Memphis: Ik kom er steeds meer achter wat mijn doel in het leven is

Memphis: "Ik kom er steeds meer achter wat mijn doel in het leven is"

Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 20:22di 13-11-2018 om 20:22

Memphis Depay kan indrukwekkende cijfers overleggen bij Oranje en Olympique Lyon. De aanvaller gaf van alle spelers in de vijf grootste competities zelfs de meeste assists, sinds hij in 2017 bij de Fransen aan de slag ging. Dat dankt hij onder meer aan zijn rol.

"Ik ben geen flankspeler meer die over het hele veld achter zijn man aan moet en zijn acties vooral vanaf de zijlijn inzet", zegt de 42-voudig international aan Voetbal International. "Nu ik centraler speel kan ik alle kanten op. In de tweede helft tegen Guingamp kwam ik op de nummer 10 positie te spelen, dat is uiteindelijk mijn favoriete plek denk ik. Diep in de spits sta je vaak met je rug naar het doel en je bent afhankelijk van de ballen die je krijgt."

Ook op het persoonlijke vlak heeft Memphis een ontwikkeling doorgemaakt. Hij heeft rust in zijn hoofd, vooral dankzij zijn geloof en de bijbel. "Mijn persoonlijke en sportieve ontwikkeling gaan hand in hand", vertelt de 24-jarige oud-PSV'er. "Ik kom er steeds meer achter wat mijn doel in het leven is. Dat gaat verder dan alleen voetbal. Ik wil een inspiratie zijn voor mensen. Voor jongeren vooral."

"Wat heeft hij meegemaakt en wat heeft hij veranderd aan zichzelf? Waar komt hij vandaan en waar is hij nu?", vervolgt Memphis. "Op voetbalgebied speel ik natuurlijk om te winnen. Maar ik hoop later óók herinnerd te worden als een speler die gekke dingen deed in het veld. Daarmee bedoel ik: bijzondere dingen."

Poll

Gaat Memphis alsnog de wereldtop halen?

(7006 stemmen)

Plaats een reactie

wattenstaafje +23641
dinsdag 13 november 2018 om 20:29
Hoedenwinkel?
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 20:31
Verklaart wel de hoed inderdaad
Vind ik leuk
Mosquito +20322
dinsdag 13 november 2018 om 20:51
Met hoed op het veld in stappen , dan word je ook herinnerd als een speler die gekke dingen deed.

Ff serieus, deze jongen kan natuurlijk moeiteloos mee bij de beste clubs van Europa. En dan bedoel ik als basisspeler.
Als vervanger van Luis Suárez bijvoorbeeld.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 20:52]
Vind ik leuk
AllAdIn +22525
dinsdag 13 november 2018 om 20:54
Echt joh, al die domme opmerkingen over hoedjes etc.

En als vervanger van Suarez vind ik prima, als Suarez terug naar Ajax komt.. ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 21:27
Die opmerkingen zullen altijd blijven helaas, net zoals bij Vdv..
Vind ik leuk
wattenstaafje +23641
dinsdag 13 november 2018 om 21:02
Is gewoon een prima voetballer. Heeft alleen vaak vergeten welk talent hij heeft.
Vind ik leuk
Koeien +3379
dinsdag 13 november 2018 om 21:34
ach, ik kan me werkelijk niet druk maken om wat hij buiten het veld doet met z'n dikke auto's en hoedjes. Ik zou op die leeftijd met dat geld ook een onbehoorlijk walgelijk dikke racebak gehaald hebben. Nu nog steeds trouwens.

Verder is het gewoon technisch bekeken ook wel duidelijk waar hij moeite mee heeft gehad en dat hoeft helemaal niet gerelateerd te worden aan zijn persoonlijke leven.

Het talent was bij PSV natuurlijk al overduidelijk aanwezig, maar het enige wat hem beperkte was de moeite om de juiste beslissing te nemen bij het afmaken. Had ie dat, dan had hij er ook nog wel 10 per seizoen méér ingeprikt. Dat is echter heel normaal bij jonge spelers en dat is wat 27 jarige spelers bv onderscheidt van 20 jarige kereltjes.

Daarnaast heeft ie -net als Willems toen- tijdens zijn overgang van PSV naar het buitenland de enorme fout gemaakt om gigantisch buffed te worden. Spieren opbouwen met krachttraining gaat gewoon ten koste van je snelheid. Eén van die dingen waar hij en Willems juist altijd goed in waren.

Gezien de assists en goals per gespeelde minuut lijkt me dat hij tegenwoordig zeker al wat volwassener is geworden en hij kan zonder twijfel mee bij de topclubs.

Dus ja, hoe druk moet je je om een hoedje maken als het ding wat belangrijk is op het veld moet gebeuren?



... damn, wat een lang verhaal man. Ik moet maar ff een pilsje gaan pakken denk ik.

Vind ik leuk
wattenstaafje +23641
dinsdag 13 november 2018 om 21:38
Ben net klaar met lezen, heb er ondertussen 3 op ;-)
Vind ik leuk
Koeien +3379
dinsdag 13 november 2018 om 21:41
Proost!

*burp*
Vind ik leuk
wattenstaafje +23641
dinsdag 13 november 2018 om 21:49
Proost man.
Vind ik leuk
MN223 +1475
woensdag 14 november 2018 om 00:23
Lees je zo langzaam of drink je zo snel? 😏
Vind ik leuk
wattenstaafje +23641
woensdag 14 november 2018 om 05:22
Het laatste 😏
Vind ik leuk
Bizzy +23310
dinsdag 13 november 2018 om 23:02
Het is een fenomeen. Denk dat hij het niveau van Barca kan halen.
In deze vorm is hij min 100 mil of meer waard.
Vind ik leuk
Magni Ajax +252
dinsdag 13 november 2018 om 20:32
Fijn dat deze jongen eindelijk ook de rust gevonden heeft op persoonlijk vlak. Geweldige voetballer die alleen maar beter kan worden als hij met beide benen op de grond blijft. Gelukkig heeft de mislukking bij United hem niet al te veel beschadigd, zou toch eeuwig zonde zijn.
Vind ik leuk
Marco S +6560
dinsdag 13 november 2018 om 20:34
Helaas, zijn ego zit hem in de weg..
Vind ik leuk
abraksas +1900
dinsdag 13 november 2018 om 20:45
Ow vandaar dat hij nog altijd als een natte dwijl speelt. Oh wacht, hij speelt bijna wekelijks de pannen van het dak en is bijna elke wedstrijd belangrijk en heeft van alle spelers uit de top 5 competities de meeste assists. Want zijn ego.
Volgens mij denk jij nog aan de Depay die bij ManU onder contract stond.
Vind ik leuk
Marco S +6560
dinsdag 13 november 2018 om 20:52
Ik heb die goals ook gezien hoor maat vorige maand was het al weer gezeik.. respect missen etc etc dat is gewoon een dingetje bij hem..
Vind ik leuk
abraksas +1900
dinsdag 13 november 2018 om 20:56
Maar hij presteert toch dus hoe zeer staat zijn ego hem echt in de weg?
En nou is hij geen Ibrahimovic maar Zlatan had het ook nooit echt met dat respect enzo he. Just sayin.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13282
dinsdag 13 november 2018 om 20:55
Wat een onzin, hij maakt een prima carrière, nu jij nog........
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 20:38
Laten we hopen dat hij inderdaad het licht heeft gezien en nog mooie dingen laat zien o.a. In het Nederlands elftal. De randzaken interesseren me geen reet
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 20:41
Nou vertel !

Wacht even ..... Stop eerst even m'n vingers in m'n oren !
Vind ik leuk
UpOne +1056
dinsdag 13 november 2018 om 20:41
Memphis ja, het pareltje uit de Eindhovense stal
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 21:18
Hij heeft weer met God gesproken..en nee, memphis gaat alsnog niet de wereldtop halen. Hij is geschikt voor een sterkere competitie en hij is een vaste speler bij oranje, maar ik zie hem nooit het niveau van een Robben halen.

Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 21:29
Nu hij getrouwd is is ie veel rustiger geworden. Natuurlijk een supermooie dame zoals op de foto's goed te zien is. Dat houdt een man wel van de straat :)
Vind ik leuk
UpOne +1056
woensdag 14 november 2018 om 12:02
Memphis is niet meer getrouwd zover ik weet
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 19:05
Hij moet nog gaan trouwen. Ik zat fout. Hij is verloofd en ze zijn tot op de dag van vandaag nog samen. Ff gechecked bij een wederzijdse vriendin van hem en mij. Dus correcte info.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 19:06]
Vind ik leuk
UpOne +1056
donderdag 15 november 2018 om 13:33
Met wie is hij verloofd dan?
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 13:54
Een hele rijke dame! Lori Harvey
Vind ik leuk
UpOne +1056
donderdag 15 november 2018 om 14:12
Ohh ja, ik dacht dat die twee al niet meer samen waren
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 15:36
Nog steeds samen en afgelopen weekend is ze 21 geworden, dus trouwen zal ook niet lang meer duren :)
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 21:40
Gewoon een topper deze man, haast niet te geloven dat er nog iets goeds uit Eindhoven komt
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 22:47
Die wordt ooit nog een pastor of een priester.
Vind ik leuk
Ray01 +129
woensdag 14 november 2018 om 00:52
Goeie gozer..! (die het heel goed doet met zijn achtergrond en verleden..Petje af!)
Vind ik leuk
Smithsonian +41475
woensdag 14 november 2018 om 06:17
Hoedje*
Vind ik leuk
Smithsonian +41475
woensdag 14 november 2018 om 06:17
Ja, je oren leeg peuteren.
Vind ik leuk
hannes +349
woensdag 14 november 2018 om 09:07
De 2e Dirk Kuijt is opgestaan
Vind ik leuk
Tilbo1896 +330
woensdag 14 november 2018 om 09:50
Het zo een mooi gegeven zijn als hij zijn voeten meer zou tonen dan zijn mond!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws