Complimenten voor 'type-Pogba' van PSV: 'Alsof hij al jaren in de top speelt'

    Complimenten voor 'type-Pogba' van PSV: 'Alsof hij al jaren in de top speelt'

    woensdag 7 november 2018 om 17:34

    Willy van de Kerkhof is groot fan van Pablo Rosario. De 21-jarige middenvelder beleeft dit seizoen zijn grote doorbraak. In zijn spel doet hij denken aan Paul Pogba, vindt Van de Kerkhof.

    "Ik ben helemaal niet verrast dat Rosario het zo goed doet", zegt De Stofzuiger, die in vijftien jaar 418 wedstrijden speelde voor PSV, in gesprek met Voetbal International. "Ik had hem eigenlijk veel sneller verwacht in het eerste en ik had hem onder Cocu al veel waker willen zien spelen. Maar waar Van Bommel de jeugd direct de kans geeft, was Cocu daar een stuk terughoudender in."

    "In dit specifieke geval was dat onterecht", vindt de oud-international. "Rosario heeft een jaar stil gestaan, zijn ontwikkeling stagneerde vorig seizoen. Deze jongen past zich moeiteloos aan, aan ieder niveau. Of het nu de Eredivisie, Oranje of de Champions League is."

    Van de Kerkhof noemt Rosario 'technisch heel goed en fysiek heel sterk'. "Ik vind Rosario een type-Paul Pogba. Hij heeft het vermogen om altijd op het juiste moment op de juiste plaats te staan en de oplossing naar voren te zoeken. Hij heeft voetbalintelligentie. En als je hem voor de camera hoort praten, zo rustig en bescheiden, dan lijkt hij het verstand te hebben van iemand die al jaren in de top speelt."

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9566
    woensdag 7 november 2018 om 17:36
    Rosario beschikt over een veel beter voetbalgogme.
    Vind ik leuk
    semi1946 +44
    woensdag 7 november 2018 om 17:45
    Werd ook over Bazour gezegd
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:51
    Je krijgt het voor elkaar om 2 zijn naam verkeerd te schrijven. Het is Bazoer.

    Voor de rest heb je wel gelijk dat ze dat ook over hem hebben gezegd.

    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13919
    woensdag 7 november 2018 om 17:55
    Bij sommigen zie je het gewoon.
    Net als bij Frenkie.
    Vind ik leuk
    langeGek +845
    woensdag 7 november 2018 om 18:19
    Rosario, Bergwijn. De jonkies van Psv gaan toppers worden.
    Vind ik leuk
    semi1946 +44
    woensdag 7 november 2018 om 23:00
    Dat betwijfel ik
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:39
    Frenkie?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:56
    Bij jullie was het de nieuwe rijkaard..
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    woensdag 7 november 2018 om 18:03
    Had hij ook kunnen worden. Alleen had hij geen zin om te controleren maar wilde hij aanvallen. Een misvatting. Als controlerende middenvelder had hij een veel mooiere toekomst kunnen hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:05
    De opleiding bij psv had heeft hem idd verder gebracht, maar helaas heeft de ajax arrogantie hem op andere ideeën gebracht.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1335
    woensdag 7 november 2018 om 18:08
    Wat niet in de picture is bij Ajax, is ook niks.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:11
    Met het bord op schoot scouten daar zijn ze goed in ja.

    Met dat sleepnet wat jullie ongescout overal weg kopen zit af en toe een topper tussen en dan kan het sleepnet weer doorgaan. Is een goede strategie en het werkt. Maar zoals kieft al zei het opleiden van een spits kan ajax al niet zelf meer.
    Vind ik leuk
    langeGek +845
    woensdag 7 november 2018 om 18:20
    Uh en jullie doen het fantastisch met het opleiden van eigen spitsen? Heb geduld, Ajax levert weer een constante stroom van talenten op. Daar gaat wel weer een spits bij zitten.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1335
    woensdag 7 november 2018 om 18:29
    Welke spits heeft PSV eigenlijk zelf opgeleid? Ik kan mij er sinds 1973 geen eentje herinneren. Uberhaupt geen topspelers die PSV zelf hebben opgeleid.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:33
    Huntelaar en en recent locadia nog.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    woensdag 7 november 2018 om 18:52
    De opleiding heeft Huntelaar grotendeels bij de Graafschap doorlopen. En locadia is idd een topaanvaller. Daar ga je de wedstrijd wel mee winnen.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    woensdag 7 november 2018 om 19:40
    Haha iemand verkopen aan AGOVV en nu claimen dat je een topper hebt opgeleid..
    Net zo lachwekkend als een speler aan Brighton (grijze middenmoot op z'n best) verkopen verkopen en nogmaals claimen dat het een topper is?!
    Hoeveel heeft die topper er eigenlijk al in het netje liggen dit seizoen?
    Of komt dat doordat hij pas op zijn 17de naar psv ging? (Dolberg ging nog jonger naar Ajax, die noemen ze toch ook niet zelf opgeleid.)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:49
    Duurde lang!! Dolberg wordt door 90% van de ajacieden als eigen jeugd gezien. Onana de elleboogstoot uitdelende keeper ook.

    Vind ik leuk
    JSV +1004
    woensdag 7 november 2018 om 19:56
    Jij bent dus een echte kleuter die gedrag kopiëren nog als dagelijkse bezigheid heeft.. Next!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:05
    Hahaha knulletje toch.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    woensdag 7 november 2018 om 20:30
    Dat dacht ik net nog.. ga je nu mij ook al kopiëren, joh?!

    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:22
    Zozo, en niet te vergeten Edward Linskens, ik hoor ze naam nog rond gaan in Nou Camp.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1335
    woensdag 7 november 2018 om 20:41
    Even niet dollen nu. Huntelaar tot de Ajeugd bij De Graafschap, en Locadia??? Waar speelt ie nu?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:48
    Die speelt niet.

    Succes zo meteen. Hopelijk een 3 punter voor het Nederlandse voetbal.

    (voor de arrogantie op de werkvloer en op deze site hoop ik op een zware nederlaag)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:50
    Otman Bakkal, wie kent 'm niet!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:47
    Net als Bergeijk en malen zeg maar
    Vind ik leuk
    Maris +11
    woensdag 7 november 2018 om 19:11
    Al die talenten van PSV zijn opgeleid door Ajax
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:16
    😂👍

    Lolbroek
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    woensdag 7 november 2018 om 18:13
    Het denk vermogen is daar niet echt geweldig in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    woensdag 7 november 2018 om 19:20
    Je snapt er niets van...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:21]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:23
    Wil jij het dan uitleggen??
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    woensdag 7 november 2018 om 19:23
    Dat heb ik al gedaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:27
    Ik vind je uitleg alleen grote onzin.

    Bazoer werd de hemel I geprezen na 1 bal aanname en toen de nieuwe rijkaard genoemd. Vervolgens kreeg hij het Amsterdamse arrogantie virus en na 1 potje op de bank wilde hij weg.

    Dat is er volgens mij aan de hand. Rijkaard had een betere mentaliteit. Donny vd beek ook
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    woensdag 7 november 2018 om 19:38
    En Donny speelt al zijn hele leven bij Ajax en heeft dus het Ajax DNA. Rijkaard had ook al het Ajax DNA in zich. Maar niet de mentaliteit???

    Dat is hoe idioot jouw beredenering in elkaar zit.

    Bazoer deed het prima bij Ajax en kreeg terecht lof. Totdat hij iets in zijn bol kreeg wat helemaal niets met Ajax te maken heeft. PSV heeft ook spelers gehad met dezelfde issues zonder dat ze ooit bij Ajax speelden.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:40
    Labyad en bakalli??
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    woensdag 7 november 2018 om 19:59
    Onder andere.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:41
    Net zo arrogant als bergwijntje met zn hamstring zeker
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:45
    Die was gewoon geblesseerd hoor. Dat jullie ajacieden alle allemaal arts zijn verbaast mij.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    woensdag 7 november 2018 om 20:25
    Of veel te veel.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    woensdag 7 november 2018 om 20:37
    Weinig kans.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    woensdag 7 november 2018 om 20:38
    Vind je.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    woensdag 7 november 2018 om 20:39
    Ik heb geen idee op welke reactie jij hierboven reageert.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:45
    Succes zo meteen!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:10
    Bazoer is gewoon een centrale verdediger hoogstens een rechtsbackje
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:12
    Bazoer stond bij psv niet in het eerste.Dus wat er ook is gezegd Het komt niet uit Eindhoven.
    Vind ik leuk
    Gerro +6714
    woensdag 7 november 2018 om 18:07
    Hij komt.dan ook van Ajax
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    woensdag 7 november 2018 om 20:39
    Proficiat.
    Vind ik leuk
    Casper +1
    woensdag 7 november 2018 om 18:28
    Hahahah nee
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:43
    Daarnaast beschikt hij ook over een normale attitude
    Vind ik leuk
    Swout +727
    woensdag 7 november 2018 om 19:11
    Gisteren speelde hij als een zak stront.. maargoed dat doet Pogba ook regelmatig.. ik snap de vergelijking!
    Vind ik leuk
    Wijndalum +565
    woensdag 7 november 2018 om 17:37
    Laten we nou niet te hard van stapel lopen. Talenten moeten we koesteren en vooral niet te veel ophemelen.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8161
    woensdag 7 november 2018 om 17:38
    Inderdaad. Hij speelt prima. Maar laat hem dat over een langere periode laten zien.
    Vind ik leuk
    Senn +7273
    woensdag 7 november 2018 om 17:53
    Eerste helft gisteren was hij erg slecht, heel veel balverlies.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    woensdag 7 november 2018 om 18:17
    En nooit te hard roepen want Mark en flapoor luisteren mee Wijndalum.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    woensdag 7 november 2018 om 17:37
    Lijkt een hele mooie carriere te krijgen.

    Hopelijk blijft ie zich ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    semi1946 +44
    woensdag 7 november 2018 om 17:45
    Dacht men ook van Bazour.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:48
    Idd type Bazoer alleen vind ik Rosario lijken op Bazoer toen hij 16 was... Vind het nog een vrij matige speler die Rosario maar wie weet.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13919
    woensdag 7 november 2018 om 17:53
    Die paas op Malen was wel geniaal hoor.
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    woensdag 7 november 2018 om 18:04
    Nog even geduld, bijna Pasen! Of bedoelde je 'pass'?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:18
    Spaans hè!
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    woensdag 7 november 2018 om 18:19
    Ah, thanks man. Mijn Spaanse woordenschat wordt met de dag groter!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:22
    Mocht je ooit nog bij Real terecht komen, komt dit mooi van PASSSS🤣
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    woensdag 7 november 2018 om 18:40
    das pas echt 'real' shit :)
    Vind ik leuk
    Ik zlatan +45
    woensdag 7 november 2018 om 18:18
    Dat was bergwijn
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    woensdag 7 november 2018 om 18:19
    Alles wat jij vind is niet echt boeiend.Pochet.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 18:20]
    Vind ik leuk
    RW1913 +2513
    woensdag 7 november 2018 om 17:50
    Alleen kun je Bazoer niet vergelijken met Rosario. Bazoer heeft volgens mij alleen als ballenjongen PSV 1 aanschouwt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 17:50]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    woensdag 7 november 2018 om 17:38
    Beetje gek om te zeggen dat Van Bommel de jeugd een kans geeft.
    Rosario was de best beschikbare middenvelder en heeft zich bij Oranje gespeeld en Malen is de beste aanvaller na de basisspelers.
    De jeugd een kans geven lijkt me toch vooral iets wat niet uit nood geboren is.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1200
    woensdag 7 november 2018 om 17:43
    Nou Rosario was in de 1e paar wedstrijden een gok, want tja Thomas geblesseerd en Gutierrez kwam pas na de CL voorrondes, maar hij heeft het ver boven verwachting gedaan
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    woensdag 7 november 2018 om 17:45
    Dat wel, maar zoals je zegt Thomas geblesseerd en Guti was er nog niet. Dan heb je weinig keus als het gaat om Rosario opstellen. Je andere optie is om het met 10 man te doen. Of met Luckassen waar niemand het in ziet zitten.
    Dat vind ik niet echt de jeugd de kans geven.
    Laat dan een keer een jeugdspeler invallen als je 4-0 voorstaat ofzo.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1200
    woensdag 7 november 2018 om 17:47
    Nou je hebt gezien hoe die hebben gespeeld...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    woensdag 7 november 2018 om 17:51
    Ja, als je al je wissels tegelijk opstelt ja.
    Ik mag toch hopen dat als het 4-0 staat en je wisselt een jeugdspeler erin je niet direct met 4-5 onderuit gaat
    Vind ik leuk
    lebonton +807
    woensdag 7 november 2018 om 18:30
    Hij had ook met Ramselaar kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    woensdag 7 november 2018 om 20:01
    Dat zou gek zijn. Rosario is beter
    Vind ik leuk
    Artikia +372
    woensdag 7 november 2018 om 17:44
    Precies. Als Thomas fit was had hij gewoon gespeeld aan het begin van het seizoen. Dan waren de enige spelers uit eigen jeugd die in de basis stonden de spelers die Cocu ook al liet spelen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    woensdag 7 november 2018 om 17:46
    En daarom snap ik ook niet waarom mensen vinden dat hij jeugd een kans geeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:58
    Het zijn allemaal aannames dst Thomas gespeeld zou hebben.. We zullen het nooit weten namelijk.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    woensdag 7 november 2018 om 18:19
    Daar heb je gelijk in. Alleen bewijst deze situatie niks over jeugd een kans geven
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:38
    Ben veel meer benieuwd naar de mening van Rene van de Kerkhof.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8161
    woensdag 7 november 2018 om 17:39
    Die vond Van Nistelrooij een miskoop na drie wedstrijden. Dus verwacht daar niet teveel inzicht van... ;-)
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1200
    woensdag 7 november 2018 om 17:44
    Hahaha en over een paar jaar is Ruud mss nog trainer van t 1e ook nog
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:45
    Ik ben meer benieuwd naar de mening van Frenkie de Jong. Die komt maar weinig aan bod nl.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2330
    woensdag 7 november 2018 om 17:40
    Speelt juist de laatste wedstrijden een heel stuk minder..en werd gisteren ook weer aan alle kanten voorbij gelopen... aan positivo's bij PSV geen gebrek zo te zien.. worden wedstrijd na wedstrijd compleet weggespeeld en het ene positieve stukje na het andere vliegt je om de oren... tja, je moet wat he als PSV aanhanger?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:54
    Chuckie88 heb je gelijk in maar neemt niet weg dat het toch tegen een ploeg van wereldklasse zo moeilijk gemaakt is goed was. Maar ajax was er óók niet in geslaagd om iets klaar te spelen tegen Tottenham
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2330
    woensdag 7 november 2018 om 18:03
    Tja, in principe is De Spurs ook beter dan Ajax, klopt... maar met zoveel invallers bij Tottenham had je wel iets meer mogen proberen dan alleen maar 2x 90 minuten voor je eigen goal te hangen en 2 bussen parkeren... Luuk de Jong die meer in zijn eigen 16m zich bevindt dan bij de tegenstander, los van zijn enorme werkethos... Als je speelstijl is, spelen op de omschakeling? prima, maar dit spel kan toch PSV supporters ook niet aan staan? of zijn jullie zo snel tevreden?
    Vind ik leuk
    rinirat +2653
    woensdag 7 november 2018 om 19:08
    ploeg met veel invallers
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    woensdag 7 november 2018 om 17:42
    Hoeveel nieuwe Pogba's hebben we eigenlijk? Bazoer, Gravenberch en nu deze weer.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    woensdag 7 november 2018 om 17:44
    Als je niet blank bent en op het middenveld speelt ben je de nieuwe Pogba.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1200
    woensdag 7 november 2018 om 17:45
    Maar wie ben je dan als je wel blank bent
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    woensdag 7 november 2018 om 17:46
    De nieuwe Sneijder, Van der Vaart, gewoon, een blanke oud-middenvelder. Het gaat gek genoeg ook altijd op huidskleur.
    Vind ik leuk
    RW1913 +2513
    woensdag 7 november 2018 om 17:52
    Tegenwoordig is dat hot. Spelers snel een plakkertje opzetten.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:47
    Lijkt hij qua type totaal niet op maar okee. Meer een type fernandinho of casemiro.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:56
    Fritsie Philips, luukie Nilis...... ROSARIO!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Het Brein +4125
    woensdag 7 november 2018 om 18:30
    Nu al aan de Bavaria?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:33
    Onzen kampioenschap pilske???

    Tja das ok een optie
    Vind ik leuk
    Het Brein +4125
    woensdag 7 november 2018 om 18:34
    Wel bokbier he! Tis de tijd van het jaar, nie?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:36
    Daar hoort eigenlijk een bokkie bij inderdaad. Maar zelf ben ik nie zo van de bok
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1335
    woensdag 7 november 2018 om 20:43
    Luuk Nilis?? Rosario??
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:57
    Bedoelt ie die Pogba die bij Sparta heeft gespeeld?

    Kom op zeg ... 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    woensdag 7 november 2018 om 18:47
    Die kan er echt geen hol van 😁
    Vind ik leuk
    pietprecies +6210
    woensdag 7 november 2018 om 18:19
    Wat wil hij nou, hij had hem eerder verwacht maar wil hem waker zien spelen...
    Vind ik leuk
    torinofc +375
    woensdag 7 november 2018 om 18:20
    Beperkte voetballer, zonder bal niet aanwezig
    Vind ik leuk
    RW1913 +2513
    woensdag 7 november 2018 om 18:35
    Romario was zonder bal ook niet aanwezig, maar gaf je hem de bal, dan passeerde hij twee/drie/vier man en scoorde. Je punt alweer?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:13
    Je hebt gelijk. Ook met bal is Rosario niet aanwezig. Wellicht dat dat ook het verschil is met Romario?
    Vind ik leuk
    Het Brein +4125
    woensdag 7 november 2018 om 18:29
    Pablo Rosario is nog teveel 'bambi on ice', als je begrijpt wat ik ermee bedoel..
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1471
    woensdag 7 november 2018 om 18:31
    Als frenkie zonder kampioenschap al € 250 mil waard is, dan komt hier nog eens 100 mil bovenop. Ik stel voor een Rosario topic iedere dag.
    Vind ik leuk
    Wim59 +114
    woensdag 7 november 2018 om 18:55
    Ahhhh de broertjes zijn er ineens weer verder waren ze onzichtbaar na de oorwassing door rkc en het steeds slechtere spel van hun ploegje.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1573
    woensdag 7 november 2018 om 18:58
    Tegen Tottenham vond ik Rosario anders 2x niet goed en in Oranje was het ook slecht, moet dus nog stappen zetten.
    Vind ik leuk
    rinirat +2653
    woensdag 7 november 2018 om 19:06
    Dit gaat echt nergens over... gisteren nog overlopen.. weggespeeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:15
    Rene en Willy 😂😂 opa en opa. Laat die mensen hun luier op tijd verschonen maar niet meer over voetbal laten praten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    woensdag 7 november 2018 om 19:42
    Krijg nou tandjes... weer een controleur waar we blij mee zijn.
    Heil Frenkie, Heil Rosario.

    Dat ingewijden zo denken snap ik ook al niet.
    Laat ik nou denken dat voetbal bedacht is om ons in vervoering te brengen... MIS... het gaat om bal-afpakken en opbrengen.
    Kan me niet voorstellen dat René het daar mee eens is, die had graag nog een dwaas langs een zijlijn acties zien maken... ik weet zoals Dumfries... maar een echte vleugel is toch wel mooier hoor.
    Goh nooit geweten.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9487
    woensdag 7 november 2018 om 19:52
    Klasbak en eigen jeugd he !
    Vind ik leuk
    hoebie60 +127
    woensdag 7 november 2018 om 20:09
    je ziet zo waar hij zijn opleiding heeft genoten
    Vind ik leuk