Complimenten voor 'type-Pogba' van PSV: 'Alsof hij al jaren in de top speelt'

Complimenten voor 'type-Pogba' van PSV: 'Alsof hij al jaren in de top speelt'

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 17:34wo 07-11-2018 om 17:34

Willy van de Kerkhof is groot fan van Pablo Rosario. De 21-jarige middenvelder beleeft dit seizoen zijn grote doorbraak. In zijn spel doet hij denken aan Paul Pogba, vindt Van de Kerkhof.

"Ik ben helemaal niet verrast dat Rosario het zo goed doet", zegt De Stofzuiger, die in vijftien jaar 418 wedstrijden speelde voor PSV, in gesprek met Voetbal International. "Ik had hem eigenlijk veel sneller verwacht in het eerste en ik had hem onder Cocu al veel waker willen zien spelen. Maar waar Van Bommel de jeugd direct de kans geeft, was Cocu daar een stuk terughoudender in."

"In dit specifieke geval was dat onterecht", vindt de oud-international. "Rosario heeft een jaar stil gestaan, zijn ontwikkeling stagneerde vorig seizoen. Deze jongen past zich moeiteloos aan, aan ieder niveau. Of het nu de Eredivisie, Oranje of de Champions League is."

Van de Kerkhof noemt Rosario 'technisch heel goed en fysiek heel sterk'. "Ik vind Rosario een type-Paul Pogba. Hij heeft het vermogen om altijd op het juiste moment op de juiste plaats te staan en de oplossing naar voren te zoeken. Hij heeft voetbalintelligentie. En als je hem voor de camera hoort praten, zo rustig en bescheiden, dan lijkt hij het verstand te hebben van iemand die al jaren in de top speelt."

Plaats een reactie

Kopstootje +9347
woensdag 7 november 2018 om 17:36
Rosario beschikt over een veel beter voetbalgogme.
Vind ik leuk
semi1946 +409
woensdag 7 november 2018 om 17:45
Werd ook over Bazour gezegd
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 17:51
Je krijgt het voor elkaar om 2 zijn naam verkeerd te schrijven. Het is Bazoer.

Voor de rest heb je wel gelijk dat ze dat ook over hem hebben gezegd.

Vind ik leuk
Mosquito +22563
woensdag 7 november 2018 om 17:55
Bij sommigen zie je het gewoon.
Net als bij Frenkie.
Vind ik leuk
langeGek +1853
woensdag 7 november 2018 om 18:19
Rosario, Bergwijn. De jonkies van Psv gaan toppers worden.
Vind ik leuk
semi1946 +409
woensdag 7 november 2018 om 23:00
Dat betwijfel ik
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:39
Frenkie?
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 17:56
Bij jullie was het de nieuwe rijkaard..
Vind ik leuk
2cents +64434
woensdag 7 november 2018 om 18:03
Had hij ook kunnen worden. Alleen had hij geen zin om te controleren maar wilde hij aanvallen. Een misvatting. Als controlerende middenvelder had hij een veel mooiere toekomst kunnen hebben.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:05
De opleiding bij psv had heeft hem idd verder gebracht, maar helaas heeft de ajax arrogantie hem op andere ideeën gebracht.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
woensdag 7 november 2018 om 18:08
Wat niet in de picture is bij Ajax, is ook niks.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:11
Met het bord op schoot scouten daar zijn ze goed in ja.

Met dat sleepnet wat jullie ongescout overal weg kopen zit af en toe een topper tussen en dan kan het sleepnet weer doorgaan. Is een goede strategie en het werkt. Maar zoals kieft al zei het opleiden van een spits kan ajax al niet zelf meer.
Vind ik leuk
langeGek +1853
woensdag 7 november 2018 om 18:20
Uh en jullie doen het fantastisch met het opleiden van eigen spitsen? Heb geduld, Ajax levert weer een constante stroom van talenten op. Daar gaat wel weer een spits bij zitten.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
woensdag 7 november 2018 om 18:29
Welke spits heeft PSV eigenlijk zelf opgeleid? Ik kan mij er sinds 1973 geen eentje herinneren. Uberhaupt geen topspelers die PSV zelf hebben opgeleid.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:33
Huntelaar en en recent locadia nog.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:22
Zozo, en niet te vergeten Edward Linskens, ik hoor ze naam nog rond gaan in Nou Camp.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
woensdag 7 november 2018 om 20:41
Even niet dollen nu. Huntelaar tot de Ajeugd bij De Graafschap, en Locadia??? Waar speelt ie nu?
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:48
Die speelt niet.

Succes zo meteen. Hopelijk een 3 punter voor het Nederlandse voetbal.

(voor de arrogantie op de werkvloer en op deze site hoop ik op een zware nederlaag)
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:50
Otman Bakkal, wie kent 'm niet!
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:47
Net als Bergeijk en malen zeg maar
Vind ik leuk
Maris +11
woensdag 7 november 2018 om 19:11
Al die talenten van PSV zijn opgeleid door Ajax
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:16
😂👍

Lolbroek
Vind ik leuk
2cents +64434
woensdag 7 november 2018 om 19:20
Je snapt er niets van...
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:21]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:23
Wil jij het dan uitleggen??
Vind ik leuk
2cents +64434
woensdag 7 november 2018 om 19:23
Dat heb ik al gedaan.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:27
Ik vind je uitleg alleen grote onzin.

Bazoer werd de hemel I geprezen na 1 bal aanname en toen de nieuwe rijkaard genoemd. Vervolgens kreeg hij het Amsterdamse arrogantie virus en na 1 potje op de bank wilde hij weg.

Dat is er volgens mij aan de hand. Rijkaard had een betere mentaliteit. Donny vd beek ook
Vind ik leuk
2cents +64434
woensdag 7 november 2018 om 19:38
En Donny speelt al zijn hele leven bij Ajax en heeft dus het Ajax DNA. Rijkaard had ook al het Ajax DNA in zich. Maar niet de mentaliteit???

Dat is hoe idioot jouw beredenering in elkaar zit.

Bazoer deed het prima bij Ajax en kreeg terecht lof. Totdat hij iets in zijn bol kreeg wat helemaal niets met Ajax te maken heeft. PSV heeft ook spelers gehad met dezelfde issues zonder dat ze ooit bij Ajax speelden.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:40
Labyad en bakalli??
Vind ik leuk
2cents +64434
woensdag 7 november 2018 om 19:59
Onder andere.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:41
Net zo arrogant als bergwijntje met zn hamstring zeker
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:45
Die was gewoon geblesseerd hoor. Dat jullie ajacieden alle allemaal arts zijn verbaast mij.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:10
Bazoer is gewoon een centrale verdediger hoogstens een rechtsbackje
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 23:12
Bazoer stond bij psv niet in het eerste.Dus wat er ook is gezegd Het komt niet uit Eindhoven.
Vind ik leuk
Gerro +9595
woensdag 7 november 2018 om 18:07
Hij komt.dan ook van Ajax
Vind ik leuk
Casper +2
woensdag 7 november 2018 om 18:28
Hahahah nee
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:43
Daarnaast beschikt hij ook over een normale attitude
Vind ik leuk
Swout +2322
woensdag 7 november 2018 om 19:11
Gisteren speelde hij als een zak stront.. maargoed dat doet Pogba ook regelmatig.. ik snap de vergelijking!
Vind ik leuk
Wijndalum +1038
woensdag 7 november 2018 om 17:37
Laten we nou niet te hard van stapel lopen. Talenten moeten we koesteren en vooral niet te veel ophemelen.
Vind ik leuk
Werner1913 +11126
woensdag 7 november 2018 om 17:38
Inderdaad. Hij speelt prima. Maar laat hem dat over een langere periode laten zien.
Vind ik leuk
Senn +7950
woensdag 7 november 2018 om 17:53
Eerste helft gisteren was hij erg slecht, heel veel balverlies.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
woensdag 7 november 2018 om 17:37
Lijkt een hele mooie carriere te krijgen.

Hopelijk blijft ie zich ontwikkelen.
Vind ik leuk
semi1946 +409
woensdag 7 november 2018 om 17:45
Dacht men ook van Bazour.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 17:48
Idd type Bazoer alleen vind ik Rosario lijken op Bazoer toen hij 16 was... Vind het nog een vrij matige speler die Rosario maar wie weet.
Vind ik leuk
Mosquito +22563
woensdag 7 november 2018 om 17:53
Die paas op Malen was wel geniaal hoor.
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
woensdag 7 november 2018 om 18:18
Dat was bergwijn
Vind ik leuk
RW1913 +3021
woensdag 7 november 2018 om 17:50
Alleen kun je Bazoer niet vergelijken met Rosario. Bazoer heeft volgens mij alleen als ballenjongen PSV 1 aanschouwt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 17:50]
Vind ik leuk
#Keizerout +50427
woensdag 7 november 2018 om 17:38
Beetje gek om te zeggen dat Van Bommel de jeugd een kans geeft.
Rosario was de best beschikbare middenvelder en heeft zich bij Oranje gespeeld en Malen is de beste aanvaller na de basisspelers.
De jeugd een kans geven lijkt me toch vooral iets wat niet uit nood geboren is.
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1818
woensdag 7 november 2018 om 17:43
Nou Rosario was in de 1e paar wedstrijden een gok, want tja Thomas geblesseerd en Gutierrez kwam pas na de CL voorrondes, maar hij heeft het ver boven verwachting gedaan
Vind ik leuk
#Keizerout +50427
woensdag 7 november 2018 om 17:45
Dat wel, maar zoals je zegt Thomas geblesseerd en Guti was er nog niet. Dan heb je weinig keus als het gaat om Rosario opstellen. Je andere optie is om het met 10 man te doen. Of met Luckassen waar niemand het in ziet zitten.
Dat vind ik niet echt de jeugd de kans geven.
Laat dan een keer een jeugdspeler invallen als je 4-0 voorstaat ofzo.
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1818
woensdag 7 november 2018 om 17:47
Nou je hebt gezien hoe die hebben gespeeld...
Vind ik leuk
#Keizerout +50427
woensdag 7 november 2018 om 17:51
Ja, als je al je wissels tegelijk opstelt ja.
Ik mag toch hopen dat als het 4-0 staat en je wisselt een jeugdspeler erin je niet direct met 4-5 onderuit gaat
Vind ik leuk
lebonton +781
woensdag 7 november 2018 om 18:30
Hij had ook met Ramselaar kunnen spelen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50427
woensdag 7 november 2018 om 20:01
Dat zou gek zijn. Rosario is beter
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 17:38
Ben veel meer benieuwd naar de mening van Rene van de Kerkhof.
Vind ik leuk
Werner1913 +11126
woensdag 7 november 2018 om 17:39
Die vond Van Nistelrooij een miskoop na drie wedstrijden. Dus verwacht daar niet teveel inzicht van... ;-)
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1818
woensdag 7 november 2018 om 17:44
Hahaha en over een paar jaar is Ruud mss nog trainer van t 1e ook nog
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 17:45
Ik ben meer benieuwd naar de mening van Frenkie de Jong. Die komt maar weinig aan bod nl.
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
woensdag 7 november 2018 om 17:40
Speelt juist de laatste wedstrijden een heel stuk minder..en werd gisteren ook weer aan alle kanten voorbij gelopen... aan positivo's bij PSV geen gebrek zo te zien.. worden wedstrijd na wedstrijd compleet weggespeeld en het ene positieve stukje na het andere vliegt je om de oren... tja, je moet wat he als PSV aanhanger?
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 17:54
Chuckie88 heb je gelijk in maar neemt niet weg dat het toch tegen een ploeg van wereldklasse zo moeilijk gemaakt is goed was. Maar ajax was er óók niet in geslaagd om iets klaar te spelen tegen Tottenham
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
woensdag 7 november 2018 om 18:03
Tja, in principe is De Spurs ook beter dan Ajax, klopt... maar met zoveel invallers bij Tottenham had je wel iets meer mogen proberen dan alleen maar 2x 90 minuten voor je eigen goal te hangen en 2 bussen parkeren... Luuk de Jong die meer in zijn eigen 16m zich bevindt dan bij de tegenstander, los van zijn enorme werkethos... Als je speelstijl is, spelen op de omschakeling? prima, maar dit spel kan toch PSV supporters ook niet aan staan? of zijn jullie zo snel tevreden?
Vind ik leuk
rinirat +4206
woensdag 7 november 2018 om 19:08
ploeg met veel invallers
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
woensdag 7 november 2018 om 17:42
Hoeveel nieuwe Pogba's hebben we eigenlijk? Bazoer, Gravenberch en nu deze weer.
Vind ik leuk
#Keizerout +50427
woensdag 7 november 2018 om 17:44
Als je niet blank bent en op het middenveld speelt ben je de nieuwe Pogba.
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1818
woensdag 7 november 2018 om 17:45
Maar wie ben je dan als je wel blank bent
Vind ik leuk
#Keizerout +50427
woensdag 7 november 2018 om 17:46
De nieuwe Sneijder, Van der Vaart, gewoon, een blanke oud-middenvelder. Het gaat gek genoeg ook altijd op huidskleur.
Vind ik leuk
RW1913 +3021
woensdag 7 november 2018 om 17:52
Tegenwoordig is dat hot. Spelers snel een plakkertje opzetten.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 17:47
Lijkt hij qua type totaal niet op maar okee. Meer een type fernandinho of casemiro.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 17:56
Fritsie Philips, luukie Nilis...... ROSARIO!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
Het Brein +4920
woensdag 7 november 2018 om 18:30
Nu al aan de Bavaria?
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:33
Onzen kampioenschap pilske???

Tja das ok een optie
Vind ik leuk
Het Brein +4920
woensdag 7 november 2018 om 18:34
Wel bokbier he! Tis de tijd van het jaar, nie?
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:36
Daar hoort eigenlijk een bokkie bij inderdaad. Maar zelf ben ik nie zo van de bok
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
woensdag 7 november 2018 om 20:43
Luuk Nilis?? Rosario??
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +27268
woensdag 7 november 2018 om 17:57
Bedoelt ie die Pogba die bij Sparta heeft gespeeld?

Kom op zeg ... 😂😂😂
Vind ik leuk
Zultkop +6756
woensdag 7 november 2018 om 18:47
Die kan er echt geen hol van 😁
Vind ik leuk
pietprecies +12553
woensdag 7 november 2018 om 18:19
Wat wil hij nou, hij had hem eerder verwacht maar wil hem waker zien spelen...
Vind ik leuk
torinofc +599
woensdag 7 november 2018 om 18:20
Beperkte voetballer, zonder bal niet aanwezig
Vind ik leuk
RW1913 +3021
woensdag 7 november 2018 om 18:35
Romario was zonder bal ook niet aanwezig, maar gaf je hem de bal, dan passeerde hij twee/drie/vier man en scoorde. Je punt alweer?
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +27268
woensdag 7 november 2018 om 19:13
Je hebt gelijk. Ook met bal is Rosario niet aanwezig. Wellicht dat dat ook het verschil is met Romario?
Vind ik leuk
Het Brein +4920
woensdag 7 november 2018 om 18:29
Pablo Rosario is nog teveel 'bambi on ice', als je begrijpt wat ik ermee bedoel..
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
woensdag 7 november 2018 om 18:31
Als frenkie zonder kampioenschap al € 250 mil waard is, dan komt hier nog eens 100 mil bovenop. Ik stel voor een Rosario topic iedere dag.
Vind ik leuk
Wim59 +667
woensdag 7 november 2018 om 18:55
Ahhhh de broertjes zijn er ineens weer verder waren ze onzichtbaar na de oorwassing door rkc en het steeds slechtere spel van hun ploegje.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4847
woensdag 7 november 2018 om 18:58
Tegen Tottenham vond ik Rosario anders 2x niet goed en in Oranje was het ook slecht, moet dus nog stappen zetten.
Vind ik leuk
rinirat +4206
woensdag 7 november 2018 om 19:06
Dit gaat echt nergens over... gisteren nog overlopen.. weggespeeld.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:15
Rene en Willy 😂😂 opa en opa. Laat die mensen hun luier op tijd verschonen maar niet meer over voetbal laten praten.
Vind ik leuk
Cookee +13007
woensdag 7 november 2018 om 19:42
Krijg nou tandjes... weer een controleur waar we blij mee zijn.
Heil Frenkie, Heil Rosario.

Dat ingewijden zo denken snap ik ook al niet.
Laat ik nou denken dat voetbal bedacht is om ons in vervoering te brengen... MIS... het gaat om bal-afpakken en opbrengen.
Kan me niet voorstellen dat René het daar mee eens is, die had graag nog een dwaas langs een zijlijn acties zien maken... ik weet zoals Dumfries... maar een echte vleugel is toch wel mooier hoor.
Goh nooit geweten.
Vind ik leuk
Napolitanos +9278
woensdag 7 november 2018 om 19:52
Klasbak en eigen jeugd he !
Vind ik leuk
hoebie60 +223
woensdag 7 november 2018 om 20:09
je ziet zo waar hij zijn opleiding heeft genoten
Vind ik leuk
Wim Horst +1256