Gefrustreerde FC Utrecht-aanwinst: 'Het is balen, was niet fit toen ik hier kwam'

    Gefrustreerde FC Utrecht-aanwinst: 'Het is balen, was niet fit toen ik hier kwam'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 11:12di 13-11-2018 om 11:12

    Oussama Tannane worstelt bij FC Utrecht met zijn vorm. Dat vertelt de huurling van het Franse Saint-Etienne in gesprek met RTV Utrecht. Het loopt tijdens zijn eerste maanden in stadion Galgenwaard nog bepaald niet op rolletjes. 

    "Ik werk keihard. Maar als je een heel seizoen bijna niet speelt, raak je je spelritme kwijt", zegt Tannane. "Over de dingen die je altijd automatisch deed in het veld ga je dan nadenken. Het komt eraan, maar het gaat langzaam."

    Binnen de lijn oogt de oud-speler van Heracles Almelo soms gefrustreerd. "Het is balen, ja. Maar ik was niet fit toen ik hier kwam en daarna raakte ik ook nog eens geblesseerd. Het gaat steeds beter."

    Dat het spel van FC Utrecht niet echt overhoudt, interesseert Tannane minder. "Journalisten zijn altijd kritisch. Wij vinden het belangrijk dat we punten pakken, maar jullie zeuren over het spel. Als we straks leuk voetballen en geen punten pakken, is het ook niet goed."

    Tannane (24) kwam dit seizoen acht keer in actie in de Eredivisie namens Utrecht. Hij scoorde nog niet. 

    Plaats een reactie

    HarrieNAC +840
    dinsdag 13 november 2018 om 11:19
    Meneer Tannane, uw mentaliteit laat simpelweg te wensen over. Dat heeft her verleden wel uitgewezen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:20
    Ik heb ook ergens gelezen dat Tannane op een gegeven moment gestopt is met trainen bij St Etienne want hij zou toch niet spelen? Als dat zo is helpt dat natuurlijk ook niet beste Tannane.
    Je bent een goede voetballer maar qua mentaliteit zie ik ook nog wel verbeterpunten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:20]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 19:54
    Hij wilde weg, maar mocht niet weg. Om een vertrek te forceren heeft hij dus allerlei dingen ondernomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:05
    Dat snap ik ergens wel maar er zijn toch ook dingen als dat je zelf de keuze hebt gemaakt om naar St Etienne te gaan. En niet trainen kan nooit goed zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:47
    Ohh dat ben ik met je eens. Had daar dan niet naartoe gegaan.. Maar hij vertelde onlangs wat hij daar heeft meegemaakt en dan snap ik wel dat je er alles aan doet om weg te komen. Eerst op een normale manier en daarna maar alles uit de kast halen, zoals niet trainen en zorgen dat je overgewicht krijgt..

    Dat hij daar nu last van heeft snap ik. Eigenlijk zal dat een reden voor ons geweest moeten zijn om hem niet te huren.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:08
    Hahaha juist, zie we zijn het met een omweg met elkaar eens hahaha.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:02
    Haha, zo kan het ook. Ik hoop wel dat we de oude Tannane te zien gaan krijgen. Dan is het een hele goede speler voor ons. Wel even wat minder zeiken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:21
    Gewoon een doorsnee middelmatige voetballer die denkt dat hij bij de absolute top hoort, wake up Oussama.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    dinsdag 13 november 2018 om 11:21
    kwam 10kg te zwaar binnen maar had de hele zomer door getraint nou tannane er moeten er nog 6 af en maar klagen dat je niet altijd speel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:23
    Zal vast niet liggen aan die dikke plofkop a la Jeroentje Zoet.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    dinsdag 13 november 2018 om 11:42
    en zo praten sommige hier over oud spelers van hun club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:41
    Wie heeft ook alweer bij Ajax onder de lat gestaan? Verhoeven? Say no more
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 12:41]
    Vind ik leuk
    DjoDjo +198
    dinsdag 13 november 2018 om 11:28
    Tannane voetbalt hoofdzakelijk voor zichzelf, op doel schieten uit kansloze posities ipv de bal naar een vrijstaande medespeler te spelen, acties proberen te maken die kansloos zijn, kortom op dit moment een speler die zich niet populair maakt bij de supporters, zijn medespelers en zijn trainer.
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    dinsdag 13 november 2018 om 11:30
    Kun je je echt mateloos aan ergeren inderdaad. Wij hadden er ook zo eentje, Tighadouini. Nooit meer iets van vernomen door iemand.
    Topspelers in enkel hun eigen hoofd.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    dinsdag 13 november 2018 om 11:29
    Profvoetballers die niet fit zijn, je hoort het steeds vaker. Hoe kan dat? Naar mijn idee is dat het enige dat deze mannen voor hun centen moeten doen(trainer kiest uiteindelijk wie speelt en wie niet). Betaald fit zijn is voor deze man dus nog te veel gevraagd...
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    dinsdag 13 november 2018 om 11:36
    Jammer hoor, ik had wel meer verwacht van hem. Bij Heracles was hij erg goed. Goede dribbels en een uitstekend schot.
    Vind ik leuk
    Friend +161
    dinsdag 13 november 2018 om 11:57
    Het lijkt me ook niet des Advocaats om met een te zware niet afgetrainde speler elke keer te laten starten !
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:57]
    Vind ik leuk
    berwi +472
    dinsdag 13 november 2018 om 12:24
    verkeerde speler voor fc utrecht
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 13 november 2018 om 14:22
    Bij Heracles spelen is wel iets anders dan bij Utrecht, hij moet niet denken dat hij zomaar even meedraait. Maar er is hoop, want hij was wel een leuke speler.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:23
    Lijkt mij het beste dat Utreg afscheid neem van Tannane nog weinig aan gehad .
    Wel jammer geen slechte speler .
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:12
    Waar is de FC Utrecht aan begonnen ? Die Tannane is een echte intrigant.
    Maakt ruzie,en ziet geen medespelers. Heel jammer dat deze flapdrol onze v.d.Streek uit de basis houdt. Advocaat wil toch goals !! v.d.Streek 4 goals tot nu.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws