Sparta overklast Cambuur, wint met ruime cijfers en is medekoploper

    Sparta overklast Cambuur, wint met ruime cijfers en is medekoploper

    zondag 14 oktober 2018 om 16:23

    Dankzij een overtuigende overwinning op SC Cambuur is Sparta weer mede-koploper in de Keuken Kampioen Divisie. Het werd zondagmiddag 3-0 op Het Kasteel. Met Sparta, Go Ahead Eagles en Almere City heeft de Keuken Kampioen Divisie nu drie lijstaanvoerders. Daar kan FC Twente later op de dag nog bijkomen. 

    Voor aanvang van de ontmoeting tussen Sparta en Cambuur was het gat tussen de twee clubs precies drie punten: de thuisploeg stond op 17, de gasten uit Leeuwarden op 14. Cambuur kón dus op gelijke hoogte komen en had veel om voor te spelen, maar het werd zondag nooit een échte wedstrijd op Het Kasteel. Sparta was simpelweg een klasse beter.

    De openingstreffer viel al vroeg, na zeven minuten. Cambuur-back David Sambissa werkte de bal achter zijn eigen keeper binnen. Spits Lars Veldwijk probeerde het doelpunt te claimen, maar de openingstreffer kwam toch echt op naam van Sambissa. Over de 2-0 was geen twijfel: Veldwijk schoot een strafschop laag en hard binnen. 

    Machteloos
    In de tweede helft was het wachten op meer goals voor Sparta tegen het machteloze Cambuur.  Uiteindelijk werd het 3-0. Mohammed Rayhi krulde simpel binnen van dichtbij na geklungel in de achterhoede. Het was aan goalie Xavier Mous te danken dat het daarna niet 4-0 of zelfs 5-0 werd. Voor het dolende Cambuur betekende de nederlaag in Rotterdam de derde verliespartij op rij. 

    Eerder op de middag won Go Ahead Eagles met 3-0 van Roda JC. Om 16.45 uur start in de Grolsch Veste de wedstrijd tussen FC Twente en MVV. Als de Tukkers winnen, komen zij op 20 punten - net als Sparta, Go Ahead Eagles en Almere City. 

    Poll

    Gaat Sparta dit seizoen promoveren?

    (1353 stemmen)

    Plaats een reactie

    AllAdIn +17788
    zondag 14 oktober 2018 om 16:28
    Leuke spannende KKD zo...
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    zondag 14 oktober 2018 om 16:28
    Sparta hoort in de eredivisie. Leuke club.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5257
    zondag 14 oktober 2018 om 16:32
    Met zoveel ploegen aan de top, is de Eerste Divisie echt genieten.
    Sparta en Twente had ik overigens wel verwacht.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:40
    Cambuur stelde mij teleur vandaag! Ik verwacht ze wel in de Play-off
    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    zondag 14 oktober 2018 om 19:13
    Geen schijn van kans deze sukkels richting play offs...
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:43
    Hoop dat het Sparta lukt om Kampioen te worden .
    Mooie Club .
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zondag 14 oktober 2018 om 16:51
    Niet Jong FC Utrecht goos?

    Ik zou zegen; wij eerste en kampioen en hun tweede.😉
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 16:53]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:54
    Gaat niet lukken Midden ??
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zondag 14 oktober 2018 om 17:09
    Nee dat niet. Maar je hoopt wel dat 't lukt toch? 💪🏼
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:28
    Zeker Midden ben een week dronken 👍
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zondag 14 oktober 2018 om 16:51
    Lekker spannend daar in de gouden gids divisie.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:05
    Twente-MVV ...

    De wedstrijd, die de beste verslaggever ooit, als laatste verslag van deed.

    Theo Koomen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 17:07]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zondag 14 oktober 2018 om 17:10
    Broer van Arie Koomen?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:38
    Goeie vraag.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1946
    zondag 14 oktober 2018 om 17:15
    Prima overwinning. Cambuur was wel heel erg slecht. Dit was de kans om aan je doelsaldo te werken maar dat is ook het enige wat ik ze vandaag kan verwijten.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9470
    zondag 14 oktober 2018 om 18:37
    Lekker Sparta 💪
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:07
    Wat waten wij slecht.... Jezus Christus
    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    maandag 15 oktober 2018 om 10:48
    al jaren.Beter te koop erop zetten ze moeten zich schamen...
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    maandag 15 oktober 2018 om 12:57
    Zijn niet gewend met Zonlicht te spelen zoiets zal het zijn.
    Foeke moet meer zoeken naar spelers die het verschil maken.
    Het is heel labiel en nu tegen Helmond, das ook geen makkie,
    je mist wel een type Smeets en Peersman, dat is wel gek want die hebben ze laten gaan. Smeets was bij Cambuur niet goed, maar nu wel... ik snap niet waarom.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 20:13
    Smeets is inprofessioneel en was een vetklep bij ons.
    Met Peersman z’n gedrag waren ze klaar.
    Vd Belt mag zich weleens achter de oren krabben met twee x een slechte selectie achter elkaar en het aantrekken van Booij
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:04
    Smeets kwam ongetraind binnen maar bewijst het nu wel dat hij wat kan. Peersman ging voorop in de strijd, dan mag je best ook wat zeggen, hij was nota bene als back de man met de meeste assists.
    Maar ik mis gewoon spelers die het verschil maken.
    Ach Booij krijgt geen geld... die moet alles op een kopie halen en met hulp van het netwerk van Rene Hake.
    Het zijn best talentjes, maar kunnen de druk van Cambuur niet aan, om hier te slagen moet je iets extra's hebben. Wordt nog even doorbijten... ik vermoed dat ze zuinig aan doen tot het stadion er is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws