Go Ahead laat zich verrassen en verliest koppositie in Keuken Kampioen Divisie

    Go Ahead laat zich verrassen en verliest koppositie in Keuken Kampioen Divisie

    zondag 4 november 2018 om 16:46

    Go Ahead Eagles is zondag de koppositie kwijtgeraakt in de Keuken Kampioen Divisie. De club uit Deventer liet zich verrassen door laagvlieger Telstar: 2-1. NEC was in eigen huis met 3-1 te sterk voor Jong AZ.

    Sparta passeerde Go Ahead vrijdagavond op de ranglijst van de Keuken Kampioen Divisie, maar de club uit Deventer kreeg zondag de kans om de leiding weer over te nemen. Telstar was echter verrassend te sterk. Kyle Scott opende na 67 minuten de score in Velsen-Zuid.

    Thomas Verheydt kopte een kwartier voor tijd de 1-1 binnen, maar drie minuten later was het alweer raak. Melle Springer tekende in drie instaties voor de winnende treffer namens Telstar. Go Ahead heeft één punt minder dan koploper Sparta.

    NEC - Jong AZ
    In Nijmegen rekende NEC met de grootst mogelijke moeite af met Jong AZ. De Nijmegenaren, die deze week in de beker werden uitgeschakeld door Fortuna Sittard wonnen met 3-1 door late treffer van Tom Overtoom (83e minuut) en Paolo Sabak (93e minuut).

    Gino Dekker zette Jong AZ na 29 minuten op voorsprong. René van Eijden zette de gelijkmaker op het scorebord. Door de overwinning klimt NEC naar de zevende positie in de Keuken Kampioen Divisie. Sparta staat zes punten voor de Nijmeegse ploeg.

    Plaats een reactie

    NvC +4409
    zondag 4 november 2018 om 16:49
    Hoppa de 3 punten zijn binnen. Meer telt erop dit moment niet! 👌
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:50
    En jij ook NvC gefeliciteerd met de overwinning lekker bezig
    Vind ik leuk
    FISH +151
    zondag 4 november 2018 om 19:13
    René van Eijden? ken ik niet.
    Vind ik leuk
    NvC +4409
    zondag 4 november 2018 om 19:19
    Ken ik ook niet. Wel een Rens van Eijden. Scoorde vandaag en was Man vd wedstrijd. 👌
    Vind ik leuk
    Patje024 +100
    maandag 5 november 2018 om 05:54
    Man vd wedstrijd niet terecht
    Vind ik leuk
    Bertjes +1168
    maandag 5 november 2018 om 11:02
    Nouja, de overwinning geeft mij echter nog niet bijna het gevoel dat het lek boven is. Tot Achahbar erin kwam was Jong AZ (een jeugdelftal van de huidge nr. 7 van Nederland..) gewoon beter.

    Als ik zo'n Overtoom 50 ziekenhuisballen zie geven in een wedstrijd, Okita die ballen over de achterlijn loopt, Romeny en Braken die meer op hun bips zitten dan op hun poten staan. Tegen elke andere tegenstander hadden we op zeker weer verloren..

    Ik ben echt alle vertrouwen in Jack kwijt na die beschamende partij tegen Oss. Hij doet maar wat. Er is 0 lijn in het spel, spelers zijn niet fit (na 70 minuten staan ze uit te hijgen, Romeny krijgt kramp in minuut 50) en slecht gemotiveerd. Er moet echt op hele korte termijn drastisch iets gaan veranderen..
    Vind ik leuk
    NvC +4409
    maandag 5 november 2018 om 12:02
    Daar ben ik het met je eens. Voor mij telt nu wel gewoon 3 punten. Playoffs is maximaal haalbaar dit seizoen. Ik heb nog steeds hoop met de Gier. Zijn wissels pakte gisteren wel een keer goed uit. De trainer nu ontslaan heeft weinig zin op dit moment. Je kan beter tot aan de winterstop door en dan evalueren met het team en technische staf of er veranderingen aan personeel nodig zijn.
    Vind ik leuk
    Bertjes +1168
    maandag 5 november 2018 om 12:14
    Ik ben ook zeker niet voor ontslaan, alleen is mijn vertrouwen wel op een nulpunt. De club is wel gebaat bij de rust die er nu heerst (ondanks het erbarmelijke spel en resultaten). Ik vind Jack alleen wel een tactisch onbenul die met een voor KKD begrippen enorm goede selectie er niks van bakt. Dat stelt mij behoorlijk teleur.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:49
    Spannende aflevering dit jaar die Eerste Divisie
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:51
    Inderdaad en het niveau wordt ook wat hoger
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:55
    Ik vrees meer dat het nivelleren waar je het over hebt komt door het minderen van kwaliteit in de Eredivisie. Je hebt PSV, Ajax en dan 16 + 20 clubs die je op 1 hoopje kan vegen. Helaas, maar waar.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:50
    Bulldog time gefeliciteerd
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:51
    Laagvlieger ... laagvlieger ... hallo, wat gaan we doen?
    Topclub Telstar hoor.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15169
    zondag 4 november 2018 om 17:14
    Sinds 1963 ongeslagen in Europa!
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    zondag 4 november 2018 om 17:38
    De beste club onder de rook van de Hoogovens. Nota bene vlak bij Wijk aan Zee en Beverwijk.
    Met ook nog DEM in de buurt, is het niveau top hoor in de regio Velsen en dan is van der Vaart er nog niet eens bij.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +14001
    zondag 4 november 2018 om 17:47
    DEM, Odin, Ado'20 en de Kennemers.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    zondag 4 november 2018 om 17:51
    Die vergat ik nog.
    Het is een bolwerk daar.

    Vind ik leuk
    Spaanse mug +14001
    zondag 4 november 2018 om 17:54
    Regio IJmond barst van het talent😉
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    zondag 4 november 2018 om 17:58
    Mijn roots lagen er.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +14001
    zondag 4 november 2018 om 18:20
    Lagen of liggen?
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    zondag 4 november 2018 om 18:24
    Lagen in Wijk aan Zee. Of eigenlijk liggen want ik heb mjjn roots (ouders ) uiteindelijk weer naar huis " gebracht"
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +14001
    zondag 4 november 2018 om 18:30
    Dus je bent een wijker?
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    zondag 4 november 2018 om 18:37
    Nee mijn vader was een Wijker. Hij is 37 jaar terug overleden.
    Prachtig die verhalen en die bijnamen daar;
    " Platje "en" Dubbele Plat"
    En meer van die.

    Vind ik leuk
    Tukkerland +3445
    zondag 4 november 2018 om 16:51
    We komen steeds dichterbij!
    Vind ik leuk
    035 +5851
    zondag 4 november 2018 om 16:53
    Waarbij?
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3445
    zondag 4 november 2018 om 16:54
    De koppositie?
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:55
    En dat met zo'n angsthaas als trainer
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1162
    zondag 4 november 2018 om 17:03
    Faillietsement.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3326
    zondag 4 november 2018 om 17:01
    Wij ook😄. Aanstaande vrijdag de topper!!!
    Vind ik leuk
    Vb.twente +22
    zondag 4 november 2018 om 18:08
    helaas hebben jullie kunstgras dus denk ik lichtelijk in het voordeel van d.bosch.maar we zullen zien.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    zondag 4 november 2018 om 18:16
    Volgend jaar hebben we echt gras. Dan zien we jullie toch weer.
    Ik las dat jullie met 600 komen. Mooi. Welkom!

    Het belooft druk te worden want de tribune aan de lange zijde gaat voor het eerst open.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 18:38]
    Vind ik leuk
    Vb.twente +22
    zondag 4 november 2018 om 18:25
    is dat zeker dat met het gras ? toch appart dat de lange zijde altijd leeg is of was.jullie hadden trouwens nog 600 kaartjes kunnen verkopen.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    zondag 4 november 2018 om 18:33
    De lange zijde was vanwege supportersgedoe en veiligheid gesloten.
    Tegen jullie gaat het weer open met slimme zeer publieksvriendelijke maatregelen zodanig dat het weer veilig open kan.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3326
    zondag 4 november 2018 om 18:33
    Haha zie nu dat peter al had gereageerd.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3326
    zondag 4 november 2018 om 18:31
    Laatste jaar kunstgras, morgen eerst maar eens van PSV zien te winnen en dan zullen we het vrijdag inderdaad zien.
    Succes in ieder geval en tot vrijdag!!
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 18:32]
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4833
    zondag 4 november 2018 om 16:52
    Overtoom was toch gestopt??
    Vind ik leuk
    035 +5851
    zondag 4 november 2018 om 16:54
    De Overtoom zal nooit stoppen.😊
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 16:54]
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:56
    Tuuttuut jij was snel !
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 17:27
    Nee een doorstart is Manutan geworden
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1146
    zondag 4 november 2018 om 16:56
    Eagles struikelen over de Hoogovens boys.
    Forza Telstar.
    Vind ik leuk
    rjc71 +1434
    zondag 4 november 2018 om 16:57
    Nog helemaal niks beslist in de eerste divisie.. !
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    zondag 4 november 2018 om 18:07
    Het zal pas op de laatste dag beslist worden denk ik
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    zondag 4 november 2018 om 19:10
    Eén na laatste wedstrijd is Roda -FC den Bosch.
    Vind ik leuk
    rjc71 +1434
    zondag 4 november 2018 om 19:26
    dat wordt de kampioenswedstrijd. :)
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    zondag 4 november 2018 om 19:33
    Ik was in de voorbereiding al bij jullie. Wat is dat toch een mooi stadion. Het was ook gezellig, ik zat gewoon op de eretribune tussen de Roda supporters
    Ik hoorde dat jullie meer met jeugd gaan spelen en dat de titel er niet in zit. Dat denk ik ook niet maar vind Engels heeel erg goed
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 20:35]
    Vind ik leuk
    rjc71 +1434
    zondag 4 november 2018 om 22:16
    Roda moet eerst gezond worden, en dan moet er eeb flinke zak geld komen... dan pas kunnen we denken aan een stapje hoger... en zeker.. de jeugd krijgt nu eindelijk te kansen..
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1938
    zondag 4 november 2018 om 16:59
    Blijft leuk die top van de keuken kampioen divisie
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1146
    zondag 4 november 2018 om 17:02
    Ja en als ze bij PEC niet beter gaan spelen mag je volgend jaar ook meedoen.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1162
    zondag 4 november 2018 om 17:05
    Ik vind PEC wel een mooie aanwinst voor de kkd.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1938
    zondag 4 november 2018 om 17:11
    Absoluut maar scheelt dat vanaf plek 5 iedereen lastste kan worden
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1146
    zondag 4 november 2018 om 18:40
    Eh jouw club aanwinst voor KKD wil jij degraderen dan?
    Zou zeggen regel het met KNVB weet Emmen zich verzekerd van nacompetitie.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1938
    zondag 4 november 2018 om 18:57
    Het was een comment op jou reactie niet op die van otten 😝
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    dinsdag 6 november 2018 om 16:37
    Het wordt met de week spannender
    De top wordt wel kleiner: Twente, Sparta, Den Bosch en Eagles.
    De eerste drie hebben de sterkste en breedste selectie, Eagles niet.
    Ik zie alleen NEC daar nog bijkomen.
    Den Bosch en NEC kunnen zich versterken in de winterdstop.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2036
    zondag 4 november 2018 om 17:03
    Heerlijk wat een wedstrijd, erg onverwacht de 3 punten. Spel was ook nog is prima bij vlagen.
    Alleen jammer van dat geprovoceer en bier gegooi op de tribune. Maar dat mag de pret niet drukken.
    Vind ik leuk
    Jandehulk +19
    zondag 4 november 2018 om 17:03
    Lekker Telstar ....goed gedaan.
    Vind ik leuk
    Kuip +7963
    zondag 4 november 2018 om 17:36
    Zo’n beetje de helft van de KK-divisie maakt aanspraak op het kampioenschap. Sparta, Twente, Roda, NEC, Almere, Cambuur, den Bosch, Go Ahead. Ben ik er nog een vergeten? Ik durf m’n geld nergens op te zetten. Wordt wel superspannend.
    Anders dan de eredivisie waarbij Ajax en PSV gaan uitmaken wie kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    zondag 4 november 2018 om 18:02
    Het mooie is ook dat geld niet allesbepalend is in de KKD.
    Zelfs het hebben van de beste spelers is geen garantie.
    Ik denk wel dat je inmiddels weet welke teams de play-offs gaan halen, daar kun je je geld wel op inzetten
    Vind ik leuk
    Spartan +6863
    zondag 4 november 2018 om 19:30
    Vergeten niet, maar je noemt er teveel.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    zondag 4 november 2018 om 19:35
    Ja iets teveel maar drie zie ik er toch wel om op te gokken...
    Vind ik leuk