Neres over favoriete positie: 'Vind het ook prima om daar te spelen'

    Neres over favoriete positie: 'Vind het ook prima om daar te spelen'

    woensdag 7 november 2018 om 15:51

    David Neres werd door Ajax gehaald als buitenspeler, maar maakte dit seizoen al enkele keren zijn opwachting als '10'. De Braziliaan denkt zelf dat het goed is dat hij op meerdere posities uit de voeten kan.

    "Ik voel me lekker op rechts, maar heb in Brazilië ook geregeld vanaf links gespeeld. En op 10 vind ik het ook prima om te spelen", vertelt de Braziliaan in gesprek met Voetbal International. "Voor mijn ontwikkeling is het alleen maar goed als ik op meerdere posities uit de voeten kan."

    Neres wil spelen op de plek waar hij van waarde kan zijn. "Zolang ik maar belangrijk voor de ploeg kan zijn, en in mijn geval is dat met doelpunten en assists. Dat wil ik elke wedstrijd laten zien", aldus Neres.

    De 21-jarige Braziliaan is vastberaden met Ajax een prijs in de wacht te slepen. "Dat moet gebeuren. We hebben echt een geweldige groep. Leuke gasten en veel kwaliteiten. Het is tijd om nu prijzen te winnen. Dat gevoel leeft ook echt in de groep."

    Plaats een reactie

    Lekkerjoh +416
    woensdag 7 november 2018 om 15:54
    Zie hem persoonlijk het liefst op rechts, volgens mij ligt z'n rendement daar ook het hoogst
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:57
    Eens vanaf rechts komt hij het beste tot zijn recht met veel assists en doelpunten zoals vorig jaar.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2599
    woensdag 7 november 2018 om 16:08
    Helemaal mee eens.

    Maar Ziyech zie ik niet graag centraal, en op rechts is hij vele malen beter (en Neres is centraal of op links niet veel slechter dan op rechts). Ik zou Ziyech altijd (en alleen) op rechts spelen
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:23
    Juist, Ziyech moet niet centraal spelen, maar vanaf rechts. Veel meer rendement. Neres kan beter vanuit 10 spelen, om de ruimtes in te duiken die de naar binnen komende buitenspelers openen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:47
    Is het niet logischer om vanavond met neres links tadic valse spits Donny als 10 en Ziyech rechts en competitie weer dolberg spits tadic 10 en Donny i.p.v. schone. Tadic is wel een harde werker.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:56
    Vanavond is het beter op de flank wanneer Tadic in de spits staat. Maar in de competitie met Dolberg in de spits is neres het beste op 10. Dan kan hij tussen de linies spelen en diepte creëren.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +416
    woensdag 7 november 2018 om 23:19
    Ik zie ziyech toch hèt liefst achter de aanval. Wil de laatste tijd niet zo lukken met individuele acties vanaf de zijkant terwijl zijn ballen vanaf de middelijn nog steeds fantastisch zijn.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2599
    woensdag 7 november 2018 om 23:23
    Dan krijg je og meer van die mislukte afstands schoten.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +416
    woensdag 7 november 2018 om 23:37
    Daar moet hij ook mee stoppen. Lekker aan Schöne overlaten die kiest de momenten beter. Hij moet zich richten op het worden van een type modric.
    Vind ik leuk
    Swout +700
    woensdag 7 november 2018 om 19:09
    Neres kan op linksbuiten, rechtsbuiten, nummer 10, valse spits en in de shop prima uit de voeten. Een veelzijdige topspeler!
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +231
    woensdag 7 november 2018 om 15:55
    Zie in hem geen toekomstige '10' maar dat is sowieso een beetje een uitstervende positie. Valse 9 of buitenspeler lijkt me meer bij hem passen.
    Vind ik leuk
    Laliga +2165
    woensdag 7 november 2018 om 15:55
    Volgensmij wel een leuk mannetje die neres , zie hem meestal lachen en lijkt erg plezier te hebben in wat hij doet. Zoals het zou horen ipv sommige spelers waarbij het meer lijkt op werk
    Vind ik leuk
    mcmodd +23971
    woensdag 7 november 2018 om 16:35
    Voor een aantal spelers Is het ook gewoon werk. Ze zijn blij dat ze er geen krantenwijk bij hoeven te doen om rond te komen. Dat vind ik niet zo gek hoor, ieder zijn vak.
    Vind ik leuk
    Laliga +2165
    woensdag 7 november 2018 om 16:41
    Dat snap ik ook, ik hoop alleen dat profvoetballers altijd beseffen wat een voorrecht het is wat hun mogen doen elke dag en de compensatie die daar tegenover staat. Er zijn miljoenen kinderen over de hele wereld die meer dan alles ervoor zouden over hebben met ze te mogen ruilen en te vaak zie je dat die spelers alles maar als normaal beschouwen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23971
    woensdag 7 november 2018 om 16:45
    En dat ben ik roerend met je eens, veelal mag het echt wel een beetje minder zijn. Als spelers hun bevoorrechte positie niet snappen is dat vaak het gevolg van een niet toereikende opvoeding. Indien de bedragen in de tonnen, of zelfs miljoenen gaan lopen, kan je toch echt niet van ‘verdiend’ geld spreken. Je kunt vaak van één zo’n salaris alle straatkinderen van RIO de Janeiro opvoeden en te eten geven totdat ze volwassen zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:55
    Laat vanavond maar eens zien wat je waard bent Braziliaanse God!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 15:55]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:22
    Neymar heeft gisteren gespeeld !
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9550
    woensdag 7 november 2018 om 15:57
    Maakt niet zoveel waar hij speelt.

    Is niet het type voetballer die meerwaarde heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:58
    Rechtsbuiten is in mijn ogen wel zijn beste positie. Met een Ziyech of Tadic op 10 zodat ze hem een paar keer weg kunnen sturen met diepte passes.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:01
    Lets get do this

    Ajax wordt en is schatrijk
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2140