Memphis: Ik kom er steeds meer achter wat mijn doel in het leven is

    Memphis: "Ik kom er steeds meer achter wat mijn doel in het leven is"

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 20:22di 13-11-2018 om 20:22

    Memphis Depay kan indrukwekkende cijfers overleggen bij Oranje en Olympique Lyon. De aanvaller gaf van alle spelers in de vijf grootste competities zelfs de meeste assists, sinds hij in 2017 bij de Fransen aan de slag ging. Dat dankt hij onder meer aan zijn rol.

    "Ik ben geen flankspeler meer die over het hele veld achter zijn man aan moet en zijn acties vooral vanaf de zijlijn inzet", zegt de 42-voudig international aan Voetbal International. "Nu ik centraler speel kan ik alle kanten op. In de tweede helft tegen Guingamp kwam ik op de nummer 10 positie te spelen, dat is uiteindelijk mijn favoriete plek denk ik. Diep in de spits sta je vaak met je rug naar het doel en je bent afhankelijk van de ballen die je krijgt."

    Ook op het persoonlijke vlak heeft Memphis een ontwikkeling doorgemaakt. Hij heeft rust in zijn hoofd, vooral dankzij zijn geloof en de bijbel. "Mijn persoonlijke en sportieve ontwikkeling gaan hand in hand", vertelt de 24-jarige oud-PSV'er. "Ik kom er steeds meer achter wat mijn doel in het leven is. Dat gaat verder dan alleen voetbal. Ik wil een inspiratie zijn voor mensen. Voor jongeren vooral."

    "Wat heeft hij meegemaakt en wat heeft hij veranderd aan zichzelf? Waar komt hij vandaan en waar is hij nu?", vervolgt Memphis. "Op voetbalgebied speel ik natuurlijk om te winnen. Maar ik hoop later óók herinnerd te worden als een speler die gekke dingen deed in het veld. Daarmee bedoel ik: bijzondere dingen."

    Poll

    Gaat Memphis alsnog de wereldtop halen?

    (7005 stemmen)

    Plaats een reactie

    wattenstaafje +22047
    dinsdag 13 november 2018 om 20:29
    Hoedenwinkel?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:31
    Verklaart wel de hoed inderdaad
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:51
    Met hoed op het veld in stappen , dan word je ook herinnerd als een speler die gekke dingen deed.

    Ff serieus, deze jongen kan natuurlijk moeiteloos mee bij de beste clubs van Europa. En dan bedoel ik als basisspeler.
    Als vervanger van Luis Suárez bijvoorbeeld.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 20:52]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    dinsdag 13 november 2018 om 20:54
    Echt joh, al die domme opmerkingen over hoedjes etc.

    En als vervanger van Suarez vind ik prima, als Suarez terug naar Ajax komt.. ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:27
    Die opmerkingen zullen altijd blijven helaas, net zoals bij Vdv..
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22047
    dinsdag 13 november 2018 om 21:02
    Is gewoon een prima voetballer. Heeft alleen vaak vergeten welk talent hij heeft.
    Vind ik leuk
    Koeien +2736
    dinsdag 13 november 2018 om 21:34
    ach, ik kan me werkelijk niet druk maken om wat hij buiten het veld doet met z'n dikke auto's en hoedjes. Ik zou op die leeftijd met dat geld ook een onbehoorlijk walgelijk dikke racebak gehaald hebben. Nu nog steeds trouwens.

    Verder is het gewoon technisch bekeken ook wel duidelijk waar hij moeite mee heeft gehad en dat hoeft helemaal niet gerelateerd te worden aan zijn persoonlijke leven.

    Het talent was bij PSV natuurlijk al overduidelijk aanwezig, maar het enige wat hem beperkte was de moeite om de juiste beslissing te nemen bij het afmaken. Had ie dat, dan had hij er ook nog wel 10 per seizoen méér ingeprikt. Dat is echter heel normaal bij jonge spelers en dat is wat 27 jarige spelers bv onderscheidt van 20 jarige kereltjes.

    Daarnaast heeft ie -net als Willems toen- tijdens zijn overgang van PSV naar het buitenland de enorme fout gemaakt om gigantisch buffed te worden. Spieren opbouwen met krachttraining gaat gewoon ten koste van je snelheid. Eén van die dingen waar hij en Willems juist altijd goed in waren.

    Gezien de assists en goals per gespeelde minuut lijkt me dat hij tegenwoordig zeker al wat volwassener is geworden en hij kan zonder twijfel mee bij de topclubs.

    Dus ja, hoe druk moet je je om een hoedje maken als het ding wat belangrijk is op het veld moet gebeuren?



    ... damn, wat een lang verhaal man. Ik moet maar ff een pilsje gaan pakken denk ik.

    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22047
    dinsdag 13 november 2018 om 21:38
    Ben net klaar met lezen, heb er ondertussen 3 op ;-)
    Vind ik leuk
    Koeien +2736
    dinsdag 13 november 2018 om 21:41
    Proost!

    *burp*
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22047
    dinsdag 13 november 2018 om 21:49
    Proost man.
    Vind ik leuk
    MN223 +1167
    woensdag 14 november 2018 om 00:23
    Lees je zo langzaam of drink je zo snel? 😏
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22047
    woensdag 14 november 2018 om 05:22
    Het laatste 😏
    Vind ik leuk
    Bizzy +21389
    dinsdag 13 november 2018 om 23:02
    Het is een fenomeen. Denk dat hij het niveau van Barca kan halen.
    In deze vorm is hij min 100 mil of meer waard.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:32
    Fijn dat deze jongen eindelijk ook de rust gevonden heeft op persoonlijk vlak. Geweldige voetballer die alleen maar beter kan worden als hij met beide benen op de grond blijft. Gelukkig heeft de mislukking bij United hem niet al te veel beschadigd, zou toch eeuwig zonde zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:32
    De gekke dingen , maar de mooie momenten overheersen , zeker als je zo blijf door gaan .
    Maar de bal lig bij jou .
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2088
    dinsdag 13 november 2018 om 20:33
    Nou kun je het ons ook laten weten?
    Pffft zoals wijlen Ernst Happel zei: "Kein geloel; gewoon Fussball spielen".
    Ideetje misschien Memphis???
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:37
    Hij verteld dit tijdens een interview, niks mis mee toch?

    Ik zou ook tegen jou kunnen zeggen; geen artikelen lezen maar wedstrijden kijken.
    Vind ik leuk
    Andre As +3077
    dinsdag 13 november 2018 om 20:34
    Memphis: "Ik kom er steeds meer achter wat mijn doel in het leven is"

    Met zijn vingers in zijn oren juichen.
    Vind ik leuk
    UpOne +96
    dinsdag 13 november 2018 om 20:41
    hahahaha jij bent echt grappig.
    Vind ik leuk
    Marco S +5834
    dinsdag 13 november 2018 om 20:34
    Helaas, zijn ego zit hem in de weg..
    Vind ik leuk
    abraksas +1531
    dinsdag 13 november 2018 om 20:45
    Ow vandaar dat hij nog altijd als een natte dwijl speelt. Oh wacht, hij speelt bijna wekelijks de pannen van het dak en is bijna elke wedstrijd belangrijk en heeft van alle spelers uit de top 5 competities de meeste assists. Want zijn ego.
    Volgens mij denk jij nog aan de Depay die bij ManU onder contract stond.
    Vind ik leuk
    Marco S +5834
    dinsdag 13 november 2018 om 20:52
    Ik heb die goals ook gezien hoor maat vorige maand was het al weer gezeik.. respect missen etc etc dat is gewoon een dingetje bij hem..
    Vind ik leuk
    abraksas +1531
    dinsdag 13 november 2018 om 20:56
    Maar hij presteert toch dus hoe zeer staat zijn ego hem echt in de weg?
    En nou is hij geen Ibrahimovic maar Zlatan had het ook nooit echt met dat respect enzo he. Just sayin.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    dinsdag 13 november 2018 om 20:55
    Wat een onzin, hij maakt een prima carrière, nu jij nog........
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:38
    Laten we hopen dat hij inderdaad het licht heeft gezien en nog mooie dingen laat zien o.a. In het Nederlands elftal. De randzaken interesseren me geen reet
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:41
    Nou vertel !

    Wacht even ..... Stop eerst even m'n vingers in m'n oren !
    Vind ik leuk
    UpOne +96
    dinsdag 13 november 2018 om 20:41
    Memphis ja, het pareltje uit de Eindhovense stal
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:44
    pannekoek
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:54
    Oud worden. Meer smaken zijn er niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:18
    Hij heeft weer met God gesproken..en nee, memphis gaat alsnog niet de wereldtop halen. Hij is geschikt voor een sterkere competitie en hij is een vaste speler bij oranje, maar ik zie hem nooit het niveau van een Robben halen.

    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:29
    Nu hij getrouwd is is ie veel rustiger geworden. Natuurlijk een supermooie dame zoals op de foto's goed te zien is. Dat houdt een man wel van de straat :)
    Vind ik leuk
    UpOne +96
    woensdag 14 november 2018 om 12:02
    Memphis is niet meer getrouwd zover ik weet
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 19:05
    Hij moet nog gaan trouwen. Ik zat fout. Hij is verloofd en ze zijn tot op de dag van vandaag nog samen. Ff gechecked bij een wederzijdse vriendin van hem en mij. Dus correcte info.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 19:06]
    Vind ik leuk
    UpOne +96
    donderdag 15 november 2018 om 13:33
    Met wie is hij verloofd dan?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:54
    Een hele rijke dame! Lori Harvey
    Vind ik leuk
    UpOne +96
    donderdag 15 november 2018 om 14:12
    Ohh ja, ik dacht dat die twee al niet meer samen waren
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:36
    Nog steeds samen en afgelopen weekend is ze 21 geworden, dus trouwen zal ook niet lang meer duren :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:40
    Gewoon een topper deze man, haast niet te geloven dat er nog iets goeds uit Eindhoven komt
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    dinsdag 13 november 2018 om 22:06
    Ik lees de commentaren en zie het ene afzeikverhaal na het andere. Met die jongen gaat het gewoon goed. Alleen maar positieve zaken. Gun hem alle succes!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:47
    Die wordt ooit nog een pastor of een priester.
    Vind ik leuk
    Ray01 +86
    woensdag 14 november 2018 om 00:52
    Goeie gozer..! (die het heel goed doet met zijn achtergrond en verleden..Petje af!)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33942
    woensdag 14 november 2018 om 06:17
    Hoedje*
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33942
    woensdag 14 november 2018 om 06:17
    Ja, je oren leeg peuteren.
    Vind ik leuk
    hannes +355
    woensdag 14 november 2018 om 09:07
    De 2e Dirk Kuijt is opgestaan
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +219
    woensdag 14 november 2018 om 09:50
    Het zo een mooi gegeven zijn als hij zijn voeten meer zou tonen dan zijn mond!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws