Groot nieuws uit Groningen: Nijland (58) na 23 jaar weg als directeur

    Groot nieuws uit Groningen: Nijland (58) na 23 jaar weg als directeur

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 12:13ma 12-11-2018 om 12:13

    Hans Nijland stopt na afloop van het huidige seizoen als algemeen directeur van FC Groningen. Dat maakt de club maandagmiddag bekend via de officiële kanalen. Nijland (58) ging in 1996 aan de slag bij Groningen.

    Op 30 juni zwaait hij officieel af. In het stadion van de club wordt maandagmiddag een persconferentie belegd. Daarin wordt het nieuws verder toegelicht. "Het is de moeilijkste beslissing geweest die ik in jaren heb genomen, maar mijn gevoel zegt dat ik dit moet doen", zegt Nijland in een eerste reactie, opgetekend op de website van Groningen.

    "Eind vorig seizoen heb ik dit al besproken met mijn gezin. Nu is het moment daar. Ik denk dat het voor FC Groningen heel goed is dat er na bijna 23 jaar iemand anders komt, die de kar gaat trekken. Deze functie kost je 6, 7 dagen in de week en slurpt energie."

    "De Raad van Commissarissen heeft nu voldoende tijd om een geschikte opvolger te vinden. Tot die tijd ga ik met de mensen op werkvloer nog vol aan de bak, want ik wil de club goed achterlaten. Ik ben namelijk niet alleen directeur van deze prachtige club, maar ook supporter." 

    Plaats een reactie

    Strijp +14015
    maandag 12 november 2018 om 12:21
    Tijd voor een frisse wind, Hans kan bedankt worden voor bewezen diensten. Een clubman.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4801
    maandag 12 november 2018 om 12:22
    Exact. Hij heeft ontzettend veel betekend voor de club en het is tijd voor een frisse wind.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    maandag 12 november 2018 om 12:29
    ik zal dadelijk ff een windje laten.


    On a more serious note tho.

    Een echte clubman die flink in het zonnetje gezet mag worden bij zijn afscheid.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:35
    Je hebt toch geen bruine bonen gegeten mag ik hopen
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    maandag 12 november 2018 om 12:39
    Nee als ik bruine bonen had gegeten kon ik nu niet reageren.
    Dan had ik de boel helemaal onder gescheten en had ik de tuinslang nodig
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:42
    Hahaha lekker man
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:21
    Hehe eindelijk !!!
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 12:55
    Beetje respect mag wel die man heeft 23 jaar 200% gegeven voor onze mooie club
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:04
    Is hij rijkelijk voor betaald toch. Wordt een beetje moe van al dat gepamper in de voetballerij.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5602
    maandag 12 november 2018 om 13:49
    Ik wordt een beetje moe van de huidige samenleving, een schrijnend gebrek aan waardering. Tegenwoordig zijn mensen als Nijland amper te vinden, die loyaal zijn tegenover hun werkgever en niet voor 50 euro per maand extra naar de buurman gaan
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:55
    Is ook niet nodig als je €15.000 in de maand verdiend vriend. Hij stopt er toch zelf mee. Eigenlijk gooit hij zelf de handdoek nu en dat moeten we dan waarderen. Rare manier van denken van jou.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 14:35
    Jij weet niets. Het heeft met zijn gezondheid te maken. Niet praten als je niets weet 'VRIEND'

    Vandaar mijn respect
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 23:48
    Allemaal reacties uit emotie. Ik als trouwe groningej fan bekijk het objectief wat goed is voor fc groningen en niet voor de bv Hans Nijland. Als hij ziek is dat gun je niemand uiteraard. Ik kijk wel enkel naar clubbelang in deze.
    Vind ik leuk
    Farmer +12700
    maandag 12 november 2018 om 16:40
    Als lang-zittende AD van FCG had hij bv ook de mogelijkheid om een veel hoger salaris aan zichzelf toe te schrijven, maar hij heeft dat bewust in een keurig perspectief gehouden: Hij verdient bijna letterlijk, maar een paar euros meer dan de dikstbetaalde speler in de selectie.

    Daarnaast heeft hij, toendestijds, de club wél van de afgrond gered, na het debacle met Renze de Vries, en de enorme boetedoening aan de belastingdienst bv. De magere jaren.

    Maar Nijland is de Directeur geweest die de club van zga niks weer heeft opgebouwd tot het FC Groningen wat men nu kent, en dat is, ondanks de momenteel tegenvallende sportieve prestaties, altijd nog een gezonde BVO met potentie. Een trouwe aanhang, en een rijke geschiedenis, en Nijland mag met trots en met een griffel, zíjn "pagina's aan de clubhistorie toevoegen".

    Anders noem nog eens een Directeur die in 20+ jaar, meer gepresteerd heeft in het Nederlandse voetbal?

    Jan Smit van Heracles komt het dichtste bij, denk ik...
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:16
    Wat denk je over riemer vd velde sc heerenveen was een klein eerste divisie clubje en kijk hoe sc heerenveen er bij stond toen hij weg ging , ik hoop voor groningen dat ze een betere opvolger voor nijland vinden dan de opvolgers van riemer
    Vind ik leuk
    Farmer +12700
    maandag 12 november 2018 om 17:22
    Hmm ja, VdVelde ook wel ja, maar flap bij die man, Foppe de Haan's invloed bv ook niet weg!
    Vind ik leuk
    Bosmeister +453
    maandag 12 november 2018 om 19:01
    Ik ben het grotendeels met je eens hoor, Sowieso verdient Nijland Eem karvracht respect en complimenten! Maar ik vind dat Henk van der Wal ook een pluim verdient in dezen.
    Vind ik leuk
    Chucky +772
    maandag 12 november 2018 om 22:08
    Ik vind je reactie tof...maar die trouwe aanhang ?
    Vind ik leuk
    Farmer +12700
    maandag 12 november 2018 om 22:54
    Volgens TT zaten er bijna 21.000 man in het stadion, afgelopen zondag. Met 22,5k plaatsen is dat toch geen slechte opkomst voor een club die op dat moment, stijf onderaan de ranglijst stond?
    Vind ik leuk
    Chucky +772
    maandag 12 november 2018 om 23:26
    Ik vond het er vrij leeg uitzien...maar ik geloof je direct
    Vind ik leuk
    Farmer +12700
    dinsdag 13 november 2018 om 00:38
    Viel best mee, op 1 behoorlijke hoek onder het uitvak na, zaten de rest vd tribunes, zo goed als vol hoor.

    Voetnoot: Het uitvak was met 1200 friezen ook stijf-uitverkocht, dus die zou je dan niet mee mogen tellen als thuispubliek dan, maar alsnog wel voor de totale stadioncapaciteit.

    Gemiddeld lopen de aantallen wel terug bij Groningen, dat ga ik niet lopen ontkennen, maar ondanks een aantal magere jaren, en nu zelfs een 'troosteloze laatste plaats', dan is zón opkomst toch een goed teken van een trouw publiek?
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 14:34
    Gepamper? Ach laat ook maar
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6796
    maandag 12 november 2018 om 12:21
    Na die klinkende overwinning van gisteren? Met opgeheven hoofd?

    Gaat Ron Jans dat nu erbij doen?

    Zoveel vragen. Wat vind Erwin Koeman hier nu van?
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 17:12
    Hoezo Erwin? Omdat Hij genoemd wordt? Buijs blijft aan Als trainer en algemeen directeur lijkt me niets voor Erwin Koeman. Ik denk dat hij liever langs de lijn staat.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6796
    maandag 12 november 2018 om 17:19
    Vorige week werd bekend dat Erwin Koeman zich niet te groot voelde om bij Groningen te werken. Cocu is daar weg en nu Nijland. De timing is voortreffelijk.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 17:19
    Heb je zeker gelijk in. Alleen Koeman als algemeen directeur?
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6796
    maandag 12 november 2018 om 17:22
    Jans doorschuiven. Die krijgt nu veel (terechte) kritiek maar is wel een Groningen man. Koeman TD.
    Zeg ik als buitenstaander hoor. Geen idee of het zou werken. Mijn info mbt Groningen bestaat alleen maar uit de berichten hier op VP.
    Vind ik leuk
    Chucky +772
    maandag 12 november 2018 om 22:09
    Erwin voetbalt het liefst bij Acht...
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:21
    Arjen Robben opvolger?
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:32
    Goede voetballers zijn niet perse goede directeuren.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 12 november 2018 om 12:34
    Van rechtsbuiten naar directeur, vind je dat niet raar wat je zegt.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1171
    maandag 12 november 2018 om 12:59
    Robben lijkt me nou ook niet een stropdassen figuur
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 12 november 2018 om 13:00
    Dat niet alleen, die man is altijd voetballer geweest. Dan ga je 'm geen directeur maken. Misschien in Bedum als daar een club is.
    Vind ik leuk
    HanV +4615
    maandag 12 november 2018 om 13:08
    Zeker is daar een club. Ik heb nog een foto gezien van een trotse sponsor met een jeugdspeler van die club, toen viel Robben al op.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 17:14
    Jans algemeen directeur laten worden en robben als technisch manager aanstellen. Ik denk dat Robben daar wel goed in is, het samenstellen van de selectie, hij weet als geen ander wat er gevraagd wordt. De wolf gaf laatst aan Buijs te willen helpen, die is ook meer dan welkom!
    Vind ik leuk
    Farmer +12700
    maandag 12 november 2018 om 16:45
    Ik hoop dat Robben iets in het management gaat doen, "iets met zijn connecties bij Chelsea, Madrid, en Bayern" bv, en met oog op het bericht van Erwin Koeman, eerder deze week, gók ik dat daar de opvolger zal zitten.
    Z'n broer, Ronald, momenteel als Bondscoach, en zijn eigen netwerk, zou een goede connectie zijn voor een AD van FC Groningen. Het zou tevens ook een beetje invulling geven aan de leegte die Veldmate heeft achtergelaten bv.

    Erwin die de scepter overneemt, Arjen en Hans Robben in een technische functie, en Ronald op een belletje-afstand? Hmm..
    Mag van mij(en toen ging de wekker? :P).

    T zou me eigenlijk niks verbazen als een dergelijke constructie al een hele tijd in de maak is,(Robben's huis in Haren is ook al een hele tijd onder constructie bv :P)
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17002
    maandag 12 november 2018 om 12:22
    Deze man heeft Groningen tot ongekende hoogtes gestuwd. Helaas gaat het de laatste jaren wat minder, dus het werd wel tijd voor een nieuwe directeur.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1982
    maandag 12 november 2018 om 12:29
    Op basis van de resultaten valt dat wel mee, beetje hetzelfde schema als voor zijn aanstellen, af en toe subtop, vaak middenmoot en soms een kort dipje naar de 1e divisie. Hoewel Groningen wel sinds dit seizoen aan hun langste eredivisie verblijf tot dusver bezig zijn. (19e jaar, vorige keer was 18 jaar)

    Ik begrijp wel net dat hij financieel heel veel voor de club heeft gedaan, dus wil ook verder niks af doen aan zijn prestatie.
    Vind ik leuk
    Tweey +2142
    maandag 12 november 2018 om 13:19
    Stip die ongekende hoogtes nog eens aan. Ik kan me ze niet herinneren.
    Vind ik leuk
    Farmer +12700
    maandag 12 november 2018 om 17:26
    Nieuw stadion?
    Het ontdekken van een aantal hele goede spelers, zoals Robben, Suarez, Nevland, Berg, Granqvist, van Dijk, Hateboer, en nu bv Doan/Padt(Mahi).
    Bekerwinst 2015
    Een paar leuke EL-avonturen, de dubbele 1-1 tegen Fiorentina in 2008 was bv legendarisch. Al verloor 'het kleine FCG' na penalty's van het gróte Fiorentina, met spelers als Adrian Mutu en Christian Vieri in de gelederen, Cesare Prandelli als coach.

    Dat zijn toch mooie vermeldingen op de historie-pagina's van de Trots van het Noorden?
    Vind ik leuk
    Farmer +12700
    maandag 12 november 2018 om 16:48
    Hmm, lees ook de verwijzing naar Nijland's cardioloog btw, reken dat dát ook een zware factor is.

    Dan een geschikt moment om te stoppen: Groningen is - ondanks wat tegenvallende sportieve prestaties, die ogenschijnlijk wel wat gerectificeerd gaan worden in het seizoen -altijd nog een gezonde club, financieel, en met spelers als Padt en Doan momenteel nog onder doorlopende contracten, zit er nog wel 'wat in het vat', vooral voor Doan is al ruime belangstelling, en de geruchtenmolen gonst al bedragen van meer dan 10 miljoen, dát zou een enorme opsteker zijn voor FCG natuurlijk.

    Maar dat FC Groningen, Nijland 'tot in de eeuwigheid mag danken', staat in mijn ogen vast. Ik zou zelfs overwegen om zelfs het stadion, définitief naar hem te vernoemen. (Hij heeft ook gezorgd dat die er kwam toch?)
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 17:16
    Het Hans Nijland stadion ??
    Vind ik leuk
    Farmer +12700
    maandag 12 november 2018 om 17:23
    Klinkt een stuk beter dan 'Hitachi drillboor van ome-cor"- stadion toch?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19954
    maandag 12 november 2018 om 12:23
    Goede vent
    Vind ik leuk
    Clown123 +411
    maandag 12 november 2018 om 12:24
    Echte clubman die veel liefde kent voor FC Groningen. Zal ongetwijfeld fouten hebben gemaakt, maar vergeet niet dat in de jaren 90 Groningen zo goed als failliet was. Nu financieel gezond, mooi stadion en met de huidige selectie eindigen ze gewoon rond plaats 10/11. Het ga je goed Hans!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 12:24]
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    maandag 12 november 2018 om 12:31
    Plaats 10 11 kun je vergeten. Uitwedstrijden tegen een Utrecht vitesse heracles az zijn al te zwaar. Plek 13 14 is het hoogst haalbare.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4801
    maandag 12 november 2018 om 12:33
    ??? Vreemde redenatie.
    Als dat al zo was .... dan is plaats 10 toch nog steeds goed mogelijk ....
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    maandag 12 november 2018 om 12:36
    Groningen vergelijk ik gewoon met Zwolle ado. Die gaan met elkaar en Groningen er dus bij uitmaken wie op plek 13 14 uitkomen.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4801
    maandag 12 november 2018 om 12:51
    Ook ADO heeft de kwaliteit om 7e te worden. Groningen idem.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:22
    Ado??? Is maar een matig team hoor.. zie ze eindigen rond plek 11 of 12
    Vind ik leuk
    Bosmeister +453
    maandag 12 november 2018 om 12:54
    Onzin, 6e.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:24
    Erg jammer. Sympathieke, open en eerlijke man in mijn ogen. Verlies voor Groningen en het betaald voetbal.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6097
    maandag 12 november 2018 om 12:25
    Dat is ook een kwaliteit, inzien dat het tijd is en dat je het stokje moet doorgeven. Die man heeft alles over voor de club, ook zijn eigen positie als directeur.
    Vind ik leuk
    Toppert +1792
    maandag 12 november 2018 om 12:41
    Ga er maar vanuit dat dit niet 'vrijwillig' is. Het is een publiek geheim dat Nijland al langer gezondheidsproblemen heeft en hij is pas 58. Heeft de afgelopen 23 jaar alleen maar gewerkt en niet heel gezond geleefd, dat gaat zijn tol vroeg of laat eisen. De Nijland van nu is zeker 10kg lichter dan een jaar geleden en dat is niet zonder reden. Goed dat hij de beslissing nu zelf neemt. Of het de club goed gaat doen? Denk het wel maar time will tell.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6097
    maandag 12 november 2018 om 12:57
    Bedankt voor dit inzicht.
    Vind ik leuk
    Waagplein +407
    maandag 12 november 2018 om 12:25
    Zat er aan te komen natuurlijk. De prestaties worden met het jaar slechter en de sfeer in het stadion is ook vrijwel dood. Tijd dat Groningen met wat frisse, nieuwe koppies het volgende jaar in gaat. Ze hebben de potentie om subtopper te worden en blijven (wat ze natuurlijk jaren zijn geweest).

    Succes Groningen supporters!
    Vind ik leuk
    michelhx +3769
    maandag 12 november 2018 om 12:25
    Dan zal Jans wel de opvolger worden.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27393
    maandag 12 november 2018 om 12:27
    Clubman pur sang. Na al die jaren tijd voor iets nieuws.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:28
    Goed dat hij inziet dat het tijd is voor een frisse wind. Dat is dan toch de clubman in hem die hoopt dat het met iemand anders misschien beter gaat. Super geweest voor de fc. Hopelijk zwaait hij met een nog redelijk seizoen af
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33846
    maandag 12 november 2018 om 12:30
    Heeft de club op de kaart gebracht.

    Einde van een tijdperk.
    Nou jans er nog uit flikkeren.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    maandag 12 november 2018 om 12:44
    Op de kaart gebracht? Voor zijn tijd stond FC Groningen al op de kaart en werd zelfs Atletico Madrid verslagen
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 12:56
    Kom onder die hunebed weg...
    Vind ik leuk
    companen +1403
    maandag 12 november 2018 om 13:21
    2 keer Atletico Madrid uitgeschakeld kunnen weinig andere clubs in Nederland zeggen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 12 november 2018 om 12:33
    Hans heeft er wel een eredivisie club van gemaakt. Vind dat hij over zijn hele periode lof verdient. Hij heeft Groningen gemaakt tot de club die het nu is.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:35
    Bedankt voor de mooie jaren hans! Tijd voor een frisse wind.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +1010
    maandag 12 november 2018 om 12:38
    Geweldige kerel.
    Verademing binnen het flink corrupte en verrotte voetbal wereldje.
    De man heeft alles gegeven voor de club en goede basis gelegd.
    Met een nieuwe sterke man aan het roer moet Groningen doorontwikkelen.
    Ron Jans zal het niet worden. Aardige kerel maar zeker niet iemand voor op die plek. Je moet toch ook zakelijk goed zijn en dat is Jans niet.
    Robben zal nog te vroeg zijn en misschien heeft hij andere ambities.
    Er moet wel een echte Groninger komen voor de band naar het achterland. Een harde werker die verstand heeft van wat de club nodig heeft.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +446
    maandag 12 november 2018 om 12:44
    Martin Drent 😁 😂🍻🍺
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +446
    maandag 12 november 2018 om 12:40
    Hans heeft ons veel gebracht waar wij hem eeuwig dankbaar voor zullen zijn. Maar de laatste jaren is het onder hem toch minder geworden wat enigzins een beetje verbloemd werd door de bekerwinst in 2015. Na zoveel jaar is het tijd voor een nieuwe frisse wind. Hopelijk kan Arjen Robben daar op termijn een belangrijke rol in gaan spelen. Hopelijk neemt hij geen afscheid zoals hij begonnen is, namelijk in de eerste divisie. Hoe dan ook, hij verdient een mooi afscheid en wellicht kunnen we ergens zijn naam aan verbinden als eerbetoon.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    maandag 12 november 2018 om 12:46
    FC Groningen blijft gewoon in de Eredivisie. Ze zullen ergens in de middenmoot gaan eindigen dit seizoen. Volgend seizoen een frisse start en weer naar boven kijken
    Vind ik leuk
    Andre As +3049
    maandag 12 november 2018 om 12:43
    Icoon van het Noorden
    Echte clubman
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3234
    maandag 12 november 2018 om 12:46
    Hans bedankt voor alles wat je voor onze club betekent hebt. Door de malaise wordt er weleens vergeten waar we vandaan zijn gekomen onder jouw bewind. Tis nu alleen indd tijd voor een frisse wind door de club, maar nogmaals heel erg bedankt!
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1847
    maandag 12 november 2018 om 12:49
    Mo Allach is vrij.

    (edit, o nee, dat is geen directeur maar TD)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 12:50]
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 12:52
    Bedankt Hans! Een echte FC Groningen-man en fanatiek supporter! Het ga je goed topper! We hebben mooie momenten beleefd met de club in die 23 jaar!

    Arjen, de deur staat open
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1156
    maandag 12 november 2018 om 12:54
    Diep respect voor deze man. Jammer dat de waardering er niet altijd is geweest
    Vind ik leuk
    Ron jans +527
    maandag 12 november 2018 om 12:56
    Held.
    Vind ik leuk
    Jaknes +22
    maandag 12 november 2018 om 12:56
    Gewoon verkopen aan een buitenlander die der een hoop miljoen in pompt
    Vind ik leuk
    Jahike +271
    maandag 12 november 2018 om 13:02
    Alle credits naar Hans Nijland! Een clubman in hart en nieren.

    Of dit een goeie beslissing is, weten we pas over een aantal jaren. Hopelijk krijgen we dan niet te horen "was Hans er nog maar".

    Denk dat er op de Noordtribune nog wel een plekje voor je is Hans volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    maandag 12 november 2018 om 13:09
    die smeert hem uit het zinkende schip wat hij met jans veroorzaakt heeft.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 20:14
    Zo is hij niet, Hans is FCG
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    maandag 12 november 2018 om 20:16
    dat weet ik maar hij vertrekt wel voor de pleuris uitbreekt zet dan eerst groningen weer op de kaart
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 20:18
    Nee. Zijn gezondheid speelt een rol weet ik persoonlijk én een deel van mijn mede supporters schreeuwden hem weg. Dit is de druppel geweest bij Nijland om te beslissen dat ie stopt, in het belang van zijn gezondheid én FCG
    Vind ik leuk
    VA1 +2026
    maandag 12 november 2018 om 13:41
    Haha die clown had nog zo'n grote mond ooit bij VI
    Vind ik leuk
    BS +1176
    maandag 12 november 2018 om 13:54
    Een echte clubman, hopelijk kan hij het seizoen goed afmaken, dat verdient hij wel. Groningen is niet de makkelijkste club, en er dan altijd maar staan 6 a 7 dagen per wek, respect ervoor.
    Vind ik leuk
    bert +161
    maandag 12 november 2018 om 14:19
    Zo nu hebben de supporters hun zin,hoe kan je het in je hoofd halen om op de tribune constand te schreeuwen om het vertrek van deze clubman,nou supporters gefeliciteerd hij heeft jullie je zin gegeven.
    Stelletje eikels
    Vind ik leuk
    Ron jans +527
    maandag 12 november 2018 om 20:14
    Dat schijnt tegenwoordig populair te zijn. Wanneer het even slecht gaat met een club moet er gelijk iemand "oprotten". Het gros van het publiek roept maar wat en heeft geen idee wat deze man voor de club heeft betekend.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5488
    maandag 12 november 2018 om 14:54
    Goede timing met het nieuws, even gewacht tot de club weer wat winsten ging pakken in de eredivisie.
    Voor Groningen word dit een tussenjaar, maar nacompetitie zullen ze aan het eind van de rit ook niet hoeven spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:42
    Hans, bedankt!
    Vind ik leuk
    Farmer +12700
    maandag 12 november 2018 om 17:04
    Het zat er al eens aan te komen, en Nijland zat vooral op een goed moment te wachten om de spreekwoordelijke scepter over te geven.

    Zijn gezondheid is inderdaad de zwaarstwegende reden, de roep op 'een frisse wind' is eentje die aan een stugge en ervaren man als Nijland lang niet zo besteed is: hij heeft Groningen uit diepere dalen weggehaald.

    En daarin staat eigenlijk een stukje unieke historie: 23 jaar lang, van de afgrond(belastingschuld, degradatie, negatief imago, verouderd stadion), teruggebracht tot nieuwe hoogtes met een nieuw stadion, een aantal zeer goede spelers(Robben, Nevland, Berg, Suarez, Granqvist, Tadic, Kostic, van Dijk, Hateboer....) en momenteel vooral Padt en Doan, maar Mimoun Mahi is ook weer zijn vom aan het herpakken.

    Nijland heeft véél betekend voor Groningen, en de goede man zal tot in de eeuwigheid dankbaar herinnerd worden als dé Directeur die Groningen weer op de kaart heeft gezet. Met een(jámmer, maar toch knap:) dubbele 1-1 tegen Fiorentina, en uitgeschakeld na penalty's(Fio met Vieri en Mutu in de basis O.o), en de Beker in 2015, zijn toch 'kersjes op de taart', en niemand kan Nijland dat nog ontnemen.

    Hij is een fantastische directeur geweest voor de club.

    En ik dénk dat ik spreek namens alle Groningers,(en meer) als ik dan zeg:
    Nijland, Bedankt voor de héld die je bent geweest, ál die trouwe jaren!

    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 19:24
    Hans grondlegger van onze pachtige club! Bedankt voor 23 jaar inzet en vele prachtige momenten. Ik zal de beker finale en europese trips nimmer vergeten! Nijland is een Groninger!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws