Snap ook niet waarom Sané niet in de basis stond, maar vond dat prima hoor.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3655
zondag 14 oktober 2018 om 07:43
Haha voor ons heel prima inderdaad! Maar echt onvoorstelbaar dat hij gewoon wissel staat daar
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 11:30
Daarom, hahahaa
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
zondag 14 oktober 2018 om 10:28
Als hij eerder erin kwam ,was ie vast op dreef gekomen ,sane
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 11:31
Gelukkig is dat niet gebeurd..
Vind ik leuk
Pazienza +201
zondag 14 oktober 2018 om 07:42
Klopt helemaal. Al zou ik wel ter stegen in de goal zetten! Als die Sane in de basis had gestaan dan hadden we hoogstwaarschijnlijk een goaltje tegen gekregen. Meteen dreiging vanaf de eerste minuut dat die erin stond. Gelukkig stond zijn vizier niet op scherp denk ook mede door gebrek aan vertrouwen.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3655
zondag 14 oktober 2018 om 07:44
Oeps, ik zie gewoon Ter Stegen over het hoofd. Die zou inderdaad ipv Leno spelen! Ja, geweldige voetballer is die Sané
Vind ik leuk
rpaulp50 +14498
zondag 14 oktober 2018 om 08:10
Bij Bayern precies hetzelfde, maar daar zitten ook een paar ouwe knarren die het voor het zeggen hebben, het valt mij tegen van Low die ik toch altijd als een progressieve coach heb gezien.
Vind ik leuk
Phoxythebest +1120
zondag 14 oktober 2018 om 09:03
Dan heb je nog Goretzka en Götze.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3655
zondag 14 oktober 2018 om 21:36
Götze is ook niet meer zo goed als eerder. Maar Duitsland heeft talent genoeg om door te selecteren
Vind ik leuk
Phoxythebest +1120
maandag 15 oktober 2018 om 13:44
Nee, jammer want ik vond hem altijd wel iets hebben, na de WK finale 2014 uit beeld geraakt.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3655
maandag 15 oktober 2018 om 18:58
Mee eens!
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 07:39
Goed begin van de ochtend zo!
Vind ik leuk
Pazienza +201
zondag 14 oktober 2018 om 07:40
Voor een echte krachtmeting zal er toch een Nederland - Belgie moeten komen. Want waren wij nou zo goed of Duitsland nou zo slecht? In ieder geval het wordt weer tijd dat wij als Nederlands volk een beetje trots kunnen zijn op het voetbal. Dit is alvast een stapje in de goede richting. Al was het niet super, 3-0 van Duitsland winnen doe je ook niet zomaar.
Vind ik leuk
Teamgeest +1930
zondag 14 oktober 2018 om 07:42
Alles ist vorbei 😂
Vind ik leuk
Tebannet +206
zondag 14 oktober 2018 om 08:10
Denk dat het tijd wordt voor Duitsland dat ze gaan verjongen. Sane moet spelen. De achtethoede is zo traag als een pakje boter.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 08:17
Als we nog eens een paar fatsoenlijke backs zouden hebben, dan moeten we toch weer mee doen internationaal
Vind ik leuk
Dezeun +6247
zondag 14 oktober 2018 om 08:46
Met Dumfries en Willems op de back
En centraal de Ligt en van Dijk
Heb je fysiek een ijzersterk blok achterin
En 2 backs die durven aan te vallen
Daarvoor wijnaldum met rosario/de roon
Frenkie en Propper erbij op het middenveld
Voorin Depay en Bergwijn

Prima opstelling
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 09:02
Sorry, dumfries heeft een redelijk debuut achter de rug, maar daar ga je de oorlog niet mee winnne
Vind ik leuk
Alibaba +695
zondag 14 oktober 2018 om 10:12
Dumfries was verdedigend sterk maar aanvallend een drama.
Vind ik leuk
Dezeun +6247
zondag 14 oktober 2018 om 15:27
Noem een betere rb voor het moment
Vind ik leuk
Come on Utreg +30184
zondag 14 oktober 2018 om 08:32
De overgangsperiide verloopt bij Oranje soepeler?? Hoe dan?? 2 eindtoernooien op rij gemist!! Pas de seizoen staan er eindelijk talenten op en heeft Oranje de weg omhoog ingeslagen.
Vind ik leuk
Markus80 +3083
zondag 14 oktober 2018 om 08:48
Schade Deutschland alles ist vorbei haha. Kutmoffen. Nederland is goed bezig met veel talententen van Ajax en Psv.

Ik ben benieuwd of Snickers nog komt met die arrogante reclame. Dan zet je je als bedrijf ook voor lul zeg. Dat doen ze nooit meer lijkt me voor de losers van Duitsland. Haal je een Snickers dan presteer je kut, daar hebben ze ongetwijfeld veel voor betaald haha.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 08:52
“Sturmläufen”, dat klinkt best wel stoer!
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 09:11
Sparta oudste BVO in Nederland is thans een kleine club geworden met een grote traditie is grondlegger voor het huidige Nederlands elftal met maar liefst 5 spelers uit de opleiding. Natuurlijk hebben zij zich door ontwikkeld maar toch een aandachtspuntje voor mijn cluppie.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30184
zondag 14 oktober 2018 om 09:20
Sparta heeft altijd al een goede jeugdopleiding gehad. Gelukkig krijgt Sparta een opleidingsvergoeding bij transfers.meer dan terecht uiteraard.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 09:15
Schade Deutschland alles ist vorbei! Prachtige overwinning en tegen de Duitsers smaakt hij altijd 2x zo lekker
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 09:16]
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 09:33
Ben ik de eenige die hebt gezien dat menphis niet in dit elftal pas ? Dan mag hij wel gescoort hebben ma dat verbloemt zijn houding in het veld je hebt niks aan een spits die niet 100procent wil jagen voor het team gaat om instelling talent zal hij wel hebben maar met instelling kom je veel verder weet ook niet waarom hij tot DE man van het nederlands elftal is gemaakt slecht teken vindt in dat en dan heb ik het nie eens over zijn prive leven gewoon de mannier hoe die jongen erin staat en het voorontwaardig gedoe steeds van paas dan naar mij ik ben het depay
Vind ik leuk
HanV +5729
zondag 14 oktober 2018 om 09:40
Het veld was erbarmelijk, je zag de Duitsers moeite hebben met het nemen van corners.
Vind ik leuk
Martinnat +983
zondag 14 oktober 2018 om 09:55
Wijnaldum stak met kop en schouders overal boven uit
Sorry voor alle Frenkie lovers maar zo zie ik het
Vind ik leuk
fr1963 +4713
zondag 14 oktober 2018 om 10:05
"Het ontbrak aan tempo, frisheid, spelplezier en creativiteit"....
Het lijkt Feyenoord wel....
Voor de Duitsers voelt 3-0 verlies tegen Holland net zo aan als de 4-0 tegen Trencin...
Vind ik leuk
Martinnat +983
zondag 14 oktober 2018 om 12:17
Dan weet ik hoe ze zich moeten voelen , geloof me dat is niet best
Vind ik leuk
Tiesto1 +336
zondag 14 oktober 2018 om 10:17
Ein Löw zonder tanden tegen getergde Oranje-leeuwen is een oneerlijk gevecht.

De stoelpoten van Jogi zijn al bijna weg en helemaal als Duitsland dinsdag tegen Frankrijk verliest.
Vind ik leuk
Starkoo +675
zondag 14 oktober 2018 om 10:34
Tja de arrogantie van de Duitse bond breekt ze nu op.

Het sprookje van Löw is over, het Duitse volk wil al langer een nieuwe trainer maar luisteren ho maar.

Maar goed de Duitsers staan er op een geven moment wel weer!

Ze komen altijd terug!

Tja en Nederland had nog sterker kunnen zijn als ze beter om waren gegaan met de Nederlandse Marokkanen!

Dat kunnen de Duitsers beter, die zorgen er voor dat de beste spelers die in hun competitie spelen voor Duitsland uit komen, zelfs nationaliseren!
Vind ik leuk
rexxo +16773
zondag 14 oktober 2018 om 10:40
Die Duitse coach moet moven, zit er veel te lang en stelt de verkeerde spelers op. Dan roep je het zelf over je af, ze hebben meer dan genoeg goede spelers. Bij iedere andere coach zou Sane de eerste zijn die op het wedstrijdformulier staat. Toen hij erin kwam was hij meteen gevaarlijk, het botert duidelijk niet tussen die 2.
Vind ik leuk
Foebele +52756
zondag 14 oktober 2018 om 12:32
Arogante kop van Bild, alsof ze met 3-0 van Andorra verloren hebben .
Vind ik leuk
Het Brein +4904
zondag 14 oktober 2018 om 12:39
'Sturmläufen', mooi woord! Die ga ik onthouden..
Vind ik leuk