Van Marwijk: 'Een geweldige interviewer, maar niet de grootste voetbalkenner'

Van Marwijk: 'Een geweldige interviewer, maar niet de grootste voetbalkenner'

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 15:35wo 17-10-2018 om 15:35

Het definitieve afscheid van Bert Maalderink als vaste reporter van Oranje, brengt herinneringen omhoog bij Bert van Marwijk. De voormalig bondscoach van het Nederlands elftal had jarenlang te maken met Maalderink.

"In het begin was het wennen met hem", blikt Van Marwijk in gesprek met het Algemeen Dagblad terug. "Het werd steeds meer een uitdaging. Ik vond hem altijd vriendelijker voor schaatsers, al kan ik me ook nog een gesprek herinneren waarin Rintje Rintsma heel boos werd. De geïnterviewde schiet door Berts stijl en stemgeluid meteen in de verdediging."

"Bert is de baas in een gesprek. De kunst is om het initiatief te pakken", weet Van Marwijk. "Het mooie van Bert is: hij is een geweldige interviewer maar niet de grootste kenner van het voetbal, zeker als het techniek en tactiek betreft. Daarom probeerde ik hem altijd die kant op te sturen."

Soms probeerde hij Maalderink ook daadwerkelijk te testen. "Vroeg ik hem op een gegeven moment hoeveel noppen een voetbalschoen heeft. Moest hij het antwoord schuldig blijven."

Lees ook: Van der Vaart: 'Dan dacht ik af en toe wel: kan het een onsje minder'

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

meinema +1351
woensdag 17 oktober 2018 om 15:43
Noppen verschild ook per paar schoenen..
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:43]
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 15:50
Had hij als antwoord kunne geven :p. Dat is denk ik ook hoe v Marwijk hem wou testen.
Vind ik leuk
129 +970
woensdag 17 oktober 2018 om 16:13
Net zoals de Nederlandse taal. Hier is het verschilt.
Vind ik leuk
meinema +1351
woensdag 17 oktober 2018 om 16:20
Zozo knap hoor dat jij dat weet.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:34
Zo zo, knap....enz.
Vind ik leuk
Martyynho +1312
woensdag 17 oktober 2018 om 15:43
Nou, hoeveel noppen heeft een voetbalschoen??
Vind ik leuk
SanKev +914
woensdag 17 oktober 2018 om 15:46
LIgt eraan hoeveel je er in de voet van de tegenstander achterlaat, nietwaar?
Vind ik leuk
035 +6663
woensdag 17 oktober 2018 om 16:09
Beetje grof maar wel leuk.😊
Vind ik leuk
SanKev +914
woensdag 17 oktober 2018 om 16:27
:) ook echt totaal niet representatief voor mij maar kon het niet laten
Vind ik leuk
HanV +4850
woensdag 17 oktober 2018 om 16:06
11 per schoen, tenminste bij dat paar hier in de kast.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 16:08]
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 16:24
Dat verschilt per schoen en per ondergrond. Mijn kunstgrasschoenen hebben er heel veel. Mijn gewone grasschoenen een stuj of 11. En die met stalen noppen slechts 6.
Vind ik leuk
jochempje +3687
woensdag 17 oktober 2018 om 15:46
Ik ben blij dat Maalderink weg is, wat een irritante vent is dat, met z'n sjaaltje.
Vind ik leuk
Futre +3655
woensdag 17 oktober 2018 om 15:47
Dat sjaaltje is zó gay.
Vind ik leuk
Hiha +69
woensdag 17 oktober 2018 om 16:04
Jij bent een kenner : )
Vind ik leuk
Leozao +6083
woensdag 17 oktober 2018 om 15:49
Ik hoop dat hij zijn schoonzoon betere vragen stelt aangaande het trainen van een selectie. Nee... eigenlijk hoop ik dat helemaal niet!.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:51]
Vind ik leuk
NumbTen +191