Go Ahead laat zich verrassen en verliest koppositie in Keuken Kampioen Divisie

Go Ahead laat zich verrassen en verliest koppositie in Keuken Kampioen Divisie

Gepubliceerd: zondag 4 november 2018 om 16:46zo 04-11-2018 om 16:46

Go Ahead Eagles is zondag de koppositie kwijtgeraakt in de Keuken Kampioen Divisie. De club uit Deventer liet zich verrassen door laagvlieger Telstar: 2-1. NEC was in eigen huis met 3-1 te sterk voor Jong AZ.

Sparta passeerde Go Ahead vrijdagavond op de ranglijst van de Keuken Kampioen Divisie, maar de club uit Deventer kreeg zondag de kans om de leiding weer over te nemen. Telstar was echter verrassend te sterk. Kyle Scott opende na 67 minuten de score in Velsen-Zuid.

Thomas Verheydt kopte een kwartier voor tijd de 1-1 binnen, maar drie minuten later was het alweer raak. Melle Springer tekende in drie instaties voor de winnende treffer namens Telstar. Go Ahead heeft één punt minder dan koploper Sparta.

NEC - Jong AZ
In Nijmegen rekende NEC met de grootst mogelijke moeite af met Jong AZ. De Nijmegenaren, die deze week in de beker werden uitgeschakeld door Fortuna Sittard wonnen met 3-1 door late treffer van Tom Overtoom (83e minuut) en Paolo Sabak (93e minuut).

Gino Dekker zette Jong AZ na 29 minuten op voorsprong. René van Eijden zette de gelijkmaker op het scorebord. Door de overwinning klimt NEC naar de zevende positie in de Keuken Kampioen Divisie. Sparta staat zes punten voor de Nijmeegse ploeg.

Plaats een reactie

NvC +6572
zondag 4 november 2018 om 16:49
Hoppa de 3 punten zijn binnen. Meer telt erop dit moment niet! 👌
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 16:50
En jij ook NvC gefeliciteerd met de overwinning lekker bezig
Vind ik leuk
FISH +465
zondag 4 november 2018 om 19:13
René van Eijden? ken ik niet.
Vind ik leuk
NvC +6572
zondag 4 november 2018 om 19:19
Ken ik ook niet. Wel een Rens van Eijden. Scoorde vandaag en was Man vd wedstrijd. 👌
Vind ik leuk
Patje024 +112
maandag 5 november 2018 om 05:54
Man vd wedstrijd niet terecht
Vind ik leuk
Bertjes +1396
maandag 5 november 2018 om 11:02
Nouja, de overwinning geeft mij echter nog niet bijna het gevoel dat het lek boven is. Tot Achahbar erin kwam was Jong AZ (een jeugdelftal van de huidge nr. 7 van Nederland..) gewoon beter.

Als ik zo'n Overtoom 50 ziekenhuisballen zie geven in een wedstrijd, Okita die ballen over de achterlijn loopt, Romeny en Braken die meer op hun bips zitten dan op hun poten staan. Tegen elke andere tegenstander hadden we op zeker weer verloren..

Ik ben echt alle vertrouwen in Jack kwijt na die beschamende partij tegen Oss. Hij doet maar wat. Er is 0 lijn in het spel, spelers zijn niet fit (na 70 minuten staan ze uit te hijgen, Romeny krijgt kramp in minuut 50) en slecht gemotiveerd. Er moet echt op hele korte termijn drastisch iets gaan veranderen..
Vind ik leuk
NvC +6572
maandag 5 november 2018 om 12:02
Daar ben ik het met je eens. Voor mij telt nu wel gewoon 3 punten. Playoffs is maximaal haalbaar dit seizoen. Ik heb nog steeds hoop met de Gier. Zijn wissels pakte gisteren wel een keer goed uit. De trainer nu ontslaan heeft weinig zin op dit moment. Je kan beter tot aan de winterstop door en dan evalueren met het team en technische staf of er veranderingen aan personeel nodig zijn.
Vind ik leuk
Bertjes +1396
maandag 5 november 2018 om 12:14
Ik ben ook zeker niet voor ontslaan, alleen is mijn vertrouwen wel op een nulpunt. De club is wel gebaat bij de rust die er nu heerst (ondanks het erbarmelijke spel en resultaten). Ik vind Jack alleen wel een tactisch onbenul die met een voor KKD begrippen enorm goede selectie er niks van bakt. Dat stelt mij behoorlijk teleur.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 16:49
Spannende aflevering dit jaar die Eerste Divisie
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 16:50
Bulldog time gefeliciteerd
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 16:51
Laagvlieger ... laagvlieger ... hallo, wat gaan we doen?
Topclub Telstar hoor.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19199
zondag 4 november 2018 om 17:14
Sinds 1963 ongeslagen in Europa!
Vind ik leuk
Tukkerland +3507
zondag 4 november 2018 om 16:51
We komen steeds dichterbij!
Vind ik leuk
035 +6704
zondag 4 november 2018 om 16:53
Waarbij?
Vind ik leuk
Tukkerland +3507
zondag 4 november 2018 om 16:54
De koppositie?
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 16:55
En dat met zo'n angsthaas als trainer
Vind ik leuk
Roeptoeter +9290
zondag 4 november 2018 om 16:52
Overtoom was toch gestopt??
Vind ik leuk
035 +6704
zondag 4 november 2018 om 16:54
De Overtoom zal nooit stoppen.😊
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 16:54]
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 16:56
Tuuttuut jij was snel !
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 17:27
Nee een doorstart is Manutan geworden
Vind ik leuk
Koekie1970 +3204
zondag 4 november 2018 om 16:56
Eagles struikelen over de Hoogovens boys.
Forza Telstar.
Vind ik leuk
rjc71 +1597
zondag 4 november 2018 om 16:57
Nog helemaal niks beslist in de eerste divisie.. !
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2707
zondag 4 november 2018 om 16:59
Blijft leuk die top van de keuken kampioen divisie
Vind ik leuk
Koekie1970 +3204
zondag 4 november 2018 om 17:02
Ja en als ze bij PEC niet beter gaan spelen mag je volgend jaar ook meedoen.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2707
zondag 4 november 2018 om 17:11
Absoluut maar scheelt dat vanaf plek 5 iedereen lastste kan worden
Vind ik leuk
Koekie1970 +3204
zondag 4 november 2018 om 18:40
Eh jouw club aanwinst voor KKD wil jij degraderen dan?
Zou zeggen regel het met KNVB weet Emmen zich verzekerd van nacompetitie.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2707
zondag 4 november 2018 om 18:57
Het was een comment op jou reactie niet op die van otten 😝
Vind ik leuk
G.Kopf +3211
zondag 4 november 2018 om 17:03
Heerlijk wat een wedstrijd, erg onverwacht de 3 punten. Spel was ook nog is prima bij vlagen.
Alleen jammer van dat geprovoceer en bier gegooi op de tribune. Maar dat mag de pret niet drukken.
Vind ik leuk
Jandehulk +22
zondag 4 november 2018 om 17:03
Lekker Telstar ....goed gedaan.
Vind ik leuk
Kuip +9089
zondag 4 november 2018 om 17:36
Zo’n beetje de helft van de KK-divisie maakt aanspraak op het kampioenschap. Sparta, Twente, Roda, NEC, Almere, Cambuur, den Bosch, Go Ahead. Ben ik er nog een vergeten? Ik durf m’n geld nergens op te zetten. Wordt wel superspannend.
Anders dan de eredivisie waarbij Ajax en PSV gaan uitmaken wie kampioen wordt.
Vind ik leuk
Spartan +7130
zondag 4 november 2018 om 19:30
Vergeten niet, maar je noemt er teveel.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 19:48
pffff eindelijk weer eens drie punten
Vind ik leuk
Patje024 +112