Van Marwijk: 'Een geweldige interviewer, maar niet de grootste voetbalkenner'

    Van Marwijk: 'Een geweldige interviewer, maar niet de grootste voetbalkenner'

    woensdag 17 oktober 2018 om 15:35

    Het definitieve afscheid van Bert Maalderink als vaste reporter van Oranje, brengt herinneringen omhoog bij Bert van Marwijk. De voormalig bondscoach van het Nederlands elftal had jarenlang te maken met Maalderink.

    "In het begin was het wennen met hem", blikt Van Marwijk in gesprek met het Algemeen Dagblad terug. "Het werd steeds meer een uitdaging. Ik vond hem altijd vriendelijker voor schaatsers, al kan ik me ook nog een gesprek herinneren waarin Rintje Rintsma heel boos werd. De geïnterviewde schiet door Berts stijl en stemgeluid meteen in de verdediging."

    "Bert is de baas in een gesprek. De kunst is om het initiatief te pakken", weet Van Marwijk. "Het mooie van Bert is: hij is een geweldige interviewer maar niet de grootste kenner van het voetbal, zeker als het techniek en tactiek betreft. Daarom probeerde ik hem altijd die kant op te sturen."

    Soms probeerde hij Maalderink ook daadwerkelijk te testen. "Vroeg ik hem op een gegeven moment hoeveel noppen een voetbalschoen heeft. Moest hij het antwoord schuldig blijven."

    Lees ook: Van der Vaart: 'Dan dacht ik af en toe wel: kan het een onsje minder'

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    meinema +1340
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:43
    Noppen verschild ook per paar schoenen..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:50
    Had hij als antwoord kunne geven :p. Dat is denk ik ook hoe v Marwijk hem wou testen.
    Vind ik leuk
    129 +1013
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:13
    Net zoals de Nederlandse taal. Hier is het verschilt.
    Vind ik leuk
    meinema +1340
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:20
    Zozo knap hoor dat jij dat weet.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:34
    Zo zo, knap....enz.
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:43
    Nou, hoeveel noppen heeft een voetbalschoen??
    Vind ik leuk
    SanKev +806
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:46
    LIgt eraan hoeveel je er in de voet van de tegenstander achterlaat, nietwaar?
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:09
    Beetje grof maar wel leuk.😊
    Vind ik leuk
    SanKev +806
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:27
    :) ook echt totaal niet representatief voor mij maar kon het niet laten
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:57
    Het ligt qua aantal en lengte van de noppen aan de ondergrond.
    Het was een mooie kaats van Van Marwijk, Maalderink is bloedirritant. Echt leuk dat hij op zijn nummer werd gezet met deze vraag.



    Hoelang is een Chinees.
    Wi is zijn broer.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 16:01]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:28
    Nee man, Hoe Lang is een Chinees, Zo Lang is zijn broer.😉
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:33
    Zo lang is Wi toch niet?


    Wi wint? Do Ping !
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 16:53]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 04:21
    Nie Lang zijn zus...
    Vind ik leuk
    HanV +4357
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:06
    11 per schoen, tenminste bij dat paar hier in de kast.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 16:08]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:24
    Dat verschilt per schoen en per ondergrond. Mijn kunstgrasschoenen hebben er heel veel. Mijn gewone grasschoenen een stuj of 11. En die met stalen noppen slechts 6.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1163
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:45
    Dat is iedere journalist uiteindelijk. Met een fopleiding HBO-journalistiek weet je daadwerkelijk niks na 4 jaar. Gelukkig zijn er de NRC, Volkskrant en Groene Amsterdammer die sterk worden aangeraden op dat soort opleidingen, zodat de 'studenten' in ieder geval wel de goede mening hebben..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30015
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:49
    Die kranten worden tenminste geschreven door mensen die een artikel op kunnen bouwen. De rest van de kranten is echt bagger. Dus het gaat denk ik niet zozeer om mening, maar om goede voorbeelden.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1163
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:52
    Dat is toch ook het minste dat je mag verwachten van een journalist, een stuk correct opbouwen? Dan moet het nog ergens over gaan, wat vaak al lastiger is. Leuk stuk dit trouwens: https://www.geenstijl.nl/2280601/opleiding_journalistiek_opleid/
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30015
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:00
    Geenstijl vind ik een mooi voorbeeld van extreem slechte en hinderlijke teksten. Ik heb nu ook het gevoel dat ik iets lees van een opstandige scholier. Echt bijzonder kinderachtig, alles en iedereen proberen te beledigen. En inhoudelijk is het prut.
    Deze schrijver had veel baat gehad bij een journalistieke opleiding. Ironisch genoeg.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1163
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:05
    Tja, het is maar wat je smaak is. Menig doordachte analyse op GeenStijl getuigt van meer kennis en kunde dan het slaafs verwerken van wat quotes van politici, die met de dag veranderen. En tuurlijk staat er ook veel rotzooi op GS, maar dat is onvermijdelijk in deze tijd met adverteerders waarin alles op clicks en views draait.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30015
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:12
    Oh, ja, ik ben van de meeste kranten en journaals en actualiteitenredacties ook niet onder de indruk. Overtikken vind ik inderdaad geen journalistiek.
    Alleen dit hele verhaal gaat nergens over.
    Dat we een overschot hebben aan journalisten, mede doordat er minder kranten verkocht worden had ook in 2 regels gekund.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1163
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:21
    Dat is nu eenmaal de stijl van GeenStijl, prikkelen en ridiculiseren. Zoals gezegd, het is maar net wat je smaak is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30015
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:23
    Het gaat me niet zo om smaak en vorm, maar om inhoud. Dit is ridiculiseren om het ridiculiseren. Als iemand iets idioots doet snap ik het wel.
    Alleen dat is dan weer niet aan de hand.
    Wat mij betreft houden ze er vanmiddag nog mee op.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 16:26]
    Vind ik leuk
    Talentscout +1163
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:34
    Er verschijnen regelmatig goede analyses anders, over inhoudelijk politieke zaken. Je moet dan wel door de bagger heen zien, die er omheen staat. Maar dat is het waard, aan die analyses tipt geen pretentieuze Tom-Jan Meeus of Frits Wester. Die praten gewoon het heersende discours na, hebben nog nooit zelf nagedacht. Bart Nijman (Van Rossum) en Constanteyn (Zentgraaff) zijn echt genieën vergeleken met deze 'journalisten'. In mijn beleving - uiteraard;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30015
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:37
    Dat is dan mooi. Ik kom ze nooit tegen.
    En ik vind sowieso dat de meeste mensen die je op straat om een euro vragen al meer inzicht en verstand hebben dan Frits Wester. Ik vermoed dat hij waanzinnig kan pijpen. Anders snap ik niet dat hij die baan heeft gekregen. Ongelooflijk wat is die man dom. Sowieso heel politiek NOS is verwaarloosbaar. Dus meer inzicht dan Frits Wester lijkt me heel normaal voor iemand in de categorie mens.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 04:34
    Ik zette anders vraagtekens bij Nijman's partij...
    Vind ik leuk
    jochempje +3191
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:46
    Ik ben blij dat Maalderink weg is, wat een irritante vent is dat, met z'n sjaaltje.
    Vind ik leuk
    Futre +3110
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:47
    Dat sjaaltje is zó gay.
    Vind ik leuk
    Hiha +68
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:04
    Jij bent een kenner : )
    Vind ik leuk
    Leozao +4169
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:49
    Ik hoop dat hij zijn schoonzoon betere vragen stelt aangaande het trainen van een selectie. Nee... eigenlijk hoop ik dat helemaal niet!.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    NumbTen +119