Duitse kranten geschokt na 'horroravond' in Amsterdam: 'Een nieuw dieptepunt'

    Duitse kranten geschokt na 'horroravond' in Amsterdam: 'Een nieuw dieptepunt'

    zondag 14 oktober 2018 om 07:10

    Waar Nederland op weg lijkt naar betere tijden na de 3-0 overwinning op Duitsland, zitten onze Oosterburen in een diepe sportieve crisis. De kritiek op Die Mannschaft in de Duitse media is dan ook niet mals. VoetbalPrimeur maakt een rondje langs de Duitse pers.

    '0-3 tegen Holland, zo diep zijn wij gezonken', is het veelzeggende commentaar van BILD. De invloedrijke ochtendkrant geeft bondscoach Joachim Löw een 6 (het Duitse equivalent van een 1, red.) en spreekt van een 'nieuw dieptepunt voor Jogi' in zijn twaalf jaar durende ambtsperiode. 'Geen durf, geen ideeën, geen koelbloedigheid voor de goal. Löw zet de doelpuntloze spits Mark Uth erin en laat de jonge honden Julian Brandt en Leroy Sané buiten de basis. Ronald Koeman daarentegen durft talenten voor de leeuwen te gooien. Bij Nederland lijkt die overgangsperiode een stuk soepeler te lopen.

    Ook de Allgemeine Tageszeitung ziet dat Löw blijft vasthouden aan een verouderde kern. 'Met vijf man van het kwakkelende Bayern München en Uth in de spits speelde de DFB-elf net zo zwak als tijdens het WK in Rusland. Het ontbrak aan tempo, frisheid, spelplezier en creativiteit.' De thuisploeg speelde een stuk gedurfder, stelt de krant vast. 'De jonge Nederlanders hadden wat tijd nodig, voordat ze de schroom van zich afwierpen. Daarna zagen ze pas hoe Die Mannschaft meer met zichzelf worstelt dan met de tegenstander. Het moedige Oranje heeft de voorsprong dan ook verdiend.'

    De Frankfuter Allgemeine Zeitung maakt zich grote zorgen over de wereldkampioen van 2014, die inmiddels uit Divisie A van de Nations League dreigt te degraderen. 'We hebben zaterdagavond kunnen zien welke kant de gevallen Weltmeister op gaat: bergafwaarts', schrijft men. Het eerste half uur was volgens de FAZ nog acceptabel, maar de Duitsers kwamen de 1-0 van Virgil van Dijk niet meer te boven. 'De mannen van Löw wilden wel, maar speelden te ongeïnspireerd en te vlak om daadwerkelijk iets te kunnen forceren.'

    'Een horroravond', kopt de Süddeutsche Zeitung tenslotte. 'Het probleem schuilt niet alleen in het afmaken van kansen, maar ook in het verdedigen en in het opbouwen', analyseert de krant. 'Tot aan de late 2-0 deed Die Mannschaft alles om weer in de wedstrijd te komen. Maar Nederland zorgde voor veel meer gevaar met zijn Sturmläufen. De uiteindelijke 3-0 nederlaag staat symbool voor de ineenstorting van Löw's elftal.'

    Plaats een reactie

    zondag 14 oktober 2018 om 07:16
    die duitsers doen alsof wij niks voorstellen stelletje hunden
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 07:23
    Duitsers kijken naar prijzen.
    En geloof me die hebben ze!
    Maar gisteren waren wij lekker bezig
    Vind ik leuk
    Snapje? +7201
    zondag 14 oktober 2018 om 08:42
    Zijn wij nou zo goed of zijn zijn nou zo slecht?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +27200
    zondag 14 oktober 2018 om 10:18
    Die meister...
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:40
    Ik heb alleen de tweede helft zitten kijken, maar zo geweldig vond ik het eigenlijk niet. Er waren er een paar uitermate scherp, waardoor de tegenstander tot veel balverlies werd gedwongen. Maar wat er daarna volgde was vaak zeer bedroevend: wegstuiterende ballen, overhaaste en slechte passing, balaanname op het niveau van een 3e klasse amateurteam.

    Memphis schoot die tweede er lekker beheerst in. De actie van Wijnaldum was om van te smullen. Het hart zit op de juiste plaats. Maar er is nog veel werk te verrichten.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:00
    Prcs. We moeten niet de ken dat het lek boven is. Als de Duitsers iets scherper in de afronding waren dan was de uitslag heel anders uitgevallen. Soms waren we echt de controle kwijt en de Duitsers veel sterker!
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1093
    zondag 14 oktober 2018 om 10:52
    Kijk, dat we niet direct samba spelen logisch. Dit is zo'n jonge groep. Het resultaat telt. 3-0 tegen hun. Wat een geweldig resultaat. Let maar op, met bergwijn pablo de ligt frenkie, allemaal talenten die gaan zorgen dat er een meer weer bij zijn op een eindtoernooi.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25340
    zondag 14 oktober 2018 om 08:27
    En Nederlandse fans zong toch écht :' Laat de Löw niet in zijn hempie staan...". Maar daar had niemand van oranje blijkbaar boodschap aan.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 08:29]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 07:20
    Duitsland was ook niet best en we hadden nog geluk dat we geen doelpunten tegen kregen.

    De ligt speede toch minder als we gewend zijn maar kan een keer gebeuren.
    Bergwijn vrijwel onzichtbaar de hele wedstrijd.

    En die hele hype rond dumfries snap ik echt helemaal niets van.
    Werkt hard maar aan de bal is het een drama loopt zich constant vast en een voorzet geven lukt hem alleen als er niemand in de buurt is.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3278
    zondag 14 oktober 2018 om 07:42
    De Ligt speelde inderdaad geen beste wedstrijd. Maarja, dat kan ook een keer gebeuren. Bergwijn werkte keihard, maar was een beetje ongelukkig gisteren. Heb wel vertrouwen in hem. Dumfries vond ik prima spelen. Kan uiteraard nog beter, maar hij kan tevreden terug kijken op zijn debuut.

    Zelf vond ik Memphis echt goed spelen en hij is altijd gevaarlijk.
    Vind ik leuk
    Mooi psv 1 +108
    zondag 14 oktober 2018 om 08:17
    Zegt een Vitesse supporter
    Vind ik leuk
    mazu +2115
    zondag 14 oktober 2018 om 08:25
    Ja en? Mag hij dat niet zeggen? Achterlijke reactie!
    Vind ik leuk
    Mooi psv 1 +108
    zondag 14 oktober 2018 om 09:25
    Zegt mister anoniem
    Vind ik leuk
    mazu +2115
    zondag 14 oktober 2018 om 09:49
    Mister anoniem? Kereltje toch, speciaal accountje aangemaakt om te trollen?
    Vind ik leuk
    Mooi psv 1 +108
    zondag 14 oktober 2018 om 09:52
    Te laf om voor een club uit te komen
    Vind ik leuk
    mazu +2115
    zondag 14 oktober 2018 om 09:53
    Sukkel kijk even goed naar mn profielfoto. Wat heeft mn club trouwens te maken met deze discussie?
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 09:55]
    Vind ik leuk
    Mooi psv 1 +108
    zondag 14 oktober 2018 om 10:03
    Oh dacht dat dat het symbool was van de kerk waar jij als zwarte kousen lid naar toe ging zondags
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    zondag 14 oktober 2018 om 11:40
    Lijkt me vrij duidelijk welke club 'mazu' een supporter van is.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 08:22
    Toch knap om een prestatie naar beneden te praten. Andersom kan je ook zeggeb dat Depay en Donk er minimaal nog twee hadden kunnen maken. Dan is het 5-0. De prestatie van Oranje is dikverdiend. Zelf afgedwongen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:02
    Deed Ryan Donk ook mee? Wein ig gezien en toch de hele wedstrijd gekeken.
    Vind ik leuk
    Storm14 +62
    zondag 14 oktober 2018 om 09:05
    Ik denk dat ie Ryan Babel bedoelt haha
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:47
    Haha bedoelde inderdaad Babel. Dezelfde fout maak ik al een paar uur pff
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:53
    Overigens doet Ryan Donk het ook niet slecht(basis) bij Galatasaray maar met v. Dijk, De Ligt, de Vrij voorlopig voldoende CV's.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:59
    Als de Bondscoach zich maar niet vergist toch :p?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 12:06
    Zo is dat
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:04
    Prestatie opzich is prima maar we moeten nou niet doen alsof we duitsland helemaal van de mat gespeeld hebben.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18067
    zondag 14 oktober 2018 om 09:39
    Dat hebben we ook zeker niet gedaan, paar keer goed weggekomen.
    Er zit iig een stijgende lijn in, en dat is goed om te zien.
    Vind ik leuk
    Kingb +29
    zondag 14 oktober 2018 om 23:37
    De laatste jaren waren er al blij als wij al wonnen van Tsjechië, Bulgarije, Turkije of Ijsland. Nu 3-0 winnen van Duitsland. Geniet en niet zeuren. Het Nederlands elftal het belangrijkste voetbal dat er is. Je speelt voor je land. Je trots. Voor je club speel je voor het geld.
    Vind ik leuk
    Storm14 +62
    zondag 14 oktober 2018 om 09:04
    Donk?! Die speelt niet voor Oranje
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    zondag 14 oktober 2018 om 11:42
    Volgens mij is Ryan Babel wat rozer gekleurd dan Ryan Donk
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:51
    Klopt inderdaad haha. Maak al een paar uur steeds dezelfde fout.
    Vind ik leuk
    meee +38
    zondag 14 oktober 2018 om 12:56
    heej busk, je moet niet søren🤣🤣
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:13
    Eindelijk iemand die dezelfde mening heeft, kijk maar uit want je komt aan de sterren uit Eindhoven die geen enkele negatieve mening kunnen hebben !
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    zondag 14 oktober 2018 om 09:14
    Ja klopt helemaal. Dumfries en Bergwijn waren de zwakste schakels. Toen Bergwijn eruit was ging het langzaam beter lopen. Die heeft niks gedaan.
    De Ligt had een slechte start met twee rare balaannames maar herpakte zich hij is belangrijk geweest met een paar hele goede ingrepen waardoor de Duitsers niet wisten te scoren… naast dat gehannes van Dumpries werd de verdediging onzeker. Okay hij heeft een mooie voorzet… maar verdedigen kan hij niet. Vreemde vogel.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 10:26]
    Vind ik leuk
    volharding +733
    zondag 14 oktober 2018 om 09:59
    De haat zit diep..nee de twee debutanten deden het prima ..
    Alleen jou vriendjes de ligt en de Jong vielen zwaar door de mand, en waren de zwakste schakels!
    Vind ik leuk
    Zekur +307
    zondag 14 oktober 2018 om 10:24
    Jullie hebben allebei een gekleurde mening mannen. De Jong speelde prima en Dumphries voor zijn doen ook, die wordt alleen maar beter. De Ligt deed zichzelf geen goede dienst met Barcelona op de tribune, maar die weten heus wel dat hij veel beter kan dan gisteren. Memphis de absolute topper gisteren!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4061
    zondag 14 oktober 2018 om 11:34
    De jong viel door de mand?? Echt??? Hahahaha
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3206
    zondag 14 oktober 2018 om 10:27
    Voorzetten kwamen bijna niet aan van dumfries ,liep zich vaak vast ,zal misschien zenuwachtig geweest zijn maar zag er nog een beetje rauw en onscherp uit
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:52
    Dumfries heeft een goede voorzet. Wat heet me dunkt. Panklaar op de stropdas.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21622
    zondag 14 oktober 2018 om 07:25
    Duitsland was gewoon niet goed. Tijd voor vernieuwing.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3278
    zondag 14 oktober 2018 om 07:39
    Duitsland (& Bayern) moeten echt gaan vernieuwen. Zij blijven veel te lang vast houden aan de oude namen, die over hun top heen zijn. Persoonlijk zou ik met de volgende 11 gaan spelen:
    Leno
    Kimmich, Tah, Süle, Schulz
    Gündogan, Can, Draxler
    Brandt, Werner, Sané

    Jong, fris en veel meer creativiteit.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18067
    zondag 14 oktober 2018 om 07:40
    Snap ook niet waarom Sané niet in de basis stond, maar vond dat prima hoor.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3278
    zondag 14 oktober 2018 om 07:43
    Haha voor ons heel prima inderdaad! Maar echt onvoorstelbaar dat hij gewoon wissel staat daar
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18067
    zondag 14 oktober 2018 om 11:30
    Daarom, hahahaa
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3206
    zondag 14 oktober 2018 om 10:28
    Als hij eerder erin kwam ,was ie vast op dreef gekomen ,sane
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18067
    zondag 14 oktober 2018 om 11:31
    Gelukkig is dat niet gebeurd..
    Vind ik leuk
    Pazienza +149
    zondag 14 oktober 2018 om 07:42
    Klopt helemaal. Al zou ik wel ter stegen in de goal zetten! Als die Sane in de basis had gestaan dan hadden we hoogstwaarschijnlijk een goaltje tegen gekregen. Meteen dreiging vanaf de eerste minuut dat die erin stond. Gelukkig stond zijn vizier niet op scherp denk ook mede door gebrek aan vertrouwen.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3278
    zondag 14 oktober 2018 om 07:44
    Oeps, ik zie gewoon Ter Stegen over het hoofd. Die zou inderdaad ipv Leno spelen! Ja, geweldige voetballer is die Sané
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9907
    zondag 14 oktober 2018 om 08:10
    Bij Bayern precies hetzelfde, maar daar zitten ook een paar ouwe knarren die het voor het zeggen hebben, het valt mij tegen van Low die ik toch altijd als een progressieve coach heb gezien.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:03
    Dan heb je nog Goretzka en Götze.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3278
    zondag 14 oktober 2018 om 21:36
    Götze is ook niet meer zo goed als eerder. Maar Duitsland heeft talent genoeg om door te selecteren
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:44
    Nee, jammer want ik vond hem altijd wel iets hebben, na de WK finale 2014 uit beeld geraakt.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3278
    maandag 15 oktober 2018 om 18:58
    Mee eens!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18067
    zondag 14 oktober 2018 om 07:39
    Goed begin van de ochtend zo!
    Vind ik leuk
    Pazienza +149
    zondag 14 oktober 2018 om 07:40
    Voor een echte krachtmeting zal er toch een Nederland - Belgie moeten komen. Want waren wij nou zo goed of Duitsland nou zo slecht? In ieder geval het wordt weer tijd dat wij als Nederlands volk een beetje trots kunnen zijn op het voetbal. Dit is alvast een stapje in de goede richting. Al was het niet super, 3-0 van Duitsland winnen doe je ook niet zomaar.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1926
    zondag 14 oktober 2018 om 07:42
    Alles ist vorbei 😂
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 07:45
    Zo snel kan het dus gaan. Zo win je met een C team, en zo verlies van een C land.
    Vind ik leuk
    Tebannet +142
    zondag 14 oktober 2018 om 08:10
    Denk dat het tijd wordt voor Duitsland dat ze gaan verjongen. Sane moet spelen. De achtethoede is zo traag als een pakje boter.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 08:17
    Als we nog eens een paar fatsoenlijke backs zouden hebben, dan moeten we toch weer mee doen internationaal
    Vind ik leuk
    Dezeun +5053
    zondag 14 oktober 2018 om 08:46
    Met Dumfries en Willems op de back
    En centraal de Ligt en van Dijk
    Heb je fysiek een ijzersterk blok achterin
    En 2 backs die durven aan te vallen
    Daarvoor wijnaldum met rosario/de roon
    Frenkie en Propper erbij op het middenveld
    Voorin Depay en Bergwijn

    Prima opstelling
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:02
    Sorry, dumfries heeft een redelijk debuut achter de rug, maar daar ga je de oorlog niet mee winnne
    Vind ik leuk
    Alibaba +488
    zondag 14 oktober 2018 om 10:12
    Dumfries was verdedigend sterk maar aanvallend een drama.
    Vind ik leuk
    Dezeun +5053
    zondag 14 oktober 2018 om 15:27
    Noem een betere rb voor het moment
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26624
    zondag 14 oktober 2018 om 08:32
    De overgangsperiide verloopt bij Oranje soepeler?? Hoe dan?? 2 eindtoernooien op rij gemist!! Pas de seizoen staan er eindelijk talenten op en heeft Oranje de weg omhoog ingeslagen.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2290
    zondag 14 oktober 2018 om 08:48
    Schade Deutschland alles ist vorbei haha. Kutmoffen. Nederland is goed bezig met veel talententen van Ajax en Psv.

    Ik ben benieuwd of Snickers nog komt met die arrogante reclame. Dan zet je je als bedrijf ook voor lul zeg. Dat doen ze nooit meer lijkt me voor de losers van Duitsland. Haal je een Snickers dan presteer je kut, daar hebben ze ongetwijfeld veel voor betaald haha.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 08:52
    “Sturmläufen”, dat klinkt best wel stoer!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:11
    Sparta oudste BVO in Nederland is thans een kleine club geworden met een grote traditie is grondlegger voor het huidige Nederlands elftal met maar liefst 5 spelers uit de opleiding. Natuurlijk hebben zij zich door ontwikkeld maar toch een aandachtspuntje voor mijn cluppie.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26624
    zondag 14 oktober 2018 om 09:20
    Sparta heeft altijd al een goede jeugdopleiding gehad. Gelukkig krijgt Sparta een opleidingsvergoeding bij transfers.meer dan terecht uiteraard.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:15
    Schade Deutschland alles ist vorbei! Prachtige overwinning en tegen de Duitsers smaakt hij altijd 2x zo lekker
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 09:16]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:33
    Ben ik de eenige die hebt gezien dat menphis niet in dit elftal pas ? Dan mag hij wel gescoort hebben ma dat verbloemt zijn houding in het veld je hebt niks aan een spits die niet 100procent wil jagen voor het team gaat om instelling talent zal hij wel hebben maar met instelling kom je veel verder weet ook niet waarom hij tot DE man van het nederlands elftal is gemaakt slecht teken vindt in dat en dan heb ik het nie eens over zijn prive leven gewoon de mannier hoe die jongen erin staat en het voorontwaardig gedoe steeds van paas dan naar mij ik ben het depay
    Vind ik leuk
    HanV +4390
    zondag 14 oktober 2018 om 09:40
    Het veld was erbarmelijk, je zag de Duitsers moeite hebben met het nemen van corners.
    Vind ik leuk
    Martinnat +957
    zondag 14 oktober 2018 om 09:55
    Wijnaldum stak met kop en schouders overal boven uit
    Sorry voor alle Frenkie lovers maar zo zie ik het
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1858
    zondag 14 oktober 2018 om 09:56
    Het tijdperk Yogi is ten einde. Het hele Duitse elftal is toe aan een enorme renovatie. De laatste keer dat Duitsland zo in de mineur zat was na de uitschakeling tegen Kroatie op het WK van 98. Oude spelers en inspiratieloos. Het heeft toen maar drie jaar geduurd en toen stond er weer een elftal dat de WK finale verloor in 2002 van Brazillie, de have finale verloor van wereldkampioen Italie in 2006, de halve finale van 2010 verloor van wereldkampioen Spanje om in 2014 wereldkampioen te worden. Na het verlies in de halve finale (EK 2016) tegen Frankrijk ging het bergafwaarts met de ploeg van Yogi met als tijdelijk dieptepunt(de gifbeker is nog halfvol) de 3-0 nederlaag tegen Nederland. Een nieuwe trainer en een nieuw elftal zullen de Duitsers nodig hebben want met deze groep valt er gewoon niets meer te halen.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3141
    zondag 14 oktober 2018 om 10:05
    "Het ontbrak aan tempo, frisheid, spelplezier en creativiteit"....
    Het lijkt Feyenoord wel....
    Voor de Duitsers voelt 3-0 verlies tegen Holland net zo aan als de 4-0 tegen Trencin...
    Vind ik leuk
    Martinnat +957
    zondag 14 oktober 2018 om 12:17
    Dan weet ik hoe ze zich moeten voelen , geloof me dat is niet best
    Vind ik leuk
    Tiesto1 +337
    zondag 14 oktober 2018 om 10:17
    Ein Löw zonder tanden tegen getergde Oranje-leeuwen is een oneerlijk gevecht.

    De stoelpoten van Jogi zijn al bijna weg en helemaal als Duitsland dinsdag tegen Frankrijk verliest.
    Vind ik leuk
    Starkoo +618
    zondag 14 oktober 2018 om 10:34
    Tja de arrogantie van de Duitse bond breekt ze nu op.

    Het sprookje van Löw is over, het Duitse volk wil al langer een nieuwe trainer maar luisteren ho maar.

    Maar goed de Duitsers staan er op een geven moment wel weer!

    Ze komen altijd terug!

    Tja en Nederland had nog sterker kunnen zijn als ze beter om waren gegaan met de Nederlandse Marokkanen!

    Dat kunnen de Duitsers beter, die zorgen er voor dat de beste spelers die in hun competitie spelen voor Duitsland uit komen, zelfs nationaliseren!
    Vind ik leuk
    rexxo +1378
    zondag 14 oktober 2018 om 10:40
    Die Duitse coach moet moven, zit er veel te lang en stelt de verkeerde spelers op. Dan roep je het zelf over je af, ze hebben meer dan genoeg goede spelers. Bij iedere andere coach zou Sane de eerste zijn die op het wedstrijdformulier staat. Toen hij erin kwam was hij meteen gevaarlijk, het botert duidelijk niet tussen die 2.
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    zondag 14 oktober 2018 om 12:32
    Arogante kop van Bild, alsof ze met 3-0 van Andorra verloren hebben .
    Vind ik leuk
    Het Brein +4245
    zondag 14 oktober 2018 om 12:39
    'Sturmläufen', mooi woord! Die ga ik onthouden..
    Vind ik leuk