Sparta overklast Cambuur, wint met ruime cijfers en is medekoploper

Sparta overklast Cambuur, wint met ruime cijfers en is medekoploper

Gepubliceerd: zondag 14 oktober 2018 om 16:23zo 14-10-2018 om 16:23

Dankzij een overtuigende overwinning op SC Cambuur is Sparta weer mede-koploper in de Keuken Kampioen Divisie. Het werd zondagmiddag 3-0 op Het Kasteel. Met Sparta, Go Ahead Eagles en Almere City heeft de Keuken Kampioen Divisie nu drie lijstaanvoerders. Daar kan FC Twente later op de dag nog bijkomen. 

Voor aanvang van de ontmoeting tussen Sparta en Cambuur was het gat tussen de twee clubs precies drie punten: de thuisploeg stond op 17, de gasten uit Leeuwarden op 14. Cambuur kón dus op gelijke hoogte komen en had veel om voor te spelen, maar het werd zondag nooit een échte wedstrijd op Het Kasteel. Sparta was simpelweg een klasse beter.

De openingstreffer viel al vroeg, na zeven minuten. Cambuur-back David Sambissa werkte de bal achter zijn eigen keeper binnen. Spits Lars Veldwijk probeerde het doelpunt te claimen, maar de openingstreffer kwam toch echt op naam van Sambissa. Over de 2-0 was geen twijfel: Veldwijk schoot een strafschop laag en hard binnen. 

Machteloos
In de tweede helft was het wachten op meer goals voor Sparta tegen het machteloze Cambuur.  Uiteindelijk werd het 3-0. Mohammed Rayhi krulde simpel binnen van dichtbij na geklungel in de achterhoede. Het was aan goalie Xavier Mous te danken dat het daarna niet 4-0 of zelfs 5-0 werd. Voor het dolende Cambuur betekende de nederlaag in Rotterdam de derde verliespartij op rij. 

Eerder op de middag won Go Ahead Eagles met 3-0 van Roda JC. Om 16.45 uur start in de Grolsch Veste de wedstrijd tussen FC Twente en MVV. Als de Tukkers winnen, komen zij op 20 punten - net als Sparta, Go Ahead Eagles en Almere City. 

Poll

Gaat Sparta dit seizoen promoveren?

(3512 stemmen)

Plaats een reactie

AllAdIn +24671
zondag 14 oktober 2018 om 16:28
Leuke spannende KKD zo...
Vind ik leuk
tikkietoe +6110
zondag 14 oktober 2018 om 16:32
Met zoveel ploegen aan de top, is de Eerste Divisie echt genieten.
Sparta en Twente had ik overigens wel verwacht.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 16:40
Cambuur stelde mij teleur vandaag! Ik verwacht ze wel in de Play-off
Vind ik leuk
HuizemWest +362
zondag 14 oktober 2018 om 19:13
Geen schijn van kans deze sukkels richting play offs...
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
zondag 14 oktober 2018 om 16:51
Lekker spannend daar in de gouden gids divisie.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2626
zondag 14 oktober 2018 om 17:15
Prima overwinning. Cambuur was wel heel erg slecht. Dit was de kans om aan je doelsaldo te werken maar dat is ook het enige wat ik ze vandaag kan verwijten.
Vind ik leuk
Napolitanos +9699
zondag 14 oktober 2018 om 18:37
Lekker Sparta 💪
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 20:07
Wat waten wij slecht.... Jezus Christus
Vind ik leuk
HuizemWest +362
maandag 15 oktober 2018 om 10:48
al jaren.Beter te koop erop zetten ze moeten zich schamen...
Vind ik leuk
Cookee +12650
maandag 15 oktober 2018 om 12:57
Zijn niet gewend met Zonlicht te spelen zoiets zal het zijn.
Foeke moet meer zoeken naar spelers die het verschil maken.
Het is heel labiel en nu tegen Helmond, das ook geen makkie,
je mist wel een type Smeets en Peersman, dat is wel gek want die hebben ze laten gaan. Smeets was bij Cambuur niet goed, maar nu wel... ik snap niet waarom.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 20:13
Smeets is inprofessioneel en was een vetklep bij ons.
Met Peersman z’n gedrag waren ze klaar.
Vd Belt mag zich weleens achter de oren krabben met twee x een slechte selectie achter elkaar en het aantrekken van Booij
Vind ik leuk
Cookee +12650
woensdag 17 oktober 2018 om 21:04
Smeets kwam ongetraind binnen maar bewijst het nu wel dat hij wat kan. Peersman ging voorop in de strijd, dan mag je best ook wat zeggen, hij was nota bene als back de man met de meeste assists.
Maar ik mis gewoon spelers die het verschil maken.
Ach Booij krijgt geen geld... die moet alles op een kopie halen en met hulp van het netwerk van Rene Hake.
Het zijn best talentjes, maar kunnen de druk van Cambuur niet aan, om hier te slagen moet je iets extra's hebben. Wordt nog even doorbijten... ik vermoed dat ze zuinig aan doen tot het stadion er is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws